نحوه بدست آوردن رتبه بندی صفحات مشابه • Yoast

نکته: اگر با صفحات محصول کار می کنید، حتما افزونه WooCommerce SEO ما را بررسی کنید. این برنامه با مجموعه کاملی از طرحواره اختصاص داده شده برای اطمینان از برجسته شدن محصولات شما در نتایج جستجو ارائه می شود. کاربر ووکامرس نیستید؟ ما یک Yoast SEO برای برنامه S،pify، هم!

بنابراین شما آن را دارید: چگونه با چندین صفحه مشابه رتبه بندی کنیم

اولا، آیا واقعاً به چندین صفحه در مورد این موضوع نیاز دارید؟ آیا امکان ،یب آن پست ها به جای آن وجود دارد؟ اگر نیاز دارید که هر دو صفحه به طور مستقل وجود داشته باشند، آیا هر دو باید در نتایج جستجو ظاهر شوند؟ اگر بقیه نیازی به رتبه بندی ندارند، می تو،د صفحه مورد نظر خود را به ،وان متعارف تنظیم کنید. یا موتورهای جستجو را از نمایش پست های خاص با عدم فهرست ، آنها متوقف کنید.

همانطور که می بینید، آن را است امکان رتبه بندی با دو صفحه بسیار مشابه. اما ممکن است کمی کار ببرد! همیشه بهتر است ابتدا در نظر بگیرید که چرا می خواهید محتوای مشابه ایجاد کنید. اگر دلایل خوبی دارید، پس همه چیز در مورد یافتن تفاوت بین آن صفحات و روشن ، این تفاوت برای موتورهای جستجو است. این واقعاً تمام چیزی است که در آن وجود دارد!

امی لیس

البته، بهترین راه برای جلوگیری از موضوعات تکراری و آدم خواری کلمات کلیدی، ایجاد آنها در وهله اول نیست! ارزش دارد این سوالات را از خود بپرسید:

داده های ساختاریافته نوع خاصی از ابرداده برای پست های شما است. این اطلاعات اضافی به موتورهای جستجو می دهد تا به آنها کمک کند تا بفهمند هر پست در مورد چیست. در مورد صفحات مشابه با اه، جستجوی متفاوت، این می تواند یک راه حل عالی باشد.

آیا صفحات شما در مورد جنبه های مختلف یک موضوع هستند؟ سپس ممکن است بخواهید در مورد هدف قرار دادن کلمات کلیدی دم بلند فکر کنید، به جای اینکه همه آنها یک کلمه کلیدی اصلی را هدف قرار دهند. کلمات کلیدی دم دراز می توانند به شما کمک کنند تا موضوعات و موضوعات مرتبط مختلف را بررسی کنید و فرصت های بیشتری برای رتبه بندی ایجاد کنید. همچنین به شما کمک می کند تا محتوای خود را برای پاسخ به سؤالات خاص تر و رفع نیازهای مختلف تنظیم کنید. اگر محتوای زیادی پیرامون موضوعات مشابه تولید می کنید، این می تواند یک استراتژی قدرتمند باشد.

موضوع مشابه، هدف جستجوی متفاوت؟

امی یک مدیر محتوا در Yoast است. او از نوشتن در مورد سئو و بازاریابی دیجیتال لذت می برد و به خصوص علاقه مند است که محتوا چگونه می تواند اعتماد ایجاد کند.

آواتار امی لیز


منبع: https://yoast.com/rank-similar-pages/

به جای تکیه بر موتورهای جستجو برای فهمیدن اینکه یک صفحه یک پست آموزنده در مورد گیتار است و صفحه دیگر یک صفحه فروش است، فقط می تو،د به آنها بگویید تفاوت آنها چیست. با علامت گذاری پست اول به ،وان مقاله و صفحه دیگر به ،وان صفحه محصول، می تو،د هدف هر صفحه را کاملاً روشن کنید.

“اما آیا درست ، طرحواره سخت نیست؟”

آیا می تو،د یک موضوع را دو بار در وبلاگ خود پوشش دهید؟ پاسخ ساده “بله” است، شما قطعا می توان. اما ارزش این را دارد که در مورد اینکه آیا این چیزی است که واقعاً می خواهید انجام دهید فکر کنید. زم، که در هر موضوع به یک صفحه پایبند باشید، به دست آوردن رتبه بندی محتوای خود بسیار آسان تر است. اگر واقعاً نیاز دارید که چندین پست داشته باشید که یک موضوع را پوشش دهد، آن را است امکان رتبه بندی همه آنها وجود دارد. فقط باید تنظیمات دقیقی انجام دهید.

چه مشکلی در سئوی شما وجود دارد؟

درست است، کار با داده های ساختار یافته Schema.org می تواند بسیار فنی باشد. اما با Yoast SEO نیازی به نگر، در مورد آن نیست! پلاگین های ما تمام کارهای سخت را در پشت صحنه انجام می دهند، بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که به ما اطلاع دهید چه نوع صفحه ای دارید و شکاف ها را پر کنید. با کمک برخی از متخصصان برتر طرحواره در جهان توسعه یافته است، می تو،د برای دریافت درست داده های ساختار یافته خود به Yoast SEO تکیه کنید.

اگر تصمیم گرفته اید که بهتر است همه صفحات مشابه خود را حفظ کنید و می خواهید همه آنها در نتایج جستجو ظاهر شوند، پس به راه حل دیگری نیاز دارید. اگر تصمیم گرفته اید که همه آنها را جدا نگه دارید، باید تفاوتی بین صفحات شما وجود داشته باشد، درست است؟ فکر ، در مورد اینکه چرا هر پست باید وجود داشته باشد می تواند به شما کمک کند تا بفهمید تفاوت چیست. و چگونه می توان این تفاوت را برای موتورهای جستجو روشن کرد.

به کلمات کلیدی دم بلند فکر کنید

در همین حال، حتی اگر محتوای صفحات شما بسیار متفاوت باشد، آدمخواری کلمات کلیدی ممکن است رخ دهد. اگر هر دو پست یک کلمه کلیدی را هدف قرار دهند، می تو،د در نتایج جستجو با خودتان رقابت کنید. باز هم گوگل و سایر موتورهای جستجو نمی دانند کدام صفحه باید رتبه بالاتری داشته باشند. هر دو صفحه ممکن است در نتیجه آسیب ببینند.

آیا می تو،د از ایجاد محتوای مشابه اجتناب کنید؟

هنگام ایجاد چندین صفحه مشابه، ممکن است چند مشکل ایجاد شود: محتوای تکراری و آدم خواری کلمات کلیدی.

وقتی شباهت زیادی محتوا در چندین صفحه دارید، موتورهای جستجو نمی دانند کدام یک را باید در نتایج جستجو نشان دهند. در نتیجه، همه این صفحات می توانند در نهایت رتبه پایین تری نسبت به آنچه در غیر این صورت داشتند، به دست آورند. این به ،وان مشکل محتوای تکراری شناخته می شود.

آیا داشتن چندین صفحه مشابه برای سئو مشکل ایجاد می کند؟ آیا می تو،د بارها درباره یک موضوع بنویسید و همچنان همه آن صفحات را رتبه بندی کنید؟ می تواند یک معمای واقعی به نظر برسد، اما وجود دارد هستند راه حل ها در این پست، مسائل و گزینه های رتبه بندی چندین پست در مورد یک موضوع را بررسی خواهیم کرد.

اگر موضوع واقعاً ی،ان است، شاید تفاوت این است که هر صفحه هدف جستجوی متفاوتی را هدف قرار می دهد. به ،وان مثال، یک صفحه ممکن است اطلاعات عمیقی در مورد گیتار ارائه دهد، در حالی که پست مشابه دیگری برای کاربران وجود دارد که واقعاً گیتار ب،ند. اغلب، گوگل یا سایر موتورهای جستجو می توانند هدف جستجوی صفحات مختلف را برای آن انتخاب کنند (حتی زم، که آنها یک کلمه کلیدی را هدف قرار می دهند). با این حال، یک راه بهتر برای اطمینان از اینکه آنها تفاوت را می دانند وجود دارد: طرح واره!

از طرحواره برای نشان دادن تفاوت بین صفحات مشابه استفاده کنید

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است