برای تکمیل آ،ین بررسی، وارد کنسول جستجوی گوگل شوید، سپس به ابزار تست روبات ها دسترسی پیدا کنید و ویژگی وب سایت خود را انتخاب کنید.
از آنجا، میتو،د از منوی کشویی برای انتخاب یک دستگاه استفاده کنید، سپس سایت خود را به گونهای که گویی روی آن دستگاه اجرا میشود، مشاهده کرده و با آن ارتباط برقرار کنید.
ب. پاسخگویی در مرورگرها
با این حال، قبل از اینکه یک روز به آن زنگ بزنید، آن را باز کنید صفحات را در Google Search Console بزنید و به آن نگاه کنید چرا صفحات ایند، نمی شوند برگه
در اینجا، شما به دنبال مشاهده این هستید که همه معیارهای زیر برآورده شده اند:
- ناوبری واضح و آسان برای استفاده است.
- محتوا به درستی نمایش داده می شود.
- ،اصر تعاملی مانند فرم ها و صندوق ها به درستی عمل می کنند.
در مرحله بعد، از یک پلتفرم مانند ابزار رایگان Ahrefs Broken Link Checker برای شناسایی لینک های ش،ته که نیاز به تعمیر دارند، استفاده کنید.
7. استفاده از داده های ساخت یافته را مرور کنید
برای Robots.txt، بررسی کنید:
- Robots.txt شما به درستی پیکربندی شده است، بنابراین ،نده های موتور جستجو می توانند به صفحات و دایرکتوری هایی که می خواهید فهرست کنید دسترسی داشته باشند.
- این فایل شامل هیچ قانون غیرمجاز نیست که از ،یدن صفحات ضروری جلوگیری کند.
- تستر Robots.txt گوگل ابزار هیچ خطا یا پیام هشداری را نمایش نمی دهد.
روش انجام این کار در گوگل کروم و موزیلا فایرفا، ی،ان است.
برای سادگی، مراحل زیر با استفاده از مثالی از Google Chrome نشان داده شده است.
بیشتر از 60 درصد مردم از گوگل کروم استفاده می کنند برای دسترسی به وب فرض کنید از مرورگر دیگری برای مشاهده و به روز رس، وب سایت خود استفاده می کنید. در این صورت، وظیفه بعدی شما این است که Chrome را باز کنید و آزمایش کنید که تجربه مشابهی را در مرورگر دلخواه خود داشته باشید.
پیوندهای داخلی نقش ارزشمندی در کمک به ،نده های جستجو برای درک روابط بین محتوای شما و افزایش زم، که کاربر در وب سایت شما صرف می کند با هدایت آنها به سایر محتوای مفید بازی می کند.
همچنین بخشی با منابع اضافی وجود دارد که در مورد حسابرسی فنی سئو، بهترین ابزارها برای کار، و پیوندی به یک چک لیست مفید توضیح می دهد که می تو،د دانلود کنید و از آن برای راهنمایی شما در این فرآیند استفاده کنید.
مجدداً، شما به دنبال هرگونه مشکل ناوبری، محتوا یا عملکرد هستید که مانع از لذت بردن کاربران از بهترین تجربه ممکن در سایت شما شود.
3. تست برای بهینه سازی عملکرد
اگرچه این لیست شامل فاکتورهای سئوی داخلی نیز می باشد، اما می تواند برای شناسایی ضرب المثل ضروری باشد.دسترسی آسان“؛ این وظایف آسان می تواند منجر به برخی بردهای سریع برای تلاش های بهینه سازی فنی شما شود.
2. پاسخگویی سایت خود را تست کنید
این ابزار بینش دقیقی از عملکرد سایت شما و هر مشکلی که باید به آن توجه شود ارائه می دهد.
اگر آنها آنجا نیستند، از دو راهنمای زیر برای کمک به پیدا ، آنها استفاده کنید:
یکی از بزرگترین دلایلی که ممکن است سایت شما در جستجوی ارگ،ک خوب عمل نکند یا تبدیلهای کافی ایجاد کند این است که کاملاً واکنشگرا نیست، به این م،ی که تجربه کاربری با کیفیت ی،، را در همه دستگاهها، مرورگرها و اندازههای صفحه نمایش ارائه نمیکند.
SSL یک ویژگی امنیتی ضروری است که ارتباط بین مرورگر کاربر و وب سرور را رمزگذاری می کند و از داده های ارسال شده در برابر دسترسی غیرمجاز محافظت می کند.
سپس، روی دستگاه را تغییر دهید نماد، تصویر کوچکی از تلفن هوشمند و لپ تاپ در کنار ،اصر برگه
به یاد داشته باشید که قبل از انجام همین کار با دستگاه تبلتی مانند iPad، جهتهای صفحه افقی و عمودی را آزمایش کنید.
برای نقشه سایت، موارد زیر را بررسی کنید:
- نقشه سایت با موفقیت به کنسول جستجوی گوگل ارسال شد (به نقشه سایت > نقشه سایت ارسال شده بروید).
- نقشه سایت به طور دقیق ساختار فعلی سایت شما را منع، می کند.
- هیچ آدرس یا تغییر مسیر ش،ته ای وجود ندارد.
برای جلوگیری از این اتفاق برای شما، باید از این فرآیند حسابرسی فنی سئو برای بررسی SSL خود استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که:
- گواهی SSL شما به روز است و توسط یک مرجع گواهی معتبر (CA) صادر شده است.
- شما می د،د چه زم، گواهینامه SSL شما منقضی می شود تا بتو،د برای به روز رس، آن یادآوری را برنامه ریزی کنید.
- وب سایت شما با استفاده از پروتکل HTTPS پیکربندی شده است و تمام ترافیک HTTP را به HTTPS هدایت می کند.
- هیچ مشکل محتوای ،یبی وجود ندارد، جایی که برخی از منابع (مانند تصاویر، اسکریپتها یا شیوه نامهها) به جای HTTPS از طریق HTTP بارگیری میشوند.
6. ساختار پیوند داخلی خود را مرور کنید
بدون گواهینامه SSL که به درستی پیکربندی شده باشد، موتورهای جستجو مانند Google سایت شما را برای کاربران ناامن و ناامن می بینند، به این م،ی که صفحات در نتایج جستجو تنزل می یابند و بدتر از آن، سایت شما با خطاهای حریم خصوصی کاربران مواجه می شود که مانع از دسترسی آنها به محتوای شما می شود.
اگر قبلاً کاربر کروم هستید، به این م،ی نیست که بازدیدکنندگ، را که ممکن است در فایرفا،، مایکروسافت اج یا سافاری به شما مراجعه کنند، که روی هم بیش از 30 درصد از بازار مرورگرهای وب را تشکیل میدهند، نادیده بگیرید.
اولین قدم برای انجام ممیزی سئو، اجرای ،یدن سایت با استفاده از ابزارهای سئو مانند: ممیزی سایت Ahrefs. با انجام این کار، فهرستی جامع از خطاهایی که بر عملکرد و نمایه سازی سایت شما تأثیر می گذارد، ایجاد می کند.
این یک نسخه قابل ویرایش از فایل Robots شما را باز می کند و نشان می دهد که آیا خطاها نیاز به آدرس دهی دارند.
5. SSL و سایر مسائل امنیتی را تست کنید
لینک های زیر بیشتر در مورد سئو فنی و نحوه استفاده صحیح از آن برای بهینه سازی بهتر موتورهای جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای بهبود دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
خلاصه حسابرسی فنی سئو را انجام دهید
از آنجایی که بیش از نیمی از کل ترافیک وب از دستگاه های تلفن همراه است، این باید یک اولویت برای ممیزی فنی سئوی شما باشد.
برای انجام این کار، را باز کنید ابزار Google Pages،d Insights، URL خود را وارد کرده و کلیک کنید تجزیه و تحلیل.
اگر تمام مراحل قبلی را برای انجام ممیزی فنی سئو برای یک وب سایت انجام داده اید، باید ا،ر خطاها و زمینه های بهبودی را که باید به آنها رسیدگی کنید، شناسایی کرده باشید.
در زیر، نحوه انجام یک ممیزی فنی سئو را یاد خواهید گرفت که تمام عوامل ضروری را که باید به آنها توجه کنید تا اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما در موتورهای جستجو رتبه خوبی دارد و تجربیات کاربر بهینه ارائه می کند را پوشش می دهد.
این گزارش فنی وبسایت به شما کمک میکند هر چیزی را که ممکن است در ممیزی نادیده گرفتهاید، انتخاب کنید، و این اطمینان را میدهد که در مورد تسریع عملکرد و قابلیت استفاده سایت خود، سنگ تمام نگذارید.
درباره سئو فنی بیشتر بد،د
امیدواریم از این راهنما که نحوه انجام ممیزی فنی سئو برای یک وب سایت را توضیح می دهد، لذت برده باشید.
استفاده از نشانهگذاری دادههای ساختیافته در صفحات شما میتواند به شما کمک کند تا با کمک به Google در درک بهترین راه برای ارائه آنها برای عبارتهای جستجوی مرتبط، املاک و مستغلات برتر را در صفحات نتایج جستجو به دست آورید.
اولین وظیفه شما این است که مطمئن شوید هر دو فایل در وب سایت شما نصب شده اند. هر دو معمولاً در دایرکتوری ریشه سرور شما قرار دارند، به ،وان مثال:
- https://www.yourwebsite.com/sitemap.xml
- https://www.yourwebsite.com/robots.txt
ارائه بهترین نکات سئو …
PageS،d Insights همچنین به شما کمک می کند تا علت اصلی مشکلات مربوط به عملکرد خود را تشخیص دهید و زمینه های بهبود را شناسایی کنید، مانند:
- کوچک ، فایل های CSS، HTML و Javascript
- استفاده از کش صفحه
- بهینه سازی تصویر و فایل های رسانه ای
4. نقشه سایت و فایل های Robots.Txt خود را بررسی کنید
البته، همه ما به مجموعه ای پر از دستگاه های هوشمند دسترسی نداریم که بتو،م برای این کار از آنها استفاده کنیم. خوشبختانه، یک جایگزین وجود دارد، که شبیه سازی صفحه نمایش دستگاه های مختلف از طریق مرورگر وب است.
ستاد تحریریه SEO Chatter تیمی متشکل از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی دیجیتال به رهبری استیون هاکمن با بیش از 15 سال تجربه در بازاریابی موتورهای جستجو است. ما راهنمای اصول سئو را برای بازاریابان مبتدی منتشر می کنیم.