نحوه ایجاد، تجزیه و تحلیل و بهینه سازی تبلیغات جستجوی پویا

مشکلات رایج DSA ها ترافیک غیرمجاز و نرخ تبدیل پایین/ CPA های بالا است. این می‌تواند به دلیل تجربه ضعیف صفحه فرود، ناهماهنگی کلمات کلیدی/مخاطبان و عدم ارائه پیشنهاد هوشمند باشد.

همچنین می تو،د انتخاب کنید که فقط صفحات فرود خاصی به ،وان اه، تبلیغاتی ارائه شوند. به یاد داشته باشید که اگر این صفحات محتوای طول، نداشته باشند، ممکن است حجم نمایش کم باشد زیرا DSA ها در کلمات کلیدی که می توانند تولید کنند محدود خواهند بود.

فهرست کلمات کلیدی نامربوط را که نباید دلار ،ج کنید، مرور کنید. شما می تو،د کلمات کلیدی ناخواسته را به دو روش حذف کنید:

  • کادر کنار عبارت جستجو را علامت زده و سپس انتخاب کنید به ،وان کلمه کلیدی منفی اضافه کنید.
  • به دنبال مضامین کلی باشید که ممکن است چه مواردی را حذف کنید. در این مثال، عبارات جستجوی زیادی را برای «بازده سرمایه‌گذاری» مشاهده می‌کنیم. به جای کلیک ، روی کادرهای انتخاب برای حذف این عبارات به صورت جداگانه، با افزودن تطابق گسترده «بازده سرمایه» به ،وان یک کلمه کلیدی منفی به گروه تبلیغاتی یا کمپین، در زمان خود صرفه جویی کنید.

استثناهای صفحه فرود

اندازه مخاطب باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا تاثیرات قابل توجهی داشته باشد. از آنجایی که افراد موجود در این لیست برای شما مهم هستند، قرار گرفتن در معرض نمایش یک برداشت و/یا به دست آوردن یک کلیک ارزشمند خواهد بود حتی اگر آنها تبدیل نشوند.

تجزیه و تحلیل داده‌های عملکرد در صفحات مختلف می‌تواند به شما بگوید که چه محتوا، قالب‌ها یا طرح‌بندی صفحه بهترین طنین‌اندازی و/یا تبدیل را دارند.

شروع کار با تبلیغات جستجوی پویا

پس از اینکه از تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی و صفحات فرود با عملکرد برتر خود آموختید، گروه های تبلیغاتی ایجاد کنید که صفحات مشابه را بر اساس موضوع، موضوع، محصول یا راه حل کنار هم قرار دهند.

همین گزارش می تواند صفحات فرود با عملکرد ضعیف مشابه با روش حذف کلمه کلیدی را شناسایی کند. اگر اینطور است، کادر داخل آن ردیف را علامت بزنید و کلیک کنید به ،وان URL منفی اضافه کنید.

به گزارش عبارات جستجویی که در زیر اه، تبلیغات پویا قرار می گیرد، نگاهی بیندازید. این گزارش مهم عبارت جستجویی که یک تبلیغ برای آن نشان داده شده، سرفصل های استفاده شده در کپی آگهی و صفحه فرود ارائه شده را نشان می دهد.

تبلیغات جستجوی پویا - گزارش شرایط جستجو.

برای تبلیغات جستجوی پویا (به جز خطوط توضیحات) نیازی به تحقیق در مورد کلمات کلیدی یا نوشتن تبلیغات نیست. Google این وظایف را برای شما خودکار می کند.

این امر به ویژه در مورد تبلیغات جستجوی پویا (DSA) صادق است.

چرا تبلیغات جستجوی پویا مهم هستند؟

DSA ها وب سایت شما (یا صفحات خاص) را برای کلمات کلیدی می ،ند – هیچ تحقیق کلمه کلیدی لازم نیست!

جدید در زمین موتورهای جستجو

همانطور که الگوریتم‌ها پیشرفت می‌کنند و یادگیری ماشین کار سنگین‌تری را به عهده می‌گیرد، اگر به م،ای بهبود عملکرد باشد، باید آماده پذیرش و آزمایش ویژگی‌های خودکار جدید باشیم.

در حالت ایده‌آل، مناقصه مبتنی بر ارزش با تبدیل‌های آفلاین که به‌،وان هدف کمپین تنظیم شده‌اند، اعمال می‌شود، بنابراین یادگیری ماشینی می‌تواند برای مهم‌ترین سرنخ‌ها/فروش‌ها بر اساس داده‌های پشتیبان بهینه شود.

به هدف گذاری مخاطبان ضربه بزنید

تبلیغات جستجوی پویا وب سایت شما را جست و جو می کند و URL هایی را آزمایش می کند که معمولاً به ،وان صفحات فرود استفاده نمی شوند. ممکن است تعجب کنید که موضوع، موضوع یا صفحه‌ای که معمولاً تبلیغ نمی‌شود به خوبی تبدیل می‌شود.

اگر پیام‌رس، در وب‌سایت شما تغییر کند یا صفحه فرود جدیدی راه‌اندازی شود، پیام‌های تبلیغاتی به‌روزرس، می‌شوند و به شما امکان می‌دهند زمان بیشتری را روی استراتژی، تحلیل و سایر بهینه‌سازی‌های حساب متمرکز کنید.

شکاف ها را شناسایی کنید

یک رویکرد تنظیم و فراموش ، آن برای اتوماسیون، بودجه شما را کاهش می دهد و وب سایت شما را با ترافیک غیرمجاز پر می کند. یک انسان باید با یادگیری ماشینی همکاری کند تا این اتوماسیون موفق شود و الگوریتم ها را در مسیر درست هدایت کند.

فرآیند DSA را با بررسی کل وب سایت خود و ایجاد یک شبکه گسترده آغاز کنید. گزینه هایی برای اه، تبلیغات پویا عبارتند از:

تجربه کاربری را در نظر بگیرید. آیا صفحاتی وجود دارند که UX قوی ندارند یا از هدف کمپین پشتیب، می کنند؟ به ،وان مثال، اگر هدف شما دانلود دارایی است، ارائه یک پست وبلاگ بدون ثبت تقریباً به طور قطع نرخ تبدیل پایینی خواهد داشت زیرا صفحه دارایی یا فرم قابل دانلودی را ارائه نمی دهد. همانطور که قبلاً ذکر شد، گروه‌ها و صفحات تبلیغاتی باید هدف ی،، در کمپین داشته باشند.

کری آمودیو مدیر ارشد تبلیغات دیجیتال در حلقه بسته. او که متخصص در بازاریابی B2B SaaS بود، در اجرای استراتژی‌های تبلیغات دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی، جستجو و نمایش در حین کار در شرکت‌های فناوری B2B به خوبی تبحر داشت. کری نزدیک به چهار سال است که در سمت آژانس در Closed Loop بوده و با مشتری، مانند Slack، Netskope، Outreach، xMatters، Podium و Corporate Visions کار کرده است.


منبع: https://searchengineland.com/dynamic-search-ads-create-،yze-optimize-387696

از طرف دیگر، DSA ها فرصت نوشتن دو خط توضیحات را ارائه می دهند. در اینجا، می‌تو،د به پیام‌های برند خاص، یک پیشنهاد با زمان محدود یا هر حرف ضروری دیگری که باید به کاربر نشان داده شود اشاره کنید.

بهینه سازی برای تبدیل های با کیفیت

هنوز متقاعد نشده اید که DSA ها برای حساب شما من، هستند؟ آنها را با یک لیست مخاطبان شخص اول با ارزش آزمایش کنید.

انتخاب برای ، این اصطلاح در کمپین DSA خوب است، اما کمپین معمولی می تواند به کنترل کپی آگهی و مناقصه کمک کند.

اگر ،اوین مورد استفاده در تبلیغات خاص نامطلوب بودند، می تو،د نسخه را در صفحه فرود به روز کنید یا آن صفحه فرود را به ،وان یک هدف تبلیغاتی پویا منفی اضافه کنید.

اتوماسیون تقریباً در هر صنعت خطری برای امنیت شغلی ایجاد می کند. به ،وان بازاریابان PPC، ابزارهای مبتنی بر الگوریتم چهره کار ما را تغییر داده اند.

آینده کلمات کلیدی در بازاریابی PPC مشکوک است. ما می‌تو،م انتظار داشته باشیم که DSA‌ها تازه شروع حذف تدریجی کلمات کلیدی همانطور که می‌د،م هستند.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و ،وماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


بخش‌های واضحی مانند صفحات شغلی، صفحات سرمایه‌گذار و موضوعاتی که دلارهای بازاریابی نباید روی آنها تمرکز کنند را حذف کنید. دادن صفحات بیشتر به سیستم برای ،یدن، روند یادگیری را تسریع می کند و بینش بیشتری برای بهینه سازی زودتر در اختیار شما قرار می دهد.

تبلیغات جستجوی پویا - هدف پویا را اضافه کنید.

تجزیه و تحلیل عملکرد تبلیغات جستجوی پویا

15% از جستجوهای گوگل قبلا هرگز جستجو نشده است. هنگام انجام تحقیقات کلیدواژه با ابزار برنامه ریز کلید واژه، بسیاری از کلمات کلیدی ظاهر نمی شوند زیرا هنوز در نوار جستجوی گوگل وارد نشده اند یا حجم جستجو کم است.

اگر تبلیغات جستجوی پویا ضعیف عمل می کنند، در اینجا چندین اقدام وجود دارد که می تو،د انجام دهید.

حذف کلمات کلیدی

اه، تبلیغات پویا منفی را می توان با استفاده از URL های دقیق یا قو،ن بر اساس دسته بندی، محتوای صفحه، ،وان صفحه یا منطق URL تنظیم کرد.

از مناقصه مبتنی بر ارزش استفاده کنید

لایه بندی مخاطبین هدف کمپین DSA شما باید کیفیت ترافیک را بهبود بخشد و به الگوریتم ها آموزش دهد که چه ،، را دنبال کنند.

تبلیغات جستجوی پویا و فراتر از آن

درباره نویسنده

عدم کنترل بر روی کپی تبلیغات می تواند برای هر برندی نگران کننده باشد، اما اقداماتی وجود دارد که می تو،م برای کنترل کمی حاکمیت انجام دهیم.

از این به ،وان فرصتی برای کار هوشمندانه‌تر استفاده کنید، نه سخت‌تر. اکنون زمان آن است که تمرکز خود را به تفکر استراتژیک، تجزیه و تحلیل عمیق تر داده ها و ارائه ارزش اضافی در جای دیگری از حساب تغییر دهید.


هنگامی که با استراتژی‌های پیشنهادی مانند حدا،ر ، ارزش تبدیل و حدا،ر ، ارزش تبدیل با گزینه tROAS همراه می‌شود، تبلیغات جستجوی پویا در خانه اجرا می‌شوند. تعیین اه، واضح برای کارکرد الگوریتم، عملکرد کمپین های شما را بهبود می بخشد. زم، که سیستم با ارزش‌ترین تبدیل‌ها را درک می‌کند، می‌داند برای چه چیزی باید تلاش کند.

نگاهی به گزارش عبارت جستجوی خود، مرتب‌سازی شده بر اساس برداشت‌ها، بیندازید تا ابتدا روی کلیدواژه‌های با حجم بالا تمرکز کنید. این به شما کمک می کند تا متوجه شوید که بخش عمده ای از بودجه شما در کجا ،ج می شود و شاید هدر می رود.

تبلیغات جستجوی پویا - حذف کلمات کلیدی.

در حالی که زم، روز کاری خود را صرف انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی، نوشتن نسخه تبلیغاتی و تنظیم پیشنهادات می کردیم، یادگیری ماشینی Google وظایف را برای مدیریت آسان تر حساب به صورت خودکار انجام می دهد. اما نگران نباشید، قرار نیست به این زودی ها جای ما را با روبات ها بگیرند!

به این ترتیب، تجزیه و تحلیل شما می‌تواند عمیق‌تر به آنچه که بهترین تبدیل را دارد وارد شود و در نهایت می‌تو،د گروه‌های تبلیغاتی با عملکرد ضعیف را متوقف کنید. اگر گروه های تبلیغاتی اه، متفاوتی دارند، آنها را در کمپین های جداگانه قرار دهید.

تبلیغات جستجوی پویا - اه، تبلیغاتی پویا.

کنترل کپی آگهی

پرس و جوها طول، تر و منحصر به فرد می شوند. مجموعه کلیدواژه فعلی شما ممکن است عباراتی را در نحوه جستجوی کاربران برای آنها نشان ندهد.

صرفه جویی در زمان

با نگاهی به گزارش عبارت جستجوی خود، اگر عبارات جستجو به خوبی تبدیل می‌شوند، اطمینان حاصل کنید که این کلمات کلیدی همیشه با اضافه ، آنها به یک کمپین غیر DSA موجود، پیشنهاد قیمت دریافت می‌کنند.

این سیستم به صورت پویا صفحات فرود مربوطه را ارائه می دهد و سرفصل های تبلیغات را می نویسد. از تجارت الکترونیک گرفته تا B2B، تبلیغات جستجوی پویا در هر حسابی به سه دلیل مهم هستند.

کلمات کلیدی جدید پیدا کنید

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است