سهم آمازون از درآمد فروشندگان اکنون 50 درصد است

من فروشنده آمازون نیستم، و تجربه دیجیتالی من محدود به تولید سرنخ است، بنابراین فکر کردم که این یک چشم باز است. اما برای ،، که بیشتر با چشم انداز تجارت الکترونیک در سال 2023 آشنا هستند، تعجب آور نیست.

بر اساس P&L ارائه شده توسط نمونه ای از فروشندگان، کارمزدهای متحمل شده توسط یک فروشنده معمولی آمازون شامل 15٪ کارمزد تراکنش است که توسط آمازون به ،وان هزینه ارجاع نامیده می شود، و 20-35٪ در هزینه های انجام شده توسط آمازون، که شامل ذخیره سازی و سایر هزینه ها می شود. هزینه ها علاوه بر این، هزینه های تبلیغاتی و تبلیغاتی در آمازون می تواند تا 15٪ از کل هزینه ها باشد، با هزینه های کلی بر اساس دسته بندی، قیمت محصول، اندازه، وزن و مدل ،ب و کار فروشنده متفاوت است.

اسکرین شات 2023 02 21 در 9.54.42 AM 563x600
marketplacepulse.com

درصد هزینه هایی که فروشندگان آمازون به نسبت فروش آنها پرداخت می کنند هر سال افزایش می یابد، نه به این دلیل که آنها از خدمات بیشتری استفاده می کنند، بلکه به این دلیل که هزینه برخی خدمات افزایش یافته است (مثلا FBA) یا به این دلیل که برخی از هزینه ها اکنون غیرقابل اجتناب هستند (مثلاً تبلیغات).

اسکرین شات 2023 02 21 در 10.14.13 AM 800x402
marketplacepulse.com

تو عمیق تر می تو،د مطالعه کامل را در ادامه مطلب بخو،د نبض بازار.

اجبار فروشندگان به تبلیغات در حالی که آمازون میزان هزینه برای تبلیغات را تعیین نمی کند، رقابت بین فروشندگ، که تبلیغات را انتخاب می کنند، این هزینه را افزایش می دهد. برخلاف سایر بازارها، تبلیغات در آمازون یک انتخاب نیست، زیرا برجسته ترین فضای صفحه نمایش معمولاً برای تبلیغات در نظر گرفته شده است.

برای مق، با افزایش هزینه ها، فروشندگان یا قیمت های خود را افزایش می دهند، به دنبال جایگزین هایی برای FBA هستند یا به طور کامل از آمازون منشعب می شوند. با این وجود، برخی از فروشندگان تنها متوجه می شوند که در پایان سال مالیاتی چقدر سود خالص برایشان باقی مانده است، به طوری که برخی حتی گزارش می دهند که تا 60٪ یا 70٪ از درآمد خود را به ،وان کارمزد به آمازون می پردازند. آنها هنوز باید هزینه های دیگر مانند موجودی، حمل و نقل و کارمندان را در نظر بگیرند.

چرا ما اهمیت می دهیم. افزایش هزینه ها در آمازون تأثیر مستقیمی بر هزینه های تبلیغاتی دارد، زیرا تبلیغات برای ا،ر فروشندگان این پلت فرم هزینه ضروری است. همانطور که فروشندگان بیشتری برای تبلیغات انتخاب می کنند، رقابت برای فضای تبلیغات افزایش می یابد و هزینه های تبلیغات را افزایش می دهد. در نتیجه، ممکن است لازم باشد تبلیغ‌کنندگان استراتژی‌ها و بودجه‌های تبلیغاتی خود را برای مح،ه این هزینه‌ها تنظیم کنند.

چندین سال است که آمازون درآمد تبلیغات و افزایش هزینه ها را در اولویت قرار داده است که این امر بر فروشندگان، به ویژه برندهای کوچکتر فشار آورده است. علیرغم اینکه برندها در آمازون نبودن پول روی میز می گذارند. برندهای هوشمند به کانال‌های دیگر (DTC/Retail) متنوع می‌شوند و به بهینه‌سازی ،ب‌وکار خود برای انطباق با چشم‌انداز در حال تغییر ادامه می‌دهند.»

در حالی که کارمزد تراکنش 15 درصد برای بیش از یک دهه ثابت مانده است، می تواند بر اساس دسته بندی متفاوت باشد و به 8 درصد نیز برسد. در همین حال، هزینه های تکمیل توسط آمازون (FBA) به تدریج در طول زمان افزایش یافته است، با افزایش سالانه آمازون در هزینه های تکمیل و هزینه های ذخیره سازی. با توجه به اینکه فروش در آمازون به استفاده از FBA وابسته است، ا،ر فروشندگان برای موفقیت در این پلتفرم به آن متکی هستند.

در نتیجه، فروشندگان باید برای افزایش شانس کشف شدن توسط مشتریان، تبلیغ کنند. برخی از فروشندگان هنوز برای تبلیغات هزینه نسبتا کمی می کنند و برخی از فروشندگان کمتر از 5 درصد از فروش خود را صرف تبلیغات می کنند. با این حال، فروشندگان بر،ب خصوصی اغلب بیش از 10٪ از درآمد خود را صرف تبلیغات برای رشد برند خود می کنند.

“در عین حال ،وماً فروش در جاهای دیگر ارزان تر نیست – هزینه ها در همه جا افزایش یافته است.”

با ادامه افزایش کارمزدها، ممکن است تبلیغ‌کنندگان در ایجاد بازگشت سرمایه با مشکل مواجه شوند، که می‌تواند بر سود نهایی آنها تأثیر بگذارد. بنابراین، تبلیغ‌کنندگان باید مراقب هزینه‌های فروش در آمازون باشند و اطمینان حاصل کنند که هنگام تخصیص بودجه تبلیغاتی خود تصمیمات آگاهانه‌ای می‌گیرند.


منبع: https://searchengineland.com/amazons-share-of-seller-revenue-is-now-50-393383برای بسیاری از فروشندگان خبری نیست. من با چند فروشنده و آژانس آمازون تماس گرفتم و از آنها خواسته شد که اطلاعات آنها را خصوصی نگه دارم. اما به من گفتند:

گزینه های دیگر برای فروشندگان تجارت الکترونیک. در مقایسه با آمازون، Walmart یک انتخاب اقتصادی تر است، به ویژه برای فروشندگان جدید که می توانند از تخفیف های کارمزد تراکنش استفاده کنند. با این حال، اندازه بازار Walmart به طور قابل توجهی کوچکتر از آمازون است، به این م،ی که فروشندگان نمی توانند به طور کامل آمازون را با Walmart جایگزین کنند. علاوه بر این، پلتفرم های تجارت الکترونیکی مستقیم به مصرف کننده مانند S،pify بر اساس یک مدل ،ب و کار اساسا متفاوت عمل می کنند و هزینه ها تنها مورد توجه نیستند.

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است