آیا تبلیغ کنندگان باید نگران باشند. احتمالا نه. حداقل الان نه. گوگل و سایر شرکتهای فناوری در گذشته با چالشهای قانونی و نظارتهای نظارتی در رابطه با شیوههای تبلیغاتی خود مواجه شدهاند. همیشه این امکان وجود دارد که در آینده شکایت های جدیدی مطرح شود، اما هنوز خیلی زود است که بگوییم مشکلات اخیر چه خواهد شد، و گفتن اینکه آیا در حال حاضر دلیلی برای نگر، تبلیغ کنندگان وجود دارد یا خیر دشوار است.
شکایت قبلی و،خانه، که در اکتبر 2020 تحت ،ت ترامپ تنظیم شد، گوگل را متهم کرد که از قدرت انحصاری ادعایی خود برای حذف رقابت برای جستجوی اینترنتی از طریق توافقنامه های انحصاری استفاده می کند. انتظار می رود این پرونده در ماه سپتامبر به دادگاه کشیده شود.
در مورد این دعوای حقوقی اخیر، این رقابت میتواند به موقع ظاهر شود و فضا را برای پلتفرمهای نوظهور بیشتری برای ورود به بازار و تصاحب سهم بازار فراهم کند.
جدید در زمین موتورهای جستجو
و، دادگستری ایالات متحده به تازگی دومین شکایت ضد انحصاری خود را علیه گوگل تنظیم کرده است که نشان می دهد ،ت به پیگیری پرونده ها علیه شرکت های فناوری ادامه می دهد. این شکایت جدید که با هدف وادار ، گوگل به واگذاری بخشهایی از تجارت تبلیغات آنلاین خود انجام میشود، اولین شکایت علیه این شرکت است که تحت ،ت بایدن تشکیل شده است.
TikTok و دیگر پلتفرم های در حال ظهور. در سال 2022، سهم بازار گوگل و فیسبوک در بازار تبلیغات برای اولین بار از سال 2014 به زیر 50 درصد رسید و به 48.4 درصد رسید. پیش بینی می شود تا سال 2023 به 44.9 درصد کاهش یابد. این به دلیل نفوذ روزافزون سایر پلتفرم های دیجیتال مانند آمازون، تیک تاک و سرویس های استریم مانند نتفلی، است، زیرا مردم زمان کمتری را در گوگل و فیس بوک می گذرانند.
علاوه بر این، اگر گوگل مجبور شود بخشهایی از تجارت تبلیغاتی خود را واگذار کند، به طور بالقوه میتواند منجر به هزینههای بالاتری برای تبلیغکنندگان شود، زیرا ممکن است مجبور شوند برای رسیدن به همان مخاطبان یا استفاده از پلتفرمهای تبلیغاتی گرانتر هزینه بیشتری بپردازند.
چرا ما اهمیت می دهیم. اگر DOJ در دعاوی موفق باشد، می تواند منجر به تغییرات قابل توجهی در بازار تبلیغات آنلاین شود، که می تواند بر نحوه دسترسی تبلیغ کنندگان به مخاطبان و تخصیص بودجه تبلیغات خود تأثیر بگذارد.
ا،اج، طرح های فروش مجدد و قطع شدن داشبورد. این هفته به تنهایی برای گوگل سخت بوده است. دیروز، یک قطعی باعث شد داشبورد تبلیغات و چندین ابزار دیگر مانند ویرایشگر و جستجو 360 برای ا،ر کاربران از کار بیفتد. این قطعی اولین مورد در نوع خود در سال جاری است، اما سال 2022 مملو از مشکلات متعددی بود که باعث نارضایتی تبلیغکنندگان از این پلتفرم شد.
درآمد و سهم بازار این شرکت در صنعت فناوری قابل توجه است، اما بسیاری از شرکت ها و رقبای دیگر نیز در این زمینه سهم بازار را به دست می آورند. علاوه بر این، Google یک موسسه مالی نیست، بنابراین خطرات مشابهی را برای سیستم مالی ایجاد نمی کند که ممکن است یک بانک یا بیمه گذار باشد.
مایکروسافت ادز که قبلاً به ،وان تبلیغات بینگ شناخته می شد، سهم بازار قابل توجهی دارد و بسیاری از ویژگی ها و قابلیت های مشابه گوگل را ارائه می دهد و آن را به یکی از بزرگترین رقبای خود تبدیل می کند.
- دسترسی: تبلیغات مایکروسافت حدود 157 میلیون بازدیدکننده منحصر به فرد در ایالات متحده و بیش از 500 میلیون در سراسر جهان دارد که مخاطب قابل توجهی برای تبلیغ کنندگان است.
- جمعیت شناسی: تبلیغات مایکروسافت دارای جمعیتی متفاوت از تبلیغات گوگل است، به این م،ی که می تواند گزینه خوبی برای دستیابی به مخاطبان متفاوت باشد.
- هزینه: تبلیغات مایکروسافت به ازای هر کلیک هزینه کمتری نسبت به Google Ads دارد که می تواند برای تبلیغ کنندگان با بودجه محدود مفید باشد.
- یکپارچه سازی: تبلیغات مایکروسافت با سایر محصولات مایکروسافت مانند لینکدین، ای، با، و اسکایپ یکپارچه شده است که می تواند فرصت های هدف گیری منحصر به فردی را به تبلیغ کنندگان ارائه دهد.
- عملکرد: گزارش شده است که Microsoft Ads نسبت به Google Ads دارای نرخ تبدیل بهتر و قابلیت های هدف گیری موثرتری است.
نیکول فارلی ویرایشگر زمین موتور جستجو است که همه چیزهای PPC را پوشش می دهد. او علاوه بر کهنه سرباز تفنگداران دریایی، پیشینه گسترده ای در بازاریابی دیجیتال، MBA و تمایل به جنایات واقعی، پاد،ت ها، سفر و تنقلات دارد.