دومین دعوی از این دست. کلودیو پولاک، مدیر آفکام، در نوامبر 2022 شکایت مشابهی را با درخواست 13.6 میلیارد پوند غرامت ارائه کرد.
دادخواست. این توسط رو،مهنگار چار، آرتور، سردبیر سابق فناوری ناشر خبری بریت،ا، گاردین، به نمایندگی از همه ناشران وبسایتها و برنامهها در دادگاه تجدیدنظر رقابت بریت،ا (CAT) ثبت شده است. موضوع:
انصراف دهید. از آنجایی که هر دوی این دعواها دعاوی جمعی هستند (معادل دعوای دسته جمعی ایالات متحده)، «هر دو دعوای حقوقی از دادگاه – دادگاه تجدیدنظر رقابت – می خواهند که ادعاهایشان را به ،وان «انصراف» تأیید کند، به این م،ی که هر ناشر مربوطه به طور خودکار منتشر می شود. به گزارش بیبیسی، مگر اینکه آنها تصمیم دیگری بگیرند.
منبع: https://searchengineland.com/uk-publishers-sue-google-for-4-2-billion-in-lost-ad-revenue-395166
یک شکایت جدید ادعا می کند که گوگل از سال 2014 از تسلط خود در تبلیغات نمایشی سوء استفاده کرده و 3.4 میلیارد پوند (4.2 میلیارد دلار) برای همه ناشران بریت،ایی غرامت می خواهد.
چار، ادعا می کند که گوگل با سوء استفاده از موقعیت غالب خود در تبلیغات آنلاین از طریق گوگل، به ،وان مثال، رفتار ترجیحی با محصولات فناوری تبلیغاتی خود (مانند Google Ad Manager) قانون رقابت را نقض کرده است. در نتیجه، قیمت های کل بازار برای همه خدمات فناوری تبلیغات افزایش یافت و مشاغل و افرادی که در وبسایتها و برنامهها با استفاده از این سرویسها نمایش آگهی میفروشند، غرامت کمتری دریافت میکنند که در صورت عدم نقض قو،ن رقابت توسط Google.
– سوالات متداول، ادعای تبلیغات گوگل.
چرا ما اهمیت می دهیم. نتایج شکایت های جاری و تحقیقات ضد انحصار در نهایت می تواند منجر به تغییرات م،ی داری برای تبلیغ کنندگان آنلاین شود که بر ناشران (درآمد تبلیغات) و تبلیغ کنندگان (دسترسی) تأثیر می گذارد. بنابراین ما همچنان به تماشای این تحولات ادامه خواهیم داد.
پاسخ گوگل بیبیسی این شکایت را «سفتهبازی و فرصتطلبانه» خواند و افزود: «آنهایی از رقبای تبلیغاتی ما، به میلیونها وبسایت و اپلیکیشن کمک میکنند تا محتوایشان را تامین مالی کنند و به ،بوکارها در هر اندازهای امکان میدهند تا به طور موثر به مشتریان جدید دسترسی پیدا کنند». گزارش شده است.
تصویر بزرگتر گوگل در ایالات متحده با نظارت مشابهی مواجه است و، دادگستری و هشت ایالت از گوگل در تلاش برای از بین بردن بخش تبلیغات خود شکایت ،د. گوگل امیدوار بود با پیشنهاد بازسازی ،ب و کار فناوری تبلیغات خود از آن جلوگیری کند. و به دلیل بررسی های اتحادیه اروپا، گوگل پیشنهاد داد تا رقبای تبلیغاتی را در یوتیوب نشان دهد.