امیدوارم از این راهنما در پاسخ به این سوال در مورد نحوه عملکرد لینک های nofollow برای سئو لذت برده باشید.
همانطور که متوجه شدید، فرآیند پیوند nofollow به گوگل دستور میدهد که رتبه صفحه را به URL مقصد ،یده یا منتقل نکند. با این حال، این سیگنال تنها یک اشاره است و نه یک دستورالعمل. پیوندهای Nofollow همچنین برای طبقهبندی رابطه بین وبسایتها برای مطابقت با دستورالعملهای موتورهای جستجو، هدایت ترافیک ارجاع برای ،بوکارها و یک ،صر طبیعی در اینترنت هستند که نباید دست کم گرفته شوند. به همین دلیل مهم است که فاکتورهای بک لینک nofollow خاص در سئو را درک کنید تا بهترین نتایج رتبه بندی و دید ارگ،ک را برای وب سایت خود داشته باشید.
با این حال، در سال 2019، گوگل الگوریتم های فهرست بندی و رتبه بندی خود را تغییر داد تا لینک های nofollow را به ،وان یک اشاره در نظر بگیرد. بخشنامه نیست این بدان م،ی است که در حالی که پیوندهای nofollow هنوز برابر با پیوندهای dofollow در نظر گرفته نمی شوند (ی،ی رای پیوندهایی که رتبه صفحه و سیگنال های اعتماد را منتقل می کنند)، سیستم های Google ممکن است هنوز پیوندهای nofollow را به ،وان رای اعتماد حساب کنند. همه چیز به کیفیت و اعتماد دامنه پیوند دهنده و صفحه وب بستگی دارد.
،صر طبیعی برای وب سایت ها
فرآیند پیوند nofollow نیز تکامل یافته است تا به موتورهای جستجو مانند گوگل کمک کند تا ماهیت پیوندهای خاص را بر اساس افرادی که آنها را ایجاد کرده و هدف آنها شناسایی کنند. به ،وان مثال، گوگل توصیه می کند که هر پیوندی که به ،وان بخشی از یک رابطه حمایت شده ایجاد می شود باید با ویژگی حمایت شده (rel=”sponsored”) بر،ب گذاری شود.
بنابراین، داشتن ،یبی خوب از هر دو لینک nofollow و dofollow به ایجاد پروفایل بک لینک طبیعی تر برای وب سایت و همچنین URL های فردی در دامنه کمک می کند.
ترافیک ارجاعی را هدایت کنید
در زیر، یک نمای کلی از فرآیند لینک nofollow دریافت خواهید کرد، از جمله توضیح مفصلی در مورد عوامل موثر در سئو که بر رتبه بندی موتور جستجوی وب سایت تأثیر می گذارد.
این راهنمای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به این سوال پاسخ می دهد که “لینک های nofollow چگونه برای سئو کار می کنند؟”
در نهایت، هدف همه پیوندهای ورودی باید این باشد که سرنخها، مشتریان و فروش بیشتری را برای ،بوکار هدایت کنند. نه فقط ارزش SEO برای رتبه بندی کلمات کلیدی بالاتر. بنابراین، بک لینکهای نوفالو برای هدایت ترافیک ارجاعی مفید هستند که میتوانند به فروش تبدیل شوند و نباید هنگام ساخت لینک در طول یک کمپین سئوی خارج از سایت، نادیده گرفته شوند.
درباره لینک های Nofollow بیشتر بد،د
ویژگی nofollow link همچنین زم، لازم است که یک وبسایت به یک URL در سایت دیگری پیوند میدهد که در ازای بکلینک برای آن پول پرداخت شده یا نوعی ارزش داده شده است. این به این دلیل است که موتورهای جستجو چنین پیوندهایی را غیرطبیعی می بینند و بنابراین باید به گونه ای بر،ب گذاری شوند که از دستورالعمل های موتور جستجو برای محافظت از اعتبار و اعتماد دامنه پیوند دهنده پیروی کند.
عوامل لینک Nofollow در سئو
Rel = “Nofollow” بر،ب
لینک های زیر بیشتر در مورد لینک های nofollow و نحوه استفاده صحیح از آنها برای بهینه سازی بهتر موتورهای جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
لینک های Nofollow برای SEO خلاصه کار می کنند
پیوندهای Nofollow همچنین برای جلوگیری از نسبت دادن صاحبان وب سایت به سایت یا محتوایی که از صفحات وب خود به آن پیوند می دهند، کار می کنند. اگر مالک وبسایت پیونددهنده میخواهد به ،وان تضمینی برای سایت دیگر دیده نشود، یک پیوند nofollow برای اطلاع رس، به ،ندههای موتورهای جستجو در مورد این رابطه ضروری است. این امر به ویژه هنگام پیوند به وب سایت هایی با محتوای مشکوک یا هر،مه در نظر گرفته می شود مفید است.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتو،د ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.