مستقیماً در رابط GA4، میتو،د Enhanced Measurement را برای فعال ، رویدادها برای فعالیتهای پیمایشی، کلیکهای ،وجی، دانلود فایلها و مشاهده ویدیو فعال کنید.
برای شروع به تنظیم تگ GA4 خود، به حساب و ظرف مورد نظر خود در GTM بروید و «افزودن یک بر،ب جدید» را انتخاب کنید.
گام 2
با این حال، با استفاده از GTM، میتو،د رویدادها را با پارامترهای خاص برای آستانههای اسکرول مختلف در صفحه (مانند 25٪ / 50٪ / 75٪ / 100٪) برای تجزیه و تحلیل جامع تر اجرا کنید.
با این حال، بسته به تنظیمات خود، ممکن است بخواهید صفحات خاصی مانند بخش های ورود به سیستم خصوصی را حذف کنید.
Google Analytics 4 یک رویکرد قوی و مبتنی بر رویداد برای ردیابی فعالیت وب سایت ارائه می دهد.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
راه اندازی ردیابی رویداد برای GA4 در Google Tag Manager
GTM تنظیم این بر،ب را به سادگی چند کلیک و ،باندن در شناسه حساب کاربری انجام می دهد.
اکنون راه اندازی GA4 را با GTM شروع کنید. از آنجایی که GA4 وارد جریان اصلی شده است، راه اندازی و راه اندازی یک ویژگی با پیکربندی من، برای هر ،ب و کاری که به دنبال ردیابی عملکرد آنلاین است، بسیار مهم است.
اکنون باید وقتی به بخش رویدادها در Analytics نگاه می کنید، داده های اسکرول با جزئیات بیشتری را مشاهده کنید.
ما در اینجا از ردیابی پیمایش به،وان نمونهای از راهاندازی رویداد استفاده میکنیم، اما توجه داشته باشید که میتو،د از بر،ب رویداد GA4 برای ایجاد رویداد برای هر راهاندازی موجود در GTM استفاده کنید.
مرحله 1
GTM ساده ترین راه را برای استقرار راه اندازی GA4 ارائه می دهد که به راحتی قابل تنظیم است. اگر GA4 فعال دارید، به اقداماتی که میخواهید در سایت خود ردیابی کنید فکر کنید و رویدادهایی را برای آنها تنظیم کنید.
میتو،د قو،نی را بر اساس مسیرهای URL، کلیکهای روی ،اصر صفحه خاص و موارد دیگر ایجاد کنید تا دقیقاً جایی که بر،ب شلیک میشود سفارشی کنید.
مرحله 5
ما از “scroll_depth” برای نام پارامتر استفاده خواهیم کرد.
GA4 با تمرکز اصلی خود بر روی اندازهگیری مبتنی بر رویداد، دارای ردیابی رویداد داخلی برای چند تعامل سایت است که قبلاً به تنظیم سفارشی در Universal Analytics نیاز داشت.
زیبایی GTM در توانایی فعال ، آسان رویدادها برای مجموعه وسیعی از اقداماتی است که کاربران می توانند در سایت انجام دهند.
ممکن است موارد پیشرفته تری وجود داشته باشد که شما نخواهید یک صفحه نمایش را فعال کنید. (به ،وان مثال، اگر از یک بر،ب برای تنظیم ویژگی های یک کاربر وارد شده یا مشتری که تراکنش را بدون تغییر URL صفحه انجام می دهد استفاده می کنید.)
مرحله 4
سپس می تو،د عمق اسکرول عمودی یا افقی را انتخاب کنید و بین ردیابی بر اساس درصد یا عمق پی،ل انتخاب کنید.
هنگامی که این تگ را ذخیره کردید، می تو،د در آینده هنگام تنظیم رویدادهای GA4 به جای اینکه هر بار به صورت دستی شناسه را جستجو کنید، آن را از یک منوی کشویی انتخاب کنید.
این مقاله به شما نحوه استقرار کد رهگیری اولیه GA4 را از طریق GTM به همراه نحوه ایجاد رویدادهای سفارشی برای داده های جامع تر نشان می دهد.
نحوه تنظیم کد اصلی GA4
با این حال، منسوخ شدن Universal Analytics بسیاری از بازاریابان را وادار کرده است که با استفاده از یک رابط کاربری متفاوت و طی یک فرآیند راه اندازی جدید، پلتفرم تجزیه و تحلیل مورد علاقه خود را دوباره یاد بگیرند.
تنظیم رویداد و تبدیل نیز با منحنی یادگیری بالاتری همراه است.
خوشبختانه، Google Tag Manager (GTM) میتواند روند راهاندازی GA4 را در سایت شما آسان کند و وابستگی به نیاز به سفارشیسازی کد را کاهش دهد.
ماشه را ذخیره کنید، بر،ب خود را ذخیره کنید و آن را به صورت زنده منتشر کنید.
با قرار دادن تگ اصلی gtag.js، میتو،د سفارشیسازی اضافی مانند افزودن رویدادها را تنظیم کنید.
بر،ب خود را ذخیره کنید و ظرف GTM خود را منتشر کنید تا آن را به صورت زنده پخش کنید. اکنون باید شاهد شلیک GA4 در سایت خود باشید.
با توجه به اندازههای مختلف صفحهنمایش که ممکن است افراد در حال مرور باشند، گزینه درصد احتمالاً بهترین گزینه برای شما در اینجا است. اعداد را برای نقاط پیمایشی که می خواهید ردیابی کنید، با کاما از هم جدا کنید.
مرحله 6
در کادر “Triggering” کلیک کنید تا انتخاب کنید که در آن بر،ب در سایت شما فعال شود. در بیشتر موارد، احتمالاً می خواهید GA4 در همه صفحات فعال شود.
روی ،مت Event Parameters کلیک کنید تا بزرگ شود. در اینجا، میتو،م یک پارامتر سفارشی برای ارسال جزئیات بیشتر در مورد رویداد به Google Analytics اضافه کنیم.
توجه داشته باشید: اگر از قبل یک بر،ب Universal Analytics (،ytics.js) در سایت خود دارید، می تو،د آن را در کنار GA4 فعال نگه دارید. با این حال، به گفته گوگل، یونیورسال آنالیتی، ضبط دادهها را از اول جولای 2023 متوقف میکند (ویژگیهای GA360 تا 1 ژوئیه 2024 ثبت خواهند شد). حداقل شش ماه پس از این مرحله داده ها قابل دسترسی خواهند بود.
مرحله 1
به ،وان مثال، گزینه ردیابی اسکرول زم، که کاربر به انتهای صفحه می رسد (در نقطه 90 درصد اندازه گیری می شود) به سادگی یک رویداد “scroll” را راه اندازی می کند. بهطور پیشفرض، زم، که کاربر شروع به پیمایش به نقاط قبلی صفحه میکند، نمیتو،د ردیابی کنید.
بعد، مقدار خواهد بود {{آستانه عمق پیمایش}}، متغیری در GTM است که با تعامل افراد با صفحه و ارسال مجدد دادهها، درصدهای اسکرول را جذب میکند.
مرحله 5
برای بررسی مجدد اینکه آیا واقعاً جلسات را ردیابی می کنید، بخش Realtime Google Analytics را بررسی کنید. شما باید بازدید خود را به زودی پس از ورود به سایت در اینجا مشاهده کنید.
برای ا،ر کاربران، باید کادر را علامت گذاری کنید «ارسال یک رویداد نمایش صفحه هنگام بارگیری این پیکربندی». این اطمینان حاصل می کند که هر بار که کاربر از یک صفحه جدید بازدید می کند، بازدید از صفحه در انتهای GA4 ردیابی می شود.
برای تعیین مقادیری که میخواهیم ردیابی کنیم، باید یک ماشه ایجاد کنیم. در پایین بخش Triggers کلیک کنید تا یک ماشه جدید شروع شود و انتخاب کنید ماشه عمق اسکرولr
با این حال، توجه داشته باشید که در مقایسه با گزینههای ردیابی پیشرفتهتر که میتو،د از طریق GTM تنظیم کنید، هنوز محدودیتهایی برای این رویدادها وجود دارد.
اکنون بر روی “Tag Configuration” کلیک کنید تا گزینه های مربوط به انواع مختلف بر،ب ها را مشاهده کنید. انتخاب کنید Google Analytics: پیکربندی GA4.
مرحله 3
در مرحله بعد، نام رویدادی را که میخواهید در رابط Google Analytics ظاهر شود، وارد کنید. در این مورد، ما از “scroll” برای تراز ، با رویداد “scroll” موجود که GA4 ردیابی می کند استفاده می کنیم.
مرحله 3
تگ gtag.js کد رهگیری اولیه ای است که باید در سایت خود قرار دهید. هنگامی که این مورد را برای همه صفحات فعال کردید، شروع به ضبط تمام آهنگ های پیش فرض GA4 برای بازدیدکنندگان وب سایت خواهید کرد.
می تو،د از همان مدل اولیه ای که در بالا ارائه شد برای شلیک استفاده کنید رویدادهای اضافی به Google Analytics
برای شروع، یک بر،ب جدید با نوع بر،ب “Google Analytics: GA4 Event” ایجاد کنید. شناسه GA4 خود را در «بر،ب پیکربندی» انتخاب کنید.