همانطور که توضیح دادیم، برای اطمینان از اینکه بازاریابی محتوا می تواند کار کند، به سرمایه گذاری نیاز دارید. شما فقط به افرادی نیاز ندارید که محتوا را برنامه ریزی، ایجاد، مدیریت، ترویج و توزیع کنند. شما به افرادی نیاز دارید که بدانند دارند چه می کنند. و شما به ابزارهایی نیاز دارید که افرادتان بتوانند از آنها برای تسهیل تمام این مراحل استفاده کنند.
اما ابتدا، استراتژی محتوا چیست؟
استراتژی محتوا چیست؟
چگونه آن شخص را هدایت خواهید کرد؟ چگونه منابع را برای استخدام یا پرداخت آن فرد تخصیص می دهید؟ چگونه مطمئن می شوید که محتوای ایجاد شده نتایجی به دست می آورد؟ باید برنامه ریزی کنی شما به یک استراتژی محتوا نیاز دارید.
3. استراتژی محتوا افراد، فرآیندها و فناوری شما را همسو می کند
97% بر اساس نظرسنجی Semrush، ،ب و کارها گزارش دادند که از بازاریابی محتوا به ،وان بخشی از استراتژی بازاریابی کلی خود استفاده می کنند. با این حال، تنها 57٪ گزارش ،د که یک استراتژی مستند دارند، و تنها 19٪ گفتند که استراتژی آنها پیشرفته است.
آنها مطمئن نیستند که در کجا موضوعات را پیدا کنند، بنابراین به آنچه رقبای خود انجام می دهند نگاه می کنند و از آن پیروی می کنند. آنها هر زمان که وقت داشته باشند پست می گذارند، بنابراین انتشار به صورت پراکنده و پراکنده است. آنها در مورد موضوعاتی که رقبای اصلی خود در مورد آنها پست می کنند با کمی تفاوت پست می کنند. و وقتی نام تجاری مشغول می شود، وبلاگ برای ماه ها ،ت می شود.
زیرا بازاریابی محتوای هوشمند نتایج باورن،ی به دست می آورد و این نتایج هزینه بر خواهد داشت 62% کمتر از تبلیغات سنتی یا پولی به دست می آید.
همه ی اینها چه م،ایی میدهد؟
اما برای به دست آوردن این نتایج، به یک استراتژی نیاز دارید، زیرا استراتژی نقشهای است که شما را به محتوای سودآوری هدایت میکند که ROI را به دست میآورد. در اینجا دلیل آن است.
1. ،ب و کارهایی که محتوای موفق دارند استراتژی محتوا دارند
ی،ی اگر اصلاً نتیجه بگیرید.
2. استراتژی محتوا ندارید؟ هیچ نتیجه ای
بررسی واقعیت: این کار مست،م تلاش اختصاصی از جانب شخصی است که 9-5 کار او شامل تولید محتوا است و نه چیز دیگری.
به ،وان مثال، برنامهریزی وعدههای غذایی خود را برای یک هفته در مقابل بال زدن آن. رفتن به ،ید مواد غذایی با لیست برنامه ریزی شده در مقابل هیچ چیز. برنامه ریزی برای سفر در مقابل پیاده شدن از هواپیما بدون اینکه بد،د چه خواهید کرد یا به کجا خواهید رفت.
خط پای،: اگر می خواهید آن مزیت رقابتی را داشته باشید، به آن باشگاه خواهید پیوست.
احتمال ش،ت بازاریابی محتوای شما بدون استراتژی محتوا بیشتر است
متأسفانه، ا،ر برندها با رویکرد آزادسازی به بازاریابی محتوا نزدیک می شوند. آنها حتی ممکن است نتایج “خوب” دریافت کنند.
وقتی برندها می نشینند تا این موضوع محتوا را بفهمند، حوزه های کلیدی حیاتی برای موفقیت را متبلور می کنند:
- شفاف سازی و اصلاح اه، محتوایی آنها.
- رسیدن به قلب افرادی که باید با محتوا هدف قرار دهند.
- تصور اینکه آن محتوا چگونه باید باشد.
- استراتژی نحوه اجرا با مجموعه ای واضح از اقدامات مانند یک نقشه.
دستیابی به این اه، به قطعات متحرک زیادی، افراد مختلف و ابزارهای فراوان (مانند پلت فرم انتشار، ابزارهای SEO، تقویم محتوا، ابزارهای برنامه ریزی رسانه های اجتماعی، ابزار ویرایش و بررسی محتوا، ابزارهای همکاری و موارد دیگر) نیاز دارد.
به همین دلیل، آنها یک مزیت رقابتی دارند. شما به یک استراتژی مستند نیاز دارید که هر کاری را که در بازاریابی محتوای خود انجام می دهید هدایت کند تا آن مزیت را نسبت به رقبا بدست آورید.
کلینچر؟ 78 درصد از ،ب و کارهایی که گفته اند بازاریابی محتوای آنها “بسیار موفق” بوده است. همچنین یک استراتژی محتوای مستند داشت.

این آمار در چند سال اخیر تغییر نکرده است.

برنامه ریزی برای دستیابی به این بازگشت سرمایه گذاری (ROI) ضروری است.
یک استراتژی محتوا به تعیین اه،، گردش کار، دستورالعمل ها، بودجه، ساختار تیم و قو،ن محتوای برند شما کمک می کند. به طور قطع به این سوالات پاسخ می دهد:
- چرا آیا ما محتوا تولید می کنیم؟ (در تلاش برای رسیدن به چه اه،ی هستیم؟)
- سازمان بهداشت جه، آیا ما برای آن محتوا تولید می کنیم؟ (مخاطب هدف ما چه ،، هستند؟)
- چگونه آیا محتوا ایجاد خواهیم کرد؟ (آیا از استعدادهای داخلی استفاده خواهیم کرد؟ نویسندگان / طراحان گرافیک / فیلمبرداران را استخدام خواهیم کرد؟)
- چی محتوا ایجاد خواهیم کرد؟ (روی چه موضوعات و قالب هایی تمرکز خواهیم کرد؟)
- که در آن زم، که آیا محتوا را منتشر خواهیم کرد؟ (در وب سایت ما؟ در شبکه های اجتماعی؟)
- چگونه آیا مخاطبان ما محتوای ما را پیدا خواهند کرد؟ (سئو چگونه به هم گره می خورد؟)
- سازمان بهداشت جه، آیا مسئولیت مدیریت، انتشار و تبلیغ محتوای ما را بر عهده دارد؟ (تیم محتوای ما چگونه به نظر می رسد و چه ،ی چه نقشی را ایفا می کند؟)
آیا برند شما یک استراتژی پشت بازاریابی محتوایی خود دارد؟
برای انجام آن، شما به یک استراتژی محتوا نیاز دارید. و، شما به آن نیاز دارید ثبت شده.
برخی افراد از زندگی در ناشناخته ها هیجان زده می شوند. اما، برای بسیاری از ما، چه بخواهیم در پول خود صرفه جویی کنیم، چه سالم تر غذا بخوریم یا در تعطیلات در آن رستوران شیک بنشینیم، برنامه ریزی ضروری است.
دلیل آن این است که محتوا می تواند برای هر برندی، صرف نظر از صنعت یا اندازه، به ارتفاعات بالایی دست یابد.
بله – در این مورد، اینطور است. اما دلیل آن این است که برند مورد نظر از همان ابتدا اشتباه شروع کرد. آنها بازاریابی محتوا را به ،وان یک وسیله جانبی در نظر میگرفتند که میتوان آن را در دقایق خالی روز بدون تلاش زیاد انجام داد.
اما استراتژی تمام این قطعات را به حساب میآورد و توضیح میدهد که چگونه با هم هماهنگ میشوند.
اما، سال به سال، بازاریابان با یک استراتژی مستند از همتایان خود که استراتژی ندارند، بهتر عمل می کنند.
طبق یک موسسه بازاریابی محتوا، تنها 40 درصد از بازاریابان می گویند که یک استراتژی محتوای مستند دارند نظر سنجی.
بدون استراتژی، تلاش های بازاریابی محتوای شما به احتمال زیاد به جایی نمی رسد و هیچ کاری انجام نمی دهد.
یک سال بعد، نام تجاری نتایج وبلاگ را بررسی می کند – و هیچ کدام را پیدا نمی کند. آنها نتیجه می گیرند که وبلاگ نویسی اتلاف وقت است.
یک برند کوچک تصمیم می گیرد یک وبلاگ راه اندازی کند. یک یا دو کارمند که اتفاقاً خلاق نیز هستند وظیفه مدیریت آن را بر عهده دارند.
اما برای بهره بردن از این قدرت، شما باید استراتژی محتوا داشته باشید
قدرت استراتژی محتوا در سند نهایی نهفته است و عمل فیزیکی ایجاد آن
به این فکر کنید: محتوا قدرت بسیار زیادی برای رشد برند شما دارد.
ایجاد یک استراتژی محتوا را به ،وان طرح ریزی برنامه نبرد خود برای افزایش آگاهی از برند، جذب ترافیک بیشتر وب سایت، پرورش مخاطبان، افزایش تبدیل و فروش یا هر هدفی که شما تصمیم می گیرید مهمتر است، در نظر بگیرید.
یک استراتژی محتوای مستند، همه چیزهایی مانند به هم خوردن قطعات پازل را برای تشکیل یک تصویر کامل تراز می کند.
چرا؟
اما اگر بودجه بازاریابی به عهده شما نباشد چه؟ سپس به ،ید از سطوح بالاتر نیاز دارید.
در اینجا انجام بازاریابی محتوا بدون استراتژی به نظر می رسد:
اگر میخواهید از محتوا نتیجه بگیرید، باید اطمینان حاصل کنید که کل برند و تیم شما در یک صفحه هستند و با همان انتظارات و در راستای اه، ی،ان کار میکنند.
شما باید برنامه ریزی کنید که چگونه، کی و چرا آن را انجام دهید، و برای چه ،ی این کار را انجام خواهید داد. شما باید استراتژی داشته باشید تا برند شما بتواند به طور مداوم و منظم پست کند (زیرا ثبات منجر به نتایج بهتر) – و این به بیش از وقت آزاد دیگران نیاز دارد.
با در نظر گرفتن همه این موارد، نباید تعجب کنیم که بازاریاب هایی که محتوا را استراتژی می کنند و آن استراتژی را یادداشت می کنند، بهترین عملکردهای معمولی هستند.
یک استراتژی محتوا در قلب بازاریابی محتوای شما تعیین می کند که آیا تلاش شما به نتیجه خواهد رسید یا پایین خواهد آمد.
من استدلال می کنم که بازاریابی محتوای سودآور است غیر ممکن بدون استراتژی محتوای قوی
چگونه ،ید بازاریابی محتوا را دریافت می کنید؟ با ترسیم یک استراتژی با اه،، خط سیر، معیارهای ردیابی و بودجه.
برای پاسخ به “چرا؟” اجتناب ناپذیر، بیایید بحث کنیم که چرا استراتژی محتوا بیشترین اهمیت را دارد.
در مورد بازاریابی محتوا هم همینطور است.
حتی اگر یک برنامه ریز طبیعی نباشید، احتمالاً موافقت خواهید کرد که اگر ابتدا برنامه ریزی کنید، دستیابی به ا،ر وظایف آسان تر است.
اما مسئله این است که «خوب» نباید معیار باشد.
این باعث میشود زم، که در تلاش هستید تا از روسا، روسای بخشها، مشتریان، مدیران اجرایی و هر ،ی که قدرت سرمایهگذاری را دارد، آن را به یک سند قدرتمند در کنار خود داشته باشید.
5. استراتژی محتوا به شما مزیت رقابتی می دهد
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.