هر موتور جستجو چگونه ویدیوها را رتبه بندی می کند؟ • Yoast
هم گوگل و هم بینگ با ویدیوهای YouTube متفاوت از ویدیوهای سایر وب سایت ها رفتار می کنند. Google مالک YouTube است و (فرض میکنیم) آنها چیزی شبیه به فید دارند که به طور خودکار همه ویدیوهای YouTube را که در دسترس عموم در جستجوی Google هستند ارزیابی و فهرست میکند. در مورد Bing، آنها به طور خاص یوتیوب را می ،ند و تمام محتوای YouTube را برای وارد ، به Bing Video فهرست می کنند. همانطور که قبلا ذکر شد، سایر وب سایت ها معمولاً نیاز به ارائه نقشه سایت یا فید mRSS دارند تا شانس ایند، شدن ویدیوهای خود توسط Bing را داشته باشند.
فیل ناتینگهام یک استراتژیست بازاریابی است که در سئو ویدیو و استراتژی برند و بهینه سازی موتور جستجو تخصص دارد.
گوگل و بینگ رویکردهای بسیار متفاوتی برای جستجوی ویدئویی خاص دارند. در گوگل، جستجوی ویدئو بسیار شبیه به جستجوی معمولی “جه،” عمل می کند. به این م،ی که به کاربران یک لیست عمودی از پیوندهای آبی ارائه می شود که معمولاً با یک تصویر کوچک و توضیحات همراه است.
خوب است توجه داشته باشید: Google و Bing نقشه سایت ویدیویی XML را می پذیرند که شامل تمام داده های ذکر شده در بالا باشد.
نشانه گذاری Schema.org
هم گوگل و هم بینگ می توانند ابزارهای بسیار مفیدی برای توزیع ویدئو باشند. فقط به یاد داشته باشید که استراتژی های مختلفی را برای آنها به کار بگیرید، زیرا نحوه کشف و رتبه بندی آنها نیز متفاوت است. و اگر از افزونه Yoast Video SEO برای وردپرس استفاده می کنید، به راحتی می تو،د اطمینان حاصل کنید که می تو،د بازدیدهای ترافیک را از هر دو رتبه بندی و هدایت کنید. چگونه؟ زیرا این افزونه سئوی فنی ویدیوی شما را خودکار می کند که عملکرد و قابلیت یافتن آن را تا حد زیادی بهبود می بخشد!
فیل ناتینگهام
خوب است توجه داشته باشید: نتایج مشخص شده برای یک بسته ویدیویی در نتایج جه، Google اغلب دقیقاً با نتایج رتبهبندی شده در برگههای جستجوی خاص ویدیو مرتبط نیست.
گوگل همچنین روش رتبه بندی دقیق تری را نسبت به Bing ارائه می دهد. آنها می توانند زم، که یک ویدیوی YouTube در یک صفحه خاص جاسازی شده است کار کنند، سپس تصمیم بگیرند که آیا نسخه ویدیو را در youtube.com یا وب سایت دیگری رتبه بندی کنند. گوگل این انتخاب را بر اساس این انتخاب می کند که کدام نتیجه برای هر پرس و جو من، تر و معتبرتر به نظر می رسد.
معمول است که نتایج جه، نتایج بیشتری را از YouTube نشان میدهند، در حالی که نتایج جستجوی خاص ویدیو، انتخاب بسیار گستردهتری از منابع را نشان میدهند. این ممکن است به این دلیل باشد که رتبه بندی برای دو نوع جستجوی مختلف به طور بسیار متفاوت و توسط الگوریتم های مختلف انجام می شود.
افزونه Yoast Video SEO نقشه های سایت ویدیویی و نشانه گذاری Schema.org را برای ویدیوها خودکار می کند. که مشکل ایند، شدن را هم برای گوگل و هم برای بینگ حل می کند.
استفاده از schema.org تا حد زیادی ساده ترین و تمیزترین راه برای ارائه ابرداده ویدیویی است. دلیل آن این است که به جای قرار دادن اطلاعات مربوطه در یک دارایی وب کاملاً جدید، فقط یک ویدیوی جاسازی شده موجود را با اطلاعات بیشتر تقویت می کنیم. با این حال، در حال حاضر فقط Google به طور قابل اعتماد از این روش برای کشف و فهرست بندی محتوای ویدیویی از طریق Googlebot Video استفاده می کند.
در بالای پخشکننده ویدیو، فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط وجود دارد که به کاربران کمک میکند ویدیوهای جدید را کشف کنند. در زیر پخشکننده ویدیو، میتو،د مجموعهای از ویدیوهای مشابه را پیدا کنید که کاربران میتوانند در عوض آنها را تماشا کنند. تا این حد، تجربه جستجوی ویدیوی Bing بسیار شبیه به جستجوی تصویر گوگل است تا جستجوی ویدیویی گوگل.
از سوی دیگر، بینگ همیشه ویدیوهای یوتیوب را بر اساس youtube.com رتبه بندی می کند. بنابراین، حتی اگر گوگل مالک یوتیوب است، بینگ ا،ریت بیشتری از ویدیوهای یوتیوب را در پلتفرم خود دارد.
جستجوی ویدئو
علاوه بر این، تجربه کاربری در جستجوی ویدیوی Bing نسبتاً خوب است. مهمتر از همه، هیچ تبلیغی در نمایش داده نمی شود (برخلاف یوتیوب).
به جای استفاده از نقشه سایت ویدیویی، می تو،د همان ابرداده ویدیویی را از طریق نشانه گذاری schema.org ارائه دهید. این می تواند از طریق ریزداده در بدنه HTML هر صفحه داده شده یا از طریق JSON-LD در سر صفحه باشد.
ساده ترین راه برای ارائه نقشه سایت ویدیویی؟ از طریق پیوندی در فایل robots.txt شما. اما می تو،د به صورت دستی نقشه سایت را از طریق کنسول جستجوی گوگل و ابزار وب مستر بینگ ارسال کنید.
تفاوت دیگر: نتایج جستجوی ویدیوی گوگل همیشه شما را از گوگل دور می کند. به سایتهایی مانند youtube.com یا vimeo.com یا صفحهای در وبسایت دیگری با یک ویدیوی جاسازیشده فرستاده میشوید.
در Bing، ویدئوها به صورت یک شبکه بدون سلسله مراتب واضح ارائه می شوند.
گوگل و بینگ روشهای منحصربهفردی برای کشف ویدیو از طریق ارائه میدهند و به ترتیب. با این حال، نحوه کشف، رتبه بندی و ارائه ویدیوها بسیار متفاوت است. در این پست، راههای تفاوت این دو پلتفرم را بررسی میکنیم. و ما در مورد کارهایی که باید انجام دهید تا ویدیوهای خود را برای هر دو موتور جستجو به خوبی بهینه کنید بحث خواهیم کرد.
نتایج ویدیو به خوبی در نتایج جه، (وب) گوگل ادغام شده است. برای جستارهایی که موتور جستجو ویدیوها را مخصوصاً من، میداند، آنها را در انواع ویژگیهای مختلف SERP و نتایج غنی خواهید دید. این شامل پیوندهای «لحظههای کلیدی» است که مستقیماً به یک مهر زم، خاص در یک ویدیو پیوند میدهند.
به ،وان یک جایگزین یا مکمل برای نقشه سایت ویدیویی، Bing به شما این امکان را می دهد ارائه یک فید mRSS. یک فید mRSS تمام دادههای ویدیویی لازم را مشخص میکند تا ویدیوی شما بتواند در Bing Video ایند، شود. شما دو گزینه دارید: فید کامل یا فید افزایشی. یک فید کامل به بینگ خلاصه ای از تمام محتوای ویدیویی را که می خواهید ایند، شود ارائه می دهد. از سوی دیگر، یک فید افزایشی، زم، را نشان میدهد که جنبههای دادههای ویدیویی تغییر کرده یا بهروزرس، شدهاند. برای مثال، یک تصویر کوچک متفاوت.
در مورد محتوا در یوتیوب چطور؟
این اساسا برای گوگل و بینگ ی،ان است. با این حال، آنها داده ها را به همان شیوه قبول نمی کنند.
نقشه سایت ویدیویی
و در نهایت، بینگ اطلاعات مربوط به مهر زمان را مستقیماً از یوتیوب دریافت می کند. این یک ویژگی فصل بندی در پخش کننده ویدیوی خود برای هر ویدیویی ایجاد می کند که دارای مهر زمان (ی،ی لحظات کلیدی) مشخص شده است.
جستجوی جه،
برای ایند، شدن ویدیوها در گوگل و بینگ، معمولاً باید بیت های خاصی از داده های مربوط به ویدیوی خود را به موتورهای جستجو ارائه دهید. اینها هستند:
،وان ویدیو
توضیحات ویدیویی
URL صفحه ای که ویدیو در آن جاسازی شده است
تاریخ انتشار
پیوندی به فایل تصویری تصویر کوچک ویدیو
طول ویدیو (مدت زمان)
URL فایل ویدیویی واقعی یا پخش کننده جاسازی شده.
با این حال، وقتی روی یک نتیجه Bing کلیک میکنید، یک پنل ویدیویی باز میشود و به شما این امکان را میدهد که ویدیو را از داخل خود Bing تماشا کنید. این به وضوح انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که Bing بیشتر ترافیک خود را در سیستم خود نگه می دارد، نه اینکه ا،ریت را به دارایی بزرگترین رقیب خود بفرستد.
بینگ در حال حاضر ربات جداگانه ای برای ،یدن و کشف محتوای ویدیویی ندارد، بنابراین متاسفانه این روش برای بینگ جواب نمی دهد.
Bing همچنین شامل ویدیوهایی در نتایج جستجوی جه، میشود. با این حال، آنها انتخاب بسیار محدودتری از گزینه ها دارند – فقط یک اسکرول افقی، که در آن هر پیوند شما را به ویدیو در زیرساخت ویدیوهای Bing می برد تا وب سایت مشخص شده.