چگونه نقشه سایت را بعد از تغییر محتوا به روزرسانی کنیم؟

موتورهای جستجو می توانند از این درک برای نمایش محتوای شما به روش های مفید و چشم نواز در نتایج جستجو استفاده کنند. گوگل ممکن است آن اطلاعات (نتایج غنی) را در اسنیپت نتایج جستجو برای جستجوهای مرتبط نمایش دهد. همچنین هر گونه خطای شناسایی شده را نیز نشان می دهد. ”canonical” نیز استفاده کنید. به انکر تکست برای لینک های داخلی نیز فکر کنید. به همین دلیل توصیه می کنیم که برای ساده کردن URL های شما تا حد امکان زمان و وقت کافی اختصاص دهید. سؤال بسیاری از افراد این است که آیا با حذف یک صفحه یا تغییر در ساختار و محتوای آن، باید آدرس جدید را به نقشه سایت معرفی کنیم و به عبارتی دیگر به روزرسانی کنیم؟ ناوبری خود را بر اساس صفحه اصلی خود برنامه ریزی کنید. یک ناوبری کاملاً مبتنی بر تصاویر یا انیمیشن ها نداشته باشید. نقشه سایت یا سایت مپ پل ارتباطی وب سایت با موتور جستجو می باشد. اگر کاربران احساس کنند که سایت شما قابل اعتماد است، از بازدید از سایت شما احساس راحتی می کنند. اگر سایت خبری دارید، اطلاعات واضحی در مورد اینکه چه کسی مسئول نوشتن و انتشار محتوا است، ارائه دهید.

هدینگ های بسیار طولانی را ننویسید. از تگ های هدینگ در جایی استفاده نکنید که استفاده از تگ های دیگری مانند و ممکن است مناسب تر باشند. تازمانی که سایت شما تعداد انگشت شماری صفحات داشته باشد، به این فکر کنید که چگونه بازدیدکنندگان از یک صفحه عمومی (صفحه اصلی شما) به صفحه ای حاوی محتوای خاص تر می روند. همچنین می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا بفهمند صاحب وب سایت چه محتوایی را مهم می داند. صفحات ناوبری را زمانی که منطقی است اضافه کنید و به طور مؤثر آنها را در ساختار لینک داخلی خود کار کنید. در بیشتر موارد از URL صفحه به عنوان انکرتکست استفاده نکنید. از درج کلمات کلیدی غیر ضروری متعدد با هدف موتورهای جستجو که برای کاربران آزاردهنده یا بی معنی است، خودداری نمایید. اینترنت مملو از محتواهای مختلف است که برخی از آنها بی کیفیت و برخی دیگر کارگشا هستند اما مسئله اینجاست که شما برای سایت خود باید اطمینان حاصل کنید که محتوایتان منحصر به فرد است.معروف ترین جمله ای که احتمالا در دنیای سئو شنیده اید همین جمله معروف “Content Is King” (محتوا پادشاه است می باشد).در واقع بهینه سازی برای موتورهای جستجو با محتوا رابطه تنگاتنگ و همپوشانی بالایی دارند.این دو مکمل یکدیگر هستند.محتوا شامل کلمات اصلی متن و کلمات کلیدی می باشد که باید برای مردم ارزشمند باشد تا موتورهای جستجو هم برای سایت ارزش قائل شوند.این پایه و اساس اصلی سئو و بخش عظیمی از سئو داخل سایت می باشد.

همهمه ارگانیک یا تبلیغات دهان به دهان چیزی است که به ایجاد شهرت و معروفیت سایت شما در بین کاربران و گوگل کمک می کند و این مهم به دست نمی آید جز با آموزش تولید محتوا و نوشتن یک محتوای با کیفیت! بهینه سازی متن تصاویر و عناوین آن، نشان و عامل دیگریست که برای موتورهای جستجو خواهد گفت که صفحه موردنظر راجع به چه موضوعی می باشد.”alt tag” باید تشریح کند که عکس راجع به چه چیزی است، که بازهم به مبحث ارتباط و سنخیت برمیگردیم.اما اهمیت alt tag در تصاویر اینجا مشخص می شود که فکر کنید عکس برای کاربر سایت بارگزاری نمی شود، خب اولین چیزی که او خواهد دید چیست؟ زمانی که برای سایت محتوا تولید می شود، شما را در فیلد کسب و کاریتان اعتبار می بخشد؛ در مقابل محتوای ضعیف می تواند اعتبار برندتان را کاهش دهد.محتوای خوب، محتواییست که می تواند با کاربران سایت ارتباط برقرار کند و حتی با آنها صحبت کند.محتوای خوب به کاربران سایت القا می کند که آنها برای صاحبان سایت ها مهم هستند.

همه ما از این موضوع آگاه هستیم که کاربران از محتوایی که به خوبی نوشته شده و به راحتی قابل پیگیری است، لذت می برند. دارند و همچنین این سایت ها در جوامع شناخته شده تر می باشند و مردم آنها را بیشتر به اشتراک می گذارند. اگر میخواهید بدون تغییر کد منبع سایت خود، نشانهگذاری ساختاریافته را امتحان کنید، میتوانید از Data Highlighter استفاده کنید. گوگل با استفاده از سایت مپ میتواند به تمامی صفحات شما دسترسی به راحتی و سریع دسترسی داشته باشد. از نظر فنی، این نوع نقشه برای گوگل مهمتر است و داشتن آن برای سایت به افزایش رتبه کمک بیشتری خواهد کرد. طراحی سایت بر اساس نیازهای بازدیدکنندگان و در عین حال اطمینان از دسترسی آسان سایت شما به موتورهای جستجو معمولاً نتایج مثبتی خواهد داشت. در ادامه به تشریح این موارد می پردازیم اما در ابتدا اهمیت و مزایای سئو خارج صفحه را بیان خواهیم کرد.

بیشتر کاربران بر این باور هستند که حتماً باید نقشه سایت خود را بعد از هر تغییر صفحه در گوگل وبمستر به روزرسانی کنند و انجام ندادن این کار باعث کاهش رتبه سئو سایت آنها در گوگل میشود؛ اما باید گفت که خود گوگل به صورت خودکار این فعالیت سایت entityseo را انجام میدهد. همانطور که گفتیم موتورهای جستجو برای چند دهه می باشد که تلاش دارند تا بهترین نتایج را به کاربرانشان ارائه دهند.با توجه به این مسئله، به جز مواردی که در بالا گفته شد که بخشی از عوامل کیفیت سایت است، فاکتورهای کیفی دیگری هم برای سایت در این بخش وجود دارد. کلمات کلیدی اصلی صفحه را هم حتما در URL به کار ببرید.مانند دیگر فاکتورهای سئو داخل سایت URLها هم نباید به طور غیر طبیعی پر از کلمات کلیدی باشند. الگوریتمی که برای کمک به مردمی که در اینترنت فعالیت می کنند، تعبیه شده تا سایت های هرز مانند سایت هایی که از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده می کنند یا آنهایی که محتوای ضعیفی دارند را جریمه کنند.این الگوریتم که پاندا نام دارد، در فوریه سال 2011 توسط گوگل ارائه شد و از آن به بعد تا کنون مرتبا به روز شده است.شک نکنید اگر وبسایتتان محتوای با کیفیت پایین داشته باشد و یا مقدار این محتوا کم باشد، هرگزدر رتبه بندی نمایش داده نمی شود.

هنگام استفاده از جاوا اسکریپت برای ایجاد یک صفحه به جای اینکه منتظر تعامل کاربر باشید، از المان a با URLها به عنوان ارزش ویژگی href استفاده کنید. به جای اینکه منتظر تعامل کاربر باشید، تمام آیتم های منو را در بارگذاری صفحه ایجاد کنید. وقتی که گوگل وارد صفحه شما میشود، اول از همه نقشه HTML سایت شما را بررسی میکند. با داشتن نقشه XML، کنسول جست وجوی گوگل به خزنده صفحات مهم را معرفی میکند تا از آنها برای رتبه دهی استفاده کند. آنها می توانند این کار را از طریق پستهای وبلاگ، خدمات رسانههای اجتماعی، ایمیل، انجمنها یا سایر شیوه ها انجام دهند. سئو داخلی سایت بسیار دنیای وسیعی دارد که این تنها بخشی از تکنیک های آن بود و در دل همین تکنیک ها تکنیک های دیگری هم موج می زند. شبکه های پیچیده از لینک های ناوبری را ایجاد نکنید. در بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو به این موضوع دقت داشته باشید که ایجاد دسته بندی ها و نام فایل های توصیفی برای اسناد در وب سایت شما نه تنها به شما کمک می کند تا سایت خود را بهتر سازماندهی کنید، بلکه می توانید URL های آسان تر و دوستانه تری را برای کسانی ایجاد کنید که می خواهند به محتوای شما لینک دهند.

موضوعات خود را به وضوح سازماندهی کنید. اگر تغییرات بزرگی در صفحات سایت مانند طراحی مجدد یا تغییر تمامی محتوا را انجام دادید، با ثبت مجدد و به روزرسانی دستی نقشه سایت، به گوگل در ثبت سریع صفحه کمک خواهید کرد. انکرتکستی بنویسید که حداقل یک ایده اولیه از موضوع صفحه لینک داده شده را ارائه دهد. چون کاربران ممکن است بخواهند متن را کپی پست کنند و موتورهای جستجو نتوانند آن را بخوانند. سایت های دیگر ممکن است فاقد منابع یا تخصص لازم برای انجام این کارها باشند. اگر بازدیدکنندگان در یافتن صفحات سایت شما با مشکل مواجه شوند، ممکن است از این صفحه بازدید کنند. برای اصولی کار کردن روی سئو محتوا سایت خودتان، مطمئن شوید که تمام صفحات سایت شما از طریق لینک ها قابل دسترسی هستند و کاربران برای یافتن آنها نیازی به جستجوی داخلی ندارند. نقشه سایت در واقع یک نقشه راهی است که به گوگل چگونگی دسترسی به صفحات میدهد. آیا صفحات کافی حول یک موضوع خاص دارید ایجاد صفحه ای برای توصیف این صفحات مرتبط منطقی باشد. متوجه شوند که صفحه سایت حول چه محوری صحبت خواهد کرد.

هنگامی که محتوای خود را علامت گذاری کردید، می توانید از Google Rich Results test استفاده کنید تا مطمئن شوید که هیچ اشتباهی در اجرا وجود ندارد. زمانی که خزندگان گوگل در صفحات شما کاوش می کنند، به دنبال این هستند که آیا کاربر سایت به مقصود می رسد یا خیر.محتوا باید به طور کامل و وضوح بالا محصول یا خدمتی که ارائه می شود را توضیح دهد. کاربران چه با دنبال کردن یک لینک شکسته یا تایپ کردن URL اشتباه، گهگاه به صفحه ای می رسند که در سایت شما وجود ندارد! صفحه ناوبری یک صفحه ساده در سایت شما است که ساختار وب سایت شما را نشان می دهد و معمولاً شامل فهرستی سلسله مراتبی از صفحات سایت شما است. برای اینکه تعداد افرادی که سایت را بتوانند در سطح اینترنت پیدا و مشاهده کنند و همچنین وبسایت از نظر سئو داخل سایت ارتقا پیدا کند، وبسایت شما نیاز به نسخه سازگار با موبایل که اصطلاحا به آن Responsive می گویند دارد.وبسایت ریسپانسیو همان تجربه و حس مثبتی را که سایت ارائه می دهد را به کاربر ارائه خواهد داد بدون اینکه مشکلی در نمایش سایت در هر دستگاهی باشد.ریسپانسیو بودن سایت مزیت های متعددی برای صاحبان سایت و البته برای کاربران دارد.خواهید دید که این کار چه تاثیر مثبتی بر روی رتبه وبسایت خواهد داشت، تخصیص امتیاز مثبت به سایتهایی که ریسپانسیو می باشند از سال 2015 کلید خورد.

یکی از سؤالات و چالشهایی بیشتر مشتریان و تازه کاران سئو که با آن مواجه میشوند و اغلب هم از ما میپرسند، در خصوص نقشه سایت است. نسخه های تکراری یا تقریباً تکراری از محتوای خود در سراسر سایت نداشته باشید. از استفاده از تگ های هدینگ فقط برای استایل دادن به متن و عدم ارائه ساختار اجتباب کنید. نام میزبان و پروتکل به حروف بزرگ و کوچک حساس نیستند و حروف بزرگ یا کوچک در آنجا نقشی ندارند. بهینه سازی سایت و عمل به فاکتورهایی که در پایین تر خواهیم گفت باعث خواهد شد که زمان بارگزاری وبسایت چند ثانیه کاهش داشته باشد. پیش بینی این تفاوت ها در رفتار جستجو و در نظر گرفتن آنها در حین نوشتن محتوای خود با استفاده از ترکیب مناسبی از عبارات کلیدی، میتواند نتایج مثبتی ایجاد کند. در تقسیم بندی محتوای خود زیاده روی نکنید! محتوای نامناسب یا ضعیف ننویسید. یا کلمات بولد شده (پررنگ) دارند.

همچنین حجم تقریبی جستجو را برای هر کلمه کلیدی مشاهده نمایید. هر تغییر در صفحه مانند آدرس، ساختار، محتوا و غیره از نظر گوگل یک صفحه جدید به حساب میآید که باید باز دوباره معرفی شود. ایجاد محتوای با کیفیت بالا به مقدار قابل توجهی حداقل به یکی از موارد زیر نیاز دارد: زمان، تلاش، تخصص، استعداد و مهارت. اگر خود گوگل قصد انجام این کار را داشته باشد، زمان بر خواهد بود؛ ولی اگر شما به صورت دستی انجام دهید، معرفی صفحه جدید سریعتر از قبل انجام میشود. اگر شما تغییری در صفحه سایت خود ایجاد کردهاید و قصد ثبت مجدد آن را به گوگل دارید، باید ابتدا وارد کنسول گوگل شوید و سپس بعد از انتخاب Crawl و انتخاب Sitemap، آدرس صفحه خود ثبت مجدد کنید. داشتن این ویژگی برای گوگل اهمیت زیادی دارد و نداشتن آن به میتواند در رتبه سایت شما تأثیر گذار باشد. در روزهای اول که شما سایت مپ را به روزرسانی میکنید، ممکن است که کاهش رتبه بعضی از صفحات را مشاهده کنید.

یا خیلی زود از آن خسته می شوند و آن را ترک می کنند؟ زمانی که رشته URL برای صفحه ای نوشته می شود باید کوتاه، راحت برای خواندن و مختصر و مفید باشد.چگونه می توان یک رشته URL کامل و خوب را ساخت؟ Google Ads یک Keyword Planner مفیدی را ارائه می دهد که به شما کمک می کند تا تغییرات جدید کلمات کلیدی را کشف کنید. چرا کلمه کلیدی هدفمند مهم است؟ در عصر تکنولوژی امروز، سرعت مسئله بسیار مهم است.اکثر مردم زمانی برای از دست دادن ندارند.اگر صفحه وبسایت به درستی و با سرعت مناسب بارگزاری نشود، جستجو کنندگان به سراغ سایت دیگری خواهند رفت، چرا که این اتفاق دید کاربر را نسبت به سایت منفی خواهد کرد. هرچند در بعضی از سایتها که چنین امکاناتی را ندارند، خود گوگل این ویژگی درساختار خودش ایجاد میکند؛ اما یک نمره منفی برای شما به حساب میآید. خود را جای خوانندگان سایتتان بگذارید.آیا آنها با ورود به سایت شما به آن علاقه مند می شوند و استقبال می کنند؟ بسیاری از صاحبان ارزش این نقشه را نادیده میگیرند، در صورتی که ایجاد چنین امکاناتی باعث افزایش رشد سریع فرآیند معرفی و در نتیجه رتبه سایت در گوگل خواهد شد.

حال این سوال مطرح است که آیا این فایل به ازای هر تغییر در محتوا صفحات می بایست بروزرسانی شود؟ هنگامی که سایت شما به یک سایت دیگری لینک می دهد، می تواند بخشی از شهرت سایت تان را به سایت دیگری منتقل کند. تقریبا نیمی از کاربران موبایلی اگر وبسایت در عرض 3 الی 4 ثانیه بارگزاری نشود آنرا ترک خواهند کرد.شما می توانید به راحتی با افزایش سرعت سایت، میزان رضایت کاربران آنها را بالا ببرید و نرخ تبدیل بازدیدکنندگان را افزایش دهید (منظور از نرخ تبدیل همان تبدیل کاربر و جستجوکننده معمولی به کاربر و مشتری ثابت و وفادار است). زمانی که شما به وبسایت و صفحات آن تصویر اضافه می کنید، مزایای خوبی برای سایتتان به همراه خواهد داشت و وبسایت به کاربرانش حس مثبت خواهد داد.اما شما می توانید به وسیله بهینه کردن تصاویر به استراتژی های سئو خود کمک کنید.برای اسم زیر تصاویر از کلمات کلیدی اصلی آن صفحه استفاده کنید، همچنین برای عنون عکس یک عبارت منحصر به فرد که با عکس تناسب داشته باشد انتخاب کنید. بالای 50 درصد از کاربران وبسایت به وسیله دستگاه های موبایلی در اینترنت به کاوش می پردازند.نرم افزارهای مختلفی برای محک زدن نمایش سایت در نمایشگرهای مختلف وجود دارد.

مسلما alt tag و نوشته زیر و مرتبط به عکس.همانطور که بارها گفته شده چه در محتوا از جمله alt tag ها از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده نکنید و سعی کنید که توضیحات با خود عکس مناسبت و ارتباط داشته باشد.به گفته اکثر طراحان و گسترش دهندگان وب “تصویر باید بازتابی از موضوع پست وبسایت باشد و یا راوی و گویای هدف مقاله باشد”. استفاده درست از کلمات کلیدی به صورت مستقیم بر روی سرمایه گذاری بازاریابی دیجیتال تاثیر می گذارد.هرچه راجع به کلمات کلیدی بیشتر بدانید، بازاریابی راهبردی تری خواهید داشت. زمانی که دو صفحه در وبسایتتان دارید که بخش زیادی از محتوا و اطلاعات آنها شبیه به هم است از Redirect 301 استفاده کنید تا صفحه قدرتمندتری داشته باشید.این کار از داشتن محتوای تکراری جلوگیری می کند و به گوگل نمایش خواهد داد تا کدام صفحه را برای رتبه بندی انتخاب کند. داده های ساختار یافته یا استراکچر دیتا کدی است که می توانید آن را برای توصیف محتوای خود برای موتورهای جستجو به صفحات سایت خود اضافه کنید تا آنها بتوانند بهتر بفهمند چه چیزی در صفحات شما وجود دارد.

هرچند این کار باز هم در خیلی از موارد لازم نیست؛ اما بیشتر متخصصان سئو در این مورد پیشنهاد میکنند که ثبت مجدد دستی باعث میشود که گوگل تشویق به بررسی صفحات قدیمی شود و این مسئله بر افزایش سریع ایندکس شدن تمامی صفحات کمک بسیاری خواهد کرد. همه سایت ها دارای یک صفحه اصلی یا ریشه ای هستند که معمولاً پربازدیدترین صفحه در سایت و محل شروع پیمایش برای بسیاری از بازدیدکنندگان است. به عنوان مثال، ارائه منابع متخصص یا مجرب می تواند به کاربران در درک تخصص مقالات کمک کند. مراقب باشید به کجا لینک می دهید. این مسئله کاملاً طبیعی است و جای هیچ نگرانی ندارد و بعد از مدتی و در صورتی که تغییراتی در سئو سایت انجام نشده باشد، به جایگاه قبلی خود برمیگردد. نام میزبان جایی است که وب سایت شما میزبانی می شود و معمولاً از همان نام دامنه ای استفاده می کند که برای ایمیل استفاده می کنید.

می توانید از گوگل سرچ کنسول برای پیدا کردن منابع URL هایی که باعث خطاهای «یافت نشد» می شوند، استفاده کنید. مسیر، نام فایل، و کوئری استرینگ تعیین می کنند که به کدام محتوا از سرور شما دسترسی داشته باشید. کاربرانی که اطلاعات زیادی در مورد موضوع دارند، نسبت افرادی که تازه با موضوع آشنا شده اند، ممکن است از کلمات کلیدی متفاوتی در کوئری های جستجوی خود استفاده کنند. همانطور که گفتیم در حالی که سایت باید کاربر پسند باشد و در آن محتوای مفید وجود داشته باشد، اما تمرکز بر روی کلمات کلیدی را نباید فراموش کرد.همانند تگ(برچسب) متا، وبسایت شما باید برای اجناس یا خدماتی که دارد براساس جستجوهایی که مردم می کنند، توضیحاتی داشته باشند که شامل کلمات کلیدی باشد؛ که معمولا برای وبلاگ ها تمرکز روی کلمه کلیدی صورت می گیرد. استفاده بیش از حد از تگ های هدینگ در یک صفحه می تواند اسکن محتوا و تعیین محل پایان یک موضوع و شروع موضوع دیگر را برای کاربران سخت کند. در حال حاضر پاندا یکی از اصلی ترین و هسته رتبه دهی گوگل است، و اگر به طور مداوم خواسته های کاربران را برآورده کنید و در راستای دستورالعملهای گوگل پیش بروید، رتبه وبسایت افزایش پیدا خواهد کرد.در حالی که به روز کردن محتوا را ادامه می دهید، اطمینان حاصل کنید که در حین اینکه محتوای مفید و با کیفیت تولید می کنید از کلمات کلیدی مناسب به تعداد درست هم استفاده کنید.

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است