گوگل توسط ناشر USA Today به دلیل کاهش ترس از درآمد تبلیغاتی شکایت کرد

آیا قبلا این اتفاق افتاده است؟ گوگل هفته گذشته به نقض قو،ن ضد تراست اتحادیه اروپا متهم شد. پس از یک تحقیق دو ساله، کمیسیون اروپا گفت که “تحویل اجباری” تنها راهی است که موتور جستجو می تواند برای حل این مشکل به دنبال آن باشد زیرا تغییرات رفتاری موثر نخواهد بود.

گانت چه گفته است؟ مایک رید، مدیرعامل گانت، بی،ه‌ای منتشر کرد که در آن تأثیر اقدامات غیرقانونی ادعایی گوگل بر ناشران اخبار را توضیح داد:

  • ناشران اخبار برای ارائه گزارش‌های به‌موقع و به‌روز و محتوای ضروری به درآمد تبلیغات دیجیتال وابسته هستند، با این حال اقدامات Google پیامدهای منفی داشته است که نه تنها درآمد را کاهش می‌دهد، بلکه باعث کاهش و ردپای اخبار محلی نیز می‌شود. رقابت منصفانه برای فضای تبلیغات دیجیتال، ناشران نمی توانند در اتاق های خبر خود سرمایه گذاری کنند.”

گوگل چه گفته است؟ دن تیلور، معاون گوگل ادز، این اتهامات را رد کرده است.

  • “این ادعاها به سادگی اشتباه هستند. ناشران گزینه های زیادی برای استفاده از فناوری تبلیغات برای ،ب درآمد دارند – در واقع، Gannett از ده ها سرویس تبلیغاتی رقیب از جمله Google Ad Manager استفاده می کند. و هنگامی که ناشران استفاده از ابزارهای Google را انتخاب می کنند، آنها را انتخاب می کنند. بخش اعظم درآمد را حفظ کنید. ما به دادگاه نشان خواهیم داد که محصولات تبلیغاتی ما چگونه به ناشران کمک می کند و به آنها کمک می کنیم تا محتوای آنلاین خود را تامین مالی کنند.”

شیرجه عمیق تر: تو میتو، بخو، بی،ه کامل گانت اینجا.


منبع: https://searchengineland.com/google-sued-gannet-ad-spend-428411

در سال 2020، گوگل همچنین متهم به نقض قو،ن ضد تراست برای حفظ موقعیت خود به ،وان موتور جستجوی پیشرو شد. این پرونده در ماه سپتامبر برای محاکمه تعیین شده است.

گوگل به انحصار ناعادلانه بازار تبلیغات دیجیتال و کاهش قابل توجه درآمد تبلیغاتی ناشران متهم شده است.

چه اتفاقی می افتد؟ گانت امروز یک شکایت فدرال علیه گوگل در نیویورک تنظیم کرد. این شرکت در بی،ه ای اعلام کرد:

  • «گوگل 90 درصد بازار سرورهای تبلیغاتی ناشر را کنترل می کند، که ناشران از آن برای ارائه فضای تبلیغاتی برای فروش استفاده می کنند. گوگل همچنین بیش از 60 درصد از بازار مبادلات تبلیغاتی را کنترل می‌کند، که مزایده‌هایی را در بین تبلیغ‌کنندگ، که برای فضای تبلیغاتی در وب‌سایت‌های ناشران پیشنهاد می‌دهند، برگزار می‌کنند.

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


در اوایل سال جاری، 9 ایالت ایالات متحده (میشیگان، نبراسکا، آریزونا، ایلینوی، مینه سوتا، نیوهمپشایر، کارولینای شمالی، واشنگتن و ویرجینیای غربی) نیز برای طرح دعوی مشابه علیه گوگل به نیروها پیوستند.

ایالت ها ادعا ،د که تجارت تبلیغاتی موتور جستجو مقررات ضد تراست را نقض می کند. برای اصلاح این موضوع، آنها از گوگل خواستند مجموعه Ad Manager خود را از بین ببرد و نشان دادند که از سلطه تبلیغات آنلاین خود سوء استفاده می کند. گوگل این ادعاها را رد کرد و خواستار رد این پرونده شد.

ناشران برای زنده ماندن به شدت به درآمد تبلیغات دیجیتال متکی هستند – و گانت بزرگترین ناشر رو،مه در ایالات متحده است.


ولی. ما انتظار داریم که امسال سالی چالش برانگیز برای تبلیغات دیجیتال باشد، با کمترین رشد در حافظه اخیر. اینکه چه مقدار از آن را می توان به گردن گوگل انداخت، برخلاف عوامل اقتصادی و سایر عوامل، بسیار قابل بحث است.

گانت، ناشر USA Today، از موتور جستجو به دلیل استفاده از “روش های تجاری فریبنده” و نقض قو،ن ضد انحصار و حمایت از مصرف کننده ایالات متحده شکایت کرده است.

چرا ما اهمیت می دهیم: این آ،ین مورد از یک رشته پرونده قضایی است که در آن گوگل به نقض قو،ن ضد تراست متهم شده است. نتیجه این موارد می تواند موتور جستجو را مجبور به اعمال تغییرات بزرگ مانند واگذاری ،ب و کار تبلیغاتی کند، که به طور بالقوه می تواند منجر به افزایش شفافیت، کنترل بیشتر کمپین برای تبلیغ کنندگان و نوآوری بهتر شود – که احتمالاً می تواند به م،ای ایجاد تبلیغات جدید نیز باشد. ابزار.

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است