اگر تازه وارد وب هستید، در نقش دیجیتالی هستید، یا در حال مدرن سازی حضور آنلاین ،ب و کار خود هستید، احتمالاً کلمات اختصاری و اصطلاحات تخصصی بسیاری را می شنوید.
سیستم های مدیریت محتوا (یا CMS) اغلب در مورد آن صحبت می شود و به یک جنبه استاندارد ا،ر وب سایت ها تبدیل شده است.
من از روزهای اولیه مدیریت محتوا در فضای دیجیتال کار میکردم – و حتی قبل از اینکه داشتن آن استاندارد بود – بنابراین هیجانزده هستم که جزئیات را بر اساس موقعیت فعلی به اشتراک بگذارم.
در این مقاله، من توضیح خواهم داد که CMS چیست، اهمیت آن، نحوه کار آنها، انواع مختلف سیستم های مدیریت محتوا، و نحوه در نظر گرفتن بهترین گزینه ها برای شما.
CMS چیست؟
سیستم مدیریت محتوا عملکردی است که به کاربران اداری اجازه میدهد تا محتوای خود را بهروزرس،، نگهداری، ایجاد و مدیریت کنند بدون اینکه نیازی به وارد شدن به کد یا اینکه یک توسعهدهنده این کار را برای آنها انجام دهد.
معمولاً، برای دسترسی به عملکرد CMS، کاربران ادمین یک صفحه یا منطقه خصوصی برای احراز هویت و پیمایش به یک منو یا پورتال جداگانه دارند که دارای گزینه هایی برای محتوای خاص قابل ویرایش است.
انواع مختلفی از پلتفرمهای CMS و راههایی وجود دارد که میتواند به نظر برسد. بعداً با برخی از بهترین سیستمها آشنا خواهم شد.
مهم نیست که سیستم چقدر سفارشی یا استاندارد شده است یا چقدر محدود یا قوی است، توانایی مدیریت سایت و کنترل محتوا بدون کدنویسی قدرتمند است و می تواند در نحوه مدیریت حضور وب خود بسیار مهم باشد.
چرا CMS مهم است؟
سیستم مدیریت محتوا یک چیز قدرتمند است که در زمان، هزینه و تلاش برای اضافه ، و به روز رس، متن، تصاویر، ویدئوها، صفحات و ،اصر و ساختار مهم صفحه به وب سایت شما کمک می کند.
ضروری است که بتو،د هر آنچه را که در وب سایت خود نیاز دارید ویرایش کنید.
حتی در محیطهای شرکتی یا صنایعی که برای محتوای خاص قبل از انتشار نیاز به بررسی انطباق، تأیید و سایر مراحل دارند، یک CMS میتواند با این مراحل ساخته شده بسیار مفید باشد.
CMS چگونه کار می کند؟
در بالاترین سطح، یک CMS با دادن قدرت تأثیرگذاری بر محتوای زنده در سایت خود از طریق جعبه های ویرایشگر، گزینه های آپلود و سایر ویژگی های پشت صحنه کار می کند.
هنگامی که متن را ویرایش می کنید، این کار را در یک جعبه ویرایشگر انجام می دهید که اغلب عملکردی مشابه برنامه ای مانند Microsoft Word دارد. برخی از سیستم ها کنترل ها و گزینه های بیشتری نسبت به سایرین دارند.
چه در حال ویرایش متن، آپلود تصاویر یا ایجاد صفحات باشید، این کار را از طریق کنترلهای کاربرپسند در ادمین انجام میدهید که ویرایشهایی را در پایگاههای داده سایت انجام میدهند و به شما امکان میدهند آنها را در سایت زنده منتشر کنید.
این جای این را می گیرد که یک توسعه دهنده وب ویرایش ها را مستقیماً در کد انجام دهد.
در برخی موارد، اگر کنترلهایی را که میخواهید یا نیاز دارید ندارید، میتو،د آنها را توسط توسعهدهنده یا خود پلتفرم اضافه کنید.
در موارد دیگر، ممکن است محدودیتهای CMS را تجربه کنید و ممکن است نیاز داشته باشید که گزینههای دیگری را برای قرار گرفتن در پلتفرم من، برای سایت خود بررسی کنید.

چند نوع سیستم مدیریت محتوا وجود دارد؟
انواع سیستم های مدیریت محتوا عبارتند از:
- وب سایت های محتوا
- متمرکز بر وبلاگ
- تجارت الکترونیک و سبد ،ید.
- غیر انتفاعی.
- متمرکز بر عملکرد خاص و خاص صنعت (به ،وان مثال، کمک های مالی، تهیه بلیط، پورتال های مشتری، و غیره).
- یادگیری و توسعه آنلاین
- متن باز.
- اختصاصی.
- سفارشی ساخته شده و عملکرد.
بسته به نوع محتوایی که میخواهید سایت شما دارای چه نوع محتوایی باشد، به چه سطح امنیتی نیاز دارید، چقدر سایت شما باید با سیستمهای پشتیبان برای تکمیل یا دسترسی مشتری (مثلاً بانکداری آنلاین) یکپارچه باشد، یا اینکه چقدر منعطف میخواهید محتوایی که موفق می شوید باشید، گزینه هایی برای پیدا ، فناوری و پلت فرم CMS من، دارید.
علاوه بر این، سیستمهای مدیریت محتوا مبتنی بر فناوریها یا پلتفرمهای منبع باز (وردپرس، دروپال و غیره)، سیستمهایی که بر روی پلتفرمهای بسته یا محصولات مبتنی بر SaaS (S،pify، Wix، Square،e و غیره) ساخته شدهاند، و فرصتهایی برای CMS سفارشی خود را ساخته باشید.
سیستم های مدیریت محتوا محبوب
سیستم های مدیریت محتوا توسط تقریباً 796 میلیون وب سایت استفاده می شود.
10 CMS برتر بر اساس سهم بازار در سطح جهان شامل:
توجه داشته باشید که تقریباً دو سوم تمام وب سایت ها از CMS استفاده می کنند.
این به تنهایی باید اهمیت CMS را برای بسیاری از مشاغل و سازمان ها در سراسر جهان تأیید کند.
ویژگی های CMS
تعدادی ویژگی خاص مدیریت محتوا وجود دارد که دلایل مهمی برای ارزشمند بودن CMS هستند، از جمله:
- صفحات ایجاد کنید.
- ناوبری را مدیریت کنید.
- ویرایش متن.
- آپلود و مدیریت تصاویر
- محتوای ویدیویی را آپلود و مدیریت کنید.
- اطلاعات محصول را مدیریت کنید
- فرم های تماس
- مطالب وبلاگ
- مدیریت سبک و تم
- ابزارهای تجزیه و تحلیل و گزارش.
- داشبوردها
- ابزارهای سئو و بازاریابی.
- ادغام ها
- مرحله بندی محتوا
- فرآیندهای تایید
- محتوای خصوصی
- امنیت و پشتیب، شخص ثالث.
بسیاری دیگر نیز وجود دارد.
بسته به اینکه بزرگترین اولویت ها برای نیازهای مدیریت محتوای شما و ماهیت سفارشی آن نیازها چیست، ممکن است برخی از عوامل را بر دیگران اولویت دهید.
آیا باید یک CMS را از ابتدا بسازید یا از یک سیستم محبوب استفاده کنید؟
بیست و چند سال پیش، گزینههای شما محدود میشد و احتمالاً به یک CMS سفارشی به ،وان بهترین (یا تنها) گزینه خود نگاه میکردید.
انفجار گزینه ها و نرخ پذیرش سیستم های مدیریت محتوا، تصمیم را از “اگر” به “چه نوع” در هنگام برنامه ریزی CMS تغییر داده است.
در بسیاری از موارد، یک CMS منبع باز برای سایتهای محتوا، سایتهای ،ید و آنهایی که سطح غیرعادی سفارشیسازی مورد نیاز ندارند، بهترین است.
حتی CMS منبع باز می تواند گزینه های زیادی را برای سفارشی سازی از طریق افزونه ها یا کدهای سفارشی برای ایجاد ویژگی ها، عملکردها و ادغام های مورد نیاز ارائه دهد.
با این حال، اگر یک محصول، خدمات یا برنامه کاربردی بسیار منحصر به فرد دارید، ممکن است بهترین گزینه برای ایجاد یک CMS سفارشی باشد.
دلایل ممکن است شامل نبود فناوری منبع باز لازم، نیازهای یکپارچه سازی منحصر به فرد، ویژگی های منحصر به فرد مشتری یا کاربر، یا نیاز به محدود ، دسترسی و داشتن سیستم های بسته به دلایل امنیتی باشد.
چالش هایی که شرکت ها با CMS با آن روبرو هستند
CMS از همه نوع (مانند تقریباً همه وب سایت ها یا رابط های متصل به وب) به نظارت و اقدام خاصی برای حفظ یک سایت ایمن نیاز دارند.
کد سفارشی و CMS اگر بهروزرس، و نگهداری نشود، میتواند خطرات کد و پایگاه داده را به همراه داشته باشد تا از آسیبپذیریهای شناختهشده جلوتر بماند.
CMS منبع باز میتواند با هستهها، افزونهها و نسخههای قدیمی CMS و بدون نظارت من، برای اطمینان از بهروز بودن نسخهها و در صورت امکان فوراً وصلهشده، نوردهی مشابهی داشته باشد.
فراتر از امنیت، چالش بالقوه داشتن افزونهها، افزونهها یا افزونههای بسیار زیاد برای مدیریت صحیح نیز وجود دارد. برای مثال، تغییر تنظیمات در یک افزونه میتواند چیزی را در جای دیگری از سایت ،اب کند.
QA من، و مدیریت پلاگین ها و جنبه های شخص ثالث یک CMS می تواند چالش برانگیز باشد.
علاوه بر این، گاهی اوقات میتوان مقیاسسازی در یک CMS دشوار باشد. اغلب، ساختن یک ویژگی جدید مست،م حذف افزونهها و کدهای قدیمی و بازسازی است – یا به خطر افتادن درگیریها و ناتو، در به کارگیری کامل چیزی که مورد نظر است.
بهترین سیستم مدیریت محتوا
برای من سخت است که به طور عینی به شما بگویم بهترین CMS چیست.
همانطور که قبلاً اشاره کردم، هدف و آرزوی من برای شما، یافتن بهترین مورد برای حضور آنلاین و نیازهای محتوایی شماست.
محبوب ترین CMS در جهان وردپرس است. اتفاقاً مورد علاقه من و فناوری اصلی است که تیم من از آن برای ساخت وب سایت استفاده می کند، بنابراین می تو،د توجه داشته باشید که اگر مخالف هستید یا فکر می کنید من مغرضانه هستم.
چیزی که ما با وردپرس دریافتیم این است که به اندازه کافی قوی است تا تقریباً هر کاری را که نیاز داریم انجام دهد.
با این حال، کاربر پسند است، اجازه می دهد تا تمام بهینه سازی SEO را که در آن نیاز داریم انجام دهیم، و می تواند با طیف گسترده ای از فناوری های دیگر ادغام شود. سقف بالاتری نسبت به پلتفرم هایی مانند Square،e، Wix و سیستم های مدیریت محتوای اساسی تر دارد.
با این حال، مک، برای سیستمهای سبکتر وجود دارد – دقیقاً مانند جایی برای سیستمهای شرکتی و سنگینتر.
در حالی که وردپرس برای تجارت الکترونیک با WooCommerce عالی است، میتوان مواردی را برای برخی از شرکتها ایجاد کرد که روی CMS تجارت الکترونیک دیگری مانند Magento یا یک پلتفرم سبکتر/آسانتر مانند S،pify قرار بگیرند.
باز هم، “بهترین” CMS ذهنی است. شما میخواهید متن، با ویژگیها، عملکرد، مقیاسپذیری، سهولت استفاده و هزینه را برای خود و نیازهای حضور دیجیتال خود تعیین کنید.
در نهایت، شما باید عوامل خاص مرتبط با وضعیت خود را بسنجید:
- چقدر خوب CMS پشتیب،/بهروزرس، میشود (برای منبع باز یا نحوه مدیریت شما برای سفارشی).
- تعداد افزونهها یا افزونههای موجود و/یا که باید مدیریت کنید.
- میزب، شده در مقابل میزب، خود.
- هزینه مجوزها، میزب،، مدیریت، و به طور کلی تعمیر و نگهداری مداوم، چه در کوتاه مدت و چه مداوم.
- اه، نهایی شما و بازگشت سرمایه ای که سایت می تواند ارائه دهد.
- فرصت ها و محدودیت های سئو، بازاریابی، سفارشی سازی و مقیاس بندی توسط سیستم های خاص.
- سایر جنبه های منحصر به فرد مربوط به ،ب و کار یا سازمان شما.
بهترین CMS برای بازاریابی
وقتی صحبت از بازاریابی به میان می آید – اگر هر نوع بازاریابی دیجیتالی انجام می دهید، باید مطمئن شوید که CMS انتخابی شما می تواند از کمپین های شما پشتیب، کند.
سوالاتی که باید بپرسید عبارتند از: ایجاد صفحات فرود با این CMS چقدر آسان است؟ برای یکپارچه سازی تبدیل و ردیابی رویداد؟ برای پیاده سازی تجزیه و تحلیل؟ برای انجام سئو فنی و درون صفحه؟
اگر هر یک از آن چیزها برای شما مهم است، پس مراقب باشید و پلتفرمی را انتخاب کنید که شما را محدود نکند.
به ،وان مثال، من اغلب با مشتری، مواجه میشوم که از محدودیتهای سیستمهای مدیریت محتوای سادهتر ناامید شدهاند و در نهایت مجبور به سرمایهگذاری مجدد در یک سایت و پلتفرم جدید میشوند (مثلاً حرکت از Square،e به WordPress).
این همان چیزی است که می تواند اتفاق بیفتد زم، که به اندازه کافی به آینده فکر نکنید یا قبل از ایجاد کامل یک سایت در یک پلت فرم خاص، سوالات درست را از قبل بپرسید.
نتیجه
درک اینکه سیستم های مدیریت محتوا چگونه کار می کنند، چرا برای ،ب و کار شما مهم هستند و نحوه انتخاب من، برای نیازهای تجاری بسیار مهم است.
تغییر پلتفرم پس از ایجاد سایت و محتوای خود می تواند زمان بر و پرهزینه باشد.
من توصیه میکنم یک فرآیند کامل را طی کنید تا مشخص کنید کدام یک برای شما من، است، و فکر کوتاهمدت و بلندمدت کنید تا بهترین سرمایهگذاری و تصمیم را برای ،بوکار خود بگیرید.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: Zoomik/Shutterstock
window.addEventListener( 'load', function() { setTimeout(function(){ striggerEvent( 'load2' ); }, 2000); });
window.addEventListener( 'load2', function() {
if( sopp != 'yes' && addtl_consent != '1~' && !ss_u ){
!function(f,b,e,v,n,t,s) {if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMet،d? n.callMet،d.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)}; if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0'; n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0; t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0]; s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window,do،ent,'script', '
if( typeof sopp !== "undefined" && sopp === 'yes' ){ fbq('dataProcessingOptions', ['LDU'], 1, 1000); }else{ fbq('dataProcessingOptions', []); }
fbq('init', '1321385257908563');
fbq('track', 'PageView');
fbq('trackSingle', '1321385257908563', 'ViewContent', { content_name: 'what-is-a-content-management-system-cms', content_category: 'cms' }); } });
منبع: https://www.searchenginejournal.com/what-is-a-content-management-system-cms/468136/