حتی اگر تا به حال نام NPS را نشنیده باشید، احتمالاً ایمیل یا متنی دریافت کرده اید که یک سوال ساده را می پرسد: “آیا ما را به یک دوست، عضو خانواده یا همکار توصیه می کنید؟”
علاوه بر این، ما میتو،م دادهها را بر اساس شخصی که با مشتری کار میکند برش دهیم تا بفهمیم که آیا خطری بر اساس یکی از کارمندان ما وجود دارد یا بر اساس خط خدمات (مانند SEO، PPC، استراتژی).
اما آیا این چیزها واقعا درست است؟
با این حال، اگر نمره کمتر از حد مطلوب دریافت کردید، میتو،د eNPS را با نظرسنجی ناشناس دیگری دنبال کنید و از کارمندان بپرسید که ،متهای مورد علاقه و کممورد علاقهشان در کار برای آژانس شما چیست.
شروع شدن
به طور مشابه، ما فرض می کنیم که اگر روی فرهنگ تمرکز کنیم و کار درست را انجام دهیم، کارمندان خوشحال می شوند.
در این حالت NPS شما 65-25=40 خواهد بود.
مثلاً بگوییم:
- 65 درصد از پاسخ دهندگان مروج هستند.
- 25 درصد مخالف هستند.
- 10 درصد منفعل هستند
این سوال به شرکتها کمک میکند رضایت مشتری را اندازهگیری کنند و میتواند به آژانس شما کمک کند تا بفهمد آیا مشتریان خوشحال هستند یا به سادگی راحت هستند.
برای دریافت دقیق ترین بازخورد از کارمندان، باید داده ها را به صورت ناشناس جمع آوری کنید. این امر جمع آوری بینش های عملی را کمی دشوارتر می کند.
اگر چه شما احتمالاً طرفداران پرخاشگر دارید، eNPS امتیازهای «منفعل» یا خنثیتری نسبت به امتیاز NPS سنتی برای ارائه خدمات شما دارد. کارمندان احتمالاً از دادن نمره 8 به شما احساس بدی نخواهند کرد، امتیازی که در نهایت کنار گذاشته می شود زیرا یک احساس خنثی در نظر گرفته می شود.
آژانس ما از دو معیار ساده برای جمع آوری داده های عینی استفاده می کند: امتیاز خالص تبلیغ کننده (NPS) و امتیاز خالص پروموتر کارمند (eNPS).
برای تجزیه و تحلیل پیشرفته تر، باید راه حلی بیابید که به سایر منابع داده شما (مانند CRM شما) متصل شود، اما در نهایت باید قیمت و ویژگی های مورد نیاز برای یک تجارت در اندازه شما را برآورده کند.
اندازه نمونه می تواند تأثیر زیادی بر شرکت های کوچکتر داشته باشد، به خصوص اگر نرخ پاسخ 100٪ را دریافت نکنید.
چرا آژانس شما باید اهمیت دهد؟
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.