استفاده از amp باعث افزایش چشمگیری در جستجوهای تلفن همراه شده است. همچنین، استفاده از فضای منفی زیاد باعث بهبود dwell time (ماندن روی سایت) و نرخ پرش سایت شما خواهد شد. حتی اگر از دید اولیه کاربر مخفی باشد. هر کسی میتواند اصول اولیه سئو را بیاموزد و آن را در استراتژی فروش محتوای دیجیتال و بازاریابی خود به کار ببرد. در مبحث seo و sem سئو پایه و اساس خوبی برای تبلیغات گوگل میباشد و وقتی که شما هر یک را به درستی انجام دهید، شانس بیشتری برای گرفتن ترافیک با کیفیت و بهبود نرخ تبدیل دارید. بر اساس الگوریتم Mobile First، گوگل حالا به سرعت سایت شما روی دستگاه های موبایل نگاه خواهد کرد. آیا برای گوگل مهم است که سرعت سایت شما روی دستگاه های موبایل چگونه است؟ سئو یا بهینه سازی سایت چیست؟ شما از راههای گوناگون مانند کلمات کلیدی و لینک سازی ارزیابی میشوید. امّا در آن زمان اگر کاربران وب سایت شما بیشتر از دسکتاپ بودند، مشکل خاصی برای شما ایجاد نمی شد. در ورژن موبایلی سایت شما ممکن است تب ها یا پوشه یا امثال آن باشد. حال که سایت شما برای موبایل بهینه سازی شده است، وقت آن رسیده که نکات پیشرفته مربوط به سئو موبایل را یاد بگیرید.
البته تکنیکهای بازاریابی در رابطه با استفاده برای هر یک از آنها متفاوت میباشد با این حال هر دو بر انتقال ترافیک و اینکه چگونه جریانات ترافیکی به فعالیتهای بازاریابی ربط دارند تمرکز میکنند. تبلیغات گوگل یعنی کسبه ترافیک از طریق تبلیغات کلیکی گوگل و سئوی سایت بیشتر در رابطه با به دست آوردن نظارت و تجزیه و تحلیل الگوهای ترافیکی میباشد. زمانی که ما در رابطه با تفاوت میان سئو و تبلیغات گوگل حرف میزنیم، در اصل در مورد رویکردهای گوناگون بازاریابی آنلاین حرف میزنیم. نکته: منظور گوگل از دستگاه های موبایل چیست؟ داشتن یک درک درست از اینکه چطور هر یک از آنها در کمپینهای بازاریابی دیجیتال دخالت میکنند، در بازار دیجیتال سالهای آینده بسیار مهم میباشد. هر روز بیشتر از روز گذشته در سئو و بقیه موتورهای جستجو دخالت میکند به ویژه وقتی که اینترنتی شدن چیزها هر روز بیشتر از روز گذشته مورد توجه قرار میگیرد. یعنی بقیه موتورهای جستجوی اصلی، حدود ۷ درصد و یا کمتر را به خودشان اختصاص میدهند. با استاد وب همراه باشید و ادامه این مقاله را به درستی مطالعه کنید تا نقش امروز سئو و سِم را در زمینه بازاریابی دیجیتال کشف کنید.
موتورهای جستجو چندین چیز را در یک وب سایت مثل برچسبها، کلمات کلیدی، لینکها و غیره را ارزیابی میکنند و آنها را طبق عوامل گوناگونی طبقه بندی میکنند تا ظرفیت جذب ترافیک آن سایت معلوم شود. این امر ماهیت جستجوها را تغییر میدهد. این تگ، سایز صفحه شما را بر اساس دستگاه کاربر تغییر می دهد. گواه این مسئله هم این است که گوگل در حال تغییر تمام الگوریتم هایش و تمرکز هرچه بیشتر روی دستگاه های موبایل است. تمام این ها می تواند روی نرخ کلیک تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. همانطور که گفتیم، از نکات بسیار مهم برای سئو موبایل، مسئله سیگنال های UX یا تجربه کاربری روی دستگاه های موبایل می باشد. تجربه کاربری یا ux در آینده هم برای سئو مهم و مهمتر میشود. آیا سایتتان به گونهای طراحی شده است که کاربر تجربه خوبی داشته باشند؟ ولی اگر میخواهید گوگل شما را یک وب سایت با ارزش بشناسد، باید سئوی سایتتان را در اولویت قرار دهید. وقتی که ما در رابطه با سئو حرف میزنیم، تمرکز اصلی بر گوگل است؛ ولی هنوز باید یادتان باشد که بقیه موتورهای جستجو مانند بینگ، یاهو و غیره هنوز در حال فعالیت هستند.
باید بگوییم اگر قصد دارید در گوگل رنک بگیرید، بله! اگر بله کاربر قطعا روی دکمه بک کلیک خواهد کرد و پشت سرش هم نگاه نخواهد کرد. بک لینکهای ورودی شما از کجا میآیند؟ امّا از کجا بفهمیم که نرخ کلیک موبایلی سایت ما مناسب است یا خیر؟ آمار لحظه ای اینترنت این را نشان میدهد که روزانه بیش از ۶۶ هزار جستجو در ثانیه در موتورهای جستجوگر گوگل صورت میپذیرد. این مقدار فعالیت خیلی زیادی را نشان میدهد که رقابت را سخت کرده است و به خاطر همین است که وب سایت بخش بسیار مهمی در بازاریابی دیجیتال و تبلیغات اینترنتی به شمار میرود که باید به درستی آن را درک کرد. برای این کار باید اندکی زمان صرف طراحی تبلیغات شما شود. در این بخش، اگر کاربران موبایلی حین کار با سایت شما مشکلی داشته باشند، گوگل به شما اطلاع خواهد داد. نهایتا، نرخ کلیک سایت خود روی دستگاه های موبایل و دسکتاپ را ببینید و آن ها را مقایسه کنید.
پس ایجاد کمپینهای هدفمندتر و شخصی سازی شده راحتتر میباشد. Amp یک همکاری میان توسعه دهندگان و دیگر متخصصان صنعت میباشد تا یک کتابخانه گسترده منبع باز ایجاد کند که کاربران را قادر میسازد تا صفحات وب سریعتر ایجاد کند. چگونه خوانایی متن روی موبایل را بالا ببریم؟ تا اینجا ما را در خصوص راهنمای سئو موبایل همراهی کردید. اگر شما بخش مهمی را بلاک نکرده اید، همه چیز خوب است. آیا حرکت آسان و سریع است؟ آیا کاربران به راحتی میتوانند به اهدافشان برسند؟ آیا شما به سایتهای بسیار قوی لینک دادهاید؟ شما میتوانید در صورت تمایل برای مطالعه مقالات مرتبط به لینک مقالات زیر مراجعه کنید. روی گزینه «Device» کلیک کنید. سئو بخش کلیدی استراتژی بازاریابی اینترنتی میباشد و بدون در نظر گرفتن صنعتی که در آن تخصص دارید، شناختن سئو بسیار ضروری میباشد. اینجا جایی است که سایتهای کند رنکینگ پایینتری میگیرند. خوشبختانه، راه اندازی یک سایت موبایلی کاری ساده است. نهایتا، AMP ممکن است برای همیشه باقی نماند.
آیا شما دسترسی ربات گوگل به جاوا اسکریپت، CSS و یا سایر کدهای سایت را بسته اید؟ در ادامه، چند روش برای پیاده سازی ورژن موبایل وب سایت را برای شما توضیح خواهیم داد. در ابتدا توضیح خواهیم داد که چرا بهینه سازی سایت برای موبایل بیش از پیش اهمیت دارد و سپس به شما کمک خواهیم کرد که سایت خود را برای دستگاه های موبایل سئو کنید. در ادامه نکات حرفه ای و استراتژی های کارآمد برای سئو موبایل را در اختیار شما قرار خواهیم داد. همانگونه که در مقالات گذشته نیز گفتیم، این همان چیزی است که شما به عنوان گوگل اد میبینید که اغلب در بالای لیست صفحه جستجو قرار میگیرد. این ابزار حتی سایت شما را روی حالت 3G هم لود می کند تا فضای موبایلی را کامل بسنجد. در نتیجه می توان گفت، دستگاه های موبایل آینده سرچ گوگل را تشکیل می دهند. وقتی که شما یک سایت با سئوی خوب داشته و از تبلیغات گوگل به صورت درست استفاده کردید، کلمات کلیدی مناسبی را هدف گیری کردهاید. زمانی که شما در اجرای آن مهارت کافی کسب کردید، حجم ترافیک بیشتری را برای خود به ارمغان میآورید.
آنها میتوانند مکمل یکدیگر باشند؛ ولی فقط در صورتی که اول از همه وب سایتتان سئوی خوبی داشته باشد و یا به قول معروف سئو فرندلی باشد، در آن صورت سِم شانس بیشتری سایت entityseo برای موفقیت دارد. ولی به ما اجازه میدهد تبلیغاتی هدفمندتری برای تبلیغات گوگل بسازیم. اگر شما نمیتوانید به درستی عمل کنید، شاید بهتر باشد فردی با تخصص بالا در بازاریابی اینترنتی و یا کمپینهای تبلیغاتی برای این کار استخدام کنید و ارزش بالقوه آن را به دست بیاورید. در نتیجه، گذر از چندین حلقه فقط برای اینکه سرعت سایت اندکی بهتر شود منطقی به نظر نمی رسد. این یعنی حتی اگر شما در حال سرچ از روی دسکتاپ هم باشید، باز هم گوگل رنک صفحات را بر اساس ورژن موبایل آن ها تنظیم می کند. گوگل در نتایج موبایلی به شما فضای بیشتری برای تگ عنوان می دهد. اگر گوگل ببیند که کاربران موبایلی روی نتایج سایت شما در گوگل کلیک نمی کنند، قطعا شما را پایین خواهد برد. پس داشتن حضوری قوی در جستجو خیلی اهمیت دارد و استفاده از یک ترکیب استراتژی از هر دو سئو و تبلیغات گوگل میتواند قابلیت دیده شدن شما را در بلند مدت بهبود بخشد.
سئو و تبلیغات گوگل هر دو به شدت به کلید واژهها تکیه میکنند تا ترافیک را به صفحات وب سایتها بفرستند. سئو و تبلیغات گوگل چه رابطهای با یکدیگر دارند و چطور در کنار هم کار میکنند؟ سوای از رنک، گوگل آیکن کوچکی را در کنار نتایج AMP نمایش می دهد که می تواند روی نرخ کلیک شما تاثیر بگذارد. آیا می خواهید تبلیغات در صفحه خود را کنترل کنید؟ تولید محتوا با کیفیت عالی پیامی را برای موتورهای جستجو میفرستد که سایت و کسب و کار شما یک کالا یا خدمات قانونی را ارائه میدهد. برای اینکه بتوانید سئو موبایل را با موفقیت برای سایت خود پیاده سازی کنید، در ابتدا باید مطمئن شوید که سایت شما روی دستگاه های موبایل کار می کند. اول اینکه AMP محدودیت های بسیار جدی روی عملکرد صفحه شما ایجاد می کند. در نتیجه، اگر کلیک بیشتری می خواهید، از داده های ساختار یافته برای نتایج موبایلی استفاده کنید. کاربران موبایل می خواهند که پاسخ سوالشان را سریع و راحت به دست آورند. به صورتی که آنها را به درستی مورد هدف قرار دهد.SEM برای شناساندن نام تجاری برند عالی عمل میکند؛ چون که هر بار که شخصی سرچ میکند، شما در بالای لیست قرار میگیرید و یا به اصطلاح در رتبه نخست گوگل مینشینید.
البته تبلیغات کلیکی گوگل به دانش و ابزار بسیار خاصی نیاز دارد مانند گوگل اد. ولی یادگیری خروجیها و ورودیها طول میکشد و به زمان و دانش فنی بسیار زیادی نیاز دارد. اغلب این کار مربوط به استفاده و جایگاه کلمات کلیدی یا کلید واژهها میباشد و این یکی از دلایلی است که انجامش به استراتژی قوی و دانش بسیار زیاد نیاز دارد. استفاده از روش Dynamic Serving به نسبت .M برای سئو بهتر است امّا بدون مشکل نیز نیست. قطعا انتخاب با شماست ولی توصیه ما این است: بهتر است استفاده نکنید. در گذشته انجام چنین کاری اهمیت زیادی نداشت، ولی امروزه انجام آن اصلا ایده خوبی نیست. ولی به خاطر همین کاربران به اندزه زیادی به فکر حریم خصوصی و امنیت میباشند. به اضافه این یک راه عالی برای جذب ترافیک هدفمند به سمت سایت شما میباشد و به خاطر اینکه تبلیغات کلیکی نشده است درک مستقیم برایتان کار آسانی میباشد.
در ادامه نکاتی را به شما آموزش می دهیم که با استفاده از آن ها می تواند سایت خود را برای دستگاه های موبایل بهینه سازی کنید و به گوگل نشان دهید که سایت شما برای دستگاه های موبایل نیز بهینه است. امّا، زمانی که کسی به صفحات AMP شما لینک می دهد، آن لینک به دامنه گوگل اشاره خواهد کرد. ولی آن بحثش جداست. چنین عنوانی در دسکتاپ کامل دیده نخواهد شد، ولی روی موبایل کامل خواهد بود. ممکن است تگ عنوان روی نتایج موبایل کامل نمایش داده نشود و یا به دلیل زیاد بودن اسنیپت ها روی موبایل، سایت شما روی صفحه اوّل به خوبی دیده نشود. امّا به طور کلی توصیه می شود که اگر شما محتوایی را برای کاربران موبایل مخفی یا بلاک می کنید، گوگل ممکن است آن محتوا را نا دیده بگیرد. قطعا می دانید که نرخ کلیک یا CTR سایت یکی از بزرگترین فاکتورهای رنک دهی گوگل محسوب می شود. نمونه ای از این کار را در تصویر زیر می توانید ببینید. می توانید سایت خود را روی چند دستگاه موبایل بررسی کنید و اگر چیزی در ورژن دسکتاپ وجود دارد که از دید کاربران موبایلی مخفی مانده، سریع آن را فیکس کنید.
بعضی وقتها با اصطلاح چتر شناخته میشود. اگر سایتتان جدید باشد به احتمال زیاد خیلی سریع توسط گوگل شناخته نمیشوید. اگر سایتتان سایت جدیدی میباشد، شما میتوانید نخست کمپین تبلیغات در گوگل را در اولویت قرار دهید؛ چون که امکان دارد زمانی طول بکشد تا رنکینگ سئو سایتتان شروع شود. قرار نیست اینجا در مورد ماهیت پاپ آپ صحبت کنیم، امّا باید بدانید که گوگل نیز میانه خوبی با آن ها ندارد، مخصوصا در مورد کاربران موبایلی. البته باید دقت کنید که برای گوگل اندکی طول میکشد تا سایت شما را به رسمیت بشناسد و به آن پاداش بدهد. پس استفاده از این تگ را فراموش نکنید. اگر استفاده از این تگ را فراموش کنید یا آن را به درستی تنظیم نکرده باشید، سایت شما ممکن است برای کاربران موبایل عجیب و غریب نمایش داده شود. آیا استفاده از AMP کار خوبی است؟ سایز تصاویر را کم کنید: اگر سایت شما وردپرسی است، می توانید از افزونه های فشرده سازی تصاویر مانند Smush Image Compression استفاده کنید. تحقیقات گوگل نشان می دهد، کاربران موبایل بیشتر از کاربران دسکتاپ در دنیای اینترنت قصد خرید دارند، این یعنی سرچ های موبایلی بیش تر از سرچ های دسکتاپ منجر به فروش می شود.
به خاطر همین پیش بینی آنچه اتفاق میافتد بسیار سخت است. در مبحث سئو و تبلیغات گوگل وقتی که تبلیغات کلیکی گوگل یا SEM درست استفاده شود، شما را به بالاترین رنکینگ میرساند. و از آنجایی که AMP یکی از پروژه های گوگل است، بسیاری از وبمستر ها و سئو کاران به استفاده از آن روی آوردند. یکی از سئوکاران مدعی شده است که در سال ۲۰۱۷ بیشتر از ۷۹ درصد از ترافیک جستجوی جهان را جذب میکند. گوگل همه آن ها را به صورت محتوای معمولی در نظر می گیرد. همانطور که می دانید، نتایج جستجوی موبایل اسنیپت های کارتی نمایش می دهد. اگر بله، شاید لازم باشد که تگ عنوان و دیسکریپشن صفحات خود را مخصوص نتایج موبایلی بهینه سازی کنید. بله، شاید این صفحه از لحاظ تکنیکی برای موبایل بهینه سازی شده باشد، امّا خواندن محتوا روی آن به شدت عذاب آور است. گوگل اعلام کرده است که میزان سرچ های موبایلی در آمریکا به میزان 27.8 میلیارد بیشتر از سرچ های دسکتاپ است. با شناسایی دلیل آن، شما قادر خواهید بود که در جهت بهبود نرخ کلیک سایت خود روی دستگاه های موبایل تلاش کنید. نتیجه گیری: استفاده از AMPتوصیه نمی شود مگر اینکه دلیل قوی برای نیاز به آن داشته باشید.
هر شخصی که به دنبال شغلی در بازاریابی دیجیتال باشد، نه فقط باید درک درستی از نحوه کارکرد صحیح و تبلیغات گوگل در فضای دیجیتالی فعلی داشته باشد، بلکه باید چگونگی تغییر این دو فرآیند را هم بداند. به صورت کلی اگر شما به دنبال هدایت وب سایتتان به سمت تبدیل بیشتر هستید، باید یک کارشناس سئو استخدام کنید. تا وقتی که موتورهای جستجوگر اصلی بهخصوص گوگل به صورت پیوسته پارامترهایشان را برای رتبه بندی تغییر میدهند، seo و sem هم تغییر پیدا میکنند. در حقیقت مردم از موتورهای جستجو استفاده میکنند تا چیزی را که به دنبال آن هستند بیابند، که به وسیله نتایج ارگانیک یا سئو و یا نتایج پرداخت شده یا سِم میتوانند به هدف مورد نظرشان برسند. سئوی سایت برای ترافیک ارگانیک استفاده میشود؛ پس بدون پرداخت هزینه و یا رایگان میباشد و تبلیغات گوگل یا سِم برای تبلیغات هدفمندی استفاده میشود که برای آن هزینه پرداخت میکنید. بعضی وقتها این دو اصطلاح به عنوان مجموعهای از فعالیتهای شبیه به هم در کنار هم استفاده میشود که میتواند برای بعضی از ما گیج کننده باشد. ولی در اینجا بعضی از مسیرهای احتمالی مورد بحث قرار میگیرد.
ممنون که تا انتهای این مقاله همراه وبسایت استاد وب بودید. دقت کنید که این مقدار در زمان نوشتن این مقاله اعلام شده است. متخصص دیجیتال مارکتینگ باید این دو اصطلاح را به درستی بشناسد و به اهمیت آنها در عرصه برندینگ دیجیتال و بازاریابی آنلاین پی ببرد. امروزه فرقی نمی کند که شما از چه دستگاهی برای سرچ استفاده کنید، گوگل ایندکس موبایل خود را به شما نمایش خواهد داد. به طور کلی، توصیه نمی شود که از این روش برای راه اندازی ورژن موبایلی استفاده کنید، زیرا سخت ترین و بدترین راه برای سئو موبایل خواهد بود! در حقیقت وقتی که شما از تبلیغات کلیکی گوگل استفاده میکنید، میتوانید بر روی ترافیک برگرفته از آنها نظارت کنید که در نتیجه میتوانید کمپینهای مبتنی بر این اطلاعات را تشکیل دهید. بیشتر اشخاص پیش از خرید هر چیزی آن را در اینترنت سرچ میکنند. سئو تبلیغات گوگل چگونه یکدیگر را تکمیل میکنند؟ اگر مشاهده کردید که نرخ کلیک شما برای یک کلیدواژه خاص در دستگاه های دسکتاپ بسیار بیشتر از دستگاه های موبایل است، آن کلیدواژه را در دستگاه موبایل خود سرچ کنید. سئو و تبلیغات گوگل در اصل دو طرف از یک سکه میباشند.
ولی آنها شامل اقدامات خیلی گوناگونی شدهاند و به جنبههای گوناگونی از بازاریابی اینترنتی مربوط میشوند. ولی در این فرآیند هرگز سئوی سایتتان را نادیده نگیرید. چتری که تبلیغات گوگل را زیر خود دارد ولی چون تبلیغات گوگل به صورت دقیق به تبلیغات کلیکی در رتبه نخست به نتایج گوگل اشاره میکند کمی خود را جدا میکند. ولی روی دستگاه های موبایل صفحات شلوغ غیر قابل استفاده هستند. از CDN استفاده کنید: استفاده از CDN باعث می شود که المان های صفحه 2 الی 3 برابر سریع تر لود شوند. در واقع گوگل توصیه می کند که سایت شما برای کاربران موبایلی زیر یک ثانیه لود شود. امیدواریم مطالب و نکات گفته شده برای شما مفید واقع شده باشد. سئو موبایل به فرآیند بهینه سازی سایت برای کاربران تلفن های هوشمند و تبلت گفته می شود. سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو، به فرآیندی گفته میشود که موتورهای جستجوگر محتوای یک سایت را پردازش میکنند تا ببینند که چقدر برای جذب ترافیک مؤثر میباشد.