با این حال، این استراتژی نه تنها برای رفع مشکلات محتوای مشابه مفید است. همچنین می تواند برای هر نوع صفحه رقیب در SERP کار کند، خواه محتوای تکراری داشته باشد یا نداشته باشد.
این مرحله شامل کاهش استفاده از کلمه کلیدی (یا تراکم) در صفحه رقیب است تا برای آن عبارت خاص از حالت بهینه خارج شود. در عین حال، می تو،د ارتباط کلمه کلیدی سئوی هدف را در صفحه صحیح با بهینه سازی بیشتر آن برای عبارت جستجوی هدف افزایش دهید.
2. صفحات Cannibalized را ادغام کنید
بهترین روش دیگر برای رفع آدم خواری کلمات کلیدی، ادغام صفحات رقیب در یک منبع واحد و معتبرتر است. اگر هیچ یک از صفحات به تنهایی قوی نباشد، این گزینه عالی است.
تگ noindex به طور موثر به گوگل و سایر موتورهای جستجو می گوید که صفحه را به طور کامل از فهرست جستجو حذف کنند. با این حال، محتوا همچنان در سایت شما منتشر شده است و ،نده موتور جستجو همچنان می تواند به URL دسترسی داشته باشد. اگرچه نادر است، اما برخی از URL ها به طور تصادفی مجدداً فهرست می شوند، حتی اگر دارای بر،ب noindex هستند، به همین دلیل است که این باید آ،ین انتخاب شما برای متوقف ، مشکلات آدم خواری کلمات کلیدی باشد.
شما می تو،د هر URL را به یک URL دیگر برای جلوگیری از آدمخواری کلمات کلیدی در یک وب سایت متعارف کنید. بعلاوه، استفاده از این روش به انتقال ارزش لینک ثابت شده از صفحه مشکل دار به URL صحیح برای اه، سئو (ی،ی افزایش امتیاز Page Aut،rity) کمک می کند.
4. حذف و تغییر مسیر صفحات آدمخوار
برای noindex یک صفحه وب، فقط باید تگ rel=”noindex” را در ،مت هدر کد HTML اضافه کنید. اگر از وردپرس استفاده میکنید و افزونههای سئو مانند AIOSEO، Rank Math یا Yoast را نصب کردهاید، میتو،د بدون لمس ، هیچ یک از HTML یک کادر را علامت بزنید تا URL را فهرست نکنید.
Canonicalization یک روش بسیار ترجیح داده شده برای رفع آدم خواری کلمه کلیدی نسبت به راه حل noindex است زیرا URL های متعارف هنوز با انتقال ارزش لینک خود به URL سیگنال های رتبه بندی را به صفحه هدف می دهند. عدم ایند، ، یک صفحه وب باعث حذف ارزش PageRank برای سئو می شود زیرا بک لینک های دریافتی قطع شده و به URL دیگری در دامنه هدایت نمی شوند.
درباره آدم خواری کلمات کلیدی بیشتر بد،د
اگر به طور تصادفی یک یا چند صفحه را ایجاد کرده باشید که هدف جستجوی کاربر یا کلمات کلیدی ی،، را هدف قرار می دهد، این مرحله به خوبی کار می کند. در این حالت، شما فقط میخواهید که یک صفحه وب توسط موتورهای جستجو ،یده شود، زیرا داشتن چندین صفحه که مخاطبان ی،، را جذب میکنند، فقط دید ارگ،ک و ترافیک صفحه قویتر را کاهش میدهد.
امیدوارم از این راهنما که در مورد چگونگی رفع آدم خواری کلمات کلیدی در سئو توضیح می دهد لذت برده باشید.
هنگامی که قوی ترین صفحه خود را انتخاب کردید، محتوای صفحه ضعیف تر را در آن ادغام کنید. همچنین، بخشهایی را که با محتوایی که قبلاً در صفحه پایه وجود دارد، همپوش، دارند حذف کنید. در نهایت، یک تغییر مسیر 301 از URL ضعیف تر به URL قوی تر ایجاد کنید تا باعث شود آن از SERP ها خارج شود.
3. از URL Canonical استفاده کنید
در زیر، فهرستی از راههای برتر برای از بین بردن آدمخواری کلمات کلیدی در وبسایت خود را برای جلوگیری از رقابت صفحات وب با یکدیگر برای کلمات کلیدی مشابه در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) مشاهده خواهید کرد.
اگر نمیتو،د صفحات مشکلدار وبسایت خود را حذف، ادغام، متعارف یا تغییر مسیر دهید، گزینه نهایی برای رفع آدمخواری کلمات کلیدی این است که URLهای رقیب را فهرستبندی نکنید. با این حال، شما فقط باید از این استراتژی به ،وان آ،ین راه حل برای سئو استفاده کنید زیرا روش های دیگر لیست شده در این صفحه نتایج بهتری ارائه می دهند.
یک راه سریع و آسان برای رفع آدمخواری کلمات کلیدی در بهینهسازی موتورهای جستجو در حالی که همچنان صفحه مشکلدار را بدون کار اضافی منتشر میکنید، متعارف ، URL است.
هنگامی که تگ noindex را برای صفحه آدم خوار قرار دادید، باید با مشاهده ،وج URL از SERP، تغییرات را در عرض یک یا دو هفته مشاهده کنید.
در این صورت، نمی خواهید گوگل و سایر موتورهای جستجو فکر کنند که با داشتن پنج صفحه تقریباً تکراری، سعی در دستکاری نتایج جستجو دارید. بنابراین، راهاندازی یک URL متعارف برای صفحه اصلی روش صحیحی است که باید دنبال شود و توسط ارائهدهندگان موتورهای جستجو مانند Google، Ya،o و Bing برای جلوگیری از مشکلات فهرستبندی و رتبهبندی تشویق میشود.
اولین راه برای رفع آدمخواری کلمات کلیدی در سئو، بهینهسازی صفحه مشکلساز برای جستجوهای خاص است.
استفاده از یک URL متعارف به ،نده های موتورهای جستجو اطلاع می دهد که یک URL خاص صفحه اصلی است و باید برای نمایه سازی و رتبه بندی در SERP ها استفاده شود. این یک روش معمول سئو برای وب سایت هایی است که محتوای تکراری یا تقریباً مشابه دارند.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 مجذوب سئو شده است. هدف استفان به اشتراک گذاشتن بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو برای کمک به شما برای دریافت ترافیک وب سایت است.