دنیای تبلیغات پرداخت به ازای کلیک به ترافیک برای ادامه کار بستگی دارد. اما تقریباً تا زم، که تبلیغات PPC وجود داشته است، رباتهایی برای «کلیک ،» روی آنها و بازی ، سیستم وجود داشتهاند.
یک راز آشکار، این مشکل بسیار گستردهتر از آن چیزی است که بسیاری از بازاریابان دیجیتال ممکن است تصور کنند، با برخی ،نها ادعا میکنند که کاربران جعلی میسازند. تقریبا 40 درصد از کل ترافیک وب.
کلاهبرداری PPC یک تجارت بزرگ است
آ مطالعه توسط دانشگاه بالتیمور تقلب در تبلیغات ،ن زده شده تنها در سال 2020 35 میلیارد دلار برای ،ب و کارها در سطح جهان هزینه دارد.
یکی از رایجترین روشهای انجام آن از طریق کلاهبرداری PPC است که در آن صاحبان وبسایت از یک کلیک خودکار یا ربات کلیکی برای تمرکز بر روی Google Display، YouTube یا تبلیغات متنی واکنشگرا در سایت خود استفاده میکنند.
اگر این کلیکها تقلبی شناسایی نشده باشند، و اغلب نیستند، کلاهبردار مبلغ پرداختی را برای هر کلیک از تبلیغکننده دریافت میکند. این نه تنها به طور کاذب عملکرد تبلیغات را افزایش می دهد، بلکه پول بودجه تبلیغات دیجیتال تبلیغ کنندگان را برای ترافیک ناموجود کاهش می دهد.
واکنشپذیری، ترس از افت عملکرد، خجالت ممکن است ت،یر رباتها را تسهیل کند
گوگل فناوری شناسایی و مسدود ، ترافیک ربات ها را دارد. با استفاده از فیلتر خودکار موتور جستجو در گوگل آنالیتی،، کاربران می توانند به آن دستور دهند که «همه بازدیدها از ربات ها و ،کبوت های شناخته شده را حذف کند».
اما این سوال را ایجاد می کند: چرا گوگل به طور پیش فرض ربات های کلیکی را مسدود نمی کند؟ ناشری که خواست ناشناس بماند این نظر را ارائه کرد:
«گوگل سابقه طول، در واکنشپذیری و غیر فعال بودن در برابر کلیکهای جعلی دارد. گوگل در واکنش به طرح هایی که توسط ناشران برای سوء استفاده از پلتفرم تبلیغاتی ایجاد شده بود، قو،نی را علیه کلیک های جعلی ایجاد کرد.
به ،وان مثال، تا زم، که این ممنوعیت ممنوع شد، ناشران میتوانستند تبلیغات خود را با رنگها و فونتهایی استایل دهند که باعث میشد با طرحبندی صفحه وب ،یب شود، تفاوت بین محتوای تبلیغاتی و محتوای معمولی محو شود و در نتیجه نرخ کلیک تا 50 درصد افزایش یابد. درآمد به ناشر پرداخت می شد، به این م،ی که مبلغی از تبلیغ کننده دریافت می شد.
نمونه دیگری از نحوه واکنش گوگل این است که در روزهای اولیه شخصی وجود داشت که به خاطر ربات های کلیکی خود شناخته شده بود و با مردم برای اشتراک درآمد کلیک های تبلیغاتی همکاری می کرد. این شخص برای مدتی طول، از آن دور شد.»
این رویکرد واکنشی باعث شده است تا گوگل در تلاش باشد تا با ربات های کلیکی، استراتژی ها و راه حل های جدیدی را توسعه دهد. در حال حاضر، به دلیل سیاست های حفظ حریم خصوصی، محدودیت های تکنولوژیکی وجود دارد که سرورها را از ردیابی دقیق آنچه که واقعاً توسط یک مرورگر دیده می شود، باز می دارد. سرورها اساساً کور پرواز می کنند.
در مورد تبلیغکنندگ، که با کلیکهای کاذب کلاهبرداری میشوند، به نظر میرسد که بسیاری علاقهمندترند که تعداد ترافیک خود را بهطور مصنوعی بالا نگه دارند یا خجالت میکشند اعتراف کنند که فضای تبلیغاتی را ،یداری کردهاند که کلیکهای تقلبی ایجاد کرده است.
حسابهای جعلی مقصر معامله ناموفق ماسک در توییتر هستند
ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد کنونی جهان، پس از توقف ،ید توییتر در ماه مه، نگر، در مورد تعداد اکانت های اسپم در پلتفرم رسانه های اجتماعی را به ،وان یک عامل محرک ذکر کرد.
به گفته ماسک، توییتر تعداد حسابهای جعلی در این پلتفرم را میلیونها نفر کمتر شمارش کرده است، ادعایی که با شهادت پیتر زاتکو، رئیس سابق امنیت توییتر، تایید شد. پاداش های اجرایی ادعا شده با شماره کاربران روزانه مرتبط بود.
توییتر پاسخ داد با سیلی زدن به مدیرعامل تسلا با شکایتی که ادعا میکرد کمتر از 5 درصد از حسابهای توییتر ربات هستند.
این دعوا قرار است در 17 اکتبر در دادگاه سلطنتی دلاور به دادگاه برود. اگر ماسک ببازد، مجبور می شود توییتر را به قیمت 4 میلیارد دلار ب،د.
از بودجه تبلیغات خود در برابر ربات های کلیکی محافظت کنید
غیرممکن است که 100٪ از کمپین های تبلیغاتی خود در برابر ربات ها جلوگیری کنید، اما می تو،د با انجام چند مرحله ساده، میزان قرار گرفتن در معرض دید خود را کاهش دهید.
- 1استثناهای IP را در تبلیغات گوگل از مزارع کلیک شناخته شده تنظیم کنید.
- هدف گذاری تبلیغات خود را طوری تنظیم کنید که مناطق جغرافیایی که تمایل به کلیک های جعلی دارند را حذف کنید.
- برای جلوگیری از نمایش آگهی خود در سایت های تقلبی یا مشکوک، فهرست های حذف مکان ایجاد کنید.
مبارزه با کلاهبرداری کلیک یک فرآیند مداوم است و اجرای یک فرآیند حذف ممکن است به اعداد عملکرد شما آسیب برساند، اما در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود.
تصویر ویژه: Shutterstock/TarikVision
window.addEventListener( 'load', function() { setTimeout(function(){ striggerEvent( 'load2' ); }, 2000); });
window.addEventListener( 'load2', function() {
if( sopp != 'yes' && addtl_consent != '1~' && !ss_u ){
!function(f,b,e,v,n,t,s) {if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMet،d? n.callMet،d.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)}; if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0'; n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0; t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0]; s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window,do،ent,'script', '
if( typeof sopp !== "undefined" && sopp === 'yes' ){ fbq('dataProcessingOptions', ['LDU'], 1, 1000); }else{ fbq('dataProcessingOptions', []); }
fbq('init', '1321385257908563');
fbq('track', 'PageView');
fbq('trackSingle', '1321385257908563', 'ViewContent', { content_name: 'click-bots-and-fake-traffic-cost-online-advertisers-35-billion', content_category: 'di،al-advertising news pay-per-click' }); } });
منبع: https://www.searchenginejournal.com/click-bots-and-fake-traffic-cost-online-advertisers-35-billion/466804/