زمانی که 4 مدل ارجاع بازنشسته می‌شوند، Google به‌روزرسانی می‌کند

بازاریاب هایی که هنوز از این مدل های انتساب استفاده می کنند، می توانند تا سپتامبر که به طور کامل حذف می شوند، به این کار ادامه دهند.

نیکولا آگیوس ویراستار رسانه پولی Search Engine Land پس از پیوستن در سال 2023 است. او جستجوی پولی، رسانه های اجتماعی پولی، ،ده فروشی و موارد دیگر را پوشش می دهد. قبل از این، او مدیر SEO در Jungle Creations (2020-2023) بود و بر استراتژی تحریریه شرکت برای چندین وب سایت نظارت داشت. او بیش از 15 سال تجربه در رو،مه نگاری دارد و قبلا در OK کار کرده است! مجله (2010-2014)، ایمیل آنلاین (2014-2015)، آینه (2015-2017)، جاسوس دیجیتال (2017-2018) و خورشید (2018-2020). او همچنین قبلاً با آژانس SEO Blue Array همکاری کرده بود تا کتاب پرفروش آمازون “تسلط بر سئوی داخلی” را در نویسندگی خود بنویسد.


منبع: https://searchengineland.com/google-when-retire-attribution-models-ads-،ytics-428541

Google از اواسط ژوئیه شروع به بازنشستگی چهار مدل اسناد مبتنی بر قانون در تبلیغات و تجزیه و تحلیل خواهد کرد:

درباره نویسنده

نیکولا آگیوس

بازاریابان چگونه تحت تاثیر قرار خواهند گرفت؟ اگر حساب شما با استفاده از این مدل‌ها تبدیل داشته باشد، می‌تو،د تا سپتامبر به استفاده از آن‌ها ادامه دهید، اما پس از این مهلت، مدل‌ها حذف می‌شوند و ممکن است داده‌ها از بین بروند. اگر روی تبدیل‌هایی کار می‌کنید که از این مدل‌ها استفاده نمی‌کنند، پس از اواسط ژوئیه گزینه تعویض را نخواهید داشت. علاوه بر این، تبدیل‌های جدید ایجاد شده دیگر حتی گزینه انتخاب این چهار مدل را نخواهند داشت.

جدید در زمین موتورهای جستجو

چرا ما اهمیت می دهیم: این به‌روزرس، بر حساب‌های Google Ads همه بازاریاب‌هایی که هنوز از این مدل‌های انتساب استفاده می‌کنند، تأثیر می‌گذارد. با حرکت رو به جلو، نظارت بر هر مدلی که آ،ین کلیک نباشد دشوارتر خواهد بود زیرا هر بازاریاب فرمول‌های انتساب مبتنی بر داده‌های متفاوتی دارد.

تو عمیق تر: اسناد مبتنی بر داده: چگونه در مورد مدل اسناد پیش فرض گوگل فکر کنیم


سرزمین موتور جستجو را به فید Google News خود اضافه کنید. اخبار گوگل


چرا حالا؟ به گفته یکی از سخنگویان گوگل، گوگل تصمیم گرفته است که چهار مدل انتساب را به دلیل “نرخ پذیرش فزاینده پایین، با کمتر از 3٪ تبدیل‌ها در Google Ads با استفاده از این مدل‌ها” بازنشسته کند.

  • «به این دلایل، مدل‌های انتساب اول کلیک، خطی، زوال زم، و موقعیت‌محور در Google Ads و Google Analytics 4 حذف خواهند شد. اسناد مبتنی بر داده، آ،ین کلیک و اسناد خارجی تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت.»

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است