با توجه به تمام این اطلاعات، اگر صفحات PPC را قبل از ایجاد آنها مدیریت می کنید، ممکن است بخواهید هر دو را انجام دهید. به طور خلاصه، صفحات PPC را در یک زیر دامنه ایجاد کنید و آنها را به ،وان noindex علامت بزنید.
با توجه به تجربه من در کار با آژانس ها و داخلی، همکاری با متخصصان PPC می تواند ارزش فوق العاده ای برای استراتژی سئو به ارمغان بیاورد و بالع،.
ایجاد صفحات فرود PPC در یک زیر دامنه:
- نیازی به ردیابی بین دامنه ای ندارد.
- وب سایت شما را مرتب نگه می دارد.
- بر عملکرد ارگ،ک دامنه اصلی شما تأثیری نخواهد گذاشت زیرا Google با زیر دامنه ها به ،وان یک دامنه جداگانه رفتار می کند.
برای یک مشتری، یک ،ب و کار کوچک تجارت الکترونیک، تصمیم گرفتم حداقل ترفندهای سئو را در صفحات PPC موجود آنها انجام دهم و به آنها اجازه بدهم. من تگ ،وان را بهینه کردم، H1 را تغییر ندادم، H2s را در صورت ،وم تغییر دادم، و در صورت نیاز کلمات کلیدی را اضافه کردم.
می تو،د به جای استفاده از تگ noindex در صفحه سئوی جایگزین آن، صفحه PPC را متعارف کنید. با این حال، این ممکن است به حل مشکلات تکراری یا آدمخواری کمکی نکند، زیرا Google می تواند تگ متعارف را نادیده بگیرد و هر دو صفحه را فهرست بندی کند.
اما یکی از کم استفاده ترین روابط در تیم های بازاریابی بین متخصصان SEO و PPC است.
پاسخ کوتاه بله است. هر صفحه ای که در جستجو نمایه می شود باید برای جستجو بهینه شود.
هر سئوی شایسته می داند که “سئو یک جزیره نیست.” ما باید با ذینفعان مختلف کار کنیم تا تلاش های بازاریابی خود را هماهنگ کنیم.
اگر صفحه در جستجو عملکرد خوبی ندارد و یک صفحه جایگزین سئو برای آن وجود دارد، می تو،د آن را به ،وان noindex علامت گذاری کرده و به یک زیر دامنه منتقل کنید.
اگر صفحه PPC به خوبی کار می کند و برخی از کلیک ها را از جستجو جذب می کند و جایگزینی برای سئو برای آن وجود دارد، می تو،د به سادگی صفحه PPC را به صفحه SEO هدایت کنید، یک صفحه PPC جدید در یک URL دیگر ایجاد کنید و آن را به ،وان noindex علامت بزنید.
بین توصیههای سئو ایدهآل و آنچه واقعاً میتو،د در زندگی واقعی اجرا کنید، مرزی وجود دارد.
این ساده ترین راه حل است و تگ noindex بر عملکرد کمپین PPC تأثیری نخواهد داشت.
2. صفحات فرود PPC خود را در یک زیر دامنه ایجاد کنید
توجه: اگر URL صفحه PPC خوب است، و شما مجاز به بهینه سازی صفحه PPC برای سئو هستید، قطعاً از این روش بسیار ساده تر استفاده کنید.
اگر صفحه فرود PPC عملکرد خوبی دارد و یک صفحه سئو جایگزین وجود دارد
(تعداد واقعی کلمات کلیدی ارگ،ک ممکن است بیشتر باشد، اما انتظار می رود که دارای مارک تجاری باشد، و در صورت وجود تعداد بیشتری از کلمات کلیدی غیر مارک، رتبه پایینی داشته باشد.)
بنابراین، برای مثال، اگر تبلیغ PPC شما چیزی شبیه به «ما بهترینها در بازار کانادا هستیم» میگوید، H1 شما میتواند دقیقاً همان متن باشد. برخی از مدیران PPC حتی از ،وان تبلیغ به ،وان H1 و توضیحات تبلیغ به ،وان H2 برای بهبود CRO تبلیغات خود استفاده می کنند.
در حالی که تاکتیکهای PPC با تکنیکهای SEO متفاوت است، موارد کمی وجود دارد که هر دو کانال باید برای بهبود عملکرد کلی ،بوکار با یکدیگر همکاری کنند.
نگاهی به صفحات فرود PPC
ابتدا باید دادههای عملکرد آن صفحات را در کنسول جستجوی گوگل بررسی کنید و نمایشها و کلیکهایی که آن صفحات از جستجو دریافت میکنند را ارزیابی کنید.
اگر صفحه فرود PPC باشد نه عملکرد خوبی دارد
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
اگر صفحات فرود PPC از قبل وجود داشته باشد چه؟
یکی از نقاط تماس بین PPC و SEO صفحات فرود است که به طور خاص برای کمپین های PPC ایجاد شده است. ایجاد صفحات فرود جایگزین PPC یک راه عالی برای بهینه سازی صفحات برای تبدیل – و نه ،وما برای جستجو است.
سپس می تو،د صفحه PPC موجود را به آن صفحه سئوی جدید ایجاد شده هدایت کنید. در نهایت، میتو،د صفحه PPC را در یک URL دیگر دوباره ایجاد کنید و آن را به ،وان noindex علامتگذاری کنید، تا کمپین PPC قطع نشود.
این نمونه ای از صفحه فرود است که برای جستجو بهینه نشده است اما برای اه، PPC استفاده می شود. کمپینهای PPC ممکن است به صفحاتی با تمرکز بیشتر روی نام تجاری یا ،اوین خلاقانه، متن کمتر، گرافیک بیشتر و فراخوانهای واضح نیاز داشته باشند.
اگر به تازگی کار روی یک وب سایت را شروع کرده باشید و متوجه شوید که صفحات فرود PPC از قبل وجود دارند، راه حل می تواند کمی پیچیده تر باشد.
سارا طاهر یک مشاور سئو کانادایی با بیش از 8 سال تجربه در این زمینه است. او بیشتر به خاطر نکات و معماهای سئوی خود که در حساب Linkedin خود به اشتراک می گذارد شناخته شده است. می تو،د در خبرنامه او ثبت نام کنید و وبلاگ او را بررسی کنید اینجا.