به طور کلی، درک نحوه استفاده از سرفصل ها در سایت بسیار مهم است. چرا؟ زیرا آنها به نفع سئو و کاربران شما هستند. ،وان صفحه بهینه شده و مرتبط، قابل مشاهده است <h1>
،صر به گوگل می گوید که صفحه شما در مورد چیست. اما ،وان صفحه و <h1>
،صر نیز به شما اطلاع دهد بازدید کنندگان صفحه در مورد چیست علاوه بر این ،اوین فرعی مانند <h2>
همچنین به گوگل و بازدیدکنندگان خود کمک کنید تا یک صفحه را اسکن کنند و ایده کلی محتوای آن صفحه را درک کنند.
لینک های خارجی
یکی از راه های جلوگیری از پرش این است که مطمئن شوید ساختار سایت شما به وضوح در صفحه شما منع، شده است. به عبارت دیگر: مهم نیست کاربر از کدام صفحات بازدید می کند، آنها می دانند که در کجای وب سایت شما قرار دارند. به ویژه مهم است که بازدیدکنندگان بدانند که در سایت شما چیزهای بیشتری برای کاوش وجود دارد. بنابراین، چگونه به این امر دست یابید؟ تا حدی با ایجاد (و حفظ!) یک منوی بهینه شده، اما همچنین با اطمینان از اینکه وب سایت شما ساختار خوبی دارد. شما می تو،د ساختار خود را با استفاده از پودر سوخاری نشان دهید، اما همچنین می تو،د در راستای پست ها و محصولات مرتبط فکر کنید. اگر اطلاعات عمیق بیشتری می خواهید، به دوره ساختار سایت ما نگاهی بیندازید!
در Yoast، ما معتقدیم که بهترین استراتژی سئو، یک رویکرد جامع است. با رویکردی جامع، سئو «هم تیمیهای» زیادی دارد که باید با هم کار کنند. صرفاً بهینه سازی ،اوین صفحه شما کافی نیست. همچنین باید روی جنبه هایی مانند سرعت سایت، محتوای عالی و تجربه کاربری (UX) کار کنید. در این پست، ما به طور خاص بر روی مناطقی که SEO و UX با یکدیگر ملاقات می کنند، تمرکز خواهیم کرد. چرا؟ زیرا هر دو موضوع حیاتی هستند که در صورت اجرای یک وب سایت باید به آنها توجه کنید.
،اصر رایج صفحه که بر SEO و UX تأثیر می گذارند
شاید قبلاً با سرعت سایت آشنا شده باشید. با این حال، خوب است که دوباره به این موضوع بپردازیم، زیرا به شدت بر سئوی شما تأثیر می گذارد و UX چگونه؟ اول اینکه بازدیدکنندگان دوست ندارند منتظر بارگذاری محتوای شما باشند. فقط در مورد آن فکر کنید: تا کی؟ شما می خواهید صبر کنید تا صفحه بارگیری شود؟ حدا،ر چند ث،ه، احتمالا.
و داشتن یک ساختار زیبا و سلسله مراتبی سایت یک مزیت دیگر دارد: مطمئن شوید که گوگل می تواند صفحات شما را به طور موثر ب،د!
سرعت سایت
بنابراین در مورد نسخه موبایل صفحه اصلی خود خوب فکر کنید! آیا حوزه های اصلی وب سایت شما را پوشش می دهد؟ آیا بازدیدکنندگان شما (و هر موتور جستجویی) را دعوت می کند تا بقیه وب سایت شما را نیز بررسی کنند؟ حتی اندازه دکمه ها نیز می تواند بر تجربه کاربر تأثیر بگذارد. شما همیشه می تو،د نظر گوگل را در مورد وب سایت موبایل خود از طریق آنها جویا شوید تست سازگاری با موبایل، یا پست ما را در مورد چگونگی بهبود نسخه موبایل سایت خود بخو،د.
نتیجه: SEO و UX دست به دست هم می دهند
امروزه داشتن یک تجربه خوب از موبایل بسیار مهم است. خوشبختانه، همان قو،نی که در مورد وب سایت شما اعمال می شود، برای نسخه موبایل آن نیز اعمال می شود. باید سریع، خوب طراحی شده باشد و ناوبری با کاربری آسان داشته باشد. پس از همه، شما می خواهید هم کاربران و هم موتورهای جستجو به سرعت آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.
اگر میخواهید درباره تجربه کاربری (UX) و سایر مهارتهای ضروری SEO اطلاعات بیشتری ،ب کنید، باید آموزش جامع SEO ما را بررسی کنید! این فقط به شما در مورد SEO نمی گوید: مطمئن می شود که می د،د چگونه این مهارت ها را در عمل واقعی به کار ببرید!
اگر محتوای باکیفیتی ارائه میکنید، مردم میخواهند به شما لینک دهند و بازدیدکنندگان میخواهند آنچه را که میگویید بخوانند. به علاوه، احتمال بیشتری برای ماندن در سایت شما وجود دارد. این عالی است، زیرا این پیوندهای ورودی و زمان در صفحه مواردی هستند که Google متوجه آن خواهد شد. در واقع، گوگل حتی می تواند محتوای شما را به ،وان منبع اصلی اطلاعات در مورد یک موضوع خاص در نظر بگیرد. پس روی ایجاد آن محتوای با کیفیت تمرکز کنید! به ،وان مثال، می تو،د تصاویر و ویدیوهایی را به پست ها و صفحات خود اضافه کنید که هم گوگل و هم کاربران شما را خوشحال می کند.
ساختار سایت
همانطور که می بینید، زمینه های زیادی وجود دارد که SEO و UX با هم ملاقات می کنند. احتمالاً منصفانه است که بگوییم تقریباً هر بهینه سازی که به نفع کاربران شما باشد (UX) تأثیر مثبتی بر سئوی شما نیز خواهد داشت. و برع، هم هست! اگر تجربه کاربری ضعیفی ارائه دهید، ممکن است این موضوع را در صفحات نتایج جستجو مشاهده کنید. بدیهی است که تأثیر ممکن است از بهینه سازی به بهینه سازی دیگر متفاوت باشد. اما SEO و UX به وضوح یک تطابق عالی در مفهوم بزرگتر ما از SEO جامع هستند!
لینک های خارجی چطور؟ آنها برای سئو عالی هستند، زیرا به گوگل می گویند که به منابع خود احترام می گذارید. به علاوه، پیوندهای خارجی می توانند احتمال اینکه منابع شما در محتوای خود به شما پیوند داده شوند را افزایش می دهد. با این حال، برای کاربران شما، پیوندهای خارجی راهی برای دسترسی به اطلاعات پس زمینه فراهم می کنند. آنها همچنین به شما اعتبار می دهند، زیرا پیوندهای خارجی به بازدیدکنندگان نشان می دهند که شما تحقیقات خود را انجام داده اید.
مطالب عالی
Camille مدیر محتوا در Yoast است. او پست های وبلاگ را می نویسد و بهینه می کند و از ایجاد محتوایی که به افراد در تسلط بر سئو کمک می کند لذت می برد.