Google Ads Keyword Planner ابزار مفیدی است. در این شکی نیست
چه اولین کمپین تبلیغاتی گوگل خود را شروع کنید و چه صدمین کمپین خود، داشتن یک برنامه یا پیش بینی بسیار مهم است.
اما آیا تا به حال به استفاده از Keyword Planner به ،وان راهی برای پیش بینی روند در آینده فکر کرده اید؟
جلوتر ماندن از منحنی با پیش بینی تقاضا می تواند شما را در هر بازار رقابتی متمایز کند.
در این پست، نحوه استفاده از ابزار Keyword Planner و نحوه استفاده از آن را توضیح خواهم داد تا تلاشهای PPC و SEO شما با هم کار کنند.
ابزار پیش بینی کلمات کلیدی تبلیغات گوگل چیست؟
این یک چیز است که بد،د چه چیزی ترند است اکنون.
این یک دارایی ارزشمند برای هر بازاریاب دیجیتال است.
اما در مورد آنچه که ترند خواهد شد چه می شود فردا یا دورتر به آینده؟ اصلاً چطور این را پیش بینی می کنید؟
ابزار پیش بینی کلمات کلیدی تبلیغات گوگل دقیقاً این کار را انجام می دهد.
این یک گزینه عالی برای هر ،ی است که به دنبال ارتقاء بازی SEM و SEO با محدود ، پتانسیل آینده برای هر کلمه کلیدی یا گروهی از کلمات کلیدی است.
به گفته گوگل، پیش بینی های خود را روزانه با داده های حدا،ر 10 روز گذشته به روز می کند.
این داده ها شامل تغییرات بازار است که در این مدت رخ داده است.
همچنین فصلی بودن را در نظر می گیرد، بنابراین شما با نوسانات طبیعی بازار گیج نمی شوید.
به طور خلاصه، پیش بینی کلمات کلیدی تبلیغات گوگل یک ابزار بسیار جالب است.
چگونه (و چرا) از ابزار پیش بینی استفاده کنیم
ابزار پیش بینی بخشی چند وجهی از Google Ads است و فقط نشان می دهد که پلت فرم تبلیغات در کل چقدر مفید است.
بسیار فراتر از داده های امروزی است و بینش هایی را برای آینده نزدیک ارائه می دهد.
حتی میتواند به اطلاعرس، دیگر تلاشها یا ابتکارات آینده و همچنین سود بردن از کانالهای دیگر مانند SEO کمک کند.
بنابراین، این پیش بینی به شما چه می گوید؟
ابزار پیش بینی به شما کمک می کند تا بفهمید کلمات کلیدی شما در تنظیمات بهینه چگونه عمل می کنند.
تو می تو،:
- حدا،ر هزینه هر کلیک (CPC) یا استراتژی پیشنهادی خود را بسته به بودجه خود تغییر دهید.
- نموداری از عملکرد ،نی خود را مشاهده کنید.
- پیش بینی ها را برای کلمات کلیدی جداگانه یا کلمات کلیدی گروه بندی شده مشاهده کنید.
- وقتی حدا،ر CPC یا استراتژی پیشنهاد قیمت خود را تنظیم میکنید، نحوه تغییر این ،نها را مشاهده کنید.
پیشبینی شما دارای محدوده تاریخ است و میتو،د بازه زم، را تغییر دهید تا ببینید چگونه بر پیشبینی شما تأثیر میگذارد.
دو راه برای مشاهده پیشبینیها در Google Ads وجود دارد، بنابراین بیایید ابزار پیشبینی کلمات کلیدی Google Ads را گام به گام برای شما بررسی کنیم.
نحوه استفاده از آن برای پیش بینی
در Google Ads Keyword Planner، چیزی به نام پیش بینی پیدا خواهید کرد.

به جای کلیک ، کلمات کلیدی جدید را کشف کنید، کلیک می کنید حجم جستجو و پیش بینی ها را دریافت کنید.

هنگامی که اینجا هستید، می تو،د یک کلمه کلیدی جداگانه یا گروهی از کلمات کلیدی را وارد کنید که با کاما یا ش،ت خط از هم جدا شده اند.
همچنین میتو،د یک فایل صفحهگسترده برای انتقال سریع کلمات کلیدی به ابزار پیشبینی آپلود کنید (همانطور که هر متخصص SEO یا SEM باید بداند، یک میانبر خوب اشکالی ندارد!).
هنگامی که کلمات کلیدی خود را وارد کردید و کلیک کنید شروع کنید، با صفحه ای با چند تب در سمت چپ گوگل ادز مواجه می شوید.

سه زبانه هستند پیش بینی ها، کلمات کلیدی ذخیره شده، و کلمات کلیدی منفی.
برای جنبههای پیشبینی، بدیهی است که میخواهید زیر برگه اول بم،د.
مجموعه ای از داده های پیش بینی را بر اساس کلمات کلیدی که وارد کرده اید مشاهده خواهید کرد.
Google Ads به صورت خودکار به صورت پیشفرض ماهانه پیشبینی میکند:
- اگر کلمه کلیدی تبلیغ شما را فعال کند، کلیک می کند.
- برداشت ها
- هزینه یا میانگین هزینه پیش بینی شده شما.
- نرخ کلیک (CTR).
- میانگین CPC یا میانگین مبلغی که ممکن است برای یک کلیک تبلیغ بپردازید.
- تبدیل ها
- میانگین هزینه هر ،ید (CPA).
در اینجا نمونهای از این است که پیشبینی جمعآوری شده براساس ورودیهای شما چگونه به نظر میرسد:

اگر به دنبال دوره کوتاهتر یا طول،تر هستید، میتو،د تنظیمات تاریخ را بهروزرس، کنید.
در پایان، یک نمودار و نمودار داده بسیار زیبا خواهید داشت که پیشبینیها (یا پیشبینیهای) آینده را برای کلمات کلیدی انتخابی شما نشان میدهد.
این به شما کمک می کند تا بهترین برنامه عملیاتی را برای کمپین های آینده تعیین کنید و حتی به شما امکان می دهد تا بد،د که آیا باید کمپین های موجود را بر اساس پرس و جوها و رفتار مصرف کننده تنظیم کنید یا خیر.
به یاد داشته باشید که اعدادی که با هر معیار مرتبط میبینید همان چیزی است که احتمالاً برای کلمات کلیدی یا گروهی از کلمات کلیدی خود به دست خواهید آورد. بر اساس هزینه تبلیغات شما.
اگر بودجه شما تغییر کند، این اعداد تغییر خواهند کرد و ثابت میکنند که رویکرد گوگل واقعا چقدر جامع است.
با این حال، گوگل به وضوح نشان می دهد که صرف هزینه بیشتر ،وماً معادل تبدیل بهتر نیست.
وقتی کارتان تمام شد، یک یا همه این مراحل را انجام دهید:
- پیش بینی خود را دانلود کنید برای این کار دکمه دانلود را در صفحه انتخاب کنید.
- طرح کلمات کلیدی خود را با اعضای تیم به اشتراک بگذارید. می تو،د این کار را با کلیک بر روی سه نقطه کنار طرح خود و ویرایش تنظیمات اشتراک گذاری (زیر ویرایش اشتراک گذاری).
- به این فکر کنید که این چگونه در نقشه راه رسانه پولی، سئو و بازاریابی محتوا شما قرار می گیرد.
آیا این تنها راه برای مشاهده پیش بینی ها در تبلیغات گوگل است؟
جواب کوتاه: نه اینطور نیست!
پاسخ طول،: راه دیگری هم وجود دارد و با کلیک ، می تو،د آن را پیدا کنید کلمات کلیدی جدید را کشف کنید بجای حجم جستجو و پیش بینی ها را دریافت کنید در آغاز.
وقتی استفاده می کنید کلمات کلیدی جدید را کشف کنید، تو می تو،:
- ایده های جدید برای کلمات کلیدی کشف کنید.
- فهرست موجود از کلمات کلیدی را بر اساس آنچه که دادهها نشان میدهند ویرایش کنید.
اما علاوه بر اینها، زم، که کلمات کلیدی در برنامه شما قرار دارند، می تو،د پیش بینی عملکرد را نیز مشاهده کنید.
به ،وان یک معیار اختیاری، می تو،د یک کمپین جدید بر اساس پیش بینی های مثبت ایجاد کنید.
یا می تو،د از آنها برای تقویت کمپین های موجود خود استفاده کنید.
اگر می خواهید کلمات کلیدی را به طرح خود اضافه کنید از کلمات کلیدی جدید را کشف کنید بنابراین می تو،د عملکرد آنها را پیش بینی کنید، می تو،د چند مرحله ساده را دنبال کنید:
- کادر کنار هر کلمه کلیدی را که می خواهید اضافه کنید علامت بزنید. سپس روی گزینه کشویی کلیک کنید به برنامه اضافه کنید.
- یکی را انتخاب کنید به برنامه اضافه کنید یا به کمپین موجود اضافه کنید.
- روی گزینه کشویی کلیک کنید اضافه ، به [name of ad group]. با استفاده از گزینه کشویی یک نوع مطابقت را انتخاب کنید مسابقه گسترده.
- انتخاب کنید کلمات کلیدی را اضافه کنید، و voila!
نحوه مشاهده روند کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل
بهترین راه برای مشاهده روند کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل، در ،مت “کلمات کلیدی ذخیره شده” از ناوبری سمت چپ است.

کلیک کنید بر روی کلمات کلیدی ذخیره شده برگه برای مشاهده:
- میانگین جستجوهای ماهانه
- تغییر سه ماهه
- تغییر سال.
- رقابت (کم، متوسط یا زیاد).
- سهم نمایش آگهی
- پیشنهاد قیمت بالای صفحه (محدوده پایین و بالا).
نمونه ای از این که در تبلیغات گوگل چگونه به نظر می رسد در زیر آمده است:

این دادههای تاریخی را با پیشبینیهای پیشبینیشده از حساب Google Ads خود ،یب کنید، و تصویری جامع از کلمات کلیدی صنعت خود خواهید داشت!
توجه داشته باشید: در حالی که ابزار پیشبینی کلمات کلیدی Google Ads مواردی مانند پیشنهاد قیمت، بودجه و فصلی بودن را در نظر میگیرد، دادههای تاریخی اینطور نیست. فقط این را در طول مقایسه خود در نظر داشته باشید.
چگونه ابزار پیشبینی کلمات کلیدی تبلیغات گوگل با ،یب رسانههای پولی کلی مطابقت دارد
رسانه پولی به بهترین وجه به صورت کلی ارائه می شود. PPC نباید در سیلو کار کند.
در حالی که ابزار پیشبینی کلمات کلیدی Google Ads باید یک جزء پرکاربرد در کارنامه بازاریابی شما باشد، اما تنها دوست شما نیست.
با استفاده از ،یب همه این ابزارها، می تو،د یک استراتژی بازاریابی جامع و برنامه ریزی شده درست کنید.
شناسایی کلمات کلیدی و روندهای اصلی می تواند به اطلاع رس، در زمینه های بازاریابی مانند:
- استراتژی PPC و بودجه واقع بینانه
- ایجاد محتوا و کپی.
- سئو روی صفحه
ابزار پیش بینی تبلیغات گوگل را با ابزارهای دیگر ،یب کنید، مانند:
Google Trends
ترافیک را بر اساس هر عبارت یا شرکتی جستجو کنید.
میتو،د اصطلاحات و موجودیتها را با هم مقایسه کنید، بهعلاوه دادهها را بر اساس مکان، موضوعات مرتبط، و عبارات جزئی تجسم کنید.
از Google Trends برای پاسخ به این سوال استفاده کنید: برخی از تغییرات اخیر در چشم انداز چیست؟

گزارش بنچمارک گوگل
این گزارش در Google Analytics زندگی می کند.
گزارش معیار به ترافیک فردی شما نگاه می کند و آن را با معیار صنعت مقایسه می کند.
به یاد داشته باشید که این معیار از صنعت کلی می آید، نه ،وماً یک جایگاه خاص در آن بخش.
خواهید دید که چگونه در بازی مقابل بازیکنان ملی قرار می گیرید.
مفیدترین بخش این گزارش برای شما مقایسه داده های تاریخی و فعلی خود است، بنابراین می تو،د ببینید چقدر پیشرفت کرده اید.
Google Ads Automated Insights
این یک توسعه اخیر از گوگل است.
با استفاده از قدرت Google Trends، دادههای مرتبط را به حساب Google Ads شما وارد میکند.
با در دست داشتن این داده ها، می تو،د شرایط ش،ت و رشد پیش بینی شده آنها را مشاهده کنید.
این یک افزودنی فوق العاده قدرتمند است که به طور بالقوه می تواند برنامه ریزی تجاری و بازاریابی را به طور کلی بهبود بخشد.
اگر تا به حال راهی برای رفتن به یک دسته جدید قبل از مسابقه وجود داشته باشد، این همان است.
داده های Semrush
حجم جستجوی کلمات کلیدی امروزی را بیاموزید و آن را به صورت ماهانه در شش ماه گذشته مقایسه کنید.
شما مید،د که حجم جستجو قبلاً چگونه به نظر میرسید و از آن دادهها برای تعیین اینکه اکنون و در آینده باید روی چه کلمات کلیدی تمرکز کنید استفاده کنید.
برنامه ریز کلمات کلیدی آنها همچنین پیش بینی هایی را ارائه می دهد، بنابراین این ابزار دیگری است که می تو،د به جعبه ابزار خود اضافه کنید.
رویدادهای اطلاعاتی گوگل
با استفاده از هوش مصنوعی، رویدادهای اطلاعاتی گوگل به شما می گوید که آیا تغییر مشخصی (بالا یا پایین) در ترافیک سایت شما وجود دارد یا خیر.
شما حتی می تو،د رویدادهای خود را برای خودکارسازی بینش من، انتخاب کنید.
،یبی منسجم از ابزارها به شما کمک می کند تا تجارت خود را مانند حرفه ای که هستید تقویت کنید.
به خاطر داشته باشید که اینها فقط تعداد انگشت شماری از ابزارها هستند – در طول مسیر، ابزارهای زیادی برای پشتیب، از شما پیدا خواهید کرد.
نتیجه
ابزار پیشبینی برنامهریز کلمات کلیدی Google Ads اطلاعات زیادی دارد.
چه به دنبال افزودن کلمات کلیدی جدید به ،یب کمپین خود باشید و چه به دنبال درک روندهای آینده برای کمپین های فعلی خود باشید، این ابزار همه چیز را دارد.
نه تنها روندهای پیش بینی مهم هستند، بلکه مهم تر این است که چگونه از داده ها استفاده می کنید.
پیشبینی روندها به بیش از شناسایی رقابت و بودجه بالقوه کمک میکند. وقتی با ابزارهای دیگر همراه شود، به شما کمک می کند تا یک برنامه بازاریابی قدرتمند و جامع ایجاد کنید.
از این ابزارها برای کمک به شما کمک می کند تا از بازی جلوتر بم،د و از رقبای خود حمایت کنید.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: fizkes/Shutterstock
window.addEventListener( 'load', function() { setTimeout(function(){ striggerEvent( 'load2' ); }, 2000); });
window.addEventListener( 'load2', function() {
if( sopp != 'yes' && addtl_consent != '1~' && !ss_u ){
!function(f,b,e,v,n,t,s) {if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMet،d? n.callMet،d.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)}; if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0'; n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0; t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0]; s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window,do،ent,'script', '
if( typeof sopp !== "undefined" && sopp === 'yes' ){ fbq('dataProcessingOptions', ['LDU'], 1, 1000); }else{ fbq('dataProcessingOptions', []); }
fbq('init', '1321385257908563');
fbq('track', 'PageView');
fbq('trackSingle', '1321385257908563', 'ViewContent', { content_name: 'google-ads-keyword-forecast-tool-predictive-keyword-research', content_category: 'paid-media-strategy pay-per-click' }); } });
منبع: https://www.searchenginejournal.com/google-ads-keyword-forecast-tool-predictive-keyword-research/385948/