در فضای رقابتی آنلاین امروزی، نمایه سازی محتوای شما برای تضمین رتبه بالا در موتورهای جستجو بسیار مهم است. هرچه محتوای شما سریعتر ایند، شود، سریعتر رتبهبندی میشود و احتمال اینکه به درستی در SERP ظاهر شود بیشتر میشود. البته، برای رتبه بندی به محتوای برجسته نیاز دارید، اما این داستان دیگری است.
موتورهای جستجو با ارسال ،ندهها برای دنبال ، لینکها برای کشف محتوای جدید و بهروزرس، محتوای قدیمی شروع به کار میکنند. پس از اینکه ،نده ها صفحه ای را کشف ،د، آنچه را که پیدا می کنند به موتورهای جستجو گزارش می دهند و آن را فهرست می کنند. در حین نمایه سازی، موتورهای جستجو محتوا، رسانه، بر،ب ها و موارد دیگر را در آن صفحه مطالعه و تجزیه و تحلیل می کنند. موتورهای جستجو همه این اطلاعات را در پایگاه داده وسیعی به نام “شاخص” ذخیره می کنند.
چرا به IndexNow نیاز داریم؟
بنابراین برای سادهسازی این فرآیند و افزایش سرعت ایند،سازی، مایکروسافت و یاند، گرد هم آمدند و پروتکل جدیدی به نام IndexNow ایجاد ،د.
پس IndexNow چیست؟
تصور کنید که صاحب یک فروشگاه آنلاین برای فروش لباس هستید و برای فصل آینده تعدادی تازه وارد خواهید داشت. شما فروشگاه خود را با جدیدترین محصولات به روز می کنید، اما تا دو هفته بعد از آن تغییرات را در موتورهای جستجو مشاهده می کنید. در همین حال، ممکن است ترافیک و فروش بالقوه خود را به رقبای خود از دست داده باشید. هیچ ، آن را دوست ندارد زم، که این اتفاق می افتد.
یکی از مهمترین جنبه های سئو این است که اطمینان حاصل کنید که محتوای شما توسط موتورهای جستجو ،یده شده و ایند، می شود. در واقع، بدون محتوای شما در فهرست، وب سایت شما به هیچ وجه قادر به ایجاد ترافیک از طریق جستجو نخواهد بود. اما نمایه سازی همیشه یک فرآیند سریع نیست. عوامل زیادی وجود دارد که بر سرعت ایند، ، وب سایت شما توسط موتورهای جستجو تأثیر می گذارد. اگر راهی برای ایند، شدن سریعتر محتوای شما وجود داشته باشد چه؟ خب، اینجاست که IndexNow وارد می شود.
اهمیت نمایه سازی برای سئو
مایکروسافت و یاند، دو موتور جستجوی اولیه بودند که به طور کامل در IndexNow شرکت ،د. آنها با هم پروتکل IndexNow را در اکتبر 2021 اعلام ،د. از ژوئن 2022، فهرست موتورهای جستجوی شرکت کننده شامل مایکروسافت بینگ، یاند، و سزنم است.
ایند، سازی فشاری زم، است که شما یا CMS شما موتورهای جستجو را در مورد تغییرات جدید در URL های خاص مطلع می کنید. پروتکل IndexNow از نمایه سازی فشار پیروی می کند که با مدل سنتی “کشش” متفاوت است. برای جستجوی چیزهای جدید لازم نیست به موتورهای جستجو که به وب سایت شما می آیند تکیه کنید. در عوض، از آنها میخواهید که وقتی تغییراتی در محتوای شما ایجاد شد، به شما مراجعه کنند.
اما مشکل اینجاست: شما نمی تو،د کنترل کنید که موتورهای جستجو چگونه وب سایت شما را ایند، می کنند. ممکن است چند روز یا چند هفته طول بکشد تا یک موتور جستجوگر صفحه جدید شما را ب،د و ایند، کند. این همه به عوامل بسیاری مانند اندازه وب سایت شما، اعتبار آن، پیچیدگی آن و غیره بستگی دارد.
با این حال، در اینجا چیزی است که واقعاً در مورد پروتکل IndexNow قابل توجه است. وقتی هر URL را از طریق IndexNow API به یک موتور جستجوی شرکت کننده ارسال می کنید، آن URL ها به طور همزمان به تمام موتورهای جستجوی دیگر با استفاده از پروتکل ارسال می شوند. و هنگامی که IndexNow API را در مورد یک به روز رس، مطلع می کنید، به طور خودکار به موتورهای جستجوی شرکت کننده هشدار می دهد.
کدام موتورهای جستجو در پروتکل IndexNow شرکت می کنند؟
موتورهای جستجو انرژی زیادی را در فعالیت های ،یدن استفاده کنید، اما دقیقاً کارآمد نیستند. آنها ممکن است چندین بار در روز یک صفحه را ب،ند، حتی زم، که چیز جدیدی در صفحه وجود ندارد. این اتلاف انرژی است. با استفاده از پروتکل IndexNow، رباتهای موتور جستجو برای تعیین اینکه آیا یک صفحه بهروزرس، شده است، نیازی به ،یدن اکتشافی ندارند. این امر بار غیرضروری سایت را کاهش می دهد، مصرف انرژی را کاهش می دهد و سرورها را قادر می سازد کارآمدتر کار کنند.
ادغام IndexNow در Yoast SEO
ادوین یک متخصص محتوای استراتژیک است. قبل از پیوستن به Yoast، او سالها مهارت خود را در مجله طراحی وب پیشرو هلند گذراند.