گوگل ادز به دنبال اتهامات نقض ضد انحصار اتحادیه اروپا با فروپاشی روبرو می شود

گوگل ممکن است پس از متهم شدن به نقض قو،ن ضد تراست اتحادیه اروپا مجبور به فروش بخشی از تجارت تبلیغاتی خود شود. پس از یک تحقیق طول،، کمیسیون اروپا پیشنهاد کرد که “تحویل اجباری” تنها راهی است که موتور جستجو می تواند مشکل را حل کند.

«بازار تبلیغات دیجیتال از قیمت‌های رقابتی، نوآوری پر جنب و جوش و رقابت قوی برخوردار است – به تبلیغ‌کنندگان، ناشران و مصرف‌کنندگان کمک می‌کند. ما مشتاقانه منتظریم نشان دهیم که چگونه ابزارهای فناوری تبلیغات ما به باز و در دسترس بودن اینترنت کمک می‌کنند – و چگونه ش،تن آن‌ها در دسترس بودن محتوای رایگان و پشتیب،‌شده با تبلیغات را که به نفع همه است کاهش می‌دهد.»

هنگام بحث در مورد راه حل های بالقوه، کمیسیون گفت که بهبود رفتار برای اصلاح موضوع کافی نخواهد بود. در عوض، توصیه کرده است که غول جستجو بخشی از تجارت خود را بفروشد.

آیا قبلا این اتفاق افتاده است؟ در اوایل سال جاری، 9 ایالت آمریکا (میشیگان، نبراسکا، آریزونا، ایلینوی، مینه‌سوتا، نیوهمپشایر، کارولینای شمالی، واشنگتن و ویرجینیای غربی) برای طرح دعوی مشابه علیه گوگل متحد شدند.

چه اتفاقی می افتد: کمیسیون اروپا گزارشی درباره عملکرد Google Ads انجام داد و دریافت که موتور جستجو معمولاً تمایل دارد تبلیغات خود را ترجیح دهد و برای ارائه دهندگان رقیب مشکلاتی ایجاد می کند.

گوگل چه گفته است؟ گوگل امروز بی،ه‌ای منتشر کرد و از یافته‌های این کمیسیون انتقاد کرد. دن تیلور، معاون گوگل ادز، نوشت:

«بی،ه اعتراضات کمیسیون اروپا ادعاهایی را بیان می‌کند که جدید نیستند و به بخش محدودی از تجارت تبلیغاتی ما مربوط می‌شوند. تشخیص نمی دهد که چگونه فناوری پیشرفته تبلیغات به بازرگانان کمک می کند تا به مشتریان دست یابند و ،ب و کارشان را رشد دهند – در حالی که هزینه ها را کاهش می دهد و انتخاب های مشتریان را گسترش می دهد.

شیرجه عمیق تر: تو میتو، بخو، پاسخ کامل گوگل به اطلاعیه کمیسیون اروپا در مورد فناوری تبلیغاتی آن.


منبع: https://searchengineland.com/google-ads-breakup-eu-an،rust-428262

در سال 2020، گوگل همچنین متهم شد که دوباره قو،ن ضد تراست را نقض کرده است تا موقعیت خود را به ،وان موتور جستجوی پیشرو حفظ کند. این پرونده در ماه سپتامبر برای محاکمه تعیین شده است.

چرا ما اهمیت می دهیم: اگر گوگل بخشی از ،ب و کار تبلیغاتی خود را بفروشد، می تواند آغاز یک دوره بازاریابی دیجیتال جدید با بازار رقابتی تر و قیمت عادلانه تر باشد. این به طور بالقوه می تواند منجر به شفافیت بیشتر، کنترل بیشتر کمپین برای تبلیغ کنندگان و افزایش نوآوری شود که می تواند باعث ایجاد ابزارهای تبلیغاتی جدید شود.

ایالت ها ،ب و کار تبلیغاتی موتور جستجو را به نقض مقررات ضد تراست متهم ،د. برای اصلاح این موضوع، آنها از گوگل خواستند مجموعه Ad Manager خود را با این ادعا که از سلطه تبلیغات آنلاین خود سوء استفاده می کند، جدا کند. گوگل این ادعاها را رد کرد و خواستار رد این پرونده شد.

«تکنولوژی تبلیغات به شدت رقابتی است و دائماً در حال تکامل است. ما با صدها شرکت در این فضا رقابت می کنیم، از جمله نام های معروفی مانند آمازون، مایکروسافت، و متا و همچنین شرکت های تخصصی فناوری تبلیغاتی مانند Criteo، The Trade Desk، و بسیاری دیگر. حتی شرکت های رسانه ای و ،ده فروشان هم اکنون فناوری های تبلیغاتی رقیب را ارائه می دهند.

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است