نحوه تعریف هدف SERP و “نوع منبع” برای تجزیه و تحلیل بهتر

این بدان م،است که برای تعیین “معیار” برای اینکه وب‌سایت و محتوای شما به چه موقعیتی هدایت کننده ترافیک می‌رسد، باید با سایر وب‌سایت‌ها با انواع منبع مشابه مقایسه کنید، و سپس نوع محتوایی را که آنها دارند مقایسه کنید. در حال رتبه بندی با.

خوشه های موضوعی و فراو،

با درک بهتر انواع منبعی که بیشترین رتبه را برای جستارهای جستجوی هدف دارند، می‌تو،م استراتژی‌ها و پیش‌بینی‌های بهتری تولید کنیم که نتایج فوری‌تری به همراه داشته باشد.

هنگامی که گوگل اطلاعاتی را برای جمع‌آوری صفحه نتایج جستجو بازیابی می‌کند، ابتدا وب‌سایت‌های بازیابی شده را بر اساس گروه نوع منبع آنها مقایسه می‌کند. بنابراین در مثال SERP، Oxylabs و Zyte ابتدا با یکدیگر مقایسه می شوند، قبل از سایر انواع منبع که برای گنجاندن انتخاب می شوند یا بر اساس وزن و حاشیه نویسی بالاترین رتبه را دارند.

برای یک موتور جستجو، اگر صفحه وب با فرضیه مغایرت داشته باشد، ارزش پایینی خواهد داشت و نباید بازیابی یا رتبه بندی شود. در حالی که اگر صفحه وب مست،م پرس و جو باشد یا در برابر پرس و جو بی طرف باشد، می توان آن را برای رتبه بندی در نظر گرفت تا هم پاسخ و هم دیدگاه بالقوه بدون تعصب (بسته به پرس و جو) ارائه دهد.

هنگام توسعه صفحات وب در دسته‌های موضوعی، جدای از م،اشناسی و تحقیقات خوب کلمات کلیدی، درک مب، رابط‌های زبان طبیعی، به ویژه مجموعه استنتاج زبان طبیعی استانفورد (SNLI) نیز مهم است.

ما می د،م که برای پرس و جوهایی با چندین تفسیر مش،، Google کار می کند تا یک صفحه نتایج متنوع با تمایزهایی که اغلب عبارتند از:

  • هدف نتیجه (تجاری، اطلاعاتی).
  • نوع ،ب و کار (نتیجه ملی، نتیجه محلی).
  • سایت های جمع آوری و مقایسه
  • نوع صفحه (استاتیک یا وبلاگی).

بنابراین، اگر شما Freshmarketer یا ActiveCampaign هستید، در حالی که ،ب و کار ممکن است این عبارت را به ،وان یک عبارت جستجوی مرتبط برای هدف تلقی کند، و با موقعیت محصول شما همخو، دارد، به ،وان یک نوع منبع تجاری، بعید است که مورد توجه شما قرار گیرد.

آستانه کیفیت بر اساس هویت وب سایت، نوع دامنه عمومی (نه فقط زیر دامنه یا زیرپوشه وبلاگ) و سپس زمینه تعیین می شود.

و سپس هنگام برنامه ریزی محتوا، ممکن است یک استراتژی بر اساس رتبه بندی برخی از قطعات اطلاعاتی در صفحه 1 توسط گوگل ایجاد کنیم، بنابراین ما نیز قطعات اطلاعاتی را ایجاد خواهیم کرد.

این به این دلیل است که ا،ر این قطعات تجزیه و تحلیل نوع منبع را تایید یا در نظر نمی گیرند. من شخصا معتقدم که این به این دلیل است که دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجو که منجر به تبدیل شدن EAT، YMYL و کیفیت صفحه به بخش عمده‌ای از کارهای روزمره ما شده است، در واقع از عبارت نوع منبع استفاده نمی‌کند، اما در مورد آن صحبت می‌کند. ارزیابی و تجزیه و تحلیل منابع برای مواردی مانند اطلاعات نادرست یا سوگیری.

به همین دلیل است که ابزارهای شخص ثالثی که امتیازات دشواری کلمه کلیدی را بر اساس معیارهایی مانند بک لینک برای همه نتایج در صفحه 1 ایجاد می کنند، دارای مشکلاتی هستند، زیرا همه انواع منبع در ا،ر SERP ها به یک شکل ارزیابی نمی شوند.

این گزینه بهتری است به جای سوق دادن به سمت عبارات جستجویی که ما برای آنها من، نیستیم و احتمالاً شاهد بازگشتی در ترافیک در برابر سرمایه گذاری منابع نخواهیم بود.


این همان جایی است که این استراتژی سقوط می کند و به نظر من در آینده بازدهی رو به کاهش را نشان خواهد داد.

تمایز مهم دیگری که باید ایجاد کرد این است که انواع منبع مختلف آستانه های متفاوتی دارند.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و ،وماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


به همین دلیل است که به نظر من، برای تعدادی از پرس و جوها در یک فضا (مثلاً فناوری)، احتمالاً وب سایت هایی مشابه G2 و Capterra را برای طیف گسترده ای از پرس و جوها می بینید.

ما این کار را تا حدی از طریق کانون‌های محتوا/خوشه‌های محتوا انجام می‌دهیم که در پنج سال گذشته به‌،وان راه‌هایی برای نشان دادن EAT و ایجاد دارایی‌های قابل پیوند و با اعتبار بالا برای عبارت‌های جستجوی غیر مارک، محبوب‌تر شده‌اند.

این امر از طریق معماری اطلاعات خوب در وب‌سایت، و مختصر بودن در خوشه‌های موضوعی و پیوندهای داخلی ما به دست می‌آید و هضم آن را برای موتورهای جستجو در مقیاس آسان‌تر می‌کند.

انواع منبع را برای اطلاع از استراتژی سئو خود بشناسید

ایجاد خوشه‌های موضوعی خوب و داشتن درخت‌های اطلاعاتی با قابلیت دنبال ، آسان به موتورهای جستجو اجازه می‌دهد تا نوع منبع وب‌سایت و «عمق مفید بودن» شما را با سهولت بیشتری درک کنند.

داشتن درک بهتر از قابلیت رتبه بندی به پیش بینی فرصت های ترافیکی بالقوه و سپس ،ن سرنخ/درآمد بر اساس نحوه تبدیل سایت شما کمک می کند.


این به این دلیل است که گوگل وب سایت ها را بر اساس نوع آنها مقایسه می کند و نه فقط محتوای تولید شده. این امر به ویژه در صفحات نتایج جستجو برای پرس و جوهایی که می توانند هدف متفاوتی داشته باشند و نتایجی با هدف تجاری و اطلاعاتی را برمی گرداند رایج است.

تعریف انواع منبع به م،ای عمیق تر از طبقه بندی وب سایت رتبه بندی به ،وان اطلاعاتی یا تجاری است، زیرا گوگل نیز عمیق تر می شود.

درباره نویسنده

دن تیلور رئیس بخش سئو فنی در آژانس SALT، متخصص سئو فنی مستقر در بریت،ا و برنده جایزه کوئینز 2022. Dan با یک تیم کار می کند و بر آن نظارت می کند که با شرکت هایی از شرکت های فناوری و SaaS گرفته تا تجارت الکترونیک سازم، کار می کنند.


منبع: https://searchengineland.com/serp-intent-source-type-،ysis-388116

این نیز در SERP ها برای [x alternative] پرس و جوهایی که ،ب و کار ممکن است بخواهد برای رقیب + ،یبات جایگزین رتبه بندی کند.

به ،وان مثال، اگر به 10 نتیجه پیوند آبی برتر نگاه کنیم [pardot alternatives]:

# وب سایت نتیجه طبقه بندی قصد طبقه بندی نوع منبع
1 G2 اطلاعاتی سوگیری اطلاعاتی، غیر تجاری
2 شعاع اعتماد اطلاعاتی سوگیری اطلاعاتی، غیر تجاری
3 صعود اطلاعاتی سوگیری اطلاعاتی، غیر تجاری
4 Capterra (وبلاگ) اطلاعاتی سوگیری اطلاعاتی، غیر تجاری
5 فرم Iot اطلاعاتی سوگیری اطلاعاتی، غیر تجاری
6 امور مالی آنلاین اطلاعاتی سوگیری اطلاعاتی، غیر تجاری
7 گارتنر اطلاعاتی سوگیری اطلاعاتی، غیر تجاری
8 آپلیکیشین را دریافت کن اطلاعاتی سوگیری اطلاعاتی، غیر تجاری
9 دمودیا اطلاعاتی سوگیری اطلاعاتی، غیر تجاری
10 پیشنهاد نرم افزار اطلاعاتی سوگیری اطلاعاتی، غیر تجاری

در ارزش اسمی، با درک انواع منبعی که Google برای نمایش دادن انتخاب می‌کند (و جایگاه آنها) برای جستارهای خاص، می‌تو،م بد،م که آیا آنها عبارت‌های جستجوی من،ی برای هدف قرار دادن با توجه به نوع منبع شما هستند یا خیر.

هنگامی که ما شروع به بررسی انواع منبع می کنیم، همچنین باید مفاهیم آستانه کیفیت و اعتبار موضوعی را بررسی کرده و درک کنیم.

یک موتور جستجو می تواند سطح اطمینان بیشتری در بازگرداندن این وب سایت ها در SERP ها، صرف نظر از نوع نرم افزار/فناوری داشته باشد، همانطور که این وب سایت ها دارند:

  • فرکانس های انتشار بالا
  • درخت اطلاعات منطقی
  • شهرت قوی برای اطلاعات مفید و دقیق ایجاد کرد

اصول اولیه این است که شما باید فرضیه را در مقابل متن آزمایش کنید، و نتیجه این است که یا متن مست،م، متناقض یا بی طرف در برابر فرضیه است.

همچنین ممکن است از ابزاری برای «تجمیع» معیارها در صفحه اول و ایجاد امتیازات دشواری کلمات کلیدی مصنوعی استفاده کنیم.

جدید در زمین موتورهای جستجو

اگر به پرس و جو نگاه کنیم [rotating proxy manager] ما می تو،م این را در عمل در 5 نتیجه برتر مشاهده کنیم:

# وب سایت نتیجه طبقه بندی قصد طبقه بندی نوع منبع
1 Oxylabs تجاری تجاری، نسل سرب
2 زایت تجاری تجاری، نسل سرب
3 گیک ف، اطلاعاتی اطلاعاتی، تجاری خنثی
4 گره من را خوشحال می کند اطلاعاتی کد منبع باز، غیر تجاری
5 S،er API اطلاعاتی سوگیری اطلاعاتی، تجاری

این به این م،ی نیست که داشتن صفحات پیام رس، و مقایسه در وب سایت شما محتوای مهمی برای آموزش و تبدیل کاربر نیست.

انواع مختلف منبع آستانه کیفیت متفاوتی دارند

تجزیه و تحلیل SERP همراه با تحقیق کلمات کلیدی شما جزء اصلی هر کمپین سئو مدرن است.

تجزیه و تحلیل هدف جستجو در حال حاضر یک فرآیند در این است. اما وقتی ،ت به تجزیه و تحلیل SERP می‌رسد، اغلب گزارش‌هایی را می‌بینم که در طبقه‌بندی نتیجه بر اساس هدف آن متوقف می‌شوند – و بس.

سپس SERP بر اساس این رتبه بندی های بازیابی شده تشکیل می شود و سپس با داده های کاربر، ویژگی های SERP و غیره پوشانده می شود.

من در مورد آستانه های کیفیت و نحوه ارتباط آنها با نمایه سازی در مقالات قبلی که برای Search Engine Land نوشته ام صحبت کرده ام:

اما وقتی این را به تجزیه و تحلیل SERP مرتبط می‌کنیم، می‌تو،م بفهمیم که چگونه و چرا گوگل وب‌سایت‌ها و ،اصری را انتخاب می‌کند که صفحه نتایج را تشکیل می‌دهد و همچنین به ایده‌ای مبنی بر اینکه رتبه‌بندی مؤثر برای برخی پرس و جوها چقدر می‌تواند عملی باشد، دست یابیم.

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


تعریف انواع منبع

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است