
مروری سریع بر هوش مصنوعی در محتوا
اگرچه هوش مصنوعی (AI) مدتی است که وجود داشته است، اما استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا در چند ماه اخیر، به ویژه با ظهور ChatGPT، واقعاً به صحنه رسیده است.
ابزارهای دیگری مانند Jasper، Frase، Marketmuse، SurferSEO، سالهاست که نوعی هوش مصنوعی را برای سازندگان محتوا و صاحبان سایت پیادهسازی میکنند.
پس چرا در حال حاضر افزایش شدید محبوبیت جریان اصلی وجود دارد؟
تا حدودی به این دلیل که نحوه تعامل ChatGPT (و سایرین مانند جاسپر) با ما … خوب، بسیار منظم است. به سادگی تایپ یک دستور در اعلان نتایج سریع و دقیقی را ارائه می دهد. اما تا حد زیادی، قابلیت های آن درهای جدیدی را به روی تولیدکنندگان محتوا و صاحبان سایت باز می کند.
اخیراً، وقتی مردم در مورد هوش مصنوعی صحبت می کنند، به نظر می رسد مکالمه همیشه تحت دو ایدئولوژی قرار می گیرد:
- مردم فکر می کنند که تمام تولید محتوا را در اختیار خواهد گرفت.
- یا کاملاً از آن دوری میکنند تا توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو جریمه نشوند.
اما چرا باید تحت این دو افراط قرار گیرد؟ آیا حد وسطی وجود ندارد؟
خوب، بله، وجود دارد!
وقتی به چگونگی تغییر چشمانداز محتوا توسط هوش مصنوعی نگاه میکنیم، نباید به این فکر کنیم که “این چیز کار من را خواهد گرفت!” یا “خب، هر ،ی که از آن استفاده کند جریمه می شود”. در عوض، باید بد،م که این ابزار قدرتمندی است که میتوان از آن برای کارآمدتر ، خود استفاده کرد!
این دقیقاً همان چیزی است که هوش مصنوعی برای انجام آن ساخته شده است – زندگی ما را آسانتر میکند.
برای مثال، وقتی سوار ماشینم میشوم تا از خواربارفروشی به خانه بروم، سیری به من میگوید که چقدر دور هستم و چقدر طول خواهد کشید، با در نظر گرفتن ال،ای ترافیک. این عالی است! این کار من را از انجام این کار حذف می کند و به من یک نگاه اجمالی به مسیر خانه ام می دهد.
اما من اجازه نمیدهم سیری فرمان را در دست بگیرد…
به عبارت دیگر، هوش مصنوعی میتواند به ما کمک کند به جایی که میرویم برسیم، اما خود نمیتواند ما را به آنجا برساند. هوش مصنوعی همچنان به لمس انسان نیاز دارد. میتواند فرمانها را اجرا کند، ایدهها را تولید کند و راهنماییهای ما را ارائه کند، اما همچنان به ما نیاز دارد که به او بگوییم چه کاری انجام دهد و چگونه آن را انجام دهد.
در این مقاله، نحوه استفاده از هوش مصنوعی را پوشش خواهیم داد.به طور خاص ChatGPT— برای ایجاد محتوا برای اینکه فرآیندهای شما کارآمدتر، مقیاس پذیرتر و آسان تر شود. ما در زیر همه چیز را به دسته های مختلف برای شما ت،یم می کنیم.
یادداشت سریع در مورد هوش مصنوعی
شخصاً معتقدم با سرعت حرکت فناوری هوش مصنوعی و مسیری که می رود، این راه آینده (نزدیک) خواهد بود. این یک بی،ه گسترده است، بنابراین اجازه دهید توضیح دهم…
من فکر نمی کنم همه محتوای آنلاین با هوش مصنوعی تولید شوند. من فکر نمیکنم که نویسندگان و تولیدکنندگان محتوا را بیربط کند. و من فکر نمی کنم که ترمیناتورها برای تسلط بر نسل بشر قیام کنند.
چیزی که من فکر می کنم اتفاق خواهد افتاد (و در برخی از ظرفیت ها در حال حاضر اتفاق می افتد) این است که نحوه مشاهده و ایجاد محتوا تغییر خواهد کرد. این فرآیندها را کارآمدتر و به احتمال زیاد رقابتی تر می کند.
همانطور که گفته شد، اگر از هوش مصنوعی در برخی از ظرفیت ها برای محتوا یا وب سایت خود استفاده نمی کنید، در حال بازی ، هستید.
نحوه استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا
احتمالاً بیشترین سؤالی که در حال حاضر میپرسم این است که «آیا از هوش مصنوعی برای نوشتن محتوا استفاده میکنید؟».
اگر از هوش مصنوعی برای نوشتن 100٪ محتوای خود استفاده می کنید، احتمالاً چیزی با کیفیت یا ارزش به دست نمی آید. اما همانطور که قبلا اشاره کردم، این یک سناریوی افراطی است.
فقط به این دلیل که ChatGPT می تواند یک مقاله کامل برای شما بنویسد، به این م،ی نیست که شما باید از آن استفاده کنید. در واقع، این حتی یک راه موثر برای استفاده از آن نیست – شما به سختی سطح را می ،اشید.
در زیر به روشهای خاصی میپردازیم که میتو،د از ChatGPT برای کمک به ایجاد محتوا استفاده کنید.
توجه داشته باشید: بیشتر این دستورات را می توان بر روی Jasper یا Frase (یا ابزارهای دیگر با قابلیت AI/GPT) نیز استفاده کرد. برای این مقاله، ما فقط بر روی دستورات ChatGPT تمرکز می کنیم.
استفاده از هوش مصنوعی برای بازنویسی یک پاراگراف
با استفاده از ChatGPT، به سادگی دستور را وارد کنید: “این پاراگراف را بازنویسی کنید”
سپس آن را با محتوایی که می خواهید بازنویسی کنید دنبال کنید. حتی می تو،د چند دستور اضافی مانند آهنگ، سبک یا شخصیتی که می خواهید آن را منتقل کنید اضافه کنید.
اگر به اطلاعاتی برخورد کنید که به یک پاراگراف ساختاریافته یا یک فکر واحد نیاز دارید، این می تواند عالی باشد.
متراکم ، نقاط گلوله در یک پاراگراف
میتو،د از ChatGPT برای گسترش یا ایجاد یک پاراگراف یا جمله بر اساس نکات مهمی که باید پوشش دهید استفاده کنید. اگر با بلاک نویسنده مواجه هستید یا مطمئن نیستید که چگونه بخش جدیدی از یک مقاله را شروع کنید، عالی است.
وارد ، را امتحان کنید: «نقاط گلوله زیر را به شکل الف متراکم کنید [type] پاراگراف: [your content]”
ایجاد نقاط گلوله برای یک موضوع خاص
همچنین، میتو،د بر اساس یک موضوع خاص، نقاط گلوله ایجاد کنید. این میتواند به شما کمک کند تا نکات خاصی را که از دست دادهاید بسط دهید، میتواند به،وان خلاصهای برای بخشی از مقاله یا به،وان نمای کلی محصول استفاده شود.
دستوری مانند: “تولید نقاط گلوله برای [xyz] موضوع”.
ایجاد ،وان بر اساس کلمات کلیدی
هر نویسندهای میداند که یک ،وان میتواند به همان اندازه مهم باشد، اگر نگوییم بیشتر از محتوایی که مینویسید – معمولاً این چیزی است که او را در وهله اول به مقاله میرساند.
اگر به دیوار برخورد می کنید یا فقط به ایده هایی در مورد ،وان مقاله خود نیاز دارید، دستور را تایپ کنید:
یک ،وان برای کلمه کلیدی زیر ایجاد کنید: [insert keyword]”
یا می تو،د این کار را برای چندین کلمه کلیدی انجام دهید.
آن را برای یک کودک توضیح دهید
گاهی اوقات به اطلاعاتی برخورد می کنیم که بیش از حد فنی یا خارج از سطح تخصص ما هستند. مگر اینکه در حال نوشتن محتوا برای یک نشریه خاص هستید، پس محتوای شما باید به راحتی قابل خواندن باشد.
میتو،د از هوش مصنوعی برای کمک به بازنویسی چیزی در زمینهای سادهتر استفاده کنید که درک آن آسانتر است—از آنجا، میتو،د آن را با کلمات خود ویرایش و اصلاح کنید.
از دستور استفاده کنید: “موارد زیر را برای کودک توضیح دهید”
در اینجا نمونه ای از یک قطعه از ویکی پدیا در مورد پرا،ید هیدروژن آورده شده است.
روی یک جمله و/یا پاراگراف بسط دهید
همانطور که قبلا ذکر شد، گاهی اوقات ما به بلوک نویسنده برخورد می کنیم. استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به گسترش یک فکر یا ایده اصلی می تواند به شما کمک کند تا از این موضوع عبور کنید.
از این دستور برای کمک به ایجاد ایده های جدید برای محتوای خود استفاده کنید:
«این جمله را بسط دهید»
ایجاد یک پرسش متداول بر اساس یک موضوع
این دستور نه تنها برای سوالات متداول در محتوای شما مفید است، بلکه برای ایده پردازی موضوع نیز مفید است. گاهی اوقات پرسشهای متداول ایجاد شده میتواند به ،وان موضوعات فرعی در محتوای شما مفید باشد یا به شما کمک کند تا نکاتی را که قبلاً از دست دادهاید بسط دهید.
دستور را تایپ کنید: «فهرستی از سؤالات متداول مرتبط ایجاد کنید [topic]”
حتما مشخص باشید از طرف دیگر، اگر قبلاً محتوای خود را نوشتهاید، میتو،د آن را ب،ب،د و بپرسید “یک لیست از سوالات متداول مرتبط برای محتوای بالا ایجاد کنید”.
نحوه استفاده از هوش مصنوعی برای برنامه ریزی محتوا و ایده پردازی موضوع
اگرچه استفاده از هوش مصنوعی برای نوشتن محتوای شما می تواند زمان صرف شده برای نوشتن را به شدت کاهش دهد، اما همیشه عالی نخواهد بود – در واقع، به ندرت اینطور می شود. برای بسیاری از مردم، این یک نقطه گیر است – اگر مجبور باشم در محتوای هوش مصنوعی خود تجدید نظرهای اساسی انجام دهم، آیا ارزش استفاده از آن را دارد؟
موافقم، اما راه بسیار مؤثرتری برای استفاده از آن وجود دارد که نتایج بهتری به دست می آورد.
قبل از گذاشتن قلم روی کاغذ (یا انگشتان روی صفحه کلید) به تمام مراحلی که باید بردارید فکر کنید. برنامهریزی برای اینکه محتوای شما چگونه به نظر میرسد و چگونه نوشته میشود، یک فرآیند مهم برای هر صاحب سایت یا تولیدکننده محتوا است – اینجاست که میتوان از هوش مصنوعی بهترین استفاده را کرد.
در زیر به چند مرحله ساده می پردازم که می تو،د برای استفاده از هوش مصنوعی به نفع خود انجام دهید.
تحقیق کلیدواژه و ایده پردازی موضوع
ChatGPT می تواند ابزاری عالی برای یافتن موضوعات و ایده ها برای محتوا یا جایگاه شما باشد. در اینجا چند دستور ساده وجود دارد که نه تنها باعث صرفه جویی در ساعات شما می شود، بلکه نتایجی را نیز به همراه خواهد داشت که ممکن است خودتان فکرش را هم نکرده باشید.
این دستور را امتحان کنید تا خوشه های موضوعی جدیدی برای یک کلمه کلیدی یا دسته بندی خاص پیدا کنید:
«یک لیست از [x] سوالات مرتبط مرتبط با [keyword or topic]”
اگرچه حجم یا دشواری کلمه کلیدی را در اختیار شما قرار نمی دهد (مانند ابزارهایی مانند Ahrefs یا Semrush)، می تو،د موضوعات را در یک خوشه خاص نیز ایجاد کنید.
این دستور را نیز امتحان کنید:
«لیستی از عبارات جستجوی محبوب مرتبط با آن ایجاد کنید [topic]، که مربوط به [audience]”
از اینجا، میتو،د هر یک را گسترش دهید تا ببینید چه موضوعات فرعی دیگری را میتو،د پوشش دهید.
حتی می تو،د با استفاده از دستور زیر ،اوین با کیفیت بالا را از عبارات جستجو در لیست ایجاد کنید:
ایجاد ،وان مقاله برای [X number] موضوعات بالا”
نحوه استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای ایجاد مختصر
ایجاد مختصر می تواند فرآیندی باشد که اغلب نادیده گرفته می شود. با این حال، برای ایجاد محتوای با کیفیت بسیار مهم است. بسته به اینکه کدام کلمه کلیدی را هدف قرار می دهید، مخاطبان شما چه ،، هستند و چه پیامی را می خواهید به خوانندگان خود منتقل کنید، یک خلاصه هدف را به روشی واضح و مختصر مشخص می کند.
با استفاده از هوش مصنوعی در روشهای مختلف، متوجه شدم که هر چه دستور سادهتر باشد، ،وجیهای بهتری تولید میکند – و ایجاد مختصر برای این فرمول من، است. هوش مصنوعی نه تنها میتواند به تولید خلاصهها کمک کند، بلکه میتواند این کار را با دقت و کارآمد انجام دهد – فرآیندی که باعث صرفهجویی در ساعات کار شما میشود.
بیایید از یکی از ،وجیهای مثال «پیوند بیلدینگ» در بالا استفاده کنیم – پس از ایجاد فهرستی از موضوعات و کلمات کلیدی که میتو،م پوشش دهیم، ،ت به ایجاد خلاصهای میرسد.
در زیر یک دستور نمونه وجود دارد که میتو،د از آن استفاده کنید که باید همه چیزهایی را که به صورت خلاصه نیاز دارید پوشش دهد، اما با خیال راحت با آن بازی کنید. بسته به آنچه می خواهید در مقاله گنجانده شود، دستورات مختصر شما ممکن است متفاوت باشد.
یک طرح کلی/خلاصه بر اساس موارد زیر ایجاد کنید:
سایت اینترنتی: [your website]
کلمه کلیدی: [target keyword]
،وان: [،le of your article]
پیشنهادات H2، H3، H4 را در نظر بگیرید. زیر هر ،وان را درج کنید. شامل سوالات متداول مربوطه. شامل توضیحات متا زیر 142 کاراکتر. پیوندهای مرتبط با منابع را درج کنید.»
بد نیست، درست است؟ و اگر کامل نیست، میتو،د بخشهایی را که دوست دارید انتخاب کنید و هر کدام را گسترش دهید تا خلاصهای دقیقتر برای تیم خود ایجاد کنید.
من پیشنهاد می کنم با دستورات بازی کنید تا زم، که به ،وجی مورد نظر خود برسید. اما به طور کلی، این فرآیند کمتر از یک دقیقه طول کشید – در مقایسه با ساعاتی که برای ایجاد بریف برای تیم خود صرف خواهید کرد.
همچنین میتو،د این موارد را به مراحل خاص ت،یم کنید تا خلاصهای دقیقتر تهیه کنید:
- فهرستی از موضوعات و/یا کلمات کلیدی در اطراف یک خوشه خاص ایجاد کنید
- برای آن موضوعات ،اوین ایجاد کنید
- توضیحات متا را برای آن موضوعات ایجاد کنید
- موضوعات فرعی را برای پوشش در هر موضوع ایجاد کنید
- برای هر کدام یک خلاصه کوتاه ایجاد کنید
- برای کوتاه تر و دقیق تر با هم ،یب کنید
بسته بندی
ما امیدواریم که این نه تنها به بهینهسازی روشهای تولید محتوای شما کمک کرده باشد، بلکه ایدههای بیپای، را برای پیادهسازی با استفاده از هوش مصنوعی در اختیار شما قرار داده باشد. اینها همه فقط پیشنهادها و مثال هایی هستند که می تو،د مستقیماً از آنها استفاده کنید – اما راز واقعی تنظیم دستورات برای استفاده از آنها به طور خاص برای شما است.
بهترین توصیه ای که می توانم به شما بدهم این است که آن را امتحان کنید و تا حد امکان در دستورات خود خلاق باشید—این یک فرآیند آزمون و خطا است، اما زم، که فرمول کارآمد را پیدا کردید، فرآیند بسیار کارآمدتری ایجاد می کند.
اگر به دنبال سادهسازی این فرآیند هستید، میتو،د از Content Refined بازدید کنید—ما بسیاری از این رویههای هوش مصنوعی را اجرا میکنیم و همچنین از ابزارهای بهینهسازی (Marketmuse) برای کمک به مقیاسبندی محتوای صاحبان وبسایت استفاده میکنیم. ما سایت شما را بررسی میکنیم، بهترین کلمات کلیدی و موضوعات را برای هدفیابی، نوشتن، ویرایش و بهینهسازی محتوا برای سئو پیدا میکنیم و آن را مستقیماً در سایت خود منتشر میکنیم!
اگر به یک سرویس نوشتن هوش مصنوعی علاقه مند هستید، می تو،د از Rocket Content نیز دیدن کنید – راه حلی ارزان تر با نتایج عالی!
Narcis Bejtic بیش از 3 سال است که مدیر بازرگ، Content Refined بوده است. تمرکز او بر روی تحقیق کلمات کلیدی، بهینه سازی سئو و کمک به صاحبان سایت برای ایجاد محتوای با کیفیت بالا است که رتبه بندی می کند.
منبع: https://seochatter.com/،w-to-use-ai-for-content-creation/