چرا ما اهمیت می دهیم. نتیجه این پرونده میتواند پیامدهای مهمی بر نحوه عملکرد شرکتهای فناوری داشته باشد. اگر دادگاه حکم کند که شرکتها میتوانند در قبال محتوایی که الگوریتمهایشان توصیه میکنند مسئول شناخته شوند، میتواند نحوه طراحی و اجرای سیستمهای توصیهشان را تغییر دهد.
این می تواند منجر به مدیریت دقیق تر محتوا و کاهش مقدار محتوایی که به کاربران توصیه می شود، شود. علاوه بر این، می تواند منجر به افزایش هزینه های قانونی و عدم اطمینان برای این شرکت ها شود.
Yelp وارد می شود. Yelp، یک شرکت با سابقه درگیری با گوگل، استدلال کرده است که مدل ،ب و کار آن بر ارائه بررسی های دقیق و غیر متقلبانه برای کاربران خود متکی است. آنها همچنین بیان کردهاند که حکمی که الگوریتمهای توصیه را مسئول میداند، میتواند به شدت بر عملیات Yelp تأثیر بگذارد و آنها را مجبور به توقف مرتبسازی از طریق بررسیها، از جمله موارد جعلی یا دستکاریکننده کند.
جدید در زمین موتورهای جستجو
دخالت متا متا، مادر فیسبوک، در ارسال قانونی خود اعلام کرده است که اگر دیوان عالی تفسیر بخش 230 را برای محافظت از توانایی پلتفرمها برای حذف محتوا و نه توصیه محتوا تغییر دهد، سؤالات مهمی در مورد م،ای توصیه چیزی آنلاین ایجاد میکند.
در پرونده آمده بود:
م،عان حقوق بشر مداخله می کنند. مرکز استرن برای تجارت و حقوق بشر دانشگاه نیویورک بیان کرده است که ایجاد قانونی که به طور خاص توصیه های الگوریتمی برای مسئولیت را هدف قرار دهد بسیار دشوار است و ممکن است منجر به سرکوب یا از دست دادن مقدار قابل توجهی از گفتار ارزشمند، به ویژه گفتار شود. از گروه های به حاشیه رانده شده یا اقلیت.
Yelp نوشت؛
«کل پلتفرم Reddit حول محور کاربر، ساخته شده است که با انجام اقداماتی مانند رأی مثبت و پین ، محتوا، محتوا را به نفع دیگران «توصیه» می کنند. در این مورد نباید عواقب ادعای دادخواهان اشتباه شود: نظریه آنها به طور چشمگیری پتانسیل کاربران اینترنت را برای شکایت به دلیل تعاملات آنلاین آنها افزایش می دهد.
در میان ،، که به دادگاه رسیدگی ،د، شرکتهای فناوری بزرگ مانند متا، توییتر و مایکروسافت و همچنین برخی از سرسختترین منتقدان Big Tech از جمله Yelp و Electronic Frontier Foundation بودند. علاوه بر این، Reddit و گروهی از مدیران داوطلب Reddit نیز در این پرونده شرکت ،د.
نمایندگان متا اعلام ،د:
نیکول فارلی ویرایشگر زمین موتور جستجو است که همه چیزهای PPC را پوشش می دهد. او علاوه بر کهنه سرباز تفنگداران دریایی، پیشینه گسترده ای در بازاریابی دیجیتال، MBA و تمایل به جنایات واقعی، پاد،ت ها، سفر و تنقلات دارد.