گوگل اعلام کرد چند ساعت پیش درآمد سه ماهه چهارم خود را به دست آورد، اما ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل، در این گزارش اعلام کرد که برنامه های این شرکت جستجو برای ارائه ویژگی های جستجوی مشابه هوش مصنوعی است که «مردم می توانند مستقیماً با آن درگیر شوند».
در طول دوره پرسش و پاسخ، Sundar اضافه کرد: «ما در موارد خاص محصولات آزمایشگاهی را راهاندازی خواهیم کرد، در موارد خاص ویژگیهای بتا را عرضه خواهیم کرد و به آرامی از آنجا افزایش خواهیم یافت. بدیهی است، ما باید مطمئن شویم که در حال تکرار در عموم هستیم، این مدلها بهتر میشوند، بنابراین زمینه به سرعت در حال تغییر است. هزینه های سرویس باید بهبود یابد.»
ما مدتهاست که بر توسعه و استقرار هوش مصنوعی برای بهبود زندگی مردم تمرکز کردهایم. ما معتقدیم که هوش مصنوعی یک فناوری بنیادی و تحول آفرین است که برای افراد، مشاغل و جوامع فوق العاده مفید است و همانطور که اصول هوش مصنوعی ما بیان می کند، باید تأثیرات اجتماعی گسترده تری را که این نوآوری ها می توانند داشته باشند در نظر بگیریم. ما همچنان به آزمایش داخلی فناوری هوش مصنوعی خود ادامه میدهیم تا مطمئن شویم که مفید و ایمن است و مشتاقانه منتظر به اشتراک گذاشتن تجربیات بیشتر در خارج هستیم.»
گوگل پاسخ داد:
Sundar در ادامه اضافه میکند: «از لحاظ جستجو نیز، اکنون که میتو،م تجربیات مستقیم LLM را در جستجو ادغام کنیم، فکر میکنم این به ما کمک میکند تا انواع جدیدی از موارد استفاده، موارد استفاده تولیدی را گسترش دهیم و ارائه کنیم. و بنابراین فکر میکنم این فرصتی است برای بازاندیشی و تصور مجدد و هدایت جستجو برای حل موارد استفاده بیشتر برای کاربرانمان. بنابراین دوباره، روزهای اول، خواهید دید که ما جسور هستیم، چیزها را کنار می گذاریم، بازخورد می گیریم و تکرار می کنیم و اوضاع را بهتر می کنیم.»
مایکروسافت. در همین حال، مایکروسافت سرمایه گذاری زیادی روی OpenAI، خالق ChatGPT انجام داد. شایعه شده است که مایکروسافت در آینده ای نزدیک GPT-4 را به نوعی به جستجوی بینگ می آورد. بسیاری از شرکت ها، به ویژه آنهایی که در جستجو هستند، پس از انفجار OpenAI که با اولین ChatGPT ایجاد شد، این فناوری ها را بسیار جدی می گیرند.
چرا ما اهمیت می دهیم. ما هنوز نمی د،م که گوگل یا بینگ چگونه این ویژگی های هوش مصنوعی سبک پرسش و پاسخ را در جستجو گنجانده اند. اما همه ما می د،م که این فضای مهمی است که باید مراقب آن باشیم تا ببینیم چگونه بازاریابان می توانند از آن برای برندهای خود استفاده کنند و چگونه از این ویژگی ها برای ارتباط بهتر با مشتریان و کاربران خود استفاده می کنند.