درست به شکل، تاجر جو در صفحه سؤالات متداول خود کمی سرگرم کننده است.
به ،وان مثال، میتو،د مشتری، را که سؤالات بیپاسخ دارند هدایت کنید تا یک چت زنده شروع کنند، به تیم خدمات مشتری خود ایمیل بزنید یا با کارکنان پشتیب، تلفنی صحبت کنید.
ممکن است مجبور شوید با اعضای مختلف تیم مصاحبه کنید یا سیاستها را دوباره بررسی کنید.
همانطور که به هر سؤال در صفحه سؤالات متداول خود پاسخ می دهید، فقط یک یا دو خط با اطلاعات کلی ننویسید. در عوض به پاسخ دادن به سوالات فکر کنید به طور قطعی.
پرسشهای متداول مخفف «پرسشهای متداول» است. یک صفحه پرسش و پاسخ متداول ترین سؤالات مخاطبان و مشتریان شما را در یک مکان جمع آوری می کند و پاسخ های مفصل ارائه می دهد.
سوالات متداول مشتریان شما چیست؟ مشتریان احتمالی بیشتر می خواهند در مورد خدمات، صنعت، برند یا محصولات شما بدانند؟
همراه با پاسخ های قطعی، مطمئن شوید که پاسخ های صفحه پرسش های متداول شما مفید هستند و به طور کامل به هر سوال پاسخ می دهند.
همانطور که صفحه را قالب بندی می کنید، خلاق باشید و در نظر بگیرید که چگونه برای کاربران کار می کند. چه نوع اطلاعاتی را منتقل می کنید و بهترین راه برای نمایش آن چیست؟
به این صفحات به وضوح پیوند دهید تا خواننده شک نداشته باشد که به سؤال آنها به طور کامل پاسخ داده می شود، حتی اگر مجبور شود برای یافتن آن پاسخ از صفحه سؤالات متداول شما دور شود.
6. صفحه سؤالات متداول خود را به روز نگه دارید
این خدمات نظافت است، محلی یک صفحه پرسش و پاسخ ساده و ساده با اطلاعات بسیار خوب دارد. از آنجایی که فهرست نسبتاً کوتاه است، دسته بندی سؤالات ضروری نیست.
ا،ر برندها صفحات راهنما قوی نخواهند داشت، اما دیدن طیف وسیعی از امکانات خوب است.
برای نوشتن یک صفحه پرسش و پاسخ مفید آماده هستید؟
اگر استراتژی محتوای مستندی ندارید، باید برای درک چگونگی ارائه پاسخ های قطعی به سوالات رایج مشتریان تحقیق کنید.
و، فقط در صورتی که مشتری حتی پس از مرور صفحه پرسشهای متداول همچنان سؤالی داشته باشد، Califia شامل پاسخ “راهنما! من هنوز سوالی دارم” با اطلاعات تماس دارد.
Airbnb
بیایید به نوشتن یک صفحه سؤالات متداول بپردازیم، از جمله اینکه در کجا می توان رایج ترین سؤالات مشتری خود را پیدا کرد، چگونه محتوای صفحه سؤالات متداول با کیفیت بالا ایجاد کرد، و چگونه مطمئن شویم که صفحه سؤالات متداول شما یک محتوای اساسی در وب سایت شما است.
1. رایج ترین سوالات مشتری خود را جمع آوری کنید
با ارائه راه های اضافی برای دریافت پاسخ به سؤالات در خود صفحه سؤالات متداول، آن را کاهش دهید.
سوالات بر اساس موضوع دسته بندی می شوند و شما می تو،د از نوار جستجو برای یافتن سریع پاسخ فوری ترین سوال خود استفاده کنید.
به احتمال زیاد، صفحه سؤالات متداول شما به همه سؤالات احتمالی مخاطبان شما پاسخ نمی دهد. این بدان م،است که کل طیفی از مخاطبان شما ممکن است پس از خواندن صفحه سؤالات متداول شما احساس نارضایتی کنند.
صفحه سؤالات متداول خود را مرتباً مرور کنید تا مطمئن شوید که همیشه با جدیدترین اطلاعات به روز است. به ،وان مثال، می تو،د برنامه ریزی کنید که آن را به صورت فصلی یا بعد از هر راه اندازی جدید (یا حتی بیشتر اوقات) برای به روز رس، پاسخ ها و پیوندها مرور کنید.
قبل از ایجاد صفحه سوالات متداول خود، باید دریابید که مشتریان شما چه سوالاتی را بیشتر می پرسند.
مشتری، که پاسخ های مورد نیاز خود را در این صفحه پیدا می کنند، اغلب مجبور نیستند با خدمات مشتری صحبت کنند. آنها احساس می کنند مطلع هستند و حتی ممکن است از این اطلاعات برای کمک به تصمیم گیری برای ،ید استفاده کنند.
برای مثال، میتو،د صفحه پرسشهای متداول خود را در منوی ناوبری بالای خود قرار دهید. برای مثال، کتاب ماه صفحه «چگونه کار میکند» (که شامل سؤالات متداول آن است) را دقیقاً در منوی بالا نشان میدهد.
و فقط در صورتی که سؤال شما در سؤالات متداول پوشش داده نشود، پیوندهای شروع یک چت زنده یا تماس با خدمات مشتری درست در بالای صفحه قرار دارند.
کتاب ماه
با پنهان ، پاسخ ها با استفاده از کدهای ساده، صفحه بیشتر شلوغ می شود. با کلیک بر روی یک سوال، پاسخ آن سوال نشان داده می شود.
مزارع کالیفرنیا
فقط به این دلیل که باید اطلاعات مهم را منتقل کنید به این م،ی نیست که باید خسته کننده باشد یا مانند هر صفحه سؤالات متداول دیگر باشد.
آبزیان
همراه با اطلاعات عملی در مورد محصولات آنها، خط مشی بازیافت آنها، و اشکال پرداختی که آنها می پذیرند، حقایق جالبی در مورد ویژگی های نام تجاری – مانند اینکه چرا آنها زنگ ها را در فروشگاه های خود به صدا در می آورند – خواهید یافت. حتی یک بازی کوچک در صفحه اصلی سوالات متداول وجود دارد.
همانطور که به زودی خواهید دید، هیچ راه استاندارد یا تعیین شده ای برای ایجاد یک صفحه پرسش و پاسخ خوب وجود ندارد – کاری را انجام دهید که برای برند شما، آنچه می فروشید و مخاطبانتان مفید است.
عینک آمریکا
کتاب ماه دارای بخش پرسش و پاسخ ساده به ،وان بخشی از صفحه “چگونه کار می کند” است.
توجه داشته باشید: تعداد سؤالاتی که باید در صفحه سؤالات متداول خود بگنج،د به پیچیدگی خدمات/محصولی که ارائه می کنید بستگی دارد. هرچه پیچیدگی آن بیشتر باشد، مشتریان سوالات بیشتری خواهند داشت.
2. صفحه پرسش های متداول خود را قالب بندی و سازماندهی کنید
حتی بیشتر از آن، هر پاسخ باید منع، کننده صدا و لحن برند شما باشد. برای این منظور، شخصی که پرسشهای متداول را مینویسد، باید در مورد نحوه صداگذاری برند شما در ارتباطات خود اطلاعاتی داشته باشد.
برای الهام گرفتن و راهنمایی، بررسی کنید که این برندها چگونه به ایجاد صفحات پرسشهای متداول خود نزدیک شدهاند.
برای مثال، اگر نمیخواهید چگونه فهرست اجارهای خود را در Airbnb بیشتر نمایان کنید، میتو،د راهنمای آنها را در مورد «چگونه جستجو در Airbnb کار میکند» بخو،د.
SurveyMonkey
به طور کلی، یک صفحه سؤالات متداول خوب در وقت کارکنان شما صرفه جویی می کند و مخاطبان شما را پرورش می دهد. با این حال، اگر صفحه سؤالات متداول شما نامرتب، خواندن سخت یا نازک و غیر مفید باشد، هیچ یک از اینها امکان پذیر نیست.
عینک آمریکا یک صفحه پرسش و پاسخ به ظاهر ساده دارد که بسیار هوشمندانه سازماندهی شده است.
هر کاری که انجام دهید، این یک ایده هوشمندانه است تا اطمینان حاصل کنید که مشتریان میدانند در صورت نیاز به کمک اضافی منتظر هستند. به این ترتیب، تعداد افرادی که با ناامیدی از صفحه سؤالات متداول شما دور میشوند را کاهش میدهید.
نمونه های صفحه پرسش و پاسخ
Airbnb روشی کمی متفاوت از سایر نمونههای موجود در این فهرست دارد: صفحه پرسشهای متداول آنها در واقع کتابخانهای از مقالات در مورد همه چیز از میزب، تا سیاستهای لغو است.
بنابراین، صفحه سؤالات متداول خود را با دقت بسازید و آن را سرمایه گذاری در سودمندی کلی وب سایت خود در نظر بگیرید. ممکن است وزن بیشتری نسبت به آنچه فکر میکنید داشته باشد و در نتیجه مشتریان راضیتر باشد.