چگونه یک مدل آزمایشی عملکرد بازاریابی جستجوی SEAT و CUPRA را هدایت می کند

SEAT SA و PHD Media شروع به تمایز استراتژی ها بر اساس نوع کلمه کلیدی ،د و آنها را برای هر گروه تبلیغاتی تعریف ،د. کلمات کلیدی بر اساس جستجوی برند و غیر برند، نقش آنها و KPI مربوطه آنها ت،یم بندی شدند. سپس از این داده ها در مناقصه مزایده استفاده شد. هوش مصنوعی (AI) برای ت،یم بندی مخاطبان و هدف قرار دادن تبلیغاتی که در بالای قیف بودند استفاده شد. بینش‌های مقایسه‌ای از این آزمایش‌ها بعداً برای اطلاع از جهت استراتژی به ،ب‌وکار وارد شد.

SEAT SA، خودروساز چندملیتی مستقر در بارسلون، بخشی از گروه فول، واگن، یک مدل آزمایشی را ابداع کرده است که باعث رشد برندهای خود، SEAT و CUPRA در بازار اروپا می شود. در حالی که SEAT برندی جوان، باحال و شهری است که خودروهایی با طراحی های خیره کننده و چندین راه حل حرکتی ارائه می دهد، CUPRA یک نام تجاری غیر متعارف است که با طراحی پیشرفته و عملکرد مدل های برقی آن تعریف می شود.

با هم صحبت کردیم کورین کالکابرینا، مدیر رسانه جه، در SEAT SA، سوفی سانتالوسیا، جستجوی جه، پولی و مدیر برنامه ای و ال،اندر سباستین، تیم جستجوی جه، در PHD Media اسپ،ا رهبری می کند تا درباره «برنامه نوآوری عملکرد» (مدل آزمایشی SEAT S.A) و ارزش آن به ،ب و کارها بحث کند.

صنعتی پر سرعت

این تیم در حال آزمایش “حالت رضایت” با GA4 و “تبدیل پیشرفته” است تا ساییدگی ناشی از دستورالعمل‌های حفظ حریم خصوصی را برآورد کند. آنها همچنین بر شناسایی و طراحی یک طرح احتمالی خطر برای ،اصر جستجوی پولی که در آینده نزدیک قادر به آزمایش آن نخواهند بود، متمرکز هستند.

علاوه بر این، ما همچنین در حال آزمایش بخش‌های مخاطب جدید هستیم که GA4 در اولین ا،یستم حریم خصوصی در کمپین‌های جستجوی پولی خود اجازه می‌دهد. ما شاهد نتایج مثبت و امیدوارکننده‌ای هستیم.»

مدل تست SEAT SA، “برنامه نوآوری عملکرد” ​​برای همسویی با عشق ذاتی به نوآوری طراحی شده است که در هسته مارک های SEAT و CUPRA قرار دارد. مدل آزمایشی برای حفظ تمرکز برند بر روی قدرت جستجوی پولی – بهبود کارایی هزینه و تسریع عملکرد ساخته شده است.

– کورین کالکابرینا، مدیر رسانه جه، در SEAT SA

SEAT SA و PHD Media فعالانه بر راه‌حل‌های Google برای نقشه‌برداری از بازارها و مخاطب، متمرکز هستند که با حریم خصوصی مطابقت دارند و برای هدف‌یابی بخش‌ها قابل اجرا هستند.

ما در حال آزمایش همه راه‌حل‌ها و ویژگی‌های جدیدی هستیم که گوگل از نظر حفظ حریم خصوصی و قابلیت‌های کمتر کوکی به بازار ارائه می‌کند. به ویژه، آزمایش ما بر روی استقرار مجموعه کامل Google Analytics 4 (GA4)، بر،ب‌گذاری در سراسر سایت، حالت رضایت، و تبدیل‌های پیشرفته متمرکز شده است.

برای اطلاعاتی در مورد SEO، چشم انداز جستجو، بازاریابی جستجو، بازاریابی دیجیتال، رهبری، پاد،ت ها و موارد دیگر در خبرنامه Watch Engine Watch مش، شوید.

برای بهبود نرخ کلیک (CTR) و کاهش CPC، تیم SEAT SA روی افزودن تصاویر بصری به تبلیغات، بهبود کپی‌های تبلیغاتی و آزمایش برنامه‌های افزودنی جدید تمرکز کرد. آنها همچنین CPA ها را با استفاده از استراتژی های پیشنهادی و هوش مصنوعی سیستم کاهش دادند تا بهترین بودجه خود را به دست آورند.

استفاده کمتر از کوکی ها زمان های چالش برانگیزی را به همراه خواهد داشت و بر کانال جستجو تأثیر می گذارد. SEAT و CUPRA قصد دارند با استفاده از Google Analytics 4 (GA4) با این مشکل مق، کنند تا عملکرد را حفظ کنند و مخاطبان من، را هدف قرار دهند. باز ، قالب‌های بصری جدید مانند کمپین‌های Discovery و MMA/MSAN از Bing نیز جایگاه مهمی در جستجو در آینده خواهد داشت، زیرا ممکن است هسته جستجو با اتوماسیون بیشتر، جزئیات کمتر و کنترل تکامل یابد.

تمرکز بیشتر بر روی اندازه گیری و آینده ای برای حفظ حریم خصوصی

برای تسهیل یکپارچگی، تیم SEAT SA آزمون‌هایی را در طول سال سازماندهی می‌کند و یک تست در یک زمان برای یک گروه تبلیغاتی یا کمپین برای حفظ کارایی و به دست آوردن مشاهدات واضح برگزار می‌کند. نقشه راه بر اساس این عوامل ایجاد شد:

  • اولویت‌ها برای بازارها بر اساس تأثیر و حجم کار
  • تغییراتی که Google در قالب‌های تبلیغات یا ویژگی‌های متفاوتی که غروب یا تکرار می‌کند، ایجاد می‌کند

جایزه بزرگ بازاریابی جستجو: داده، اتوماسیون و بهینه سازی بصری

از نقطه نظر داده، در جستجو، SEAT SA از تبلیغات جستجوی گوگل (SA360) برای مدیریت و نظارت بر تبلیغات گوگل و تبلیغات بینگ خود استفاده کرد. مجموعه داده‌ها تمام م،ومات اصلی جستجوی پولی را ردیابی ،د:

  • عملکرد تبدیل کلمه کلیدی
  • کپی های تبلیغاتی
  • داده‌های مخاطب از طریق همه گزینه‌های پیشنهادی سفارشی موجود در SA360

عواقب

“آیا ما هرگز قادر خواهیم بود استراتژی بازاریابی جستجو را در صندلی راننده قرار دهیم؟” این تقریباً معضل هر بازاریاب جستجو است زیرا جامعه همچنان در سلطه الگوریتم‌ها و به‌روزرس،‌های Google باقی می‌ماند.

کورین و تیم او در SEAT SA و آژانس آنها، PHD Media، استراتژی‌های برند را به ترتیب برای SEAT و CUPRA، عملکرد آنها و نیازهای محلی بررسی ،د. آنها چارچوبی را ایجاد ،د که ساختاری را ارائه می‌دهد، به برندها کمک می‌کند تا سهم بازار خود را گسترش دهند و دید مرکزی را در نتایج آزمایش ارائه دهند. آنها نقشه‌های راه آزمایشی خاصی را بر اساس اه، فصلی ایجاد ،د که بر اساس نیازها و استراتژی‌های آنها با بازارهای محلی همسو می‌شوند.

پس از تکمیل مرحله آزمایش، تیم SEAT SA و شریک جه، آنها PHD Media در مورد نتایج و مشاهدات گزارش دادند. به اشتراک گذاری آموخته ها و بینش های خود با سایر بازارها به سایر تیم ها قدرت داده است تا از دانش و تخصص به دست آمده از نمونه های آزمایشی موفق بهره مند شوند. تمرکز بر مؤلفه‌هایی که منجر به نتایج می‌شوند به تیم‌ها اجازه می‌دهد تا در سراسر جهان به چالش کشیده شوند و یادگیری مداوم را در عین پذیرش تغییرات و ویژگی‌های جدید تسهیل کرده است. تیم‌های SEAT و CUPRA اکنون به‌شدت در موقعیتی قرار گرفته‌اند که از رقابت پیشی بگیرند.

آماده شدن برای آینده ای بدون کوکی

SEAT SA برای تسلط بر تأثیر بصری خود بر مخاطبان از ،دهای تصویری برای هر تبلیغ در تمام کمپین های خود استفاده کرد. گوگل این تصاویر را بر اساس عوامل متعددی مانند کلیک‌ها، محتوا و کلیدواژه‌ها نمایش می‌دهد تا بهترین عملکرد را بهینه کند.

مدل «برنامه نوآوری عملکرد» به SEAT و CUPRA کمک کرده است تا به یکی از بهترین آزمایش‌های خود دست یابند که عملکرد جستجوی آن‌ها را از نظر هزینه به ازای هر بازدید (CPV) تسریع می‌کند، یکی از KPIهای اصلی آن‌ها که بالاترین تبدیل‌های قیف را نشان می‌دهد. هزینه به ازای هر بازدید (CPV) 30 درصد و هزینه هر ،ید (CPA) 37 درصد بهبود یافته است.

“در حالی که ما تمام این تلاش ها را انجام می دادیم، می خواستیم دید تیم خود را بهبود ببخشیم. در حالی که مشغول تبدیل شدن به بهترین کانال با عملکرد هستیم، همیشه در حال اختراع مجدد، تلاش برای نتایج و کارایی هستیم، اغلب از زرق و برق کانال های دیگر غافل می شویم. افزودن یک محدوده و چارچوب رسمی به این م،ی است که می‌تو،م دستاوردهای خود را گزارش و به نمایش بگذاریم.»

ما یک ج، زم، و نقشه راه روشن داشتیم. ما همیشه تست می کنیم و یاد می گیریم. این به ما این امکان را می‌دهد که موقعیت خاصی با شرکا داشته باشیم، به ما این امکان را می‌دهد که همیشه بخشی از آلفا و بتا باشیم، قالب‌های جدید را آزمایش کنیم، و همیشه سعی کنیم نتایج را در همان زمان بهبود دهیم.»

ما نیاز داشتیم که اولین محرک، باشیم که فعالانه از فرصت‌هایی که ظاهر می‌شوند سرمایه‌گذاری کنند. برای اطمینان از این امر، تیم‌های ما باید از پویایی فضای جستجو استفاده کنند، بهترین شیوه‌ها را به کار ببرند، و برتری فناوری و هوشمندی نسبت به رقابت به دست آورند.»

دیجیتال یک بخش سریع در حال حرکت است و جستجو همیشه با فرمت‌های جدید و راه‌های در حال تغییر برای ایجاد و مدیریت حساب‌ها دوباره خود را اختراع می‌کند. تیم های SEAT و CUPRA چندین نقطه درد داشتند:

1. از تمام نوآوری ها و تغییرات در صنعت مطلع باشید

سپس آزمون‌های خود را به‌کار بردیم و فرضیه (برجسته‌سازی نتایج سایر بازارها) را در مورد آنچه امیدواریم به دست آوریم به اشتراک گذاشتیم و سپس آزمون را در استراتژی اصلی اعمال کردیم.

SEAT SA (SEAT و CUPRA) اکنون به روش‌های جدیدی برای استنباط و تجزیه و تحلیل تبدیل‌ها بر اساس بازار به بازار مجهز شده‌اند.

به اشتراک گذاری اطلاعات در بازارهای مختلف

«به‌،وان بهترین کانال در مدل انتساب آ،ین کلیک، با چالش‌های متعددی نیز مواجه بودیم. قفل‌های همه‌گیر و کمبود ریزتراشه‌ها، بهبود عملکرد جستجو را به یک امر ضروری و همیشگی تبدیل کرده است. این بدان م،است که کاهش هزینه به ازای هر کلیک (CPC) و بهبود هزینه هر ،ید (CPA) همیشه دلایل اصلی برای توسعه چنین مدل آزمایشی بوده است.

آنها همچنین برای جمع آوری و اتصال داده های شخص اول مانند مخاطبان CRM و راه حل های مطابقت مشتری کار می کنند.


– کورین کالکابرینا، مدیر رسانه جه،، SEAT SA

قرار دادن تست در صندلی راننده: برنامه نوآوری SEAT و CUPRA Performance

– کورین کالکابرینا، مدیر رسانه جه،، SEAT SA

3. حفظ عملکرد و بهبود کارایی

– کورین کالکابرینا، مدیر رسانه جه، در SEAT SA

2. بهبود دید کار سخت تیم

به گفتگو با ما بپیوندید لینکدین و توییتر.




منبع: https://www.searchenginewatch.com/2022/06/22/،w-a-testing-model-is-driving-seat-and-cupras-search-marketing-performance/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است