نحوه ایجاد اهداف SMART SEO (با مثال)

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و ،وماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.

منبع: https://searchengineland.com/smart-goals-seo-288724

به همین ترتیب، پیشرفت به سمت یک هدف به شما احساس موفقیت و انگیزه می‌دهد که می‌تواند به شما کمک کند تا زم، که سئو گاهی اوقات احساس می‌کند بسیار طاقت‌فرسا است، تلاش کنید.

اه، سئو چیست؟

گاهی آنطور که انتظار داشتید پیشرفت نخواهید کرد. این امر اجتناب ناپذیر است، و به همان اندازه مهم است، احتمالاً بیشتر، درک اینکه چه زم، در حال پیشرفت نیستید تا بتو،د استراتژی خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

خوشبختانه، به دلیل بازاریابی، یک یادداشت مفید وجود دارد که به ما کمک می کند این عوامل مهم را در تنظیم اه، سئو عملی به خاطر بسپاریم: اه، SMART.

اه، هوشمند برای سئو

بیایید ببینیم چگونه مراحل ش،ته می شوند و نمونه هایی از این که چگونه می تو،د اه، سئوی هوشمند خود را ایجاد کنید.

س: خاص

در آژانس سئو من، بسیاری از سوالات به سادگی بیان می کنند که می خواهند برای یک کلمه کلیدی (یا مجموعه ای از کلمات کلیدی) رتبه شماره 1 را ،ب کنند. این یک هدف SMART نیست.

در عجله برای دیجیتالی شدن، خیلی آسان است که فراموش کنید پایه و اساس بازاریابی خود را وارد کنید.

برای درک اینکه آیا شما در حال پیشرفت به سمت یک هدف هستید و آیا آن هدف واقعاً به شما در دستیابی به اه، اساسی کمک می کند، باید هدف را قابل اندازه گیری کنیم.

وقتی ،ت به تصمیم گیری می شود که چه چیزی دست یافتنی است، این به خودی خود همیشه آسان نیست. ما می‌تو،م معیارهای سئوی معمولی را از ابزارهای شخص ثالث بررسی کنیم، و این جایگاه خود را دارد، اما من یک رویکرد ظریف‌تر و کیفی‌تر را پیشنهاد می‌کنم. معیارهای سئوی رقبا را در نظر بگیرید، اما روی کارهایی که می تو،د بهتر انجام دهید تمرکز کنید.

چارچوب اه، SMART جدید نیست. به طور گسترده ای در مدیریت پروژه، توسعه شخصی و روانشناسی استفاده می شود.

همه اه، برای دستیابی به یک تاریخ هدف نیاز دارند. اگر آن مهلت را ندارید، نمی د،د چه زم، باید تسلیم شوید یا پیشرفت را ارزیابی کنید.

زمینه های کلیدی که در اینجا باید در نظر گرفته شود عبارتند از:

  • کیفیت: چه کاری می تو،د بهتر انجام دهید؟
  • امکان سنجی سئو: آیا با نتایج صفحه 1 ی،ان هستید؟
  • وضعیت: آیا با بازیکنان بزرگ صفحه اول هم لیگ هستید؟
  • منابع: آیا منابع لازم برای رسیدن به این اه، را دارید؟

ایجاد اه، عملی اولین قدم در ایجاد استراتژی سئو است و باید پنج مرحله زیر را در نظر بگیرید:

  • اسویژگی: هدف باید به وضوح تعریف شود تا بتوان آن را اندازه گیری کرد.
  • مقابل سنجش: اه، باید قابل سنجش باشند تا بتو،د پیشرفت را دنبال کنید.
  • آقابل دستیابی: اه، باید در منابع شما واقع بینانه باشد.
  • آرelevant: اه، باید به اه، ،ب و کار و بازاریابی در مرتبه بالاتر برسند.
  • تیime-bound: اه، باید زمان را برای کمک به اندازه گیری در نظر بگیرند.

این مقاله یک نمای کلی از اینکه چرا تعیین اه، خاص ضروری است و چگونه به شما کمک می کند تا به جلو بروید و تلاش های سئوی خود را هدایت کنید، ارائه می دهد.

چرا اه، مهم هستند

من به استفاده از مفاهیم بازاریابی اثبات شده در زمان در کار سئوی خود اعتقاد دارم. اغلب، تلاقی مهارت های SEO شما با این مفاهیم بازاریابی آزمایش شده در نبرد می تواند واقعاً عملکرد را افزایش دهد.

ما در آژانس خود دیده ایم که استفاده از اه، SMART برای سئو یک حرکت هوشمندانه است.

داشتن این مکالمه در ،ب و کار شما یا با یک آژانس فوق العاده قدرتمند است و کمک می کند تا واقعاً اه، شما را کشف کنید.

معیارهای ساخت لینک

  • کل پیوندهای ساخته شده
  • تعداد لینک های سایت های معتبر
  • تعداد لینک های سایت های مربوطه
  • اندازه گیری دامنه و صفحه ابزار SEO.

سپس این هدف را مشخص تر می کنید:

  • “با بهبود رتبه بندی برای همه کلمات کلیدی تجاری ما در صفحات دسته بندی، ترافیک ارگ،ک را تا 25٪ بهبود دهید. “

یک هدف هدفی را در اختیار شما قرار می دهد که به آن هدف بپردازید.

با اثبات از دو جهت، به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که این یک هدف واقعا مرتبط است که به پیشبرد بازاریابی شما کمک می کند.

سئو با ا،ر تاکتیک های بازاریابی متفاوت است زیرا رسیدن به آن زمان بیشتری می برد. بنابراین، ممکن است هیچ نتیجه سخت واقعی (فروش یا سرنخ) را مشاهده نکنیم.

هدف از سئو پیشرفت سئوی شما و حمایت از اه، بازاریابی و ،ب و کار شماست. به طور معمول، شما آگاهی و تعامل با مشتریان احتمالی را در موتورهای جستجو هدف قرار می دهید.

در اینجا یک تفکیک وجود دارد:

  • خاص: ما می خواهیم سرنخ های جستجوی ارگ،ک را تا 50% افزایش دهیم.
  • قابل اندازه گیری: به راحتی از طریق رتبه بندی، ترافیک ارگ،ک و نتایج قابل اندازه گیری است.
  • قابل دستیابی: ما می تو،م محتوایی بهتر از آنچه در حال حاضر شماره یک است ایجاد کنیم.
  • مربوط: این به ما کمک می کند تا فروش بیشتری را از کلمات کلیدی اثبات شده افزایش دهیم.
  • ج، زم،: 12 ماه به ما مهلت می دهد.

خیلی آسان است که در نهایت به دنبال اه، اشتباه برسید.

برای اینکه اه، SMART به بهترین نحو ممکن برای سئو کار کنند، یک مرحله اضافی را پیشنهاد می کنم که یک “بازبینی” معمولی است. با بررسی پیشرفت خود، می تو،د هدف خود را بر اساس پیشرفت اصلاح کنید.

به ،وان مثال، رتبه بندی بهتر یک هدف خاص نیست. رتبه بندی در 3 نتیجه برتر برای کلمه کلیدی X در سطح ملی یک هدف خاص است.

همچنین اطمینان از ایجاد هدف خاص خود بر روی اه، تجاری و بازاریابی به وضوح مفید است. این یک مجموعه سلسله مراتبی از اه، را فراهم می کند، بنابراین می تو،د سؤال کنید که آیا این هدف SEO به شما کمک می کند تا به اه، بازاریابی خود برسید.

ما نمی خواهیم خیلی پایین هدف بگیریم. اه، باید تهاجمی باشد با این حال، ما باید اطمینان حاصل کنیم که اه، ما در منابع شما (پول، نیروی انس، و غیره) واقع بینانه و یک واقعیت جستجوی گاه خشن است.

یک کار مفید در اینجا جستجوی کلمات کلیدی و توجه دقیق به نتایج جستجو است. چی میبینی؟ چه ،ی رتبه بندی می کند؟ چه نوع نتایجی وجود دارد؟ فرصت ها کجاست؟ چه کاری می تو،د بهتر انجام دهید؟

خوشبختانه، با SEO، نقاط تماس زیادی داریم که می‌تو،م از آنها برای پیگیری موفقیت استفاده کنیم.

معیارهای سئو

  • رتبه برای کلمات کلیدی تبدیل کننده اصلی (محلی/ارگ،ک).
  • رتبه برای کلمات کلیدی معیار ثانویه (محلی/ارگ،ک).
  • کلیک های ارگ،ک (سرچ کنسول).
  • برداشت های ارگ،ک (کنسول جستجو).
  • CTR ارگ،ک (کنسول جستجو).
  • موقعیت میانگین ارگ،ک (کنسول جستجو).
  • تعادل اعتماد و استناد.

این رویکرد همچنین به شما این امکان را می دهد که یک تحلیل موقعیت ساده انجام دهید و تشخیص دهید که آیا ،اصر جعبه ابزار دیجیتال مارکتینگ شما من، کار نیستند یا خیر.

یک هدف گسترده‌تر و در عین حال خاص می‌تواند بهبود ترافیک ارگ،ک به میزان 25 درصد باشد، اما از آنجایی که کمی دقیق‌تر می‌شوید، باید تفکر انتقادی در مورد چگونگی دستیابی به این هدف نیز اعمال کنید و این را در هدف خود بیان کنید.

اختصاصی بودن اولین گام به سوی ایجاد اه، عملی سئو است.

داشتن یک هدف برای هدف به شما امکان می دهد تا اقدامات خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که روشی که زمان سئو خود را صرف می کنید در خدمت هدف است.

شما باید با یک بی،ه ساده که رویکرد کلی هدف SMART شما را نشان می دهد، پایان دهید. اغلب، شما همچنین بی،ه هایی برای اه، فردی خواهید داشت که هدف متا نشان دهنده آن است.

اه، شما باید کاملاً واضح باشد و به اه، تجاری ما مرتبط باشد تا همه از اتاق هیئت مدیره گرفته تا بخش بازاریابی بفهمند موفقیت چگونه است.

م: قابل اندازه گیری

شاید برای کمپین های سئوی خود فاقد دارایی های محتوایی باشید، یا سئوی وب سایت شما فقط در آن شماره گیری نشده است.

در نهایت، بهترین اه، سئو هرگز به طور کامل متولد نمی شوند. آنها در طول زمان رشد می کنند و توسعه می یابند که شما آنها را هدف قرار می دهید و رویکرد خود را تکامل می دهید.

ر: مربوطه

وقتی صحبت از سئو به میان می آید، این که هدف شما چقدر واقع بینانه و قابل دستیابی است نیاز به برخی از حقیقت های عمیق و سخت دارد.

اگر فقط اه، مبهم سئو مانند “دریافت سرنخ های بیشتر” یا “دریافت ترافیک بیشتر” تعیین کنید، تمرکز و جهت گیری ندارید.

تعیین مدت زم، که سئو طول می کشد کار آس، نیست، بنابراین به جای تلاش برای کمال، تمام تلاش خود را انجام دهید و سپس در حین پیشرفت، مرور کنید.

اه، سئوی هوشمندتر

معیارهای دنیای واقعی

  • افزایش ترافیک ارگ،ک
  • افزایش تعداد صفحات سایت که ترافیک ایجاد می کنند.
  • افزایش ترافیک جستجوی بدون مارک
  • درصد افزایش در تبدیل های آلی.
  • Organic Impressions (Search Console).

مانند هر ت،، سئو با اه، مشخص و مشخص بهترین کار را دارد.

شما به دنبال این هستید که از دیدگاه عقل سلیم به این موضوع بپردازید تا نظریه را توضیح دهید و سپس در صورت امکان از آن با داده ها پشتیب، کنید.

چیزی مثل:

  • ما می‌خواهیم در طول 12 ماه 50 درصد از جستجوی ارگ،ک به سرنخ دست یابیم. ما این کار را با انتقال کلمات کلیدی هدف خود از موقعیت های 6-10 به موقعیت های 1-5 انجام خواهیم داد.

مشکل هرچه که باشد، تعیین اه، SMART به شما کمک می کند تا مشکلات را شناسایی کرده و SEO و بازاریابی دیجیتال خود را در سال 2023 و بعد از آن تقویت کنید.

SEO SMART تر، نه سخت تر

دو راه برای اطمینان از مرتبط بودن هدف سئو وجود دارد:

  • توضیح دهید که چگونه این هدف سئو به شما کمک می کند تا به اه، کلی بازاریابی خود برسید.
  • این را با داده های تبدیل از جستجوی پولی ارجاع دهید.

اه، مبهم نمی توانند نقشه ای به جلو ارائه دهند و به زمان تلف شده و کار عمومی سئو کمک نمی کنند که کمک چند، به ماموریت شما نخواهد کرد.

در نهایت، با ارتباط، شما فقط به سرعت بررسی می کنید که این یک استفاده معقول از منابع شما است و به ماموریت کلی متصل می شود.

T: محدود به زمان

هنگامی که به دنبال بهبود سئوی خود هستید، به رتبه‌بندی، برداشت‌ها، نرخ کلیک، کلیک‌ها و درگیری بعدی آن ترافیک نگاه می‌کنید. همچنین ممکن است جنبه هایی مانند اندازه یک فرصت (حجم کلمه کلیدی و برداشت ها) را در نظر بگیرید.

شاخص های کلیدی سئو بسیاری وجود دارد، و معیارهای اندازه گیری من، به اه، شما بستگی دارد، اما موارد زیر به شما کمک می کند تا شروع کنید.

اه، SMART باید بیان کنند که چرا آن هدف به دستیابی به اه، تجاری و بازاریابی کمک می کند.

به ،وان مثال، اگر از موقعیت بالایی فاصله دارید و هر ماه چند فاصله به جلو می روید، ممکن است تصمیم بگیرید که این خیلی کند است و با نیاز به نتایج در عرض سه ماه هماهنگ نیست.

این به شما امکان می‌دهد تا اه، هیجان‌انگیزتری تعیین کنید و بیشتر با آنچه گوگل به دنبال آن است کار می‌کند (برای ارائه بهترین نتایج ممکن).

سوالاتی که باید از خود یا تیمتان بپرسید عبارتند از:

  • ما تلاش می کنیم تا چه چیزی را بدست آوریم؟
  • این چگونه به ما در دستیابی به اه، بازاریابی کمک می کند؟
  • برای رسیدن به این هدف باید چه کار کنیم؟

فقط به یاد داشته باشید که معیارهایی را شناسایی کنید که به شما کمک می کند پیشرفت را دنبال کنید و نه فقط هدف نهایی را تا بتو،د تشخیص دهید که آیا تاکتیک های شما کار می کنند یا خیر!

ج: قابل دستیابی

شما می خواهید در پایان با یک بی،ه در امتداد خطوط زیر پایان دهید:

  • “ما می خواهیم برای رتبه بندی [x] برای بهبود دید و ترافیک ما از مشتری، که برای a [x]. این به ما کمک می کند تا آگاهی محلی بیشتری ایجاد کنیم و پرس و جو و فروش بیشتری را افزایش دهیم. داده‌های جستجوی پولی به ما نشان می‌دهند که این کلمه کلیدی دارای نرخ تبدیل 10 درصدی است، بنابراین می‌د،م که این ترافیک بسیار ارزشمند است و منجر به افزایش فروش می‌شود.»

ابزارهایی مانند 4 Ps، تجزیه و تحلیل SWOT و اه، SMART می توانند اطمینان حاصل کنند که SEO شما برای به حدا،ر رساندن نتایج استراتژیک است.

سئو کار دشواری است، بنابراین با بیان کامل اه،، تفکر انتقادی را در هدف گذاری به کار می گیرید تا تلاش خود را در جهت درست به حدا،ر برس،د.

برای استفاده از اه، SMART برای سئو، سپس یک بررسی هفتگی یا ماهانه را در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که هر گونه یادگیری را به تنظیم هدف بازگرد،د.

استفاده از اه، SMART برای سئو

اه، همچنین به شما کمک می کنند پیشرفت خود را اندازه گیری کنید، که در سئو بسیار مهم است. ممکن است هیچ پیشرفتی نداشته باشید، به این م،ی که باید تاکتیک خود را تغییر دهید یا اه، خود را به روز کنید.

بنابراین، معرفی اه، محدود به زمان برای سئو، همراه با نقاط عطف نشان دهنده پیشرفت، ضروری است تا بد،د که رنگین کمان را تعقیب نمی کنید و همه چیز در مسیر درست حرکت می کند.

اگر به «آنچه دست یافتنی است» از دریچه «چه کاری می تو،د بهتر انجام دهید» نگاه کنید، استراتژی سئوی شما به جای معیار محوری بر کیفیت است.