نحوه ایجاد یک صفحه پرسش و پاسخ مفید (با 7 مثال)

درست به شکل، تاجر جو در صفحه سؤالات متداول خود کمی سرگرم کننده است.

به ،وان مثال، می‌تو،د مشتری، را که سؤالات بی‌پاسخ دارند هدایت کنید تا یک چت زنده شروع کنند، به تیم خدمات مشتری خود ایمیل بزنید یا با کارکنان پشتیب، تلفنی صحبت کنید.

ممکن است مجبور شوید با اعضای مختلف تیم مصاحبه کنید یا سیاست‌ها را دوباره بررسی کنید.

همانطور که به هر سؤال در صفحه سؤالات متداول خود پاسخ می دهید، فقط یک یا دو خط با اطلاعات کلی ننویسید. در عوض به پاسخ دادن به سوالات فکر کنید به طور قطعی.

پرسش‌های متداول مخفف «پرسش‌های متداول» است. یک صفحه پرسش و پاسخ متداول ترین سؤالات مخاطبان و مشتریان شما را در یک مکان جمع آوری می کند و پاسخ های مفصل ارائه می دهد.

سوالات متداول مشتریان شما چیست؟ مشتریان احتمالی بیشتر می خواهند در مورد خدمات، صنعت، برند یا محصولات شما بدانند؟

همراه با پاسخ های قطعی، مطمئن شوید که پاسخ های صفحه پرسش های متداول شما مفید هستند و به طور کامل به هر سوال پاسخ می دهند.

همانطور که صفحه را قالب بندی می کنید، خلاق باشید و در نظر بگیرید که چگونه برای کاربران کار می کند. چه نوع اطلاعاتی را منتقل می کنید و بهترین راه برای نمایش آن چیست؟

به این صفحات به وضوح پیوند دهید تا خواننده شک نداشته باشد که به سؤال آنها به طور کامل پاسخ داده می شود، حتی اگر مجبور شود برای یافتن آن پاسخ از صفحه سؤالات متداول شما دور شود.

6. صفحه سؤالات متداول خود را به روز نگه دارید

این خدمات نظافت است، محلی یک صفحه پرسش و پاسخ ساده و ساده با اطلاعات بسیار خوب دارد. از آنجایی که فهرست نسبتاً کوتاه است، دسته بندی سؤالات ضروری نیست.

ا،ر برندها صفحات راهنما قوی نخواهند داشت، اما دیدن طیف وسیعی از امکانات خوب است.

برای نوشتن یک صفحه پرسش و پاسخ مفید آماده هستید؟

اگر استراتژی محتوای مستندی ندارید، باید برای درک چگونگی ارائه پاسخ های قطعی به سوالات رایج مشتریان تحقیق کنید.

و، فقط در صورتی که مشتری حتی پس از مرور صفحه پرسش‌های متداول همچنان سؤالی داشته باشد، Califia شامل پاسخ “راهنما! من هنوز سوالی دارم” با اطلاعات تماس دارد.

Califia Farms - سوالات بیشتر

Airbnb

Airbnb

بیایید به نوشتن یک صفحه سؤالات متداول بپردازیم، از جمله اینکه در کجا می توان رایج ترین سؤالات مشتری خود را پیدا کرد، چگونه محتوای صفحه سؤالات متداول با کیفیت بالا ایجاد کرد، و چگونه مطمئن شویم که صفحه سؤالات متداول شما یک محتوای اساسی در وب سایت شما است.

1. رایج ترین سوالات مشتری خود را جمع آوری کنید

با ارائه راه های اضافی برای دریافت پاسخ به سؤالات در خود صفحه سؤالات متداول، آن را کاهش دهید.

سوالات بر اساس موضوع دسته بندی می شوند و شما می تو،د از نوار جستجو برای یافتن سریع پاسخ فوری ترین سوال خود استفاده کنید.

به احتمال زیاد، صفحه سؤالات متداول شما به همه سؤالات احتمالی مخاطبان شما پاسخ نمی دهد. این بدان م،است که کل طیفی از مخاطبان شما ممکن است پس از خواندن صفحه سؤالات متداول شما احساس نارضایتی کنند.

صفحه سؤالات متداول خود را مرتباً مرور کنید تا مطمئن شوید که همیشه با جدیدترین اطلاعات به روز است. به ،وان مثال، می تو،د برنامه ریزی کنید که آن را به صورت فصلی یا بعد از هر راه اندازی جدید (یا حتی بیشتر اوقات) برای به روز رس، پاسخ ها و پیوندها مرور کنید.

قبل از ایجاد صفحه سوالات متداول خود، باید دریابید که مشتریان شما چه سوالاتی را بیشتر می پرسند.

مشتری، که پاسخ های مورد نیاز خود را در این صفحه پیدا می کنند، اغلب مجبور نیستند با خدمات مشتری صحبت کنند. آنها احساس می کنند مطلع هستند و حتی ممکن است از این اطلاعات برای کمک به تصمیم گیری برای ،ید استفاده کنند.

برای مثال، می‌تو،د صفحه پرسش‌های متداول خود را در منوی ناوبری بالای خود قرار دهید. برای مثال، کتاب ماه صفحه «چگونه کار می‌کند» (که شامل سؤالات متداول آن است) را دقیقاً در منوی بالا نشان می‌دهد.

کتاب ماه - منوی پیمایش برتر

و فقط در صورتی که سؤال شما در سؤالات متداول پوشش داده نشود، پیوندهای شروع یک چت زنده یا تماس با خدمات مشتری درست در بالای صفحه قرار دارند.

کتاب ماه

سوالات متداول کتاب ماه

با پنهان ، پاسخ ها با استفاده از کدهای ساده، صفحه بیشتر شلوغ می شود. با کلیک بر روی یک سوال، پاسخ آن سوال نشان داده می شود.

مزارع کالیفرنیا

سوالات متداول مزارع کالیفیا

فقط به این دلیل که باید اطلاعات مهم را منتقل کنید به این م،ی نیست که باید خسته کننده باشد یا مانند هر صفحه سؤالات متداول دیگر باشد.

آبزیان

آبزیان

همراه با اطلاعات عملی در مورد محصولات آنها، خط مشی بازیافت آنها، و اشکال پرداختی که آنها می پذیرند، حقایق جالبی در مورد ویژگی های نام تجاری – مانند اینکه چرا آنها زنگ ها را در فروشگاه های خود به صدا در می آورند – خواهید یافت. حتی یک بازی کوچک در صفحه اصلی سوالات متداول وجود دارد.

همانطور که به زودی خواهید دید، هیچ راه استاندارد یا تعیین شده ای برای ایجاد یک صفحه پرسش و پاسخ خوب وجود ندارد – کاری را انجام دهید که برای برند شما، آنچه می فروشید و مخاطبانتان مفید است.

عینک آمریکا

سوالات متداول عینک ایالات متحده آمریکا

کتاب ماه دارای بخش پرسش و پاسخ ساده به ،وان بخشی از صفحه “چگونه کار می کند” است.

توجه داشته باشید: تعداد سؤالاتی که باید در صفحه سؤالات متداول خود بگنج،د به پیچیدگی خدمات/محصولی که ارائه می کنید بستگی دارد. هرچه پیچیدگی آن بیشتر باشد، مشتریان سوالات بیشتری خواهند داشت.

2. صفحه پرسش های متداول خود را قالب بندی و سازماندهی کنید

حتی بیشتر از آن، هر پاسخ باید منع، کننده صدا و لحن برند شما باشد. برای این منظور، شخصی که پرسش‌های متداول را می‌نویسد، باید در مورد نحوه صداگذاری برند شما در ارتباطات خود اطلاعاتی داشته باشد.

برای الهام گرفتن و راهنمایی، بررسی کنید که این برندها چگونه به ایجاد صفحات پرسش‌های متداول خود نزدیک شده‌اند.

برای مثال، اگر نمی‌خواهید چگونه فهرست اجاره‌ای خود را در Airbnb بیشتر نمایان کنید، می‌تو،د راهنمای آن‌ها را در مورد «چگونه جستجو در Airbnb کار می‌کند» بخو،د.

SurveyMonkey

  Bq4MbPVKhLipZTb9dTbiu5i3l95JP5 52qMTIminz9JxBzbof9ifnoxLdyppCZSF 12r684ke6KyKC4aWFZ495ueiJEHX7UsXTBjZdReTvWqfv3VSQVSQVSQVSQVSQVSQVSQVSQVSQVSQVSQVSQVSQVSQVSQVSQVSQVSQVSQVSQVSQVSQVSQVSQVSQVSQVSQVSQVSQVSQVSQV0000

به طور کلی، یک صفحه سؤالات متداول خوب در وقت کارکنان شما صرفه جویی می کند و مخاطبان شما را پرورش می دهد. با این حال، اگر صفحه سؤالات متداول شما نامرتب، خواندن سخت یا نازک و غیر مفید باشد، هیچ یک از اینها امکان پذیر نیست.

عینک آمریکا یک صفحه پرسش و پاسخ به ظاهر ساده دارد که بسیار هوشمندانه سازماندهی شده است.

هر کاری که انجام دهید، این یک ایده هوشمندانه است تا اطمینان حاصل کنید که مشتریان می‌دانند در صورت نیاز به کمک اضافی منتظر هستند. به این ترتیب، تعداد افرادی که با ناامیدی از صفحه سؤالات متداول شما دور می‌شوند را کاهش می‌دهید.

نمونه های صفحه پرسش و پاسخ

Airbnb روشی کمی متفاوت از سایر نمونه‌های موجود در این فهرست دارد: صفحه پرسش‌های متداول آن‌ها در واقع کتابخانه‌ای از مقالات در مورد همه چیز از میزب، تا سیاست‌های لغو است.

بنابراین، صفحه سؤالات متداول خود را با دقت بسازید و آن را سرمایه گذاری در سودمندی کلی وب سایت خود در نظر بگیرید. ممکن است وزن بیشتری نسبت به آنچه فکر می‌کنید داشته باشد و در نتیجه مشتریان راضی‌تر باشد.

اگر نمی تو،د به سؤالی به طور کامل در یک پاراگراف پاسخ دهید (ی،ی خیلی پیچیده است)، نکته بعدی را در نظر بگیرید.

در مرحله بعد، فرمت و سازماندهی صفحه خود را در نظر بگیرید.

اگر یافتن یک صفحه پرسش و پاسخ غیرممکن است، آیا واقعاً وجود دارد؟

همانطور که تا به حال حدس زده اید، ایجاد یک صفحه پرسش های متداول بسیار آسان تر است اگر ،ب و کار از قبل یک استراتژی محتوایی تنظیم شده باشد که راهنمایی در مورد همه این بخش ها ارائه می دهد.

همچنین ایده خوبی است که سوالات متداول مشتریان خود را به طور مداوم پیگیری کنید، زیرا ممکن است در طول زمان این سوالات نیز تغییر کنند. برخی از سوالات ممکن است با رشد و تغییر شرکت شما کمتر مرتبط شوند یا کمتر پرسیده شوند، بنابراین اگر/وقتی این اتفاق افتاد، می‌خواهید آن‌ها را حذف کنید.

7. پیدا ، صفحه پرسش و پاسخ خود را آسان کنید

به ،وان مثال، می‌تو،د سؤالات مرتبط را در دسته‌ها مرتب کنید و برای بر،ب‌گذاری هر دسته، یک سرصفحه غنی از کلمه کلیدی قرار دهید.

اجازه ندهید این فکر در ذهن مشتریان و مشتریان بالقوه شما جاری شود، زیرا آنها بی ثمر برای صفحه سؤالات متداول شما جستجو می کنند. در عوض، برع، عمل کنید و پیدا ، آن را برای آنها آسان کنید.

برخی از سوالات حتی ممکن است از شما بخواهد که یک بار برای همیشه خط مشی یا موضع خود را در مورد یک موضوع مشخص کنید – چیز بدی نیست، اما ارزش آن را دارد که هنگام آماده شدن برای ایجاد صفحه پرسش و پاسخ خود در نظر بگیرید.


همیشه از ایجاد یک لیست طول، از سؤالات در صفحه خود بدون قالب بندی یا سازمان خودداری کنید تا اطلاعات برای پیمایش و خواندن آسان تر شود.

3. پاسخ های قطعی ارائه دهید

هر چه سرویس پیچیده تر باشد، صفحه پرسش و پاسخ پیچیده تر می شود. همانطور که SurveyMonkey نشان می دهد حتی ممکن است به یک موجودیت بزرگتر تبدیل شود.

اگر اینطور است، خواننده را به منابع اضافی برای پاسخ به سؤال خود راهنمایی کنید. این ممکن است شامل صفحات اضافی در پایگاه دانش شما، پست های وبلاگ مرتبط، یا حتی یک صفحه خدمات یا صفحه تماس باشد.

این بدان م،است که برای پاسخ به سؤالات باید از سیاست ها، فرآیندها، مأموریت، پیشینه و موارد دیگر ،ب و کار خود استفاده کنید. همچنین به این م،ی است که شما باید با ژرفا پاسخ دهید – دانش و تخصص در اطلاع رس، به آنچه می گویید.

برای یافتن این موارد، چند مکان کلیدی را جستجو کنید.

  • داده های خدمات مشتری: داده های خدمات مشتری شما اولین جایی است که برای یافتن سؤالات مشتری باید جستجو کنید. به طور مشخص:
    • نرم افزار CRM: نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری می تواند به شما در پیگیری و جمع آوری سوالات مشتریان کمک کند.
    • تیم خدمات مشتری: اگر تیم خدمات مشتری دارید، از آنها بخواهید سوالات رایج مشتری را جمع آوری کنند.
  • گوش دادن اجتماعی: کانال های رسانه های اجتماعی خود را زیر نظر داشته باشید و سوالاتی را که مخاطبانتان می پرسند در نظرات و پست ها جمع آوری کنید. ذکر نام تجاری خود را دنبال کنید و به آنچه مردم می گویند توجه کنید.
  • نظرات وبلاگ: اگر وبلاگ شما نظرات را فعال کرده است، آنها را ردیابی کنید و هر سوالی را که ظاهر می شود ثبت کنید.
  • ایمیل ها: اگر یک لیست ایمیل فعال دارید، مخاطبان شما اغلب ممکن است با نظرات و سوالات به ایمیل های شما پاسخ دهند یا به آنها پاسخ دهند. حواستون به اینا هم باشه

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


4. مفید و دقیق باشید

سوالات متداول به هفت دسته ت،یم می شوند که هر کدام با کلیک بر روی آنها گسترش می یابند. با کلیک بر روی یک سوال، پاسخی کوتاه اما قانع کننده نشان داده می شود.

صفحه پرسش و پاسخ در وب سایت Califia Farms به زیبایی چیده شده است و خواندن آن به طرز مضحکی آسان است.

به طور کلی، این یک مثال عالی برای تکیه به صدای برند و هویت شما در هر جایی است که ممکن است.

این کوتاه و شیرین است، اما به نقطه ای می رسد و در نهایت به مشتریان بالقوه کمک می کند تا خدماتی که ارائه می دهند را درک کنند.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و ،وماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


منبع: https://searchengineland.com/create-helpful-faq-page-examples-395380

سوالات متداول شما می تواند در یک صفحه یا چند صفحه متصل وجود داشته باشد.

  • چندین صفحه متصل: اگر صفحه سؤالات متداول شما بسیار طول، و قوی است، یا خدمات/محصول شما پیچیده است، ممکن است بخواهید پایگاه دانش بیشتری را انتخاب کنید که شامل سؤالات متداول است. اگر این مسیر را می‌روید، مطمئن شوید که مشتریان می‌توانند سؤالات خود را جستجو کنند تا به سرعت اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
  • تک صفحه: اگر به سراغ یک صفحه می روید، مطمئن شوید که به خوبی دسته بندی و سازماندهی شده است تا همه سوالات با هم اجرا نشوند. شما نمی خواهید مشتریان لیست طول، سوالات را دنبال کنند – ا،ر آنها حوصله آن را ندارند.

گردآوری این سؤالات در صفحه سؤالات متداول یک روش آزمایش شده و آزمایش شده برای ارائه سطح پایه خدمات مشتری در وب سایت شما است.

صفحه پرسش و پاسخ چیست؟

یک صفحه پرسش و پاسخ واقعا مفید منبع عالی برای انتشار و به روز رس، در وب سایت شما است.

گاهی اوقات یک سؤال صفحه سؤالات متداول آنقدر پیچیده یا چند وجهی است که نمی توان به طور کامل در آن صفحه پاسخ داد.

جایزه: صدای برند کتاب ماه در اینجا مشهود است.

تاجر جو

تاجر جو

به جای یک راه اندازی ساده یک صفحه ای، آنها یک مرکز راهنمایی کامل با راهنماهایی دارند که بر اساس موضوع ت،یم می شوند. و، البته، همه راهنماها قابل جستجو هستند، بنابراین می تو،د به سرعت پاسخ مورد نیاز خود را پیدا کنید.

یا، صفحه سؤالات متداول خود را در یک پاورقی ثابت قرار دهید که در هر صفحه وب سایت ظاهر می شود، همانطور که Califia Farms انجام داد.

مزارع کالیفیا - پاورقی

8. با سؤالات اضافی به مشتریان اطلاع دهید که با چه ،ی تماس بگیرند

با یک صفحه سؤالات متداول که به ،وان یکی از قطعات اساسی و اطلاعاتی در سایت شما ارائه می شود، با یک سنگ به چند پرنده ضربه خواهید زد:

  • این منبع بسیار مهمی است که هر یک از کارکنان مشتری شما می توانند مشتریان را در صورت بروز یک سوال متداول راهنمایی کنند.
  • صفحه پرسش‌های متداول می‌تواند جزئیات کلیدی درباره شرکت شما را در یک مکان من، ارائه دهد.
  • مشتریان می‌توانند صفحه پرسش‌های متداول شما را بخوانند و پاسخ‌هایی دریافت کنند که ممکن است به آن‌ها در تصمیم‌گیری برای ،ید کمک کند یا آنها را در چرخه بازاریابی خود پیش ببرند.

نحوه ایجاد یک صفحه پرسش و پاسخ

به طور خلاصه، پاسخ های شما باید رضایت بخش و سرراست باشد. در اطراف بوش ضرب و شتم نکنید، بیش از حد توصیفی نباشید، و پرچین نکنید. فقط هدف خود را مفید بودن و دادن اطلاعات خوب داشته باشید.

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است