چگونه دستورالعمل های سبک برند ایجاد کنیم و چرا به آنها نیاز داریم

اگر نام تجاری شما مانند ا،ر موارد است، انواع مختلفی از محتوا را در چندین کانال ایجاد می کنید.

خط پای،: تصویری فراگیر از برند خود ترسیم کنید، تا هر،ی که دستورالعمل‌های شما را می‌خواند و از آن پیروی می‌کند، قلب ،ب‌وکار و آنچه شما برای آن دفاع می‌کنید را درک کند.

2. مخاطب

مؤسسات انتشاراتی بزرگ قبلاً قوی شده اند راهنمای سبکمواردی که می‌تو،د برای تقویت سبک خود مانند APA، MLA یا Chicago Style استفاده کنید. از اینها به ،وان پایه و اساس استفاده کنید و دستورالعمل های صوتی برند منحصر به فرد خود را در بالای صفحه قرار دهید. هر دفترچه راهنما تفاوت های ظریفی دارد، بنابراین آنها را با دقت بررسی کنید تا بهترین مطابقت را برای برند خود انتخاب کنید.

5. سایر دستورالعمل هایی که باید در نظر گرفته شوند

حتی ممکن است بیش از یک خالق در تیم بازاریابی محتوای خود داشته باشید.

هدف راهنمای سبک برند این است که هویت شما را ثابت کند، بنابراین قبل از اینکه بتو،د آنها را مستند کنید، باید هر قطعه را کشف کنید. تا زم، که این کار را انجام نداده اید ادامه ندهید.

1. هویت برند: ماموریت، چشم انداز و “درباره ما”

Mailchimp دارای یک نمونه فوق العاده از دستورالعمل های سبک نوشتن برند جامع است که برای الهام گرفتن آن را بررسی کنید. آنها بسیار عمیق هستند، آنها یک راهنمای کاملا جداگانه هستند.

وقتی هر محتوایی که ایجاد می‌کنید به این دستورالعمل‌ها پایبند باشد، به شهرت کلی و ثابت شما در سراسر وب کمک می‌کند.

در مرحله بعد، باید قو،نی را بگنج،د که راهنمایی کند سازندگان چگونه برند شما را از طریق محتوا به جهان معرفی می کنند. قید صدا، لحن و سبک برند یکی از راه‌های اصلی برای ثابت نگه داشتن پیام‌های شما در کانال‌ها است.

چند نکته که باید در مورد این بخش از دستورالعمل های سبک برند خود در نظر داشته باشید:

چگونه اطمینان می‌دهید که محتوایی که منتشر می‌کنید از نظر ظاهر، احساس و صدا در هر جایی که آنلاین ظاهر می‌شود ثابت بماند؟ چگونه مطمئن می شوید که بدون توجه به اینکه چه ،ی آن را ایجاد می کند، به صدای برند و سبک شما وفادار می ماند؟

برای مثال، در دستورالعمل‌های موزیلا فایرفا،، مثال‌های خاصی از نحوه استفاده صحیح از صدا/تن برند وجود دارد.

دستورالعمل های موزیلا فایرفا،

برای ایجاد دستورالعمل های سبک برند خود آماده اید؟

قو،نی را در نظر بگیرید که چگونه می خواهید سازندگان تصاویر را برای وبلاگ ها و سایر محتواها منبع تهیه کنند. آیا می توانند از ع، های استوک استفاده کنند؟ آیا همه تصاویر باید گرافیک سفارشی باشند؟ آیا اسکرین شات ها مجاز هستند؟ آیا ظاهر/احساس خاصی وجود دارد که بخواهید همه تصاویر بصری داشته باشند؟

قو،ن منبع یابی و استناد به آمار، مطالعات، تحقیقات و سایر داده ها

در اینجا یک لیست سریع با تعاریف آمده است:

  • بی،ه ماموریت: بی،ه کوتاهی که توضیح می دهد چرا/چگونگی ،ب و کار شما وجود دارد. به چه ،ی خدمت می کنید؟ چگونه به آنها خدمت می کنید؟ نتیجه خدمت به آنها چیست؟
  • بی،ه چشم انداز: بی،ه کوتاهی که چشم انداز برند شما را برای آینده خلاصه می کند. در نهایت به چه چیزی امیدوار هستید؟ در عوض، به تأثیر بیشتر خود بر جهان فراتر از درآمد یا اه، مشتری فکر کنید.
  • ارزش های: چه ارزش هایی برای برند مهم است؟ هنگام انجام تجارت سعی می کنید از چه ارزش هایی حمایت کنید؟
  • داستان: این برند چگونه شروع به کار کرد؟ چه ،ی و چرا آن را شروع کرد؟ از آن زمان چگونه رشد کرده و تغییر کرده اید؟ چه کاری انجام داده اید؟
ماموریت و اه،

لحن برند

به ،وان مثال، بگویید نام تجاری شما از زیرزمین بنیانگذار شما شروع شده است. بگو که این ایده از گروهی از دوستان بود که در حال معاشرت و تفک زدن بودند. در صورت مرتبط بودن، سازندگان می توانند این داستان را بگیرند و آن را در محتوای شما ببافند. همچنین ممکن است صدای برند شما را نیز مطلع کند – مثلاً معمولی، دوستانه، سربه‌رو. این داستان بخش مهمی از شخصیت برند است، بنابراین در دستورالعمل های سبک برند جایگاهی دارد.

از سوی دیگر، چه اتفاقی می افتد اگر شما نکن آیا دستورالعمل های سبک نام تجاری در محل وجود دارد؟

برای شروع دستورالعمل‌های سبک برند خود، بی،ه مأموریت ،ب‌وکارتان، چشم‌انداز برند و ارزش‌های زیربنای هر کاری را که انجام می‌دهید، ثبت کنید.

دستورالعمل‌های سبک برند شما همچنین می‌تواند شامل قو،نی برای استفاده از تصاویر بصری باشد، مانند نحوه نمایش لوگوی شما در محتوا و پالت رنگ برند شما و فونت‌های ترجیحی.

ما این ،اصر را در دستورالعمل‌های شما لحاظ می‌کنیم، زیرا می‌توانند مستقیماً شخصیت، صدا و سبک برند شما را نشان دهند. آنها همچنین می توانند نحوه رویکرد شما در تولید محتوا را راهنمایی کنند.

نکته 2: زم، برای ایجاد یک دایره المعارف از قو،ن سبک نوشتاری ندارید؟ ممکن است به جای آن، یک کتابچه راهنمای سبک استاندارد شده از قبل موجود را انتخاب کنید تا کتابچه راهنمای شما بر اساس آن باشد.

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


3. ،اصر بصری: لوگو، پالت رنگ و تایپوگرافی

این تعیین می کند که هنگام برقراری ارتباط با مشتریان، چه از طریق نوشتن یا صحبت ،، چگونه با آنها برخورد کنید.

ممکن است هیجان انگیزترین ،مت نباشد، اما برای ثابت نگه داشتن حضور برند شما در سراسر وب بسیار مهم است.

به ،وان مثال، Mailchimp قو،ن دقیقی در مورد صدا و لحن آنها، نحوه استفاده از ،اصر خاص وب (مانند سرفصل‌ها و ،وان‌های فرعی) در محتوای خود، راهنمای گرامری دقیق و موارد دیگر دارد.

دستورالعمل های برند Mailchimp

نکته 1: اگر دستورالعمل‌های نوشتن شما نیز به این عمق است، مانند Mailchimp، یک سند/منبع جداگانه را فقط برای نویسندگان ایجاد کنید. در غیر این صورت، بقیه اعضای تیم شما باید صفحات و صفحات اطلاعات نامربوط را جستجو کنند.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و ،وماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


منبع: https://searchengineland.com/create-،nd-style-guidelines-،w-why-394734

اینکه آیا مجموعه ای واضح از دستورالعمل های سبک برند دارید می تواند به تعیین اینکه در کدام دسته قرار می گیرید کمک می کند.

جملات آنها ممکن است در سمت کوتاه روند داشته باشد و توضیحات آنها واضح و ساده خواهد بود.

این اطلاعات زم، که با طراحان گرافیک یا توسعه دهندگان وب کار می کنید بسیار مهم است. قو،ن استاندارد بصری به محتوای شما کمک می‌کند تا در کانال‌ها منسجم به نظر برسد، چه در حال پست ، در وبلاگ یا رسانه‌های اجتماعی، ایجاد تبلیغات، ساختن ارائه‌ها، اشتراک‌گذاری ویدیوها در YouTube و غیره باشید.

ثبات باعث ایجاد اعتماد می شود. ناهماهنگی آن را می کشد. و دستورالعمل های سبک برند به شما کمک می کند قوام را پرورش دهید.

نحوه ایجاد دستورالعمل های سبک برند

برای مثال، اگر یک تبلیغ عالی برای مشتریان ارائه دهید، ممکن است با هیجان به آنها بگویید.

صدای برند شما اساساً شخصیت برند شماست.

به ،وان مثال، شاید نام تجاری شما شیک و خنده دار، پیچیده و مرموز، یا روشنفکر و خنده دار باشد.

صدای برند

لحن برند شما نحوه ارائه صدای شما را تعیین می کند.

اگر می تو،د، به افرادی که از دستورالعمل های شما استفاده می کنند، موارد استفاده و نمونه هایی از بایدها/نبایدها را هنگام نوشتن و ایجاد دارایی ها و محتوای برند نشان دهید.

بنابراین، این سوال باقی می ماند: آیا می خواهید نام تجاری شما قابل اعتماد، قابل اعتماد و ثابت باشد – یا پراکنده، سردرگم و غیرقابل اعتماد؟

به ،وان مثال، یک برند با صدایی پرشور و سرگرم کننده ممکن است جوک یا جناس را در محتوا وارد کند. ممکن است از GIF و ایموجی استفاده کنند.

اگر خواهان ثبات در محتوا و حضور برند خود هستید – و باید! – شما باید دستورالعمل های سبک برند را ایجاد کنید. این راهنما توضیح خواهد داد که چگونه.

دستورالعمل های سبک برند چیست؟

اگر قبلاً برخی از شخصیت‌های تجاری را بر اساس بخش‌هایی از مخاطبان خود ایجاد کرده‌اید، آنها را در اینجا اضافه کنید. مثلا، موزیلا فایرفا، دستورالعمل‌های سبک برند شامل توضیحات مکتوب دو شخصیت آن‌ها است: تقویت‌کننده‌های ماجراجو و محرمانه‌های دلسوز.

Mozilla Firefox Audience 800x385

استفاده درست و نادرست از لوگوی خود، نمونه های خوب و بد صدای برند، استفاده بصری خوب و بد، راه درست و غلط لینک دادن به منابع در محتوا و غیره را نشان دهید.

معمولاً این دستورالعمل ها در یک سند مش، ثبت می شوند که کل تیم شما می تواند به آن دسترسی داشته باشد. هر سازنده از دستورالعمل‌های شما پیروی می‌کند تا مطمئن شود محتوای شما بدون توجه به اینکه چه ،ی آن را لمس می‌کند، ثابت می‌ماند.

چرا در استراتژی محتوای خود به دستورالعمل های سبک برند نیاز دارید؟

این بخش همچنین می‌تواند شامل داستان برند شما یا «درباره ما» باشد (چگونه تاسیس شد؟ چرا شروع شد؟).

سبک نوشتن برند

یک کار عالی برای ثابت نگه داشتن محتوایی مانند وبلاگ ها این است که نویسندگان چگونه تحقیقاتی مانند مطالعات، نقل قول های کارشناسان، داده ها یا نظرسنجی ها را منبع و استناد می کنند.

حتی بیشتر از آن، دستورالعمل های شما باید توضیح دهند که چگونه صدای برند منحصر به فرد شما در محتوا نشان داده می شود.

شما در معرض خطر ایجاد یک تجربه گیج کننده یا گیج کننده برای افرادی هستید که با برند شما تعامل دارند.

در نهایت، این بخش های مفید دیگر را برای افزودن به دستورالعمل های سبک برند خود در نظر بگیرید.

قو،ن استفاده از تصاویر در محتوا

در پایان روز، این چیزی است که ما بیشتر به آن توجه داریم. اعتماد کنید.

برای مثال، فرض کنید وبلاگی را با لحنی جدی و مبتنی بر حقایق منتشر می‌کنید، اما صدای برند شما در واقع معمولی و سبک است. این یک قطع ارتباط بزرگ است که به مخاطب شما پیامی متفاوت می دهد.

و استاربا، دارای دستورالعمل هایی است که فونت های مورد علاقه آنها و نحوه استفاده از آنها را نشان می دهد.

دستورالعمل های برند استاربا،

4. صدای برند، لحن و سبک

شما سبک نوشتن برند iشامل قو،ن استفاده از کلمه مورد نظر، دستور زبان، املا و قالب بندی شما می شود.

یا اگر مجبور به ارائه خبر بد هستید، لحن شما ممکن است عذرخواهی یا ملایم باشد.

مثلا، متوسط دستورالعمل های دقیقی در مورد نحوه استفاده از لوگوی خود دارد و نمی تواند استفاده شود.

دستورالعمل های لوگوی متوسط

دستورالعمل‌های سبک برند مجموعه‌ای از قو،ن هستند که بر ظاهر، احساس و صدا محتوای شما نظارت می‌کنند. استانداردها را در نظر بگیرید: برای صدا و لحن برندتان، لوگو و پالت رنگ، قو،ن دستور زبان، نحوه استفاده و املای نام برندتان، نحوه استفاده از تصاویر بصری در محتوا، و موارد دیگر.

حضور ثابت همیشه بهتر از تز،ل است. بدون توجه به شرایط، می تو،د به آن اعتماد کنید که قابل اعتماد و واقعی بماند.

به ،وان مثال، آیا هیچ منبعی غیرمحدود است (مانند ویکی‌پدیا یا وب‌سایت‌های DA کم)؟ سازندگان چگونه باید منابع را در محتوا ذکر کنند و به آنها پیوند دهند؟

موارد استفاده کنید

در مرحله بعد، یک نمای کلی از مخاطبان خود را وارد کنید. این ،مت باید بر اساس تحقیقات مخاطب باشد، بنابراین اگر هنوز این کار را انجام نداده اید، اکنون وقت آن است.

مجموعه ای متفکرانه و توسعه یافته از دستورالعمل های سبک برند یکی از راه های کلیدی برای تثبیت هویت برند شماست.

و ثبات بسیار بیشتر از آنچه فکر می کنید اهمیت دارد. یکنواختی دلیل اصلی اعتماد مخاطبان شما به شما است زیرا صدا و حضور ثابت ایجاد می کند اعتبار.

قبل از اینکه بتو،د دستورالعمل‌های سبک برند را ایجاد کنید، ابتدا باید هویت برند خود، از جمله ماموریت، ارزش‌ها، مخاطبان و اه، خود را درک کنید. این موارد پایه ای را تشکیل می دهند که شما دستورالعمل های خود را بر آن پایه گذاری خواهید کرد.

این کار کوچکی نیست، زیرا ثبات برند می تواند درآمد را افزایش دهد 10-20٪.

این قطعه از پازل برای هر تولیدکننده محتوا که با برند شما کار می کند مهم است. شما نمی تو،د بدون درک مخاطب هدف، محتوای هدفمند بنویسید یا ایجاد کنید.


ایجاد دستورالعمل های سبک برند تنها بخشی از ساخت یک استراتژی محتوا را شامل می شود.

به طور کلی، صدای برند شما تغییر نمی کند زیرا با شخصیت برند شما مرتبط است، که کاملاً ثابت می ماند. اما لحن تو می توان تغییر کنید زیرا موقعیت های مختلف نیاز به اتخاذ لحن های مختلف دارد. می‌تو،د در دستورالعمل‌های سبک برند خود مشخص کنید که از کدام رنگ‌ها برای شرایط مختلف استفاده کنید.

اگر محتوا و پلتفرم‌های شما سبک‌ها، لحن‌ها، صداها و انتخاب‌های سبک متفاوتی داشته باشند، همین اتفاق می‌افتد. هویت برند شما مانند یک دریای متحول در مقابل یک ستون قوی و ثابت خواهد بود که مردم می توانند به آن اعتماد کنند.

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است