رسانه های اجتماعی بخشی از تجربه دیجیتال مدرن هستند.
حتی آن دسته از افراد نگهدارنده که اصرار دارند به حساب فیس بوک، تیک تاک یا توییتر نیازی ندارند، همچنان در قالب پستها، مقالهها و ارجاعات مرتبط، تحت تأثیر آن قرار میگیرند.
و بیشتر سازمان ها اهمیت حفظ حضور در این پلتفرم ها را می دانند.
به همین دلیل است که بسیاری از صفحات وب، پست های وبلاگ و ایمیل ها شامل نمادهای آشنا مانند پرنده آبی کوچک برای توییتر، دوربین برای اینستاگرام، “in” برای لینکدین و غیره هستند.
ا،ر مردم میدانند که اگر روی این نمادهای فوراً قابل تشخیص در یک وبسایت یا ایمیل کلیک کنند، آنها را به صفحه ،بوکار در سایت رسانه اجتماعی مربوطه هدایت میکند.
و این نمادها حتی در تنظیمات آفلاین نیز نشان داده شده اند: در تبلیغات در فضای باز، تبلیغات تلویزیونی، یا چاپ شده در پایین وثیقه برای تشویق بینندگان به یافتن و دنبال ، تبلیغ کننده در سیستم عامل های دیجیتال.
اما قبل از اینکه پینترست قرمز رنگ “p” و “f” فیس بوک را روی تمام مطالب بیرونی خود بزنید، چند نکته وجود دارد که باید بد،د – مهمتر از همه، اینکه این نمادها دارای حق چاپ هستند و باید در آنها استفاده شود. مطابق با دستورالعمل های برند اجباری سایت رسانه های اجتماعی.
استفاده نادرست یا تحریف می تواند منجر به عواقب قانونی برای ،ب و کار شما شود.
نگران نباشید، زیرا این قطعه در نظر گرفته شده است تا تمام اطلاعاتی را که برای مطابقت با این دستورالعمل ها نیاز دارید و همچنین مکان یافتن لوگوی 10 مورد از محبوب ترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی را در اختیار شما قرار دهد.
هر آنچه که باید در مورد استفاده از آی، های رسانه های اجتماعی بد،د
فیس بوک
نماد تایید شده فیس بوک را می توان از سایت دانلود کرد صفحه منابع برند فیس بوک.
دستورالعمل های استفاده
- لوگوی فیس بوک یک f کوچک در یک دایره است.
- آرم “f” باید برای اشاره به حضور شما در فیس بوک استفاده شود. این می تواند صفحه، نمایه، گروه یا رویداد شما باشد.
- شما باید از یک فراخوان برای اقدام واضح استفاده کنید، به ،وان مثال، “ما را در فیس بوک دنبال کنید.”
- نماد فیس بوک باید از نظر اندازه با سایر نمادهای مجاور برابر باشد و فضای خالی کافی بین آنها وجود داشته باشد. شکل و نسبت آن باید حفظ شود.
- نباید روی اشیاء فیزیکی ساخته یا متحرک شود.
- این نماد فقط باید به رنگ آبی فیس بوک، یا سفید، خا،تری یا سیاه در وب سایت ها یا وثیقه با محدودیت رنگ استفاده شود.
- استفاده از دارایی های برند فیس بوک در تلویزیون، تبلیغات دیجیتال یا بسته بندی نیاز به مجوز دارد.
یوتیوب
یوتیوب سه نماد قابل دانلود (روشن تمام رنگی، تاریک تمام رنگی و تک رنگ) را از خود ارائه می دهد. صفحه منابع برند.
دستورالعمل های استفاده
- آرم یوتیوب یک مثلث در داخل یک مربع گرد است.
- استفاده از نشانواره YouTube به فضای خالی برابر یا بیشتر از اندازه مثلث در نماد نیاز دارد.
- لوگو بدون توجه به اندازه دستگاه باید واضح و خوانا باشد. حداقل ارتفاع برای رسانه های دیجیتال 20 پی،ل و برای چاپ 0.125 اینچ است.
- لوگو به هیچ وجه نباید تغییر کند.
- نماد نشانواره را میتوان به ،وان یک فراخوان برای اقدام (CTA) یا نسخه کوتاهتر نشانواره YouTube استفاده کرد.
- لو،ا و نمادهایی که به ،وان پیوند عمل می کنند باید به یک کانال YouTube اشاره کنند.
واتس اپ
دارایی های برند واتس اپ، از جمله نمادها، برای دانلود در دسترس هستند صفحه نمای کلی برند.
دستورالعمل های استفاده
- لوگوی سبز و سفید واتس اپ باید تا حد امکان استفاده شود، در صورتی که محتوا عمدتاً سیاه یا سفید باشد، از نسخه سیاه یا سفید استفاده شود.
- آرم مربع گرد سبز باید برای اشاره به نسخه iOS استفاده شود، نه به ،وان نماد رسانه های اجتماعی یا دکمه اشتراک گذاری.
- آی،های واتساپ نباید تغییر کنند، از جمله تغییر طرح، ،یب آن با کلمات یا تصاویر دیگر، یا تغییر رنگهای آن.
- منابع برند واتس اپ هرگز نباید به گونه ای استفاده شوند که دلالت بر مشارکت، حمایت مالی یا تایید داشته باشد.
اینستاگرام
آی، های اینستاگرام برای دانلود در دسترس هستند صفحه نمادهای برند.
دستورالعمل های استفاده
- علامت (آی، دوربین) باید برای اشاره به حضور شما در اینستاگرام استفاده شود. نماد برنامه فقط برای تشویق افراد به دانلود برنامه یا زم، که در دستگاهی در کنار سایر برنامه ها نشان داده می شود استفاده می شود.
- باید یک دکمه CTA در کنار علامت وجود داشته باشد مگر اینکه در یک ردیف با سایر نمادهای رسانه های اجتماعی نشان داده شود.
- حداقل فضای خالی بین گلیف و سایر ،اصر بصری نصف اندازه آن در همه طرف است.
- هرگز نباید از حروفی استفاده کنید که متن،، چرخانده یا کوچکتر از 29×29 پی،ل نباشد.
- شما می تو،د از گلیف در هر رنگ ثابتی استفاده کنید، اگرچه اینستاگرام سیاه یا سفید را توصیه می کند.
TikTok
TikTok و بستههای لوگو و دکمه را میتوان در این صفحه دانلود کرد صفحه راهنمای طراحی.
دستورالعمل های استفاده
- لوگوی اصلی TikTok یک نماد “یادداشت” و علامت کلمه TikTok است. ثانویه فقط از نت استفاده می کند. هنگامی که دو مورد اول به دلیل محدودیتهای اندازه، قالب یا طراحی من، نیستند، میتو،د از لوگوی انباشته سوم که دارای یادداشت بالای علامت کلمه است استفاده کنید.
- آی، ها باید همیشه حاشیه ای حداقل 5 درصد از ارتفاع قالب داشته باشند.
- باید فضای خالی برابر با عرض کامل لوگو در همه طرف وجود داشته باشد.
- حداقل اندازه آی، برای رسانه های دیجیتال 16 پی،ل و برای چاپ 3 میلی متر است.
- لوگو نباید در هر کاربری تغییر رنگ، تغییر رنگ، چرخش یا تغییر داده شود. از استفاده از آن در پس زمینه های شلوغ خودداری کنید.
اسنپ چت
لوگوی رسمی شبح اسنپ چت را از صفحه راهنمای برند دانلود کنید.
دستورالعمل های استفاده
- لوگوی اسنپ چت یک روح در سیاه یا سفید است، تنها رنگ هایی که باید در آن نشان داده شود.
- به هیچ وجه نباید لوگو را تغییر دهید، بچرخ،د، تغییر دهید یا مانع ایجاد کنید.
- لوگوی اسنپ چت باید به اندازه هر لوگوی دیگری باشد که در کنار آن نمایش داده می شود.
- نماد برنامه نباید به جز در زمینه برنامه های تلفن همراه یا یک نماد در تلفن همراه استفاده شود.
- نمادهای Snapcode که یافتن نمایه شما را برای کاربران آسان می کند ممکن است در وب، رسانه های اجتماعی، بسته بندی و چاپ استفاده شوند.
پینترست
آی، های Pinterest را می توان در سایت دانلود کرد صفحه دستورالعمل های برند.
دستورالعمل های استفاده
- نماد Pinterest یک اسکریپت “P” روی یک دایره قرمز، سیاه یا سفید است.
- شما فقط باید از نشان Pinterest استفاده کنید – نه علامت کلمه.
- تمام موارد استفاده باید با یک CTA متن، با نماد همراه باشد.
- در صورت امکان باید از نماد قرمز استفاده شود.
- طرح کلی، فیلتر یا جلوه ای به لوگو اضافه نکنید. اگر کنتراست کافی نیست، از رنگ جایگزین استفاده کنید.
- P نباید از دایره برداشته شود یا به شکل دیگری قرار گیرد.
نشانواره Reddit، علامت کلمه، و نمادهای اشتراکگذاری را میتو،د از اینجا دانلود کنید صفحه منابع برند.
دستورالعمل های استفاده
- لوگوی Reddit یک بیگانه خندان سفید رنگ است که با نام مستعار سر «Snoo» روی پسزمینهای نارنجی است.
- در صورت امکان، نماد و علامت کلمه باید با هم استفاده شوند.
- نمادها و علامت کلمه باید با فضای خالی حداقل 140٪ از اندازه نماد احاطه شوند.
- نماد Snoo فقط می تواند بدون علامت کلمه به ،وان نماد اشتراک گذاری یا در خود Reddit استفاده شود.
- نماد نباید به هیچ وجه رنگ آمیزی، طرح کلی، تحریف، مع، یا اصلاح شود.
لینکدین
لو،ا و نمادهای لینکدین در آن موجود است صفحه دانلودها.
دستورالعمل های استفاده
- نماد لینکدین یک “in” کوچک در داخل یک کادر گرد است. رنگ پیشفرض آن آبی است، اما یک نسخه مشکی را میتوان در طرحبندیهای سیاه و سفید و یک نسخه سفید را در پسزمینههای تیره استفاده کرد.
- حداقل فضای خالی اطراف لوگو باید 200٪ عرض “i” باشد.
- حداقل اندازه مورد نیاز 21 پی،ل در رسانه دیجیتال و 0.25 اینچ در چاپ است.
- نمادهای ® و ™ باید به وضوح قابل مشاهده و خوانا باشند.
- ،اصر و ابعاد طراحی هرگز نباید اصلاح شوند.
توییتر
دارایی های توییتر در دسترس هستند صفحه Brand Toolkit.
دستورالعمل های استفاده
- نماد توییتر یک پرنده است که بسته به پس زمینه آبی یا سفید است.
- برخلاف دیگر سایتهای رسانههای اجتماعی، توییتر ترجیح میدهد که نماد آن بدون قرار گرفتن در یک جعبه یا دایره به همان شکلی که هست استفاده شود – اگرچه در صورت تمایل میتو،د آن را در یک دایره، مربع یا مربع گرد قرار دهید.
- نمیتوان آن را کج کرد، چرخاند، متحرک کرد، یا تغییر داد.
- فقط باید از آ،ین نسخه لوگو استفاده شود.
- حداقل اندازه مورد نیاز 32 پی،ل است.
استفاده از آی، های رسانه های اجتماعی
همانطور که می بینید، روش های استفاده از آی، های رسانه های اجتماعی تفاوت هایی وجود دارد، اما همه آنها چند چیز مش، دارند – ی،ی اینکه آنها اجازه تغییرات را نمی دهند و باید از آنها برای اتصال به صفحه برند خود استفاده کنید. در پلت فرم مربوطه
اگر از چندین نماد استفاده می کنید، مطمئن شوید که از نظر اندازه و وضوح ی،ان هستند.
این بدان م،است که در حالی که حداقل اندازه لینکدین 21 پی،ل است، زم، که در کنار پرنده توییتر قرار می گیرد باید حداقل 32 پی،ل باشد.
وقتی صحبت از قرارگیری شد، باید هنگام قرار دادن آنها یک مکان برجسته انتخاب کنید، اما مراقب باشید که برند شما را تحت الشعاع قرار ندهد.
دو مورد از رایجترین مکانها برای این نمادها در صفحات وب در بالای صفحه و در پایین صفحه قرار دارند. در این مکانها، کاربران به راحتی آنها را پیدا میکنند، در حالی که به بخشی یکپارچه از طراحی صفحه تبدیل میشوند.
علاوه بر قرار دادن آنها در صفحات وب، می تو،د آنها را در امضای ایمیل خود یا در خبرنامه های ایمیل نیز بگنج،د.
آنها همچنین می توانند در بازاریابی غیرهایپرپیوندی مانند تبلیغات تلویزیونی، روی بیلبوردها و در تبلیغات چاپی استفاده شوند. فقط توجه داشته باشید که این استفادهها فقط برای تأیید حضور برند شما در این پلتفرمها مفید است.
آی، های رسانه های اجتماعی راه بسیار خوبی برای افزایش تعداد فالوورهای شما هستند و در عین حال راهی برای ارتباط افراد با ،ب و کار شما فراهم می کنند. فقط توجه داشته باشید که دستورالعمل های منطقی دقیقی در مورد نحوه و زمان استفاده از آنها وجود دارد.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: ،nding66/Shutterstock
منبع: https://www.searchenginejournal.com/social-media-logos/470845/