وب سایت را تعمیر کنید یا در سئو شکست بخورید

من معتقدم که به ،وان متخصصان سئو، وظیفه داریم به مشتریان بالقوه به گونه ای مشاوره دهیم که آنها را برای موفقیت آماده کند.

مشتری انتظارات زیادی از برنامه سئوی شما دارد. چه کار میکنی؟

با این اوصاف، دو دسته اصلی وجود دارد که باید در هر وب سایتی قبل از اینکه یک برنامه سئو را به مرحله اجرا درآورید، اصلاح کنید:

  1. مطالب موجود در وب سایت
  2. پشتیبان فنی وب سایت

برخی از مواردی که باید فوراً روی آنها کار کرد عبارتند از:

  • کد من، ،کبوت: وب سایت به کدهای تمیز و ساده نیاز دارد که ،کبوت های موتور جستجو بتوانند به راحتی آن را ب،ند.
  • سیستم مدیریت محتوا: آن CMS سفارشی که مشتری ساخته است ممکن است در ابتدا عالی باشد، اما مشکلات سئو دارد و شما نمی تو،د به راحتی چیزهای داخل آن را به روز کنید. دلیلی وجود دارد که چرا وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا است زیرا همیشه به روز است.
  • سرعت سایت: سرعت بارگذاری یک صفحه وب بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد، به همین دلیل است که بخشی از الگوریتم رتبه بندی گوگل است.
  • قابلیت استفاده از موبایل: ا،ر وب سایت ها دارای تعداد زیادی از افراد هستند که از یک دستگاه تلفن همراه بازدید می کنند. وب سایت ها باید به کاربران دسکتاپ و موبایل پاسخگو باشند.
  • Robots.txt: Robots.txt می تواند ،یدن غیرضروری را برای کاهش فشار روی سرور مسدود کند و به ربات ها کمک کند تا محتوای خوب را به طور موثرتری پیدا کنند.
  • نقشه های سایت XML: بهترین روش این است که به موتورهای جستجو در مورد صفحات، تصاویر و ویدیوهای یک وب سایت با نقشه سایت XML بگویید.
  • 301 تغییر مسیر: 301s با هدایت صفحات قدیمی به محتوای جدیدتر و مرتبط تر در صورت نیاز، از صفحات خطا جلوگیری می کند. این می تواند تجربه کاربر را بهبود بخشد.
  • URL های کاملا واجد شرایط: وقتی به صورت داخلی پیوند می‌دهید و نش، اینترنتی کامل را که با «https:» شروع می‌شود به جای نش، اینترنتی نسبی اضافه می‌کنید، می‌تو،د برخی از مشکلات ،یدن را برطرف کنید.
  • بر،ب های متعارف: ،صر پیوند متعارف به موتورهای جستجو می گوید که کدام نسخه از URL را در نتایج جستجو می خواهید و می تواند مشکلات محتوای تکراری را حل کند.
  • نگهداری سرور: گزارش‌های تشخیصی سرور به شما کمک می‌کند تا خطاهای رایج را فوراً برطرف کنید تا تجربه کاربر را بهبود ببخشید.
  • پلاگین ها: به دلایل امنیتی، همه افزونه ها را به روز کنید.
  • طراحی: اطمینان حاصل کنید که طراحی وب / رابط کاربری مطابق با عملکرد و روندهای مدرن است. معمولاً هر سه تا پنج سال یک به روز رس، کار می کند.

درباره نویسنده

از ژانویه 1996، Bruce Clay Inc. (BCI) به رتبه بندی وب سایت ها در موتورهای جستجو کمک کرده است. BCI به یک شرکت بازاریابی جستجوی پیشرو در ارائه خدمات سئو و مشاوره، مدیریت تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)، توسعه محتوا و خدمات بازاریابی رسانه های اجتماعی تبدیل شده است. BCI همچنین ابزارهای SEO از جمله SEOToolSet® و افزونه Bruce Clay SEO را برای وردپرس ارائه می دهد. این سایت SEOtraining.com، یک سایت جامع آموزش سئو آنلاین و عضویت است که شامل دوره تحسین شده آموزش سئو بروس کلی است. بیش از 5000 شرکت کننده SEO را از ک، های بروس کلی در سراسر جهان آموخته اند و اکنون اعضا می توانند از سراسر جهان به آن دسترسی داشته باشند.


منبع: https://searchengineland.com/putting-lipstick-on-a-pig-fix-the-website-or-fail-at-seo-386486

شما باید آماده شوید تا از پروژه دور شوید یا در غیر این صورت با بودجه خلاق باشید. زیرا هیچ کدام از شما برنده نخواهید شد اگر آن را درست انجام ندهید.

شما یک مشتری جدید پیدا کرده اید و در حال جستجو در وب سایت هستید. یک نگاه به شما می گوید که این کار آس، نیست.

یک ضرب المثل قدیمی درباره زدن رژ لب روی خوک وجود دارد. مطمئناً، می‌تو،د «سئو» انجام دهید. اما من و شما هر دو می د،م که اگر می خواهیم در سئو موفق شویم و از بین میلیون ها نتیجه در صفحه 1 قرار بگیریم، باید مشکلات اساسی را برطرف کنیم.

جدید در زمین موتورهای جستجو

اگر می د،م که چیزی که مشتری درخواست می کند صرفا گذاشتن رژ لب روی خوک است، پس باید در مورد آن قد علم کنیم. تغییرات زیبایی می‌تواند جذابیت بیشتری ایجاد کند، و ممکن است مورد نیاز باشد – اما اگر سایت هنوز فقط یک خوک است، اجازه ندهید کار در همین جا متوقف شود.

اطلاعات قدیمی است، به خوبی نوشته نشده است و قالب بندی آن به سختی قابل خواندن است. وب سایت قدیمی به نظر می رسد و CMS نامن، است.

در نگاه اول، آیا وب سایت قابل اعتماد به نظر می رسد؟ یا ظاهر و ظاهر قدیمی دارد؟ در مورد عملکرد وب سایت چطور – آیا تجربه کاربری خوبی ارائه می دهد؟

علاوه بر به روز رس، خود محتوا، وب سایت ها به یک استراتژی برای چگونگی انجام آن نیاز دارند سازمان دادن محتوا برای دریافت بیشترین ارزش سئو از آن – و ایجاد تجربه کاربری بهتر.

هر چند وقت یکبار به روز رس، محتوا در یک وب سایت بستگی به موضوع دارد. به طور کلی، سه نکته وجود دارد که باید در نظر گرفته شود:

  1. اگر موضوع همیشه سبز باشد. برخی از موضوعات همیشه سبز هستند، به این م،ی که اطلاعات می توانند برای مدت طول، مرتبط باقی بمانند. البته، این بدان م،ا نیست که نمی تو،د صفحات همیشه سبز را برای بهترین نتایج تغییر دهید و بهینه کنید. این به سادگی به این م،ی است که احتمالاً کار کمتری وجود خواهد داشت.
  2. اگر پرس و جو سزاوار تازگی باشد. اگر وب سایتی پرس و جوها یا کلمات کلیدی را هدف قرار می دهد که به جدیدترین محتوا در نتایج جستجو نیاز دارند، به به روزترین محتوا برای وب سایت نیاز دارید. یک رویداد اجتماعی یا سیاسی یک نمونه است. گوگل در مورد آن بحث می کند اینجا.
  3. اگر موضوع “پول یا زندگی شما” در نظر گرفته شود (YMYL). گوگل در مورد موضوعات YMYL در خود بحث می کند دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجو (به توصیه های مالی یا پزشکی فکر کنید) و صفحات وب را با استانداردهای بالاتر نگه می دارد.

مطمئناً، می تو،د برخی از فعالیت های سئو را انجام دهید تا مشتری را خوشحال کنید. اما ماهی بزرگتری برای سرخ ، وجود دارد.

در ادامه به مواردی که در هر دسته باید جستجو کنیم، خواهم پرداخت.

به روز رس، محتوا

یک اشتباه رایج رژ لب روی خوک زم، است که مشتری مطالب جدید بیشتری را درخواست می کند و نمی تواند به محتوایی که قبلاً در وب سایت دارد رسیدگی کند. من مشتریان را تشویق می کنم تا علاوه بر ایجاد محتوای جدید، منابع برابر را به سمت به روز رس، محتوای قدیمی خود هدایت کنند.

اینها اصولی هستند که باید قبل از هدایت ترافیک بیشتر به یک وب سایت به درستی به دست آوریم.

سئوکاران باید از رژ لب فراتر بروند و به ایجاد یک تجربه کاربری خوب برای موفقیت کمک کنند. محتوای به روز شده، Core Web Vitals، و به خصوص سرعت صفحه نمونه هایی از این هستند که چگونه سئو سایت را به چیزی بهتر تبدیل می کند.

در این مرحله، شما باید با مشتری واقعی صحبت کنید. این می تواند یک مکالمه سخت باشد. اگر آنها بودجه پیشنهادی شما را نداشته باشند چه می شود؟

این شامل مواردی مانند پیمایش و نحوه پیوند داخلی صفحات می شود. سئو سیلو ، و بهترین شیوه های پیوند داخلی استراتژی های اساسی سئو هستند که اگر در مراحل اولیه به خوبی انجام شوند، تلاش های برنامه سئوی شما را ساده می کنند.

به روز رس، وب سایت

این ممکن است به این م،ی باشد که قبل از اینکه وب سایت را به سرعت بالا بیاورید، ذره ذره به مشکلات اساسی وب سایت در ج، زم، کندتر رسیدگی می کنید. کار سئو این نیست که یک خوک را به پرواز درآورد… وظیفه سئو این است که یک وب سایت را به گونه ای تغییر دهد که به عقاب تبدیل شود.


البته راه‌های بیشتری برای پرداختن به جنبه‌های فنی یک وب‌سایت وجود دارد، اما این حداقل چیزی است که به یک وب‌سایت قدیمی جان تازه‌ای می‌بخشد. برای اطلاعات بیشتر، یک چک لیست سئو می تواند کمک کند.

فقط به خوک ها “نه” بگویید

و، ما باید آماده باشیم که یا از مشتری بالقوه ای که نمی خواهد از توصیه های ما پیروی کند دور شویم، یا خلاق باشیم و بد،م چگونه با بودجه خود بیشترین تأثیر را داشته باشیم.

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است