چگونه تبدیل های اصلی خود را ردیابی کنیم

ابتدا ماشه را ایجاد کنید.

به ،وان رویدادهای سفارشی منجر می شود

گوگل آنالیتی، 4 باعث می شود file_download رویداد زم، که ،د فایل کلیک شده با regex زیر مطابقت دارد:

در GA4:

  • رویدادها معیارهایی هستند که به شما امکان می‌دهند تا تعاملات خاص کاربر را در یک وب‌سایت اندازه‌گیری کنید، مانند بارگیری یک صفحه، کلیک ، روی یک پیوند یا ارسال یک فرم.
  • تبدیل ها مهمترین رویدادهای یک وب سایت هستند که می خواهید برجسته کنید.

هنگام نامگذاری رویداد، ایده آل است که آن را شبیه به رویدادهای دیگر کنید تا تجزیه و تحلیل داده ها را ساده کنید. به ،وان مثال، هنگام کلیک بر روی یک تلفن برای تماس، رویداد می تواند فراخو، شود click_p،ne.

GA4 قابلیت های گسترده ای را برای تجسم و تجزیه و تحلیل داده ها فراهم می کند.

به طور کلی، تبدیل های اصلی برای شرکت های B2B عبارتند از:

  • فرم های ارسالی (درخواست، بودجه و …)
  • تولید سرب (اشتراک در خبرنامه، تماس، درخواست اطلاعات و غیره)
  • دانلود فایل (دفترچه راهنما، دستورالعمل، برگه اطلاعات فنی و غیره)
  • بازتولید ویدیو (فیلم های مربوط به عملیات ماشین آلات، تعمیر و نگهداری، فرآیندهای نصب و غیره)

به ،وان مثال، در مورد یک فایل PDF، می تو،د این کار را مانند تصویر زیر انجام دهید:

محرک دانلود فایل GTM

برای ایجاد این رویداد، باید همان روندی را که در آن وجود دارد دنبال کنید generate_lead، با استفاده از Google Tag Manager.

یکی از بهترین راه حل ها استفاده از رویداد اندازه گیری پیشرفته به نام است file_download.

وقتی برای اولین بار گزارش رویدادها یا تبدیل ها را تجسم می کنید، متوجه خواهید شد که GA4 رویدادهای مختلفی را ثبت می کند.

شما همچنین می تو،د این گزارش ها را با استفاده از Looker Studio ایجاد کنید، زیرا امکان ادغام آسان با GA4 را فراهم می کند.

Looker Studio - تجسم

از اول جولای، Universal Analytics دیگر داده جمع‌آوری نمی‌کند. شرکت های B2B که به دنبال ردیابی عملکرد وب یا برنامه خود هستند باید از Google Analytics 4 (GA4) استفاده کنند.

و سپس تگ را ایجاد کنید و بررسی کنید که کار می کند:

پیکربندی بر،ب - subscribe_newsletter

برای انجام این کار، تمام متغیرها را فعال کنید تا داده های مورد نیاز برای فرم ها جمع آوری شود.

همه متغیرها را فعال کنید

یک محرک سفارشی: اگر روش قبلی کار نکرد، یک رویداد سفارشی بر اساس بینش های وب ایجاد خواهید کرد. برای مثال:

L2dTyA2mw7e IqwVj6H4UO7AdLAMA40xTacCJ1xpSl1o096UBWgT334JCVTMnXPK5AsdtwiOKEaUQV8uHOnRcHKGGa7evd2az FLDWAFgXp0PFLco DUGKisd0M

با این حال، هیچ کدام با KPIهای تعریف شده برای یک وب سایت B2B مطابقت ندارند.

رویدادهای GA4
رویدادهای GA4 - تبدیل

برای نظارت بر ارسال‌های فرم، مانند درخواست‌ها برای نقل قول یا درخواست اطلاعات بیشتر، از رویداد اندازه‌گیری بهبودیافته استفاده کنید: form_submit.

اگر با موفقیت کار کرد، آن را به ،وان تبدیل فعال کنید.

در چنین مواردی، باید با استفاده از گوگل تگ منیجر یک تریگر ایجاد کنید. (شما باید یک حساب Tag Manager تنظیم و به GA4 مرتبط کنید.)

pdf|xlsx?|docx?|txt|rtf|csv|exe|key|pp(s|t|tx)|7z|pkg|rar|gz|zip|avi|mov|mp4|mpe?g|wmv|midi?|mp3|wav|wma

بسته به CMS وب سایت یا نحوه کدگذاری، ممکن است رویداد به درستی راه اندازی نشود.

اگر به دلایلی رویداد راه اندازی نشد، می تو،د آن را از طریق Google Tag Manager تنظیم کنید.

در نهایت، با DebugView بررسی کنید که فعال شده است و آن را به ،وان تبدیل علامت گذاری کنید. ممکن است چند ساعت طول بکشد تا این گزینه ظاهر شود.

Generate_lead - DebugView

با این حال، فرض کنید نمی‌خواهید اشتراک‌ها یا سایر اشکال درخواست اطلاعات را با تماس‌ها یا ایمیل‌ها در همان گروه تحلیلی گروه‌بندی کنید. در آن صورت، این کار را می توان با استفاده از رویدادهای سفارشی انجام داد.

از این رو، شرکت ها، اعم از B2B، تجارت الکترونیک یا SaaS، می توانند از این گزارش ها برای تجزیه و تحلیل منابع کاربران یا ترافیک وب سایت خود استفاده کنند.

در عوض، به رنگ سبز ظاهر می شود، که نشان می دهد به ،وان تبدیل علامت گذاری شده است.

دانلود فایل - علامت گذاری شده به ،وان تبدیل

یک ماشه برای زم، که روی فایل کلیک می شود: شما پارامترهای لازم را برای ردیابی دانلود فایل در وب سایت ما پیکربندی خواهید کرد.

پس از انجام این کار، بر،ب را با پارامترهای توصیه شده یا هر آنچه که با توجه به اه، خود لازم است ایجاد کنید:

پیکربندی بر،ب - پارامترهای توصیه شده

و سپس، تگ را تنظیم کنید:

Click_p،ne - پیکربندی بر،ب

چگونه داده ها را تجسم کنیم؟

این مرحله تضمین می‌کند که ردیابی رویداد طبق انتظار عمل می‌کند و داده‌ها به دقت ثبت می‌شوند.

بر،ب های GTM فعال شدند

Generate_lead به ،وان رویداد توصیه شده

برای ایجاد رویدادهای وب سایت خود، بهتر است از دستورالعمل های طبقه بندی رویدادهای GA4 پیروی کنید. همچنین می تو،د با استفاده از Google Tag Manager آنها را به روشی توصیه شده یا سفارشی ایجاد کنید.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


از KPI تا رویداد: نحوه پیکربندی رویدادها در GA4 برای B2B

اکنون می‌تو،د آن را به‌،وان تبدیل علامت‌گذاری کنید تا نتایج این معیار در گزارش‌های رویدادها و تبدیل‌ها ظاهر شود.

این راهنما نحوه راه‌اندازی و ردیابی رویدادها و تبدیل‌ها را برای شرکت‌های B2B بررسی می‌کند.

چگونه ترافیک وب را از طریق GA4 اندازه گیری کنیم؟

این رویداد در مراحل زیر فعال می شود:

  • ویدیو_شروع: هنگامی که ویدیو شروع به پخش می کند.
  • ویدئو_پیشرفت: زم، که ویدیو از 10%، 25%، 50% و مدت زمان 75% گذشت.
  • ویدیو_کامل: وقتی ویدیو تمام می شود.

برای فعال ، این رویداد، به Admin > Data Streamsداده ها را انتخاب کرده و فعال کنید اندازه گیری پیشرفته.

دانلود فایل

برای بررسی اینکه آیا به درستی راه اندازی شده است، به DebugView (Admin > DebugView):

دانلود فایل - DebugView

در نهایت، بررسی کنید که رویداد راه اندازی شده است.

فرم ارسال - ماشه فعال شد

تولید سرنخ، تماس ها و ایمیل ها

اگر رویداد در حال پیگیری باشد، همه چیز همانطور که در نظر گرفته شده است کار می کند.

چهار روش برای طبقه بندی نحوه اندازه گیری رویدادها در GA4 وجود دارد:

  • رویدادهایی که به طور خودکار ضبط می شوند، که به زیر ت،یم می شوند:
  • رویدادهای توصیه شده: رویدادهایی که می تو،د خودتان را با نام ها و پارامترهای از پیش تعریف شده پیاده سازی کنید. این کار را بیشتر از طریق گوگل تگ منیجر انجام خواهید داد.
  • رویدادهای سفارشی: رویدادهایی که به طور کامل توسط مالک از طریق Google Tag Manager تعریف شده است.

سپس، بررسی کنید که آیا دانلود فایل رویداد فعال می شود

دانلود فایل

فرم از طریق Google Tag Manager ارسال می شود

هر بار که رویدادها را از طریق Google Tag Manager اضافه می‌کنید، باید آنها را از طریق Google به GA4 اضافه کنید Admin > تعاریف سفارشی بخش.

بازتولید ویدیو

سپس، بررسی کنید که آیا ردیابی رویداد تعامل ویدیویی به درستی نظارت و ضبط شده است یا خیر.

تعامل ویدیویی - مراحل

پس از ایجاد بر،ب، تجزیه و تحلیل و بررسی کنید که رویداد به درستی راه اندازی شده است.

GA4 این رویدادها را به طور خودکار تعریف نمی کند. بنابراین، در زیر دو روش برای نظارت بر این تعاملات در وب سایت شما وجود دارد.

برای علامت گذاری رویداد به ،وان تبدیل، به Admin > Conversions.

دانلود فایل - تبدیل

نمونه ای از پیکربندی ماشه برای فرم صفحه تماس:

پیکربندی ماشه برای فرم صفحه تماس

به ،وان یک شرکت B2B، ردیابی سرنخ‌های مختلف از تماس‌ها، ایمیل‌ها یا اشتراک‌ها تا فرم‌هایی مانند خبرنامه مهم است.

برای جلوگیری از غرق شدن در انبوه داده ها، درک کامل ابزار و تعیین معیارهای کلیدی برای ،ب و کارتان بسیار مهم است. این امر اندازه گیری موثر ترافیک وب در GA4 را تضمین می کند.

اگر از طریق DebugView به درستی ثبت شده باشد، می تو،د آن را به ،وان یک تبدیل پیکربندی کنید.

فرم ارسال - DebugView

را مولفه های مرتبط با رویداد اطلاعات بیشتری در مورد نحوه تعامل کاربران با وب سایت از طریق این رویدادها در اختیار شما قرار می دهد. این به شما کمک می کند تا بینشی در مورد رفتار و تعامل کاربر ،ب کنید.

برای تجسم تبدیل های ایجاد شده، به گزارش ها > تعامل > تبدیل ها یا از طریق بخش GA4 Exploration گزارش های سفارشی ایجاد کنید.

تبدیل های ایجاد شده را تجسم کنید

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و ،وماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


منبع: https://searchengineland.com/ga4-for-b2b-،w-to-track-events-and-conversions-428776

برای ردیابی تبدیل‌های اصلی برای شرکت B2B خود، باید هر نوع رویداد را شناسایی کرده و آن را تنظیم کنید.

طبقه بندی رویداد GA4

جمع آوری معیارهای کلیدی برای وب سایت های B2B بسیار مهم است، اما تجسم سریع آنها نیز مهم است.

آیا نیاز به ردیابی دارید که کاربر یک فایل (مانند دفترچه راهنمای محصول یا برگه اطلاعات) را از وب سایت باز یا دانلود می کند؟

برای تنظیم ردیابی، بررسی کنید که آیا اندازه گیری پیشرفته فعال است و اطمینان حاصل کنید که تعامل ویدیویی رویداد در آن فعال است.

تعامل ویدیویی - اندازه گیری پیشرفته

راه اندازی رویدادهای دانلود فایل از طریق Google Tag Manager

رویدادهای کلیدی برای وب سایت های B2B به طور خودکار فعال نمی شوند. آنها باید با استفاده از GA4 و Google Tag Manager ردیابی شوند.

GA4 برای B2B - KPIها و رویدادها

در نهایت، تگ را با پارامترهای لازم ایجاد کنید، یا بر اساس قضاوت خود یا بر اساس GA4 توصیه ها برای این رویداد

ماشه سفارشی GTM

برای ردیابی موثر تبدیل‌های اصلی در یک وب‌سایت B2B، اولین قدم این است که مرتبط‌ترین KPI را برای شرکت تعریف کنید.

به این ترتیب، می تو،د KPI های اولویت دار را ردیابی کنید و عملکرد خود را به طور موثر تجزیه و تحلیل کنید.

ابتدا باید ماشه را ایجاد کنید. به ،وان مثال، هنگامی که یک کاربر در یک خبرنامه مش، می شود:

Generate_lead - اشتراک خبرنامه

این رویداد زم، فعال می‌شود که کاربر روی پیوندی به فایلی با ،دهای رایج فایل مانند اسناد، فایل‌های متنی، فایل‌های اجرایی، ارائه‌ها، فایل‌های فشرده، ویدیوها یا فایل‌های صوتی کلیک کند.

بیایید نگاهی دقیق تر به هر یک بیاندازیم.

دانلود فایل

هنگامی که KPI های اصلی را برای شرکت B2B خود تعریف کردید، باید رویداد را برای جمع آوری و نحوه تنظیم دقیق آن شناسایی کنید.

برای تجزیه و تحلیل صحیح ترافیک وب سایت در GA4، اولین چیزی که باید درک کنید، گزارش های ،ب GA4 است که به دو گروه اصلی با اه، مختلف ت،یم می شوند:

  • گزارش جذب کاربر: این گزارش اطلاعاتی در مورد نحوه جذب و جذب کاربران برای اولین بار در وب سایت ارائه می دهد.
  • گزارش ،ب ترافیک: این گزارش در سطح جلسه عمل می کند و به شناسایی کمپینی که هر جلسه از آن می آید کمک می کند.

سپس، یک ماشه عمومی برای همه فرم ها در GTM ایجاد کنید. از اینجا می‌تو،د بر،ب‌ها و تریگرها را برای همه فرم‌ها یا خاص هر فرم ایجاد کنید.

بر،ب ها و محرک ها را ایجاد کنید

پس از علامت‌گذاری آن به‌،وان تبدیل، وقتی با استفاده از DebugView اعتبارسنجی می‌کنید، رویداد دیگر به‌،وان یک رویداد عمومی به رنگ آبی ظاهر نمی‌شود.

با این حال، وقتی به گزارش بعدی ارائه شده توسط GA4 بروید، وضعیت تغییر می کند گزارش نامزدی، که به شما امکان می دهد رویدادها و تبدیل ها را تجزیه و تحلیل کنید.

سپس، می تو،د با تنظیم همه رویدادها و تبدیل ها، گزارش های پویا ایجاد کنید.

ایجاد گزارش های پویا

GA4 برای B2B: آنچه را که برای ،ب و کار شما مهم است، بررسی کنید

GA4 داده های زیادی را ارائه می دهد. به همین دلیل است که تعیین من، ترین معیارها برای ،ب و کار شما بسیار مهم است.

آیا می خواهید تعامل با ویدیوهای موجود در سایت را پیگیری کنید؟ می‌تو،د از رویداد تعامل ویدیویی استفاده کنید، که همچنین یک رویداد اندازه‌گیری پیشرفته است.

به ،وان رویدادهای سفارشی منجر می شود

می‌تو،د با استفاده از رویداد توصیه‌شده، تعاملاتی مانند اشتراک‌های فرم خبرنامه را جمع‌آوری کنید generate_lead، زم، که کاربر یک فرم یا درخواست اطلاعات را ارسال می کند، می تواند فعال شود.

با این حال، اگر داده ها به درستی جمع آوری نشده اند، باید آن را از طریق Google Tag Manager فعال کنید.

ارسال فرم

بنابراین، چگونه می توان با ارزش ترین رویدادها را برای شرکت های B2B شناسایی کرد و آنها را به درستی اندازه گیری کرد؟ بیایید دریابیم.

نحوه ردیابی رویدادها و تبدیل ها در GA4 برای شرکت های B2B

KPI های کلیدی را برای ،ب و کار خود تعریف کنید

برای راه اندازی آن، در این مورد، سریع ترین روش توصیه شده از طریق Google Tag Manager است.

به طور پیش فرض، این ابزار لیست گسترده ای از رویدادها را در وب سایت ما ارائه می دهد. اگرچه ممکن است همه آنها مفید به نظر برسند، اما همه آنها به یک اندازه مهم نیستند.

بررسی کن اگر تعاملات را شکل دهید در فعال است اندازه گیری پیشرفته.

تعاملات فرم - اندازه گیری پیشرفته

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است