یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موفق از طریق بهره برداری از دید آنلاین که منجر به تبدیل می شود رشد می کند. به گفته 61 درصد از بازاریابان که از ابتکارات B2B استفاده می کنند، ترافیک ارگ،ک و سئو بیشترین امتیاز را در استراتژی بازاریابی دیجیتال ایجاد می کند.
جستجو وقتی روی موضوعات مرتبط متمرکز می شود بسیار مفید است و نیازهای کمتر واضح مشتریان را نشان می دهد. وقتی تحلیل ها نتایج یک عبارت را افزایش می دهند، به این م،ی است که بیشترین حجم رشد را داشته است. Breakout درصدی است که نشان می دهد حجم درخواست جستجو به بیش از 5000٪ افزایش یافته است.
6. برای ویدیو و تجارت الکترونیک بهینه سازی کنید
مقدار 100 در قصد کاربر به این م،ی است که کلمه کلیدی با علاقه بالا است، در حالی که صفر به این م،ی نیست که هیچ، علاقه نشان نداده است بلکه سطح علاقه کم است. به ،وان مثال، اگر عبارت «لباس شنا» را جستجو کنید، متوجه خواهید شد که جستجوهای آن در تابستان بیشتر از زمستان است. اگر چنین تحلیلهایی را دنبال کنید، میتو،د سطوح مرتبط جایگاه خود را برای کاربران قضاوت کنید و بد،د چه زم، باید از یک روند پرش کنید.
2. Google Trends کلمات کلیدی جدیدی را کشف می کند
به گفتگو با ما بپیوندید لینکدین و توییتر.
منبع: https://www.searchenginewatch.com/2022/09/01/،w-to-enhance-your-ecommerce-،nding-strategy-with-google-trends/
همچنین می تو،د از این ابزار برای پیگیری موفقیت ویدیوی خود استفاده کنید. در نظر بگیرید که 88 درصد از مردم می گویند که تماشای یک ویدیو در یک نام تجاری آنها را متقاعد کرد که محصول یا خدمات خود را ب،ند. در حالی که 0 تا 70 درصد ترجیح می دهند یک ویدیوی کوتاه در مورد یک برند را به جای خواندن متن در مورد آن تماشا کنند.
7. مخاطبان محلی را هدف قرار دهید
اریک ریتر بنیانگذار و رئیس Di،al Neighbor است. او را می توان در توییتر پیدا کرد @EricRitter.
هنگامی که شما یک وب سایت دارید، کلمات کلیدی نشانگرهایی هستند که به موتورهای جستجو نشان می دهند که چه چیزی در وب سایت خود دارید. تحقیقات کلمات کلیدی به شما نشان می دهد که مشتریان بالقوه شما ممکن است به دنبال چه چیزی باشند و اندازه ،نی مخاطبان با این هدف جستجو.
در اینجا نگاهی سریع به شما میدهیم تا به شما کمک کند تشخیص دهید که چه چیزی یک روند است و چه چیزی نیست، و به شما وضوح بیشتری در مورد سرمایهگذاری زمان و منابع در تولید محتوا میدهد.
روش های مختلفی برای انجام این جستجو وجود دارد. یکی این است که نام چیزی را که ،ب و کار شما ارائه می دهد را در فضای جستجو تایپ کنید و سپس به بخش نقشه در همان صفحه بروید تا محل را تعیین کنید.
،بوکارهایی که استراتژی خود را به نیازهای نوظهور و همزمان تغییر میدهند، رشد میکنند در حالی که بقیه ،بوکارهایی که به طور طبیعی بازدهی خود را کاهش نمیدهند.
5. کلمات کلیدی را مقایسه کنید
Google Trends یک ابزار رایگان است که اینترنت را بررسی می کند، داده های مربوط به رفتار جستجو را جمع آوری می کند، و به شما کمک می کند هنگام توسعه یک استراتژی بازاریابی از روندهای محبوب سرمایه گذاری کنید. این اطلاعات را از پلتفرم هایی مانند YouTube، Google Images، Google News، Twitter و Google S،pping جمع آوری می کند که کاربران وب در آن شرکت می کنند.
یک مد این است –
- یک سبک یا فعالیت بسیار محبوب که میتوان آن را با یک «جالب یک ضربه» مقایسه کرد.
- نمی توان آن را در یک نقطه شروع ردیابی کرد زیرا مدها در صحنه ها از هیچ جا منفجر می شوند
- به همان سرعتی که ظاهر می شوند محو می شوند
- تأثیر قابل توجهی بر رفتار مصرف کننده ندارد
3. در مورد جایگاه خود تحقیق کنید
روی آن تحقیق سرمایه گذاری کنید تا تاکتیک های بازاریابی خود را برای رفع نگر، های جدیدی که به دلیل مسائل در حال ظهور در بازار ایجاد می شود، تنظیم کنید.
تمام مراحل ذکر شده در بالا را در نظر می گیرد و آنها را در یک استراتژی بازاریابی تجارت الکترونیک هم برای موسسات مبتنی بر وب و هم برای مشاغل آجری ادغام می کند.
کاری کنید که Google Trends برای کمپین شما کار کند
با این حال مراقب باشید، برخی از عبارات جستجوی جدید ممکن است محبوب باشند، اما فقط حالتهایی دارند که بعداً ناپدید میشوند و محتوای شما را اضافی میکنند.
تفاوت بین یک روند و یک مد را درک کنید
یافتن دادههای خاص جغرافیایی و ارزیابی محبوبیت یک مورد جستجو بر اساس منطقه، دیگر مشکلی نیست. شما با اطمینان منطقه ای را با بیشترین تقاضا برای محصول یا خدمات خود ایجاد خواهید کرد.
Google Trends نه تنها شما را در مورد آنچه که مشتریان بالقوه شما از اینترنت برای جستجوی صنعت شما استفاده می کنند، راهنمایی می کند. همچنین بینش هایی را در مورد آنچه رقبای شما انجام داده اند به شما می دهد، به ،وان مثال، جستجوهای جستجو را در حال حاضر و در سال گذشته برای رقابت شما نشان می دهد.
معیارهای آن جستجو شما را در اتخاذ تصمیمات مبتنی بر داده برای نام تجاری خود راهنمایی می کند و از جایگاه خود بهره برداری می کند زیرا به شما امکان می دهد:
- مناطق هدف را شناسایی کنید
- قابلیت حیات جایگاه خود را تعیین کنید
- عبارات مربوطه را برای جستجو بد،د
- با استفاده از داده های بلادرنگ تصمیم بگیرید
- کمپین خود را بهینه کنید
- بد،د که آیا مشتریان وفاداری دارید که می توانند یک جامعه بسازند یا خیر
4. آ،ین جستجوهای محبوب را دنبال کنید
واریانس بین افت و افزایش در نمودارهای ایجاد شده توسط روندهای Google موارد زیر را در یک نگاه نشان می دهد:
- تغییرات فصلی قیمت ها
- تغییرات فصلی در تقاضا
- ثبات یک طاقچه به حجم جستجوی پایدار در یک دوره معین بستگی دارد
- اینکه آیا طاقچه هنوز یک ایده تجاری قابل دوام است
حتی زم، که بهترین کلمات کلیدی را برای تقویت استراتژی SEO خود جستجو می کنید، Google Trends تضمین می کند که هیچ موضوع مرتبطی را در جایگاه خود از دست ندهید. جایگاه شما باید ارزشی را فراهم کند تا مرتبط باقی بماند.
اگر از ظرفیت آن استفاده کنید، Google Trends می تواند یک تغییر دهنده بازی برای استراتژی سئوی شما باشد. مراحل زیر را برای استفاده از این ابزار برای توسعه استراتژی بازاریابی دیجیتال خود در نظر بگیرید:
1. روندها را رصد کنید
مراحل زیر را امتحان کنید:
- ایده اصلی را که مشتریان بالقوه شما با آن محصول یا خدماتی که ،ب و کار شما ارائه می دهد مرتبط می کنند، مانند روسری های ترمه، شناسایی کنید. از استفاده از صفت خودداری کنید.
- با پیش بینی یک جنبه منحصر به فرد از جایگاه خود که کاربران را به وب سایت شما می فرستد، مشخصات محصول یا خدمات را محدود کنید. مثلا روسری های ترمه ایتالیایی.
- در این مرحله، می تو،د برای نتایج بهتر، پیوندی از یک وب سایت به جستجوی خود اضافه کنید.
- نام های تجاری محصولات خود یا نام های شناخته شده در صنعت را برای بهبود تداعی محصول وارد کنید، اما نام تجاری ناشناخته را در جستجوی خود وارد نکنید.
- عبارات کلیدی متفاوتی را در مورد موضوع در انواع مختلف امتحان کنید، مانند «روسری های ترمه ایتالیایی»، «روسری های ترمه ایتالیایی طراحی شده» و «روسری های ترمه ایتالیایی مقرون به صرفه». برای محدود ، نتایج از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع استفاده کنید.
- با توجه به اینکه روزانه بیش از شش میلیارد جستجو در سراسر جهان انجام می شود، باید از ابزارهایی مانند SEMrush برای شناسایی کلمات کلیدی که در یک صفحه رتبه بندی می شوند استفاده کنید و کلمات کلیدی مرتبط را برای مقایسه با سایر کلمات کلیدی قابل اجرا بگنج،د.
یک روند این است –
- یک تحول کلی، تغییر موقعیت یا تغییر در شیوه رفتار افراد
- را می توان تا نقطه شروع در زمان ردیابی کرد
- به تدریج تکامل یابد
- تأثیر گسترده تری بر فرهنگ و رفتار مصرف کننده داشته باشد
با ما تماس بگیرید برای مشاوره و پشتیب، از استراتژی های برندسازی نتیجه محور.

خلاصه 30 ث،ه ای:
- در پی انتشار محتوای مفید، Google Trends می تواند دروازه ای قوی برای روندهای جستجو باشد.
- چگونه یک روند را تشخیص می دهید و آن را از یک مد برای توجیه سرمایه گذاری منابع متمایز می کنید؟
- نکات عملی برای کشف Google Trends و اعمال آنها در استراتژی سئوی تجارت الکترونیک شما