چگونه یک چارچوب استراتژی محتوای برنده ایجاد کنیم

یکی از سوالات مورد علاقه من برای پرسیدن از مخاطبان بالقوه ام این است: “اگر یک عصای جادویی داشته باشید که بتواند فورا یکی از مشکلات فعلی شما را در مورد X حل کند، کدام یک را انتخاب می کنید؟”

3. پلت فرم

هزینه را در مقابل منابع خود بسنجید و به یاد داشته باشید که استراتژی خود را در صورت نیاز تغییر دهید تا آن را مطابق با محدودیت های بودجه خود نگه دارید. به یاد داشته باشید: محتوای عالی می تواند به رشد یک برند کمک کند. و با رشد نام تجاری، سرمایه گذاری محتوای شما نیز می تواند افزایش یابد.

چارچوب استراتژی محتوا منجر به بازاریابی محتوای قوی می شود

چه ،ی مسئول هر یک از جنبه های بازاریابی محتوای شماست؟

استراتژی محتوای شما چگونه پیش می رود؟

به ،وان مثال، اگر هدف من افزایش ترافیک باشد، در استراتژی خود به این شکل بیان می کنم: “در مدت 6 ماه، کل ترافیک وب سایت را 20 درصد افزایش دهید.”

2. مخاطب

ا،راً برندها و بازاریابان با یک استراتژی محتوای مستند عملکرد بهتری داشته باشد آنهایی که یکی ندارند

به یاد داشته باشید: ثبات مهم است – نه ،وما چگونه بسیار شما پست می کنید، اما اینکه آیا مخاطبان شما می توانند روی پست های شما حساب کنند و آیا آنها همیشه با کیفیت هستند یا خیر.

  • هر چند وقت یکبار محتوا را در پلتفرم اصلی خود ارسال خواهید کرد؟
  • هر چند وقت یکبار محتوا را در پلتفرم(های) ثانویه خود پست می کنید؟
  • هر چند وقت یکبار محتوا را در رسانه های اجتماعی تبلیغ می کنید؟
  • چه روزها/زمان هایی برای ارسال محتوا برای مخاطبان شما بهتر است؟

در اینجا ابزارهای خوب وجود دارد:

  • نرم افزار ویرایش (مانند Grammarly).
  • جستجوگر سئو (مانند Yoast).
  • ابزار بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) (مانند Hotjar).
  • ابزار ویرایش تصویر (مانند Canva یا P،tos،p).

9. پیگیری پیشرفت

به ،وان مثال، اگر کفش های دویدن می فروشید، به طور انحصاری در مورد کفش های دویدن نمی نویسید. شما درباره موضوعات مرتبطی که مخاطبانتان به آنها اهمیت می دهند، مانند تمرین، سلامت زانو، رویدادهای دویدن و غیره می نویسید. با این حال، احتمالاً در مورد ورزش ها و سرگرمی های غیرمرتبط با دویدن مانند فوتبال، یوگا یا تنیس نخواهید نوشت.

وب سایت شما املاکی است که مالک آن هستید. حساب های رسانه های اجتماعی نیستند. حساب‌های اینستاگرام، فیس‌بوک، توییتر و لینکدین شما در زمین‌های قرض‌شده ،ن هستند.

به منابع خود و انواع محتوایی که مخاطبان ترجیح می دهند نگاه کنید. اگر یک برند کوچک هستید، احتمالاً ابزاری برای ایجاد محتوای ویدیویی شیک و با تولید بالا ندارید. با این حال، شما ابزاری برای ایجاد وبلاگ های با کیفیت بالا به طور منظم خواهید داشت – و این جایی است که ا،ر برندها شروع می کنند.

5. تیم

بالا،ه وقت آن رسیده که در مورد محتوا در استراتژی خود صحبت کنید. شما باید دو چیز را مشخص کنید:

همانطور که در جهت اه، بازاریابی محتوای خود کار می کنید، باید پیشرفت خود را نیز پیگیری کنید.

این مرحله در مورد کشف اینکه چه ،ی به تخصص و راه حل هایی که برند ارائه می دهد نیاز دارد و باید از طریق محتوای آن با چه ،، صحبت کنید. برای انجام این کار، شما باید انجام دهید تحقیق در مورد مخاطب.

به عبارت دیگر، کجا می خواهید روی ساخت برند خود به صورت آنلاین تمرکز کنید؟ پایگاه خانه شما در وب چه پلتفرمی خواهد بود؟

وقتی هدفی را انتخاب می کنید، آن را در این سطح گسترده و مبهم نگه ندارید. دقیقاً به آنچه می خواهید در زیر آن چتر هدف خاص انجام دهید فکر کنید. اعداد خاص را بدست آورید و از اعداد استفاده کنید.

در محتوای خود روی چه موضوعاتی تمرکز خواهید کرد؟

اگر مخاطبان خود را به طور کامل درک نکنید، موضوعات محتوای شما همیشه طنین انداز نمی شوند. و محتوایی که طنین انداز نباشد به نتیجه نمی رسد.

آیا روی یکی کار می کنید؟ یا اینکه هنوز یک کار دور در لیست کارهای شماست؟

در اینجا ابزارهای ضروری هستند:

  • جستجوی کلمات کلیدی یا ابزارهای سئو (Semrush، Ahrefs، KWFinder توسط Mangools و غیره)
  • ابزار تجزیه و تحلیل وب (مانند Google Analytics)
  • سیستم مدیریت محتوا (وردپرس، دروپال، جوملا و …)
  • تقویم محتوا (Airtable، Trello، CoSchedule، صفحات گسترده Google یا Excel و غیره)
نمونه ای از یک تقویم محتوایی با استفاده از Airtable
نمونه ای از یک تقویم محتوایی با استفاده از Airtable

من همیشه توصیه می کنم ابتدا روی وب سایت خود تمرکز کنید – به طور خاص، پست ، محتوا در وبلاگ خود. چرا؟

و اگر برای راه‌اندازی بلوک‌های سازنده آن چارچوب به کمک نیاز دارید، این راهنما به شما نشان می‌دهد که چه چیزهایی را باید بگنج،د.

چارچوب استراتژی محتوا چیست؟

بنابراین، از خود بپرسید که امیدوارید با محتوا به چه چیزی برسید. می خواهید محتوای شما چه کاری انجام دهد؟ در اینجا چند هدف رایج برای شروع شما آورده شده است:

  • ایجاد آگاهی از برند: دید آنلاین خود را افزایش دهید و در صنعت خود شناخته شوید.
  • مخاطبان خود را پرورش دهید: محتوای مفیدی ارائه دهید که به مخاطبان شما آموزش می دهد و برای ایجاد سرنخ بیشتر اعتماد ایجاد می کند.
  • ترافیک بیشتری را هدایت کنید: تعداد بیشتری از مخاطبان هدف خود را به آستان مجازی خود بیاورید.
  • مش،ین و سرنخ های بیشتری ،ب کنید: از محتوای عالی برای تشویق ثبت نام ایمیل و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان بالقوه استفاده کنید.

بعدی: کجا مطالب را پست می کنید؟

چه نوع محتوا و فرمت هایی را منتشر خواهید کرد؟

در مرحله بعد، راه های خود را برای تبلیغ محتوا انتخاب کنید.

هنگامی که این چارچوب را مستند می کنید، یک نقطه مرجع زنده برای اجرای استراتژی خود ایجاد می کنید – در یک Google Doc، یک صفحه گسترده، یا حتی فقط در یک دفترچه یادداشت یادداشت شده است. این طرحی است که می تو،د بارها و بارها به آن بازگردید تا تمام اقدامات بازاریابی محتوای خود را هدایت کنید.

پاسخ های خود را بر اساس تحقیقات و منابع برند خود قرار دهید. توانایی های تیم محتوای شما چیست؟ ،ب و کار چه ،وجی می تواند پشتیب، کند؟

یکی از بهترین راه ها برای شناخت مخاطبان، مصاحبه مستقیم با آنهاست. برای انجام این کار، باید با چند فرض در مورد اینکه چه ،ی به چیزی که می فروشید نیاز دارد، شروع کنید. سپس، هنگامی که با مشتریان بالقوه خود صحبت می کنید، متوجه خواهید شد که آیا این فرضیات درست بوده اند یا خیر.

این بخش برای درست شدن حیاتی است. شما نیاز به درک عمیقی از مخاطبان خود دارید، از جمله اینکه به چه چیزهایی اهمیت می‌دهند و چالش‌هایشان، بنابراین محتوای شما به خانه‌تان می‌رسد.

تبلیغ به این م،ی است که چگونه می‌تو،د به محتوای خود توجه بیشتری داشته باشید – به خصوص زم، که تازه کار هستید و هنوز مخاطبی ندارید.

هدف گذاری یکی از مهم ترین بخش های ایجاد استراتژی محتوا است. بدون اه،، هیچ مقصدی برای بازاریابی محتوای خود نخواهید داشت و بنابراین تمرکزی برای تلاش های خود ندارید.

بازاریاب هایی که اه، تعیین می کنند هستند 377 درصد موفق تر با توجه به CoSchedule نسبت به ،، که اه،ی را تعیین نمی کنند.

بازاریابان هدف گذاری

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


نحوه ایجاد چارچوب استراتژی محتوای خود: 10 بلوک سازنده

1. اه،

اگر می خواهید بازاریابی محتوای شما کارساز باشد، به یک چارچوب استراتژی محتوا نیاز دارید.

به هر حال، این تمایز ضروری است. استراتژی محتوای شما اصلاً ثابت نیست. در عوض، باید با نام تجاری شما تکامل پیدا کند، زیرا شما کشف می کنید که چه چیزی کار می کند و چه چیزی خوب نیست. شما باید استراتژی را در صورت ،وم تغییر دهید تا آنچه را که یاد می گیرید در نظر بگیرید. (این شامل اه، شما نیز می شود.)

به همین دلیل است که وب سایت شما یک پلت فرم قدرتمند است:

شما می‌تو،د کانال‌های مختلفی را به صورت آنلاین برای انتشار و توزیع محتوا حفظ کنید، اما باید انتخاب کنید که بیشترین تلاش خود را در کجا متمرکز کنید.

اگر هنوز فهرستی از مش،ین ایمیل ندارید، ممکن است آن را به ،وان یک هدف اصلی برای بازاریابی محتوای خود انتخاب کنید و در عوض در حال حاضر پست‌های اجتماعی را تبلیغ کنید.

8. ابزار

همانطور که در حال راه‌اندازی تیم محتوای خود هستید، اینها ضروری‌ترین نقش‌هایی هستند که ممکن است نیاز داشته باشید (و یک نفر بسته به منابع شما ممکن است چندین نقش را پر کند):

6. برنامه ریزی کنید

آ،ین اما نه کم اهمیت ترین، کاهش بودجه برای بازاریابی محتوای خود. بر اساس استراتژی شما، هزینه اجرا چقدر خواهد بود؟ افراد، ابزارها و فرآیندهایی را که باید برای تحقق آن سرمایه گذاری کنید، مشخص کنید.

ا،ر مراحل در استراتژی محتوای شما احتمالاً به حداقل یک ابزار برای کمک به آسان‌تر و سریع‌تر ، فرآیند نیاز دارند. به علاوه، برخی از ابزارها داده‌هایی را ارائه می‌کنند که اگر انتظار دارید در رتبه‌بندی موتورهای جستجو رقابت کنید، به هیچ وجه نمی‌تو،د از آنها صرفنظر کنید.

ضمن توجه به این موضوع، بد،د که محتوا نباید یک فعالیت «وقتی وقت دارم» باشد.

با این حال، لازم نیست پول زیادی را برای ارتقاء هزینه کنید. این می تواند به سادگی ارسال پیوند به وبلاگ جدیدی باشد که به تازگی در رسانه های اجتماعی منتشر کرده اید. این می تواند به همان سرعتی باشد که یک ایمیل برای مش،ین خود ارسال کنید و آنها را در مورد یک وبلاگ جدید آگاه کنید.

هر پلتفرمی که انتخاب می‌کنید، پلتفرمی را که می‌خواهید بیشتر روی رشد محتوا تمرکز کنید، مستند کنید.

4. محتوا

… شاید در مورد اولویت بندی آن فکر کنید.

یک نکته: چه در استراتژی محتوا کاملاً جدید باشید، چه استراتژی موجود را بازنگری کنید یا بازاریابی محتوای خود را کاملاً اصلاح کنید، به یک چارچوب محکم برای تکیه بر آن نیاز دارید.

برای پاسخ به این سوال، به نقطه تلاقی تخصص صنعت خود/آنچه می فروشید و آنچه مخاطبان شما می خواهند تکیه کنید. بهترین زمینه های موضوعی شما به هر دو مرتبط خواهد بود.

این یک انگیزه عالی برای ادامه استراتژی شما است.

چارچوب استراتژی محتوا طرحی است که تمام اقدامات بازاریابی محتوای شما را هدایت می کند. این جزئیات نحوه ایجاد، مدیریت، انتشار، ترویج و نگهداری محتوا برای رسیدن به اه، برند خود را توضیح می دهد.

شما همچنین کنترل کمی بر روی دید خود در رسانه های اجتماعی دارید. ممکن است فالوورهای شما همه پست‌های شما را ببینند یا نبینند – و اگر روزانه پست نکنید، دید شما حتی بیشتر خواهد شد.

با تعریف اه، خود، می تو،د به سمت تعریف مخاطبان هدف خود بروید.

بله، برای بازاریابی محتوا به یک تقویم محتوا نیاز دارید. اما قبل از راه‌اندازی، ابتدا باید استراتژی خود را برای زمان‌بندی و ارسال محتوا بد،د.

نحوه برنامه ریزی برای انجام این کار را در استراتژی محتوای خود ثبت کنید. تعیین کنید:

10. بودجه

در نهایت، به یاد داشته باشید که استراتژی آن فرآیند را هدایت می کند و قرار است تکرار شود. شما هرگز فقط یک قطعه محتوا ایجاد نمی کنید و آن را در روز صدا نمی کنید. ده ها تا صدها را ایجاد خواهید کرد از قطعات محتوا با استفاده از این چارچوبی که با آن کار می کنید.

هر استراتژی محتوا باید جهت گیری در مورد نکات کلیدی را ارائه دهد. در اینجا یک تجزیه سریع است.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و ،وماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


منبع: https://searchengineland.com/create-content-strategy-framework-393819

آنها چقدر از همسالان خود بهتر عمل می کنند؟ مقدار شگفت انگیزی – آنها هستند 414% احتمال بیشتری برای گزارش موفقیت وجود دارد.

از این چارچوب برای ساختن برنامه برند خود برای موفقیت محتوا استفاده کنید، اما به یاد داشته باشید که این استراتژی به طور دقیق تنظیم نشده است. در عوض، آن را سندی زنده در نظر بگیرید که روزانه از آن برای تمرکز، ادامه مسیر و رسیدن به اه،تان استفاده می کنید.

برای کار نیاز به فداکاری دارد. به ،ی نیاز دارد که بتواند تمام توجه آنها را به آن معطوف کند. این بدان م،است که به محض اینکه می تو،د، باید در کمک سرمایه گذاری کنید (یا به دنبال ،ید برای استخدام کارشناسان اضافی باشید).

و در هر لحظه، شما در چند مرحله مختلف تا زانو خواهید بود. اما اگر استراتژی داشته باشید گم نمی شوید.

چه ،اصری را باید در چارچوب استراتژی محتوا بگنج،د؟

با پاسخ به همه این سؤالات، تنظیم تقویم محتوای شما باید آسان باشد.

7. ارتقاء

خوشبختانه، شما در حال حاضر به خوبی در راه خود هستید.

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است