SimilarWeb، یک پلتفرم اطلاعات دیجیتال، اخیراً به روند ترافیک 95 شرکت نرم افزاری برتر تجاری عمومی در ایالات متحده که بر اساس ارزش بازار رتبه بندی شده اند، بررسی کرده است، اما به استثنای FAANG: Meta (که قبلاً فیس بوک نامیده می شد)، آمازون، اپل، نتفلی،، و Alphabet (که قبلا گوگل نامیده می شد).
بازارهای جه، در سه ماهه دوم سال 2022 یک دوره بی ثباتی را تجربه ،د که باعث شد قیمت سهام شرکت های نرم افزاری پیشرو ضربه بزرگی بخورد.
اما، اگرچه ترافیک وب سایت صنعت نرم افزار آشفته بوده است، SimilarWeb به اعداد نگاه کرد در کتاب بازی معیار شرکت های نرم افزاری سال 2022 خود، و نوری را در انتهای تونل مشاهده کرد.
در اینجا سه یافته برتر آمده است:
- مقدار کاهش یافته است؛ کیفیت با،ت بازدیدهای ماهانه جه، از وب سایت های این 95 شرکت نرم افزاری در سه ماهه دوم 2022 بیش از 1 میلیارد بازدیدکننده داشته است. ،یداران متمرکز
- هنوز رشدی برای یافتن وجود دارد. شرکتهای وابسته به کار از راه دور بیشترین کاهش را داشتهاند، از جمله zoom.us، که تقریباً 45 درصد کاهش ترافیک سالانه را متحمل شد. با این حال، 41 درصد از 95 شرکت برتر نرم افزاری در ژوئن 2022 ترافیک وب سایت خود را ماه به ماه افزایش دادند.
- اگر zoom.us را حذف کنید، تصویر متفاوتی ظاهر می شود. اگر zoom.us و سهم بازار 43 درصدی آن را کنار بگذاریم، 94 شرکت نرم افزاری دیگر تنها 7 درصد کاهش ترافیک را در سال تجربه ،د. و با در نظر گرفتن افزایش 23 درصدی ترافیک در طول کووید-19، آنها شاهد افزایش 16 درصدی ترافیک در سراسر جهان از زمان قبل از همه گیری بوده اند.
م،ای روند ترافیک صنعت نرم افزار برای بازاریابان دیجیتال چیست؟
بسیاری از متخصصان سئو، بازاریابان محتوا و بازاریابان رسانه های اجتماعی بر روی جستجو و به روز رس، الگوریتم رسانه های اجتماعی تمرکز می کنند. اما بیشتر CMO ها، معاونان بازاریابی و استراتژیست های بازاریابی دیجیتال بیشتر به روند مصرف کنندگان یا تغییرات سفر مشتری توجه دارند.
بنابراین، قبل از اینکه به توصیههای تاکتیکی ارائه شده توسط SimilarWeb’s Benchmarking Playbook برای شرکتهای نرمافزاری بپردازیم، اجازه دهید برخی از بینشهای استراتژیک را که در کتاب راهنما پیدا نمیکنید به اشتراک بگذارم.
اکنون، شما و همکارانتان در تمام سطوح شرکت یا مشتریانتان مید،د که کووید-19 بهطور چشمگیری بر روند مصرفکنندگان و سفر مشتری در مارس 2020 تأثیر گذاشته است. و مید،د که این تغییرات و تغییرات بسیار عمیقتر از هر بهروزرس، الگوریتمی بود.
به ،وان مثال، این بیماری همه گیر دفاتر آمریکا را مانند هیچ چیز در حافظه ،اب کرد.
در اوج قرنطینه ها، در می 2020، حدود یک سوم طبق گزارش اداره آمار کار ایالات متحده، کارگران ایالات متحده در طول ماه از راه دور کار می ،د. البته، مشاغل در برخی صنایع هرگز دور از دسترس نبودند، و برخی دیگر در شهرهای کوچک و متوسط از آن زمان به اداره بازگشتند.
اما، در 10 شهر بزرگ ایالات متحده، الف سوم به گفته محققان در استنفورد و جاهای دیگر، کارگران به اصطلاح “شرکتی” هنوز از خانه کار می ،د.
بنابراین، آنها چگونه به برنامه های بازگشت به دفتر (RTO) شرکت های خود واکنش نشان خواهند داد؟ “عادی جدید” چگونه خواهد بود؟
اینها سوالات بسیار مهمی برای مدیران شرکت ها و صاحبان مشاغل در صنعت نرم افزار هستند. و پاسخها بر تصمیمگیریهای آنها در مورد چندین سؤال دیگر تأثیر میگذارد، مانند «آیا باید سرمایهگذاری بازاریابی خود را در ویدیو یا رویدادها افزایش دهیم؟»
و حتی اگر مدیریت ارشد تصمیم بگیرد که سرمایهگذاریهای بازاریابی شما را در ویدیو افزایش دهد، مدیران مدیریت ارشد، معاونان بازاریابی و استراتژیستهای بازاریابی دیجیتال همچنان باید تصمیم بگیرند که از کدام پلتفرمهای ویدیوی اجتماعی استفاده کنند.
محبوبیت پلتفرم ویدیوی اجتماعی
بر اساس داده های اضافی SimilarWeb، یوتیوب در جولای 2022 به طور قابل توجهی بازدید ماهانه بیشتری نسبت به فیس بوک داشت و میانگین دقیقه یوتیوب در هر بازدید بیش از دو برابر بیشتر از فیس بوک بود.
اما، شاید مدیران ارشد مدیریت، معاونان بازاریابی، یا استراتژیست های بازاریابی دیجیتال بخواهند روی پلتفرم های ویدئویی اجتماعی با رشد سریع تمرکز کنند. در هر صورت، در اینجا اعدادی است که آنها باید در مورد پنج وب سایت برتر رسانه های اجتماعی در ایالات متحده در جولای 2022 بدانند.
- یوتیوب اخذ شده 35 میلیارد بازدید، و میانگین بازدید 21:49 دقیقه بود.
- فیس بوک اخذ شده 19.4 میلیارد بازدید، و میانگین بازدید 9:52 دقیقه بود.
- منnstagram اخذ شده 6.6 میلیارد بازدید، و میانگین بازدید 7:39 دقیقه بود.
- توییتر اخذ شده 7.1 میلیارد بازدید، و میانگین بازدید 10:57 دقیقه بود.
- TikTok اخذ شده 1.8 میلیارد بازدید، و میانگین بازدید 3:53 دقیقه بود.
بنابراین، شرکتها یا مشتریان باهوش میتوانند بخشی از تیمها و بودجههای فیسبوک خود را به TikTok، Instagram و YouTube منتقل کنند. در مورد توییتر، مشخص نیست که شرکت های نرم افزاری باید چه کاری انجام دهند. با تلاش ایلان ماسک از توافق 44 میلیارد دلاری خود برای ،ید توییتر، Magic 8 Ball من می گوید: “در حال حاضر نمی توانم پیش بینی کنم.”
روند ترافیک صنعت نرم افزار برای تبلیغ کنندگان جستجوی پولی چه م،ایی دارد؟
اگرچه کتاب معیار سنجش شرکتهای نرمافزار 2022 SimilarWeb حاوی این بینشهای استراتژیک نیست، اما توصیههای تاکتیکی را به تبلیغکنندگان جستجوی پولی ارائه میکند.
به ،وان مثال، نشان میدهد که تبلیغات جستجوی پولی در این صنعت همچنان میتوانند بازدیدهایی با کیفیت بالا ایجاد کنند.
adobe.com از میان لیست 95 شرکت خود، بیشترین سرمایه گذاری را در ترافیک جستجوی پولی در ژوئن 2022 انجام داد و 27.4 درصد از بازار را به دست آورد. Wix.com 14.27٪ از سهم بازار را به دست آورد و dropbox.com 9.31٪ را از آن خود کرد.
البته تاثیر هر کمپین جستجوی پولی به کلمات کلیدی که یک شرکت یا آژانس انتخاب می کند بستگی دارد. کلمات کلیدی محبوب تر هزینه بیشتری خواهند داشت و بنابراین به ازای هر دلار سرنخ کمتری به همراه خواهند داشت، در حالی که عبارات نامطلوب ممکن است ترافیکی را به همراه نداشته باشند.
اغلب استراتژی جستجوی پردرآمد، یافتن کلمات کلیدی خاص است که برای مخاطبان هدف شما جذاب باشد، اما به طور گسترده دنبال نمی شوند.
هنگام ایجاد یک استراتژی PPC (پرداخت به ازای کلیک) برای شرکت یا مشتری خود، باید هنگام انتخاب کلمات کلیدی من،، روندهای محلی (مثلاً در 10 شهر بزرگ ایالات متحده) و روندهای زم، (به ،وان مثال، واکنش به برنامه های RTO) را در نظر بگیرید. پیشنهاد تجاری اینها می توانند تأثیر قابل توجهی بر ترافیک داشته باشند.
و، اگر موفقیت را با مح،ه هزینه تبلیغات در مقابل بازدیدها اندازه گیری کنید، در اینجا چیزی است که کتاب بازی SimilarWeb به شما می گوید:
-
Adobe.com به طور متوسط 1.6 دلار برای هر بازدید پرداخت می کرد.
-
Wix.com به طور متوسط 1.6 دلار برای هر بازدید پرداخت می کرد.
-
Dropbox.com به طور متوسط 1.2 دلار برای هر بازدید پرداخت می کرد.
اکنون، وقتی مخاطب از طریق یک آگهی جستجوی پولی به صفحه ای هدایت می شود، به جای کانال های بازاریابی ارگ،ک تر، به طور قابل درک، مشارکت دشوارتر است.
اما، SimilarWeb’s 2022 Software Companies Benchmarking Playbook نشان می دهد که Adobe.com مدت زمان بازدید 5 دقیقه و 49 ث،ه داشت، به طور متوسط از 7.15 صفحه در هر بازدید لذت می برد و نرخ پرش پایین 26.01٪ داشت.
بنابراین، به نظر می رسد هزینه 1.6 دلاری آن برای هر کلیک یک سرمایه گذاری موثر بوده است. اما Adobe.com هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری از سایر شرکت های نرم افزاری مانند intuit.com دارد که نتایج قابل توجهی داشت. مدت زمان بازدید 11:58 دقیقه، 12.55 صفحه در هر بازدید، و نرخ پرش پایین 23%.
به عبارت دیگر، تبلیغات جستجوی پولی می تواند شکل موثری از بازاریابی باشد، اما درک بازار خود برای دریافت بهترین نتایج ضروری است.
بازاریابی برای نرمال جدید
شایان ذکر است که چند صفحه در کتاب بازی Similarweb به شما می گوید که چگونه استراتژی خود را با رقبای خود مقایسه کنید و تعیین کنید که کدام رویکرد برای بازار هدف شما بهترین کار را دارد.
اما، سهم شیر از کتاب بازی شامل:
-
اطلاعات اصلی، گزارش، تحقیق یا تجزیه و تحلیل.
-
توضیح اساسی، کامل یا جامع از موضوع.
-
تجزیه و تحلیل روشنگر یا اطلاعات جالبی که فراتر از آشکار است.
بنابراین، SimilarWeb’s 2022 Companies Software Benchmarking Playbook با تعریف قدیمی گوگل از «محتوای با کیفیت» مطابقت دارد. و حتی صفحات «نحوه محک زدن» با تعریف اخیر گوگل از «محتوای مفید» مطابقت دارد.
و حتی متخصصان سئو، بازاریابان محتوا، و بازاریابان رسانههای اجتماعی در صنعت نرمافزار، معیارهای تعامل و توصیههای تاکتیکی را در کتاب بازی پیدا میکنند تا به آنها کمک کند تا «عادیهای جدید» را طی کنند.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: ra2 studio/Shutterstock
window.addEventListener( 'load', function() { setTimeout(function(){ striggerEvent( 'load2' ); }, 2000); });
window.addEventListener( 'load2', function() {
if( sopp != 'yes' && addtl_consent != '1~' && !ss_u ){
!function(f,b,e,v,n,t,s) {if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMet،d? n.callMet،d.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)}; if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0'; n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0; t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0]; s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window,do،ent,'script', '
if( typeof sopp !== "undefined" && sopp === 'yes' ){ fbq('dataProcessingOptions', ['LDU'], 1, 1000); }else{ fbq('dataProcessingOptions', []); }
fbq('init', '1321385257908563');
fbq('track', 'PageView');
fbq('trackSingle', '1321385257908563', 'ViewContent', { content_name: 'software-industry-traffic-trends', content_category: 'agency-marketing social' }); } });
منبع: https://www.searchenginejournal.com/software-industry-traffic-trends/463480/