درباره نویسنده

فروشندگان محلی، شاغلین و ،ب و کارها خدمات یا کالایی را ارائه می دهند که مشتریان در جامعه خود دریافت خواهند کرد. محصولات و خدمات این مشاغل به پارامترهای جمعیت محلی آنها محدود می شود. اگر یک ،ب و کار محلی تعمیر درب گاراژ را ارائه دهد، تقاضا به تعداد افرادی که در آن جامعه نیاز به تعمیر درب گاراژ دارند محدود می شود.
تجزیه و تحلیل رقابتی برای سئوی محلی می تواند نشان دهد:
- چه ،ی در رتبه اول قرار دارد.
- چرا به این رتبه دست یافتند.
- جایی که آنها برای هدف قرار دادن استراتژی خود انتخاب کرده اند.
- چه سطحی از تلاش برای رتبه بندی انجام داده اند.
- زم، که ممکن است بتو،د از آنها پیشی بگیرید.
اگر تجزیه و تحلیل جامع تری از نزدیکی کمک می کند، تکمیل ممیزی مجاورت کامل را به ،وان گام بعدی در نظر بگیرید. به ،وان مثال، اگر به راهبرد فاصله، پوند و استراتژی درون صفحه نگاه کنید، اما هنوز نمی تو،د تعیین کنید که چرا یک رقیب رتبه خوبی دارد، ممکن است حسابرسی مجاورتی کامل را در نظر بگیرید. ممیزی نزدیکی، تحلیل عمیقتری از همه عواملی است که بر رتبهبندی مبتنی بر مجاورت در یک بازار خاص تأثیر میگذارند.
2. بهینه سازی GBP را ارزیابی کنید
اگر شما یک ،ب و کار در منطقه خدمات (SAB) هستید، رقبای شما نیز احتمالاً SAB هستند، به این م،ی که نمی تو،د فاصله بین آدرس آنها و مرکز شهر را بررسی کنید. در این سناریوها، همچنان باید فاصله بین مکان تأیید شده خود و مرکز شهر را یادداشت کنید.
جدید در زمین موتورهای جستجو
از جدیدترین صحبتهای صنعت تا نکات ظریف یک وبسایت خاص، فهرست کارهای استراتژی میتواند به سرعت پر از وظایفی شود که تصویر بزرگ را در نظر نمیگیرند.
سئوی محلی معمولاً کلمات کلیدی کمتری دارد زیرا توسط جامعه فیزیکی آن تعریف می شود.
در اینجا نمونه ای از چیزهایی است که می تو،م در مورد رقیب رتبه 1 برای “دندانپزشک هیوستون” یاد بگیریم.
رتبه 1 رقیب | مکان ما |
.5 مایل از مرکز شهر | 2 مایل از مرکز شهر |
812 بررسی در GBP | 435 بررسی در GBP |
دسته اصلی: دندانپزشک | دسته اصلی: دندانپزشک زیبایی |
پست های هفتگی در GBP | گهگاه در GBP پست می کند |
لینک های GBP به صفحه اصلی | پیوندهای GBP به صفحه مکان |
صفحه اصلی شامل محتوای ویدیویی است | محتوای ویدیویی در صفحه مکان وجود ندارد |
15 صفحه خدمات | در صفحه موقعیت مک، 2 سرویس ذکر شده است |
در یک کمپین ملی سئو، رقبا معمولا صدها یا هزاران کلمه کلیدی را هدف قرار می دهند. در سطح محلی، ا،ر رقبا معمولا چیزی در محدوده 20 تا 100 کلمه کلیدی را هدف قرار می دهند.
وقتی صحبت از سئوی محلی می شود، سر و صدای زیادی به وجود می آید.
فاکتورهای رتبه بندی زیر را در لیست GBP رقبای خود ارزیابی کنید و مشخصات خود را مقایسه کنید:
- نام
- دسته اولیه
- دسته های دیگر
- بررسی ها
از آنجا که سئوی محلی محدود به یک جامعه فیزیکی است، کشف رقبا ساده است. 5-10 کلیدواژه اصلی را شناسایی کنید و ببینید چه ،ی رتبه اول را دارد.
نام، دسته اصلی و نظرات مستقیماً در نمایه قابل مشاهده است، اما مشاهده دستههای اضافی GBP ،ب و کار به ابزاری مانند GMB Everywhere نیاز دارد. اینها فاکتورهای اصلی رتبهبندی در نمایه ،بوکار Google هستند، اما توجه به میزان سرمایهگذاری رقبا در ویژگیهای اضافی GBP نیز مهم است:
- شرح
- ع، ها
- پرسش و پاسخ
- محصولات
- خدمات
- نوشته ها
صفحه اصلی یا صفحه مکان رقیب خود را بررسی کنید تا مشخص کنید چقدر تلاش برای وب سایت شما لازم است. رقیب شما چقدر روی وب سایت و/یا صفحه مکانش سرمایه گذاری کرده است؟
در اینجا چند سؤال برای بررسی صفحه اصلی یا صفحه مکان پیوند شده از GBP وجود دارد.
با این حال، تجزیه و تحلیل رقابتی برای سئوی محلی زم، که بیش از یک مکان برای ،ب و کار وجود داشته باشد، به سرعت پیچیده می شود. هر مکان چالش های منحصر به فردی را ایجاد می کند.
این سوالات به هیچ وجه جامع نیستند، اما نقطه شروع خوبی هستند و می توانند به شما در درک سطح سرمایه گذاری و استراتژی پشت وب سایت رقیب کمک کنند.
جمع آوری اطلاعات و نگاه ، به تصویر بزرگ
این بازار شامل رقبایی می شود که مقدار متفاوتی را در بهینه سازی محتوا، پیوندها و حتی املاک فیزیکی سرمایه گذاری کرده اند. در حالی که همیشه یک لیست کارهای سئو وجود دارد، تجزیه و تحلیل رقبا می تواند به تعیین اینکه کدام وظایف بیشترین تأثیر را خواهند داشت کمک کند.
در سئوی محلی، نمایه ،ب و کار گوگل ستاره نمایش است. همه برای موقعیت شماره 1-3 در بسته محلی رقابت می کنند. رقبا معمولاً با استراتژی سئوی محلی خود بیشترین توجه را به GBP می دهند زیرا این نمایه مستقیماً در بالای نتایج جستجو ظاهر می شود.
هنگام تجزیه و تحلیل وب سایت های رقیب، معمولاً دو نوع سایت مرتبط با GBP مشاهده خواهید کرد:
- صفحه اصلی برای ،ب و کار با مکان واحد.
- صفحه مکان برای ،ب و کار چند مکان.
درک موقعیت مک، شما در زمینه موقعیت مک، رقیب شما مهم است زیرا نزدیکی ممکن است پاسخ دهد که چرا آنها رتبه اول را دارند.
رقبا در سئوی محلی به رویکرد متفاوتی نسبت به رقبا در بازارهای ملی نیاز دارند.
با این حال، اگر رقبا را نادیده بگیرید، هیچ یک از این وظایف مهم نیست.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و ،وماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
اگر وب سایت شما برای دستیابی به رشد رتبه محلی در آینده تلاش می کند، نزدیکی می تواند پیشرفت را محدود کند. گاهی اوقات آدرس تأیید شده شما برای رتبه بندی بیش از حد از مکان مورد نظر دور است، به این م،ی که ممکن است لازم باشد مکان مورد نظر خود را تغییر دهید.
ساختار محتوای یک صفحه اصلی با محتوای صفحه مکان متفاوت است:
صفحه نخست | صفحه مکان |
صفحات خدمات در ناو | تمام خدمات ذکر شده در صفحه |
اطلاعات تجاری سطح بالا | اطلاعات مربوط به مکان |
حجم بالای بک لینک | به طور معمول بک لینک کمتری دارد |
محتوای اصلی | ممکن است محتوا بین مکانها تکراری باشد |
در تصویر زیر، جستجوی «وکیل م،ع شهر کانزاس»، یک کلمه کلیدی بسیار مطلوب برای وکلای م،ع در کانزاس سیتی، رتبه شماره 1 توسط یک شرکت حقوقی که در 2.2 مایلی مرکز شهر کانزاس سیتی واقع شده است، قرار دارد. ،ب و کار رتبه بندی شماره 2 در 3.1 مایلی مرکز شهر واقع شده است.

سئو داخلی یک سیگنال مهم رتبه بندی برای بسته محلی است. بنابراین، وب سایت رقیب رتبه بندی شماره 1 چگونه به نظر می رسد؟ برای شروع روی دکمه Website که مستقیماً در بسته محلی مشخص شده است کلیک کنید.

آیا از مرکز شهر دورتر از رقبای برتر خود هستید؟ آیا این اطلاعات در مورد مکان شما حتی مهم است؟ به هر حال، اینطور نیست که بتو،د مکان ها را به خاطر سئو جابه جا کنید.
در نهایت، نمایه ،بوکار Google برای بهروزرس، کاربران با بیشترین اطلاعات در مورد ،بوکار در نظر گرفته شده است. رتبهبندیها عالی هستند، اما اطلاعرس، به مشتریان در مورد ،بوکارتان یک روش محکم در همه کانالهای ارتباطی است.
3. محتوای روی صفحه را تجزیه و تحلیل کنید
سئوی محلی برای پشتیب، از شبکه ای از مشاغل کوچک، حق رای دادن و کالاها و خدمات فیزیکی طراحی شده است. برخلاف سئوی ملی، هیچ SaaS یا معماری مبتنی بر ابر یا وب سایت تجارت الکترونیک ملی پیشرو وجود ندارد.
سوالات صفحه اصلی:
- آیا صفحات خدمات زیادی در ناوبری وجود دارد؟
- آیا وب سایت مدرن/موبایل پسند به نظر می رسد؟
- آیا وب سایت دارای جوایز، توصیفات یا نظرات مشتریان است؟
- آیا وب سایت از تگ های ،وان بهینه شده استفاده می کند؟
- آیا صفحه اصلی ویدیو، پرسش و پاسخ یا محتوای مستقل دیگری دارد؟
در طول یک تحلیل رقابتی برای سئوی محلی، بررسی سریع نزدیکی رقبا برای درک میزان اهمیت فاصله در بازار خاص شما کافی است. با این حال، ممکن است از این بررسی اولیه تشخیص دهید که درک عمیق تر از نزدیکی شما به شکل گیری استراتژی شما کمک می کند.
یک تحلیل رقابتی برای سئوی محلی، دیده شدن جستجوی کلمه کلیدی را در زمینه سه عامل رتبه بندی محلی در نظر می گیرد:
- نزدیکی را مقایسه کنید
- بهینه سازی نمایه ،ب و کار Google (GBP) را ارزیابی کنید.
- محتوای روی صفحه را تجزیه و تحلیل کنید.
1. مجاورت را مقایسه کنید
اگرچه تحلیل رقابتی محلی بخش کوچکتری از کلمات کلیدی را در نظر می گیرد، پیچیدگی های جستجوی محلی بر این کلمات کلیدی تأثیر می گذارد.
3 مرحله برای انجام یک تحلیل رقابتی برای سئوی محلی
شما اطلاعاتی در مورد نزدیکی رقیب، GBP و وب سایت جمع آوری کرده اید. اکنون زمان آن رسیده است که این اطلاعات را تجزیه و تحلیل کنید و استراتژی سئوی محلی خود را طراحی کنید.
یک جستجوی سریع برای کلمه کلیدی برتر شما می تواند نشان دهد که آیا نزدیکی بر کمپین شما تأثیر می گذارد یا خیر. فاصله بین مکان تأیید شده و مرکز شهر را برای رتبه 1 GBP (معروف به رقیب شما) در بسته محلی بررسی کنید. سپس، فاصله رقیب خود را با فاصله بین مکان تأیید شده خود و مرکز شهر مقایسه کنید.
هارمونی هاسکینسون یک استراتژیست سئو در پورتنت، یک آژانس بازاریابی دیجیتال با خدمات کامل. هارمونی در سئوی محلی تخصص دارد و از زمان شروع حرفه بازاریابی دیجیتال خود در سال 2015 با صدها ،ب و کار کار کرده است. اگر می خواهید درباره تقاطع جامعه و دیجیتال در فضاهای محلی چت کنید، می تو،د هارمونی را در توییتر یا لینکدین بیابید.
منبع: https://searchengineland.com/local-seo-compe،ive-،ysis-387666
سوالات صفحه مکان:
- آیا صفحه موقعیت مک، خدمات محلی را مورد بحث قرار می دهد؟
- آیا محتوا در آن صفحه مکان اصلی است؟
- آیا CTA وجود دارد که کاربران بتوانند به راحتی آن را مشاهده کنند و با آن تعامل داشته باشند؟
- آیا صفحه مکان از بر،ب های ،وان بهینه شده استفاده می کند؟
- بقیه وب سایت چگونه به این صفحه مکان پیوند می یابد؟
- آیا صفحه شامل محتوای ارائه دهندگان محلی (ویدئو، بایوس و غیره) است؟
در مثال بالا از تجزیه و تحلیل رقابتی برای سئوی محلی، میتو،م ببینیم که ،بوکار ما برای رقابت برای رتبهبندی شماره 1، از بهروزرس، دسته GBP گرفته تا در نظر گرفتن محتوای ویدیو، به چندین پیشرفت نیاز دارد.
بهترین استراتژی سئو محلی منحصر به بازار آن است
اگر رقبا صرفاً به دلیل بررسی ها و نزدیکی خود رتبه بندی می کنند، ممکن است چند تغییر در دسته بندی GBP شما، رتبه بندی بسته محلی شما را بهبود بخشد. اما اگر یک رقیب رتبه 1 مشخصات خود را با تمام جزئیات کامل کرده باشد و هر هفته پست بگذارد، احتمالاً به تلاش قابل توجهی برای برتری از آنها نیاز دارد.
اگر تلاش و رویکرد استفاده شده توسط ،، را که رتبه محلی خوبی دارند را درک کنید، می تو،د حتی در رقابتی ترین محیط های جستجو نیز پیشرفت کنید.