گوگل آنالیتیکس 4: معایب و محدودیت ها – آیا ارزش آن را دارد که در آن جا بمانیم؟

از دیدگاه تجربه کاربر، بسیاری از GA4 برای پیمایش چالش برانگیز هستند. اما فراتر از آن، انبوهی از چالش‌ها با مجموعه ویژگی‌ها وجود دارد. اجازه دهید عمیق تر به این محدودیت ها بپردازیم:

هیچ راه ساده ای برای انتقال داده های شما وجود ندارد

ویژگی های جدید معرفی شده در GA4 تا حدی این نگر، را با اجازه دادن به بخش اول جمع آوری داده ها (و ناشناس سازی) در سرورهای اروپایی برطرف می کند. با این حال، داده ها می توانند، و به احتمال زیاد، به ایالات متحده ارسال شوند

آینده بازاریابی مست،م رضایت کاربران است

در 1 ژوئیه 2023، دارایی‌های Universal Analytics پردازش بازدیدهای جدید را متوقف می‌کنند و کاربران را مجبور می‌کند به جانشین آن، Google Analytics 4 تغییر مسیر دهند. اگرچه ممکن است این یک پیشرفت طبیعی به نظر برسد، بازاریابان نباید فریب بخورند.

Piwik PRO مسائل مربوط به حریم خصوصی و انطباق مرتبط با Google Analytics را مستثنی می‌کند و به بازاریابان اجازه می‌دهد تا داده‌ها را به‌طور قابل پیش‌بینی و پایدار جمع‌آوری کنند. رابط کاربری و مجموعه ویژگی‌ها مشابه Universal Analytics هستند، بنابراین بازاریابان و تحلیل‌گران هنگام تغییر به پلتفرم ما احساس راحتی می‌کنند.

گروه بندی کانال ها گروه بندی های مبتنی بر قانون کانال های بازاریابی هستند. هنگامی که این گروه بندی ها سفارشی می شوند، به بازاریابان اجازه می دهند تا عملکرد آن کانال ها را به طور موثر پیگیری کنند.

اگر مایلید در مورد آن بیشتر بد،د جایگزین های گوگل آنالیتی، یا اطلاعات بیشتری در مورد Piwik PRO Analytics Suite دریافت کنید، مراجعه کنید piwik.pro.

Google جمع‌آوری داده‌ها را مطابق با مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها (GDPR) که هدف آن بازگرداندن کنترل داده‌های شخصی به کاربران و مشتریان است، دشوار می‌کند. این مقررات از شما می‌خواهد هنگام پردازش داده‌های شخصی، رضایت صریح را دریافت کنید. عدم رعایت این ماده می تواند منجر به جریمه های سنگین یا حتی پیگرد قانونی شود.

در این مقاله، مشکلات Google Analytics 4 را از منظر کاربر و از نقطه نظر حفظ حریم خصوصی و انطباق بررسی خواهیم کرد، بنابراین می‌تو،د قبل از تغییر پلتفرم تصمیم آگاهانه بگیرید.

دیدگاه کاربر: Google Analytics 4 گامی در جهت اشتباه است

اکنون یک مهلت مشخص برای تغییر وجود دارد، بازاریابان باید تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند خود را با Google Analytics 4 تنظیم کنند یا از نو با یک پلتفرم جدید شروع کنند.

حریم خصوصی و انطباق: Google Analytics 4 راه درازی در پیش دارد

اگر یک شرکت در چندین کشور فعالیت می کند، تیم های بازاریابی باید از چالش های متعدد ناشی از تعهدات قو،ن حریم خصوصی داده های محلی و مقررات بین المللی آگاه باشند.

راهنمای گوگل به این م،ی است که داده ها به نزدیک ترین هاب سرور گوگل آنالیتی، منتقل می شوند. با این حال، داده ها ممکن است در یک مکان جغرافیایی ذخیره شوند که حفاظت از حریم خصوصی کافی برای اتحادیه اروپا ندارد.

چالش تنها با اندازه سازمان بزرگ می شود—شما می تو،د صدها بر،ب برای جابجایی داشته باشید. بنابراین، اگر بازاریابان باید جمع‌آوری داده‌ها را از ابتدا شروع کنند، ممکن است به یک نرم‌افزار تحلیلی جدید روی بیاورند.

رابط کاربری نه چندان شهودی

برخلاف Universal Analytics، GA4 به شما اجازه ایجاد گروه بندی کانال های سفارشی در رابط جدید را نمی دهد. در عوض، بازاریابان فقط می توانند از گروه بندی کانال های پیش فرض خود استفاده کنند.

انگیزه های پشت مهلت کوتاه

برجسته ترین چالشی که بازاریابان و تحلیلگران احتمالا با Google Analytics 4 با آن مواجه خواهند شد، ناآشنایی با رابط کاربری جدید است.

منحنی یادگیری بسیار شیب دار خواهد بود—Google Analytics 4 تقریباً یک پلت فرم کاملاً جدید است و هنوز در حال توسعه است. علاوه بر این، گوگل آنالیتی، به دلیل مناطق خا،تری مانند حریم خصوصی و مالکیت داده ها، خطر از دست دادن اعتماد کاربران را به دنبال دارد.

قو،ن حفاظت از داده ها دائماً در حال تغییر هستند و مقررات امنیتی سختگیرانه فقط اوضاع را پیچیده تر می کند. با خواندن برگ های چای، ما معتقدیم که GA4 در اروپا دوام زیادی نخواهد داشت. در اینجا دلیل آن است:

گوگل آنالیتی، قو،ن اروپا را نقض می کند

چه کیفیت داده‌ها، محدودیت‌های ابزار، فقدان ویژگی‌های سازگار با حریم خصوصی یا شفافیت در مدیریت داده‌ها، ما معتقدیم بازاریابان احتمالاً پلتفرم‌های سوئیچ را در نظر خواهند گرفت.

برای اینکه بازاریابان در پلتفرم جدید موفق شوند، باید به سرعت خود را برای حفظ همان حرکتی که با این پلتفرم قبلی داشتند، تطبیق دهند.

محدودیت در ابعاد سفارشی

بعد سفارشی ویژگی‌ای است که بازاریابان می‌توانند در ابزار تحلیلی خود پیکربندی کنند تا عمیق‌تر در داده‌های خود فرو روند. این گزینه را به چرخش یا بخش بندی این داده ها می دهد تا یک مخاطب یا ترافیک خاص را برای تجزیه و تحلیل عمیق تر جدا کنید.

تصمیم اخیر اداره حفاظت از داده های اتریش (DSB)، بیان می کند که استفاده از Google Analytics به منزله نقض GDPR است. این بدان م،است که سازمان‌هایی که درگیر جمع‌آوری، ذخیره‌سازی و پردازش داده‌های مربوط به شهروندان اتحادیه اروپا هستند، باید سیاست‌های خود را تنظیم کرده و تغییرات فنی جدی را برای مطابقت با GDPR اعمال کنند.

هیچ دستورالعمل روشنی وجود ندارد که در آن داده ها از طریق Google Analytics به هم متصل می شوند

با آینده ای متمرکز بر حریم خصوصی در پیش رو، اکنون زمان آن است که به دنبال جایگزین هایی باشید که جمع آوری داده ها را با انطباق بهتر متعادل کند. با یک پلت فرم تجزیه و تحلیل من،، بازاریابان جمع آوری داده های شما را آنطور که باید انجام می دهند: قابل پیش بینی و پایدار. از این گذشته، بازاریابان و تحلیلگران می خواهند داده های سطح کاربر را پردازش کنند و در عین حال اعتماد بینندگان خود را ایجاد کنند.

مهلتی که گوگل جامعه تحلیلی را برای اقدام به کار گذاشته است، شگفت‌آور است. گمانه زنی های زیادی در مورد علت این امر وجود دارد، از جمله:

  1. ممکن است گوگل از سرعت پذیرش Google Analytics 4 ناامید شده باشد و تصمیم گرفته باشد که قاطعانه عمل کند.
  2. گوگل برخی از گرمای قانونی را که یونیورسال آنالیتی، در اتحادیه اروپا با آن مواجه است دور می زند.
  3. گوگل می خواهد هزینه ها را کاهش دهد و خود را از شر بدهی های فنی مرتبط با هزاران وب سایت با راه حل های قدیمی نصب شده خلاص کند. از آنجایی که GA4 برای پشتیب، از شبکه تبلیغاتی گوگل طراحی شده است، درآمد بیشتری نسبت به رقبا تضمین می کند.

GA4 در واقع اجازه می دهد تا ابعاد سفارشی برای بخش بندی گزارش ها وجود داشته باشد، اما محدودیت سختی وجود دارد. شما فقط می تو،د تا 25 بعد سفارشی با محدوده کاربر و حدا،ر 50 بعد سفارشی با محدوده رویداد در هر ویژگی داشته باشید.

عدم وجود گروه بندی کانال های سفارشی

مهاجرت یک فرآیند پیچیده است و باید با دقت برنامه ریزی شود. متأسفانه، Google Analytics 4 این کار را آسان‌تر نمی‌کند. بدون انتقال داده یا بر،ب، تمام داده‌های تاریخی از Universal Analytics به پلتفرم جدید منتقل نمی‌شوند.

هنوز بلاتکلیفید؟ مقاله ما را در مورد رسیدگی به نگر،‌های مربوط به تغییر به یک راه‌حل تحلیلی جایگزین و طرز فکر تحلیلی که باید داشته باشید، بررسی کنید: جابجایی از Google Analytics—در اینجا چیزی است که باید بد،د.


منبع: https://www.searchenginewatch.com/2022/06/07/google-،ytics-4-drawbacks-and-limitations-is-it-worth-sticking-around/

نسخه رایگان Google Analytics، Universal Analytics، پرکاربردترین راه حل تجزیه و تحلیل وب است. این پلتفرم آنقدر محبوب است که غالب است 86 درصد سهم بازار، گوگل را به رهبر بازار تبدیل می کند. اما با وجود اینکه بسیاری گوگل آنالیتی، را استاندارد می دانند، دلایلی وجود دارد که بپرسند آیا این گزینه عالی برای راه اندازی بازاریابی شما است یا خیر – به خصوص که گوگل غروب یونیورسال آنالیتی، را اعلام کرد.

یک داشبورد جدید چندین تفاوت آشکار با آنچه بازاریابان به آن عادت دارند، دارد. انواع ضربه‌ها برای اینکه چگونه ویژگی‌های تحلیل جه، همه آمارها را مدیریت می‌کند ضروری هستند. انواع بازدیدها شامل بازدیدهای صفحه، بازدید از رویداد، بازدیدهای تجارت الکترونیک و بازدیدهای تعامل اجتماعی است.

Google Analytics 4 یک فناوری گزارش دهی و اندازه گیری تغییر یافته را معرفی می کند که نه به خوبی درک شده و نه به طور گسترده توسط جامعه بازاریابی پذیرفته شده است.

GA4 هیچ مفهومی از نوع ضربه مانند آنچه Universal Analytics استفاده می کند ندارد. همه چیز در Google Analytics 4 به ،وان یک “رویداد” طبقه بندی می شود. این یک تفاوت بزرگ است.

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است