آیا شما از تولید محتوا بر اساس اصول سئو استفاده می کنید؟ موارد زیر لیستی از آیتم های سئو محتوا می باشد. خسیس نباشید ، لینک دادن به دیگر سایت های مرتبط با موضوع محتوا نه تنها باعث بهبود رتبه سایت شما خواهد شد بلکه گوگل از این اخلاق جنتلمن شما استقبال می کند. به طور معمول موتورهای جستجو ممکن است وزن بیشتری را به کلمات اولیه وارد کنند – بنابراین تلاش برای بدست آوردن کلمات کلیدی شما در ابتدای عنوان ممکن است باعث شود شما احتمالاً رتبه خوبی داشته باشید. اگر شما دوجین مقاله در همین موضوع دارید ، موتورهای جستجو نمی دانند کدام یک از آنها باید رتبه برتر را کسب کند. ، مشاهدات اسرار آمیز از عمق 25 فوتی دریا که تا به حال هیچکس ندیده است ” یا حتی انتخاب عنوانی برای یک مقاله در مورد بقایای ناشناس از یک ماهی کوچک مرده در ساحل ، به عنوان صفحات اغراق آمیز و تکان دهنده که هدف خوبی را مشخصا توصیف نمی کنند دارای رتبه پایین هستند و به سئو محتوا کمکی نمی کنند.
یکی از مزایای محتوای طولانی ، نگه داشتن کاربر به مدت بیشتر در وب سایت است، پس ضمن جلوگیری از فرار کاربر ، شما نیاز های کاربر را پاسخ داده اید. اگر بخواهیم سئو محتوای سایت را بیان نماییم باید لیستی از موارد را عنوان کنیم که با رعایت این متریک ها شما اثرگذاری بسیار مثبت را در روند سئو سایت خود مشاهده می کنید. یکی دیگر از متریک های اثرگذار در سئو محتوای سایت چگالی کلمه کلیدی می باشد؛ به این معنا که اگر کلمه کلیدی سایت شما سئو سایت است پس این کلمه را در محتوای خود تکرار کنید. اما در نتیجه امر باید کاربر محتوای شما را مطالعه کند و اگر به واسط متریک های سئو در رنکینگ بالا قرار گیرد وکاربران را به سمت صفحه سایت شما کشاند اما کاربران نتوانند محتوای مورد نظر خود را بیابند در واقع شما روند مثبت را در سایت خود نخواهید داشت. محتوا از نظر سئو سایت در واقع لیستی از آیتم هایی می باشد که با پیاده سازی و اجرای آن گوگل محتوا را با کیفیت قلمداد می کند. در واقع در زمان تولید محتوا باید از دو منظر به محتوا نگاه کنیم .
اینکه چطور باید مسئله محتوای تکراری خود را حل کنید به علت مسئله بستگی دارد. هر صفحه از سایت شما یک هدف برای ایجاد دارد و هدینگ یا همان h1 تیتر اصلی هر صفحه را شامل می شود. الگوریتم پاندای گوگل به طور مرتب به روز رسانی می شود و در آن کیفیت محتوای موجود در سایت را آنالیز می نماید. سعی کنید تیتر و هدینگ اصلی هر صفحه را متناسب با کلمه کلیدی اصلی سایت خود تنظیم کنید؛ یعنی اگر کلمه کلیدی اصلی سایت شما سئو سایت است پس هدینگ مناسب برای دیگر صفحات سایت باید متفاوت از عنوان صفحه اول شما باشد. آدرس صفحات خود را متناسب با هدف و تیتر صفحه انتخاب کنید؛ حال این تیتر می تواند به زبان انگلیسی و یا فارسی باشد که فرقی از نظر گوگل نمی کند. محتوا گذاری و انتشار محتوا و مطالب در درون سایت با رعایت متریک های سئو می باشد. از دیگر متریک های سئو سایت بهینه سازی url می باشد.
اگر صفحاتی با عنوان یا تصاویر اغراق آمیز و تکان دهنده تولید شوند ، این تجربه کاربران را متعجب و گیج می کند. تولید محتوا نقش مهمی در استراتژی سئو شما ایفا می کند. در جریان باشد گوگل به وضوح گفته است : حتی اگر صفحه کپی کار سعی کند اعتبار محتوا را با اضافه کردن منبع جبران کند باز هم کپی حساب می شود. چرا از کپی محتوا باید پرهیز کنیم؟ تجزیه و تحلیل کنید که کدام محتوا برای آن کلمات کلیدی بهترین عملکرد را دارد. جمله اول یک پست اغلب اطلاعات مقدماتی است ، که خلاصه ای عالی یا یک تبلیغ جذاب را ارائه نمی دهد! لینک های خارجی و بک لینک هرچقدر هم معتبر و با کیفیت باشد تا زمانی که شما داخل سایت و محتوای براساس اصول بهینه سازی سایت نداشته باشید نمی توانید در رنکینگ مناسبی قرار بگیرید و یا حتی ممکن است در نتایج هم قرار نگیرید. معمولا محتوای کم کیفیت عناوینی بیش از حد اقرار آمیز و یا تکان دهنده دارند ، این ویژگی بد می توانند توجه کاربران را به کلیک بر روی صفحات در نتایج جستجو جلب کند. توضیحات متا در درجه اول توسط موتورهای جستجو مورد استفاده قرار میگیرند، تا توضیحی از صفحه را در نتایج موتور جستجو به نمایش بگذارند که معمولاً زیر عنوان صفحه شما نشان داده می شود؛ نوشتن توضیحات متا می تواند کاربران را ترغیب کنند تا بر روی سایت شما در نتایج موتور جستجو کلیک کنند ، حتی اگر لزوماً در موقعیت برتر رتبه بندی قرار نداشته باشید.
تدوین محتوا بر اساس اصول سئو و کمک گرفتن از یک گروه متخصص سئو موفق و با تجربه امکان پذیر است ، باید دانست که تولید محتوا بر اساس اصول سئو به داشتن دو شاخه اصلی سئو یعنی کیفیت و یا تعداد نوشته های بالا نمی باشد بلکه کاربردی بودن آن نیز بسیار مهم است ؛ مطلب نوشته شده باید بتواند هدفی مشخص را دنبال کرده و یا مشکلی را حل نماید تا بتواند نام محتوای کاربردی را بر روی آن گذاشت. شاید این اتفاق افتاده باشد که شرکتی بازرگانی و تجاری با داشتن تعداد زیادی پرسنل متخصص و نگارش مطلب زیاد در وب سایت نتواسته باشد روند خوبی را ایجاد کند و تقریبا تمام مطالب از یک چارچوب یکسان و تکراری تبعیت کرده است و همین موضوع سبب شده است که ترافیک خاصی با وجود انبوهی از مطالب برای سایت ایجاد نشده باشد. برای شروع بهتر است این قانون محکم را برای خود مسجل کنید که محتوای کپی یعنی عدم ارتقا در گوگل، پس به یاد داشته باشید محتوای کپی نمی تواند برای شما منفعت به همراه داشته باشد و از قرار دادن محتوای کپی از سایت های دیگران جدا خودداری فرماید. وگر نه تغییر فقط چند کلمه یا جمله تفاوتی با کپی ندارد ، یا اصلاح کردن متن که در آن یک کلمه در متن جایگزین شده است.
در واقع عکس العمل کاربران در سایت شما بررسی می شود و در روند سئو سایت شما سایت entityseo اثرگذاری بالا دارد. در واقع گوگل محتوای سایت شما را می خواند و هر چه تکرار بیشتری از کلمه کلیدی کنید می توانید ارتباط خود را به آن موضوع و کلمه کلیدی بیشتر نشان دهید. از آنجا که Google می کوشد بهترین و به روزترین اطلاعات را به کاربران خود نشان دهد ، شما باید محتوای خود را مرتباً بروز کنید . برخی از صفحات با کیفیت پایین باعث نارضایتی کاربران می شود چون اطلاعات کامل و شفافی ارائه نمی کند و مقدار مطلب کم است ، به عنوان مثال، یک مقاله دایره المعارف را در یک موضوع بسیار گسترده ای مانند جنگ جهانی دوم تصور کنید که تنها چند پاراگراف دارد. محتوا گذاری در سایت جهت سئو اینگونه می باشد که در زمان مشخص مثلا روزی یک عدد مطلب با کیفیت در سایت منتشر شود. یک آگهی بد مانند آگهی های صفحات آی فریم و پاپ آپ باعث دشواری در بستن پنجره تبلیغ انحرافی و حواس پرتی می شود. بسیاری از افراد با مطالعه محتوای فوق نکته برداری می کنند و این چکیده ها باعث افزایش تنوع برای مخاطبین خواهد شد که به واسطه آن رشد بیشتری را در جذب بک لینک خواهید داشت.
سئو محتوا مهمترین قسمت بهینه سازی سایت به شمار می رود ، در واقع اگر نتوانید سئو محتوا را به درستی انجام دهید احتمال دارد کل پروژه با شکست روبرو شود. در واقع الگوریتم پاندای گوگل کیفیت محتوا را مورد بررسی قرار می دهد و در خروجی به رنکینگ سایت ها اقدام می کند. پس شما با نگاه به نیمه پر لیوان اقدام به نشان دادن برتری خود نسبت به دیگر افراد نماید. اگر به این فکر هستید که محتوای دیگر سایت ها را کمی تغییر دهید و در سایت خود بگذارید پس باید دقت لازم را به کار ببرید تا به عنوان کپی کننده محتوا شناخته نشوید. در واقع باید گفت که اگر به فکر انجام سئو برای سایت خود هستید پس کپی کردن محتوا از دیگر سایتها و کلا فکر کپی برداری را کنار بگذارید. در واقع محتوای شما پاسخ سوال کاربر است، پس هرچه پاسخ شما کامل تر و مفصلتر باشد رضایت بیشتری به همراه خواهد داشت.
بر این اساس ، چندین آدرس اینترنتی خواهید داشت که دقیقاً همان محتوای را نشان می دهند. مطالب تکراری را با مقاله اصلی ادقام کنید. در بخش مقاله تکراری حتماً یک پیوند کانونی به نسخه اصلی اضافه کنید . موتورهای جستجوگر نسخه اصلی مقاله را نشان می دهد. علاوه بر دلایل فنی ، مقالات شما می توانند توسط طرفهای دیگر کپی شده یا کپی شوند. چه محتوایی کپی هستند؟ توضیحات تولید شده به صورت خودکار (چه از طریق پلاگین ها ، چه توسط موتورهای جستجو) به ندرت به اندازه موارد دست نوشته توصیفی قانع کننده هستند. درست است موتور جستجو گوگل هوشمند است اما این نکته را به یاد داشته باشید متای توضیحات دستی یک سیگنال مرتبط است و از این طریق گوگل درک بیشتری از کل محتوا به دست می آورد. گوگل به لینک داخلی اهمیت زیادی می دهد ، از طریق لینک داخلی می تواند محتوای دیگر صفحات را بخواند ، اما این ویژگی تنها برای گوگل نیست ، اگر میخواهید کاربر را در سایت نگه دارید و از سیگنال نشست در سایت بهره ببرید ، بهتر است لینک داخلی را در محتوای خود استفاده کنید. هرچند عوامل بسیاری در تعیین رتبه دخالت دارند اما محتوای طولانی ارزش افزوده بشمار می رود.
به یاد داشته باشید با توجه به سخت گیری جدید گوگل در الگوریتم برت نوشتن عناوینی مثل سئو سایت حرفه ای ، سئو سایت پیشرفته ، سئو سایت شخصی و غیره مترادف آن و رتبه گرفتن را دچار مشکل می کند. با کد 301 URL ها را به نسخه اصلی هدایت کنید. “آیا جهان رو به پایان است؟ نکته مهم دیگر که هنگام ایجاد محتوا برای سایت خود باید در نظر بگیرید کلمات کلیدی و عبارات سئو است. بسیار مهم است که در مورد ساختار عناوین خود و همچنین محتوای عنوان در هر صفحه جداگانه فکر کنید. برخی از صفحات در سایت شما نسبت به سایرین مهم است. به عنوان مثال ، برخی از سیستم های مدیریت محتوا شناسه جلسه یا پارامترهایی را برای ردیابی URL ها اضافه می کنند. اگر نه، در اینجا برخی از قوانین اساسی در هنگام تولید محتوای موثر بررسی می شود. نوشتن توضیحات متن عکس (ALT) می تواند عملکرد شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. در ادامه اصول سئو محتوای سایت را خواهیم گفت. تولید محتوا بر اساس اصول سئو تکنیکی است که در آن محتوای منحصر به فرد و با کیفیت تولید شده که مناسب با معیارهای جستجو به منظور بالا بردن رتبه در نتایج انجام می شود.
هرچه اجزای تشکیل دهنده محتوای تولیدی با کیفیت تر و مرتبط با محتوای شما در سایت شما باشد ، موتورهای جستجوگر احتمال بیشتری دارند که صفحات شما را در صفحه نتایج موتور جستجو بالاتر قرار دهند. به همین ترتیب ، هرچه محتوای جذاب تر و مؤثر تری در سایت خود داشته باشید ، احتمال بیشتری وجود دارد بازدیدکنندگان زمان ماندگاری در سایت را افزایش دهند و به خرید منجر شود. یکی دیگر از عواملی که می تواند در محتوای شما تأثیر بگذارد و رتبه بندی را افزایش دهد، طراوت یا تازگی محتوا است. آپسئو با تکیه بر تجربه و اصول سئو می تواند شما را به هدفتان برساند. هنگامی که روباتهایشان صفحات را زیر و رو می کنند، آنها آنچه در مورد این صفحه وجود دارد را درک می کنند و درک محتوا بیشتر سئو بهتر و فرصت بیشتر را به رتبه بالاتر میدهد. محتوا هم در جذب موتورهای جستجو موثر است و هم به سازمان شما کمک می کند تا با بازدید کنندگان سایت ارتباط برقرار کند. شما می خواهید به موتورهای جستجو نشان دهند وب سایت شما فعال است. در هنگام شروع محتوا ، کلیدواژه اصلی خود را در اول متن بیاورید و سعی کنید جمله بندی خود را با کلیدواژه اصلی شروع کنید ، این کار ظاهرا سیگنال مثبت است و نشان از ارتباط زیاد محتوا با کلیدواژه می باشد.
اگر تا به حال محتوای خود را از سایت های دیگر کپی می کردید پس همین الان محتواها را پاک نمایید و به ادیت محتوا بپردازید اما url را تغییر ندهید و صفحات قبلی خود را پاک نکنید زیرا با خطای 404 روبه رو خواهید شد. متاسفانه یکی از راه های غلط رایج در بین برخی وبمستران کپی محتوای سایت های دیگر و قرار دادن در سایت خودشان است ، این نمره منفی شامل حتی کمی کپی از محتوا، دستکاری متن کپی شده و یا اضافه کردن متن به محتوای کپی شده باشد ، چنین صفحاتی کمترین رتبه را خواهند داشت، حتی اگر در صفحه به منبع محتوا اشاره شده باشد. در هر حال، ایجاد محتوای جدید با نام تجاری تنها راه برای تازه نگه داشتن مطالب شما نیست، می توانید با به روز کردن پست ها ، نوشتن مجدد مطالب قبلی ، برای اثربخشی بیشتر آنها یا اضافه کردن اطلاعات و آمار جدید به مرور زمان ، محتوای خود را تازه کنید.
برخی محتوا ها بدون مشخصه دقیقی قطع و بدون اینکه کاربر متوجه شود تبلیغات بی ارتباط انجام می دهند ، تبلیغات باید قابل مشاهده باشد به عنوان مثال، صفحات نمایش داده شده قبل یا بعد از محتوا ، صفحاتی با آگهی های زیاد و به یکباره رتبه پایین خواهند داشت. برای اینکه مطمئن شوید موتورهای جستجو می توانند تصاویر شما را درک کنند ، باید در مورد نحوه نامگذاری و قالب بندی تصاویر فکر کنید. قبل از اینکه شما شروع به نوشتن محتوای موثر برای سئو سایت کنید، ابتدا باید کلمات کلیدی و عبارات کلیدی را در وب سایت خود قرار دهید. موتورهای جستجو نه تنها بابت تولید محتوا بر اساس اصول سئو شما را تشویق می کنند بلکه افراد و وب سایت ها نیز به شما لینک خواهند داد ، این بک لینک ها در نتایج جستجو به شما کمک زیادی می کند، برای موفقیت در سئو سایت باید کار خود را برای نوشتن محتوای کافی انجام دهید. هنگام نوشتن سعی نکنید با تکرار کلیدواژه معنی مطلب را عوض و مصنوعی کنید ، پیشنهاد می شود اگر تعداد کل کلمات محتوا 1500 کلمه است تنها 7 الی 10 بار از کلیدواژه استفاده کنید.