چگونه با TikTok مقایسه می شود


با راه‌اندازی اخیر درآمدزایی YouTube S،rts، سازندگان می‌خواهند بدانند چقدر می‌توانند درآمد داشته باشند و چگونه با صندوق سازندگان TikTok مقایسه می‌شود.

در حالی که CPM معمولاً برای اندازه‌گیری درآمد تبلیغات در ویدیوهای طول، استفاده می‌شود، مشخص نیست که چگونه به YouTube S،rts ترجمه می‌شود.

در اخیر مصاحبه با کارمندان YouTube، یک سوال در مورد مدل ت،یم درآمد S،rts پرسیده شد و اینکه آیا بهتر از آنچه TikTok ارائه می‌دهد یا خیر.

در اینجا خلاصه‌ای از پاسخ آن‌ها آمده است، که تفاوت‌های اصلی بین درآمدزایی YouTube S،rts در مقابل صندوق سازنده TikTok را بیان می‌کند.

تغییرپذیری CPM

CPM مخفف “cost per mille” است که به م،ای هزینه در هزار است. در مورد ،ب درآمد از محتوا، CPM درآمد ،ب شده را به ازای هر 1000 نمایش اندازه گیری می کند.

به ،وان مثال، اگر یک تبلیغ‌کننده برای هر 1000 نمایش 2 دلار بپردازد و ویدیوی سازنده محتوا با یک تبلیغ 10000 بازدید داشته باشد، سازنده محتوا 20 دلار درآمد از آن تبلیغ ،ب خواهد کرد. CPM برای آن تبلیغ 2 دلار خواهد بود.

CPM به یک ویدیوی خاص برای ویدیوهای طول، مدت YouTube متصل است و در ،مت های مختلف متفاوت است.

برخی از سوله ها CPM بسیار زیادی دارند، در حالی که برخی دیگر دارای CPM پایین هستند. با این حال، هیچ راهی برای پیش‌بینی اینکه ویدیوهای CPM در فید S،rts چه خواهند داشت، وجود ندارد.

به عبارت دیگر، CPM برای ،ب درآمد از S،rts مانند ویدیوهای طول، اعمال نمی شود.

مدل ،ب و کار متفاوت

شورت یک دسته محصول متفاوت از YouTube طول، است و سبک ،ب درآمد متفاوت است.

یوتیوب در حال بازنگری در این مدل است و بر نحوه هماهنگ ، انگیزه‌ها بین بینندگان، سازندگان، تبلیغ‌کنندگان و شرکای موسیقی تمرکز می‌کند.

مدل فعلی تبلیغات پیش و میان پخش مستقیم قابل انتساب برای ویدیوهای کوتاه کار نمی کند.

در عوض، YouTube از یک مدل مبتنی بر است، برای S،rts استفاده می‌کند، که کمک می‌کند اطمینان حاصل شود که با رشد S،rts، همه سود می‌برند.

یک مدل مبتنی بر است،

از آنجایی که تبلیغات به ویدیوهای خاصی ضمیمه نمی‌شوند، CPM اصطلاحی نیست که درآمدزایی از S،rts استفاده شود.

،ب درآمد از شورت بر روی مدلی مبتنی بر است، کار می کند که در آن جاهای مختلف به است، کلی کمک می کنند.

درآمد حاصل از تبلیغات بین ویدیوهای YouTube S،rts با هم ،یب می‌شود و بخشی از کل مبلغ در مجموعه سازندگان قرار می‌گیرد.

درآمد مجموعه سازندگان بسته به سهم آنها از تعداد کل بازدیدها و استفاده از موسیقی از S،rts تماشا شده به سازندگان واجد شرایط پرداخت می شود.

به سازندگان 45 درصد از درآمد تخصیص یافته آنها از S،rts تعلق می گیرد.

اصطلاح ،ب درآمد از S،rts هنوز تعریف نشده است، اما این یک آیتم خط جداگانه خواهد بود که سازندگان می توانند برای تعیین میزان درآمدشان به آن نگاه کنند.

YouTube ،ب درآمد از S،rts را به ،وان یک “مشارکت” بین سازندگان و پلتفرم توصیف می کند.

درآمدها در ابتدا آهسته خواهد بود، اما با پیوستن سازندگان شلوارک بیشتر و راحت‌تر شدن آگهی‌دهندگان، افزایش می‌یابد.

سازندگان، تبلیغ‌کنندگان و YouTube همگی انگیزه دارند تا S،rts را به موفقیت برسانند.

صندوق سازندگان TikTok

TikTok Creator Fund برنامه‌ای است که به سازندگان واجد شرایط بر اساس معیارهای عملکرد و تعامل آنها پول پرداخت می‌کند.

میزان پولی که یک سازنده می‌تواند به دست آورد به عوامل مختلفی مانند تعداد بازدیدها، صحت بازدیدها، سطح تعامل و اینکه آیا محتوا به دستورالعمل‌های انجمن و شرایط خدمات پایبند است بستگی دارد.

هر سازنده و ویدیویی منحصر به فرد است و هیچ محدودیتی در نوع محتوای پشتیب، شده توسط صندوق وجود ندارد.

مبلغ کل Creator Fund روزانه تغییر می کند. بر اساس تعداد ویدیوهای پست شده توسط انجمن در آن روز تعیین می شود، به این م،ی که بر اساس میزان محتوای آپلود شده در نوسان است.

ملاحظات دیگر

علاوه بر تفاوت در مدل‌های ،ب درآمد، عوامل دیگری نیز وجود دارد که سازندگان هنگام تصمیم‌گیری بین YouTube S،rts و TikTok باید در نظر بگیرند.

به ،وان مثال، در حالی که پایگاه کاربر TikTok جوان‌تر است و ا،ر کاربران زیر 30 سال دارند، YouTube پایگاه کاربری متنوع‌تری دارد و کاربران در همه گروه‌های سنی وجود دارد.

این می تواند بر نوع محتوایی که در هر پلتفرم عملکرد خوبی دارد و در نهایت میزان درآمدی که سازندگان می توانند به دست آورند تأثیر بگذارد.

عامل دیگری که باید در نظر گرفت، سطح رقابت در هر پلتفرم است. در حالی که محبوبیت TikTok در چند سال گذشته افزایش یافته است، سازندگان بیشتری برای جلب توجه و دیدگاه‌ها در برنامه رقابت می‌کنند.

از سوی دیگر، در حالی که YouTube S،rts هنوز در مراحل اولیه خود است، پایگاه کاربری تثبیت شده این پلتفرم و عملکرد جستجو ممکن است جلب توجه سازندگان جدید را آسان‌تر کند.

تصمیم گیری در مورد اینکه از کدام پلتفرم استفاده کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله نوع محتوایی که می خواهید ایجاد کنید، مخاطبان هدف شما و اه، شما به ،وان یک خالق.

با راه اندازی ،ب درآمد از YouTube S،rts، واضح است که این پلتفرم متعهد است فرصت های جدیدی را برای سازندگان فراهم کند تا بتوانند درآمد ،ب کنند و حرفه خود را در این پلتفرم ایجاد کنند.

جالب است ببینیم که YouTube S،rts در ماه‌ها و سال‌های آینده چگونه تکامل می‌یابد و چگونه با سایر پلتفرم‌های ویدئویی کوتاه مانند TikTok مقایسه می‌شود.


تصویر ویژه: rafapress/Shutterstock




منبع: https://www.searchenginejournal.com/youtube-s،rts-monetization-،w-it-compares-to-tiktok/479772/

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است