قبل از شروع بررسی علت، بهتر است بررسی کنید که آیا واقعاً ترافیک کاهش یافته است یا خیر. این امکان وجود دارد که به دلیل مشکلات فناوری اطلاعات یا تغییرات در تنظیمات تجزیه و تحلیل، داده های من،ی را مشاهده نکنید. این امر به ویژه در صورت تغییر بزرگ و ناگه، صادق است.
آیا محدوده تاریخ منطقی است؟
مهم است به خاطر داشته باشید که به دلیل محدوده تاریخی که انتخاب کرده اید، می تو،د نمودارهای اریب دریافت کنید. هیچ وب سایتی دارای ترافیک ثابتی نیست. بالا و پایین می رود مهم این است که قطره را در چشم انداز قرار دهید. محدوده تاریخ گسترده تری را انتخاب کنید که می تو،د آن را بر هفت ت،یم کنید، یا محدوده تاریخ را مقایسه کنید. یکی از مواردی که ارزش بررسی دارد، مقایسه محدوده تاریخ با محدوده تاریخ سال گذشته است. آیا در سال گذشته کاهش درصدی مشابهی داشتید؟ پس شاید کاهش ترافیک یک نوسانات فصلی طبیعی باشد.
پیدا ، علت کاهش ترافیک
اکنون متوجه شده اید که افت ترافیک قابل توجهی وجود دارد و به دلیل یک خطای فنی یا یک محدوده تاریخ انتخابی بدشانسی ایجاد نمی شود، وقت آن است که بیشتر نگاه کنید.
1. کانال های خود را بررسی کنید
اگر شاهد کاهش در ترافیک ارگ،ک هستید، ممکن است یک مشکل سئو مانند یک پنالتی گوگل در دستان شما باشد. اگر چنین است، به حساب کنسول جستجوی Google خود بروید تا بررسی کنید که آیا پیامی از طرف Google دریافت کرده اید یا خیر. همچنین، اگر ترافیک کمتری از کانال های رسانه های اجتماعی می بینید، بررسی کنید که آیا همچنان در این کانال ها فعال هستید یا خیر. کاهش در ترافیک مستقیم میتواند نشاندهنده مواردی مانند نمایش یک رقیب جدید باشد یا برخی از صفحات دیگر کار نمیکنند.
2. آیا مشکل سئو است یا چیز دیگری؟
بیشتر بخو،د: برای چه سوالاتی و با چه صفحاتی رتبه بندی می کنید؟ »
استفاده از رسانه های اجتماعی برای رشد و بازاریابی وبلاگ شما یک ضرورت است. دلیل این امر ساده است: اگر مردم به صورت آنلاین یا آفلاین درباره شما صحبت می کنند، شما به موضوع مورد نظر مرتبط هستید. شما می خواهید در مورد این گفت،ا بد،د! رسانههای اجتماعی میتوانند نوعی بازار باشند که در آن افراد سؤالات و نظرات خود را درباره محصولات و رویدادها به اشتراک میگذارند. بهتر است مطمئن شوید که این محصولات و رویدادهای شما هستند، درست است؟ بنابراین، شرکت در این گفت،ا می تواند برای برند شما عالی باشد و می تواند منجر به رشد شود. برای انتخاب کانالهای رسانههای اجتماعی که برای ،ب و کار شما من،تر هستند، حتماً مخاطبان (مورد نظر) خود و محتوایی را که میخواهید در اینجا به اشتراک بگذارید، در نظر بگیرید. در بسیاری از موارد، بهتر است محتوا را به طور خاص برای کانالی که میخواهید محتوا را در آن به اشتراک بگذارید، تنظیم کنید.
علاوه بر اینکه یک صفحه موقعیت SERP خود را از دست می دهد، مشکلات سئو دیگری نیز وجود دارد که ممکن است باعث کاهش ترافیک شود. مشکلات مربوط به ،وان SEO یا توضیحات متا می تواند منجر به کلیک افراد کمتری بر روی قطعه شما در نتایج جستجو شود. یا مخاطبان شما ممکن است شروع به استفاده از عبارات جستجوی مختلف کرده باشند، یا به طور کامل چیز دیگری را جستجو کنند. در این صورت، در حالی که رتبهبندی شما ثابت میماند، بازدیدها و ترافیک کاهش مییابد.
چگونه ترافیک خود را دوباره افزایش دهیم
محتوا و سایت خود را بهبود بخشید
ردیابی کلمات کلیدی و نظارت بر موقعیت صفحات شما در جستجو کار چندان آس، نیست. گوگل آنالیتی، و کنسول جستجو اطلاعاتی را در مورد موقعیت های جستجو و جستارهایی که صفحات شما برای آنها پیدا می شود نشان می دهد، اما به گونه ای ارائه نشده است که استفاده از آن آسان باشد. ردیابهای رتبهبندی میتوانند این کار را آسانتر کنند، اما اگر تا به حال یکی را راهاندازی نکردهاید، باید این کار را تا حد زیادی انجام دهید.
اگر بودجه دارید، می تو،د تصمیم بگیرید که برای تبلیغ وبلاگ خود در فیس بوک یا گوگل تبلیغات قرار دهید. فیس بوک همچنین این گزینه را دارد که پست شما را تقویت کند و مطمئن شود که در معرض دید بیشتری قرار می گیرد. با استفاده از فیسبوک، حتی میتو،د روی جمعیتی که میخواهید به آن برسید تمرکز کنید، با تنظیمات مربوط به گروه سنی، مکان و علایق، که هدف قرار دادن مخاطبان مورد نظرتان را بسیار آسان میکند.
اگر ترافیک جستجوی ارگ،ک شما در حال کاهش است، احتمالاً مشکلی در SEO شما باعث آن شده است. ما در یک لحظه به مشکلات سئو و رتبه بندی باز خواهیم گشت.
امی یک مدیر محتوا در Yoast است. او از نوشتن در مورد سئو و بازاریابی دیجیتال لذت می برد و به خصوص علاقه مند است که محتوا چگونه می تواند اعتماد ایجاد کند.