پس بهترین روش سئو طبیعی است

کیفیت محتوای شما یک شرط اساسی در مبحث نقش محتوا در سئوی سایت می­باشد. در غیر این صورت، از سوی گوگل بهروزرسانی صفحاتی که محتوای آنها تغییری نکرده است میتواند بهعنوان یک تکنیک اسپم شناخته شود. البته باید دقت لازم در این فرایند به خرج دهید. محتوا، عضوی جدایی ناپذیر از فرایند سئو هر وبسایت است و به همین دلیل باید تمام تلاش خود را بکنید تا محتواهای با کیفیت، کاربر محور و همچنین سئو شده را تولید و در وبسایت خود منتشر کنید. بعلاوه نقشه سایت میتواند اطلاعات متا هر URL از سایت مانند آخرین بروز رسانی، میزان ارزش و نحوه ارتباط آن با دیگر صفحات را نیز شامل شود. پس در روند تولید محتوا، حتما باید هر دو جنبه کیفی و فنی را در نظر بگیرید. پس اگر موتور های جستجو (گوگل ، بینگ و …) بفهمند که سایت شما برای کاربر مفید است آنرا به سرعت ایندکس می کند و بازدید سایت شما هرروز بیشتر می شود. موتور های جستجو همیشه تلاش می کنند تا بهترین نتیجه را برای کاربران خود فراهم کنند. این علم زیر مجموعه دیجیتال مارکتینگ نیز محسوب می شود.

اما رسیدن به 5 تا نتیجه اول نیز می تواند بسیار خوب باشد. تجربه نشان داده که اکثر مقالات موجود در صفحه اول گوگل بیش از ۱۲۰۰ کلمه دارند. آکادمی وبسیما با برگزار دوره های حضوری در زمینه دوره آموزش سئو، آموزش گوگل وبسمتر و آموزش سئو کلاه خاکستری به شما کمک میکند که مجموعه ای ارزشمند از دانش و تجربه را در زمانی کوتاه کسب کرده و جایگاه خود را در نتایج جستجو بهبود دهید. شما میتوانید با شرکت در دوره های تخصصی آموزش سئو در زمانی کوتاه دانش خود را تکمیل کرده و تکنیک های کاربردی زیادی را بیاموزید. آکادمی وبسیما با طراحی دوره جامع سئو این فرصت را برای شما عزیزان فراهم کرده است که فرآیند یادگیری را در کمترین زمان ممکن و به صورت کاملا حرفه ای به پایان برسانید. فرآیند آموزش سئو کمی پیچیده و زمانبر است. را میتوان بخشی از فرآیند بازاریابی محتوا دانست. یکی از مهمترین مباحث در طراحی سایت سئو است. یکی از مهمترین درخواست های کارفرما ارائه تضمین برای رسیدن به رتبه 1 در کلمات کلیدی هدف است در حالیکه این کار کاملا اشتباه و حتی غیرقانونی است. رعایت نکاتی که در زیر آنها را ذکر کردیم باعث افزایش پتانسیل و شانس محتوا برای رتبه گیری در کلمات کلیدی میشود.

Image Sitemap: سایت مپ تصاویر به گوگل دریافتن و ایندکس تمامی تصاویری که در سایت شما استفادهشده است کمک میکند. در غیر این صورت، شما پیامهای متفاوتی را به گوگل ارسال میکنید.نقشه سایت شما میگوید: “این صفحه بهاندازه کافی مهم است که آن را به نقشه سایت ما اضافه کند.” اما زمانی که Googlebot روی صفحه فرود میرود، آنجا مسدود میشود. امکانات مراجعه کرده و سپس گزینه نقشههای XML سایت را روی حالت روشن قرار دهیم تا نقشه سایت برای ما فعال شود. سپس به “Index” → “Sitemaps” در نوار کناری مراجعه کنید. و سپس روی دکمه “Submit” کلیک کنید. برای مشاهده اینفوگرافیک کلاه سفید با سایز اصلی بر روی عکس کلیک کنید. درنهایت روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید تا سایت مپ شما ایجاد و فعال شود. تغییرات جدید ایجادشده را فقط زمانی تغییر دهید که تغییرات قابلتوجهی در سایت شما ایجاد شود (یا محتوای جدید را به سایت خود اضافه کنید). برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم به بخش آموزش سئو در سایت مراجعه نمایید. و هنگامیکه URL ها را موردبررسی قرار میدهیم، مشاهده میکنیم که صفحاتی هستند که از ابتدا نیازی به ایندکسها وجود نداشت.

بهعبارتدیگر: احتمالاً به یک سایت مپ نیازی ندارید. اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده میکنید میتوانید یک سایت مپ با استفاده از افزونه Yoast SEO ایجاد کنید. مزیت اصلی استفاده از افزونه Yoast SEO برای ایجاد سایت مپ XML شما این است که آن را بهطور خودکار بهروزرسانی میکند (نقشه سایت پویا). اگر شما یک صفحه را در فایل Robots.txt یا از تگ “noindex” در یک صفحه استفاده کرده ایدو شما نمیخواهید آن صفحه را در نقشه سایت خود ظاهر شود. محدودیت در اندازه: فایل سایت مپ نباید بیشتر از 50000 آدرس در خود داشته باشد. بسیار مهم است که سایت مپ شما و فایل Robots.txt هماهنگ با یکدیگر عمل کنند. الگوریتم های جدید گوگل به ویژه الگوریتم RankBrain تلاش میکنند تا رفتار کاربران هنگام جستجو را آنالیز کرده و متناسب با همان رتبه بندی نتایج را بهینه کنند. در صورتی که محتوا کیفیت مطلوبی نداشته باشد، کاربران بازخورد خوبی را نسبت به آن نخواهند داشت و اگر قواعد سئو در محتوا رعایت نشده باشد، گوگل توجه زیادی به آن نمیکند.

این سرویس سایت شمارا به مدت محدود به صدر نتایج گوگل میاورد و بابت هرکلیک هزینه ای پرداخت می کنید. با سئو در طراحی سایت شما وب سایت خودرا در نتایج موتور های جستجو به 5 گذینه اول می رسانید. بین 70 الی 80 درصد کاربران گوگل به طور منظم برای نتیجه اول گوگل است. شما می توانید با رسیدن به صدر نتایج گوگل بیش از 80 درصد کاربران را به خود اختصاص دهید. بیش از 70 درصد کاربران موتور های جستجو با دستگاه موبایل وارد می شوند و اکثر وبگردی ها با تلفن همراه انجام می شود. استانداردسازی کدنویسی سایت، رعایت اصول سئو در طراحی، نشانه گذاری استاندارد، بهینه سازی سرعت سایت، طراحی نسخه ریسپانسیو و مواردی از این دست را سئو تکنیکال می نامیم. سئو و بهینه سازی یک سایت فرآیندی زمانبر و مستمر است. در ادامه نحوه راهاندازی یک Sitemap … Sitemaps HTML: در مقابل این نوع Sitemap یک نوع سایت مپ دیگر نیز وجود دارد (که با حروف کوچک نوشته میشود: sitemap) که مبتنی بر HTML است و در آن فهرستی از مهمترین فایلهای موجود در سایت قرار دارد. نقشه سایت درواقع یک فایل متنی است که دربرگیرنده تمام نشانیهای موجود در سایت شما است.

در چنین شرایطی گوگل توصیه میکند نقشه سایت خود را به چند فایل نقشه سایت کوچکتر تقسیم کنید. درهرصورت، هنگامیکه سایت مپ خود را ایجاد کردید، توصیه میکنیم بهصورت دستی نگاهی به آن داشته باشید. اگر پیام “Sitemap index processed successfully” را مشاهده کردید، نشاندهنده این است که موتور جستجوی گوگل با موفقیت نقشه سایت شمارا مورد کراولر قرار داده است. در این صورت فایل مربوط به هر نقشه باید در یک فایل ایندکس نقشه سایت (Sitemap index file) لیست شود.گوگل و بینگ هر دو اجازه میدهند حجم فایل سایت مپ تا 50 مگابایت باشد،بنابراین تا زمانی که حجم فایل شما زیر 50 مگابایت است در وضعیت خوبی قرار دارید. بهعنوانمثال، نقشه سایت شما به 5000 صفحه لینک دارد.اما هنگامیکه سرچ کنسول گوگل را مشاهده میکنید، سایت شما فقط 2،000 صفحه ایندکس شده دارد. این نشاندهنده این است که موردی وجود دارد. وجود نقشه سایت (سایت مپ) به موتورهای جستجو کمک میکند تا محتوای وبسایت شمارا پیدا کند، تا کراولر ها بتوانند بهراحتی سایت را ایندکس کنند.

به هر نسبت که محتوای شما باکیفیتتر باشد، به همان نسبت شانس شما در رتبه گیری افزایش پیدا میکند. اگر هیچ مشکلی وجود نداشته باشد، زمان معرفی Sitemap به گوگل فرارسیدهاست. ممکن است که در آن 5000 صفحه تعداد محتوای تکراری زیادی وجود داشته باشد. همه این فاکتورها زمانی ارزشمند و اثربخش هستند که در راستای هدف بزرگتری به نام بهبود تجربه کاربری باشند. کلمات جستجو شده توسط کاربران در موتورهای جستجو اهمیت بالایی دارند، تجربه نشان داده است که جذب بازدیدکننده زیاد از طریق گوگل میتواند موفقیت هر شرکتی را تضمین کند. زمانیکه دانش و تجربه نسبی در زمینه سئو را کسب کردید دیگر صرف زمان برای یادگیری شخصی و مطالعه مقاله منطقی نیست. سئو یک محصول نیست بلکه مجموعه ای از خدمات تخصصی است در نتیجه نمیتوان قیمت مشخصی برای همه سایت ها در نظر گرفت. به نظر میرسد که این 6 URL در نقشه سایت یک پیام ” Duplicate, submitted URL not selected as canonical” دریافت کردهاند. ربات های خزنده گوگل فاکتورهای نسبتا مشخصی برای درک محتوای صفحه دارند که در صورت رعایت آنها شانس شما برای کسب جایگاه افزایش می یابد. این فاکتورها را اصطلاحا onpage seo می نامیم و برای موفقیت باید دقیقا بدانیم که این فاکتورها در سئو چیست.

چرا موتورهای جستجو نیاز به سئو سایت entityseo دارند؟ محتوای شما باید حرفی برای گفتن داشته باشد و اطلاعاتی که کاربر به آن­ها نیاز دارد را در اختیارش قرار دهد. برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب، تحقیق و جستجو کرده و بسامد بیشترین کلماتی که در موضوع شما استفاده می­شود را بسنجید. حتی اگر سخت ترین کلمات جز کلید واژه های شما باشد. همینطور استفاده از موتور های جستجو به ترتیب گوگل ، یاهو ، بینگ بیشترین ورودی های جستجو را دارند و محبوب ترین موتور های جستجو هستند که احتمال زیاد هرسه را می شناسید. سئو سایت تنها با رعایت چند نکته ساده انجام می شود. در نتیجه سعی کنید تا با رعایت نکات ذکر شده و اعمال آنها در محتواهای خود، وبسایتتان را بهینه سازی کنید و در جهت افزایش رتبه قدم بردارید. البته میتوان خدمات سئو را در دسته بندی های مختلفی شامل بهینه سازی سایت، بازاریابی محتوا، لینک سازی و … هیچ تضمینی برای تعیین دقیق رتبه شما در بازه زمانی مشخص وجود ندارد چرا که اطلاعاتی از آپدیت های بعدی گوگل و میزان فعالیت رقبا در دست نیست. فعالیت در شبکه های اجتماعی، فروم های تخصصی، کامنت مارکتینگ، خرید بک لینک، خرید رپورتاژ آگهی و … پاسخ به این سوال برای هر کسب و کار و سایتی متفاوت خواهد بود؛ بسته به میزان اعتبار و فعالیت های پیشین سایت شما، کلماتی که هدف گذاری کرده اید و وضعیت رقبا این زمان تعیین خواهد شد.

برای مثال شما میتوانید صفحات سبد خرید، صفحات لاگین کاربران یا هر صفحه نامتعارف دیگر را نادیده بگیرید. به طور کلی افزایش بازدهی و بازدید سایت، افزایش مخاطبان، بالا رفتن ترافیک طبیعی و دریافت رتبه خوب در صفحات گوگل همگی از فواید سئوی محتوا هستند. News Sitemap: به گوگل کمک میکند تا محتواها را در سایتهایی که برای Google News تأییدشدهاند پیدا کنند. بعنوان مثال اگر یک سایت در رتبه پایینی از نتایج گوگل باشد ولی کاربران زیادی بر روی آن کلیک کنند گوگل جایگاه این سایت را بهبود خواهد داد. فاکتورهای متعددی بر سئو سایت و تعیین جایگاه آن در نتیجه جستجو تاثیرگذارند، از کلمات بکار رفته در متن و محتوا گرفته تا لینکهای ورودی از سایتهای دیگر، همچنین استاندارد بودن ساختار و کدنویسی سایت (تکنیکال) برای موتورهای جستجو بر بهبود سئو سایت ما تاثیرگذار است. در نهایت کلمات مناسبی را انتخاب کنید که پتانسیل بالاتری در رتبه گیری دارند. محتواهای بلند تاثیر و شانس بیشتری در رتبه گیری دارند. در صورتی که در زمینه آموزش سئو سوالی دارید می توانید آن را در قسمت دیدگاه ها مطرح کنید تا کارشناسان ما، پس از بررسی سوال شما در قالب یک دیدگاه یا مقاله به شما پاسخ دهند.

قدم اول آنالیز دقیق سایت و تصمیم گیری در مورد خدمات مورد نیاز است که بر همین اساس میتوان تخمین درستی از قیمت ارائه نمود. بهاینترتیب صفحات ارزشمند و مهمی که واقعاً نیاز به ایندکس شدن دارند خیلی دیرتر به نتایج جستجو راه پیدا میکنند. به طور کلی باید سعی کنید تا لینک صفحات مهم و مقالات مرتبط را نیز در هر محتوای خود قرار دهید. به دلیل اینکه تجربیات کاربران نیز در معیار رتبه­بندی گوگل حائز اهمیت هستند، شما نمیتوانید با هر روشی و بدون در نظر گرفتن نیاز کاربران، سایت خودتان را سئو کنید. گوگل موتوری هوشمند است ولی هنوز نیاز به کمک کاربران دارد، آنها همیشه در تلاشند تا نتایج بهتری را به کاربران اینترنتی ارائه دهند، با این حال محدودیتهایی در این مسیر وجود دارد که نیاز به سئو سایت را ایجاد میکند. نقش محتوا در سئوی سایت زمانی مشخص می­شود که شما از محتوای عالی و منحصر به فرد استفاده­ کرده باشید و اکنون بازدید سایت شما و مدت زمانی که افراد در آن وقت می­گذرانند روزبه­روز در حال افزایش باشد.

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است