راهنمای PPC برای هدف قرار دادن مخاطب متمرکز بر حریم خصوصی

هنگامی که داده‌های مخاطب را در پلتفرم‌های تبلیغاتی منتشر کردید، باید بخش‌های مخاطب ایجاد کنید تا تبلیغات خود را برای افراد من، هدف قرار دهید.

مطابقت مشتری در گوگل و مایکروسافت

داده‌های جستجو در حال حاضر کمیاب هستند، انواع تطابق کلمات کلیدی در ملغمه‌ای از تطابق گسترده ،یب می‌شوند، و از دست دادن سیگنال همچنان بر داده‌های عملکرد و مدیریت مخاطبان تأثیر می‌گذارد.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و ،وماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


جدید در زمین موتورهای جستجو

همانطور که اشاره کردم، این استراتژی تقریباً برای 18 تا 24 ماه آینده کار خواهد کرد. اما تبلیغ‌کنندگان باید شروع به ایجاد چارچوبی برای مخاطبان کنند که زم، که کوکی‌ها در دسترس نیستند، بادوام باشد.


تبلیغ‌کنندگان برنامه‌های افزودنی در مورد استراتژی‌های مخاطب مبتنی بر پی،ل خود دریافت کرده‌اند. این بدان م،ا نیست که هنگام ایجاد چارچوب مخاطب اول خود راضی باشید.

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


هدف گذاری مخاطبان شخص اول

موضوعات API یک روش کاملاً جدید برای سرپرستی و ایجاد بخش‌های مخاطب است. این ویژگی هنوز در حال آزمایش بتا در جعبه ایمنی حریم خصوصی است. چند تاکتیک بدون کوکی توسط گوگل پیشنهاد شده است، اما من فکر می‌کنم که این یک شات خوب برای ارائه آن به عموم مردم است.

طبق گفته گوگل، Topics API از نظر حریم خصوصی ایمن است:

اکنون، بیایید گزینه های شما را برای ایجاد و مدیریت مخاطبان متمرکز بر حریم خصوصی برای کمپین های PPC مرور کنیم.

در اینجا لیست فعلی مخاطبان پیشگویانه موجود در GA4 آمده است.

  • احتمالاً ،یداران 7 روزه سرگردان هستند.
  • احتمالاً کاربران 7 روزه دچار مشکل می شوند.
  • ،یداران احتمالی 7 روزه
  • ،یداران احتمالی برای اولین بار 7 روزه.
  • پیش‌بینی‌شده 28 روز بیشترین هزینه‌ها.

موضوعات API و حریم خصوصی-اول آینده

بسیاری از تبلیغ کنندگان هنوز از این روش برای ایجاد مخاطب در PPC استفاده نمی کنند. آنها همچنان در حال ایجاد بخش های مخاطبین و لیست های بازاریابی مجدد بر اساس پی،ل های وب سایت خود هستند.

تا سه ماهه سوم سال 2023، انتظار داریم که APIهای Privacy Sandbox راه‌اندازی شوند و به طور کلی در کروم در دسترس باشند. از آنجایی که توسعه دهندگان این API ها را اتخاذ می کنند، اکنون قصد داریم در نیمه دوم سال 2024 حذف تدریجی کوکی های شخص ثالث در کروم را آغاز کنیم.

هم تبلیغات مایکروسافت و هم گوگل ادز از آپلود مستقیم داده های مخاطب در پلتفرم های خود پشتیب، می کنند. در هر دو پلتفرم تبلیغاتی، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند یک فایل CSV را آپلود کنند که حاوی اطلاعات مشتری شخص اول است.

حتی اگر UA برای مدتی بیشتر منبع حقیقت شما باقی بماند، باید از همین الان شروع به ساخت سابقه عملکرد در GA4 کنید.

بخش‌های مخاطب نیز می‌توانند در GA4 ایجاد شوند. تبلیغ‌کنندگان می‌توانند بر اساس رفتار کاربر وب‌سایت که در GA4 ردیابی شده است، مخاطب ایجاد کنند. این بخش‌های مخاطب را می‌توان به Google Ads منتقل کرد که دو سکو به هم وصل شده اند.

تاکتیک های گسترش مخاطب

مدیران کمپین PPC تقریباً دو دهه است که کنترل شدیدی بر مدیریت حساب، بینش داده‌ها و تاکتیک‌های بهینه‌سازی خود داشته‌اند. اما همه چیز در حال تغییر است.

GA4 دارای قابلیت های منحصر به فردی در اطراف مخاطبان است. یکی از ویژگی های جالب این است مخاطبان پیشگو. این بخش‌ها داده‌های مخاطب در محل شما را با الگوریتم‌های پیش‌بینی در GA4 ،یب می‌کنند تا اقدامات بالقوه‌ای را که کاربران می‌توانند انجام دهند، تعیین کنند.

شایان ذکر است که ج، زم، شما برای آ،ا،مان کوکی ها تمدید شده است. تیم Google Chrome/Privacy Sandbox قبلاً اعلام کرده بود که کوکی‌های شخص ثالث در سه ماهه سوم سال 2023 بازنشسته می‌شوند. اکنون، آنها این ج، زم، را تا سال 2024 تمدید کرده‌اند. اعلامیه از کروم:

تبلیغات مایکروسافت نیز خود را ارائه می دهد ردیابی رویداد جه، (UET). این بر،ب جه، داده های تحلیلی را برای وب سایت ها، مانند تبدیل، فروش و درآمد ارائه می دهد. همچنین، می تو،د از تگ UET برای ایجاد مخاطب در پلتفرم Microsoft Ads استفاده کنید.

آپلود مستقیم داده های مخاطب

این دو نوع مخاطب نیز به داده های پلتفرم های PPC متکی هستند. این بخش ها:

  • لازم نیست بر روی مخاطبان شخص اول ساخته شود.
  • از استفاده روی پلتفرم Google و Bing ایجاد شده‌اند و باید نسبتاً بادوام باشند.

این دو نوع بخش مخاطب مشابه هستند اما عملکرد متفاوتی دارند. اگر این نوع مخاطبان بخشی از استراتژی شما نیستند، باید هر کدام را آزمایش کنید تا ببینید کدام یک برای کمپین شما مفید است.

مخاطبان پیشگوی GA4

گوگل به تازگی نسخه جدیدی از تگ گوگل را منتشر کرده است. نسخه جدید تگ جه، به ،وان پی،ل پیاده سازی اصلی برای تمام ویژگی های بازاریابی Google از جمله Google Ads، Google Analytics و SA360 عمل می کند. در حال حاضر، می‌تو،د از Google Ads و Google Analytics برای پیکربندی بر،ب Google خود استفاده کنید.

آپلود یک CSV با داده های مشتری تنها اولین قدم در ایجاد استراتژی مخاطب است.

دلیل هر چه که باشد، نتیجه همچنان ی،ان است: شما زمان بیشتری برای برنامه ریزی برای دنیای پس از تهیه کوکی دارید. با این حال، این بدان م،ا نیست که شما باید از ساخت چارچوب های اندازه گیری و مخاطبان خود دست بکشید، زیرا در نهایت این اتفاق خواهد افتاد.

گزینه های مخاطب سازی PPC

«و با ارائه وب‌سایت‌هایی با موضوعات مورد علاقه‌تان، ،ب‌وکارهای آنلاین گزینه‌ای دارند که شامل تکنیک‌های ردیابی پنه، مانند انگشت نگاری مرورگر نیست تا به ارائه تبلیغات مرتبط ادامه دهند.»

جوزف کرشبام، معاون ارشد آزمایشگاه جستجو و رشد برای 3Q Di،al است. جوزف در طول 20 سال تجربه خود در بازاریابی دیجیتال، با مشاغلی در هر اندازه از SMB ها گرفته تا مقیاس سازم، کار کرده است. جوزف بیش از یک دهه است که به طور منظم در کنفرانس های بازاریابی دیجیتال سخنران بوده است. جوزف یکی از نویسندگان کتاب Wiley/Sybex، “پرداخت به ازای کلیک SEM: یک ساعت در روز” است، که در سال 2010 منتشر شد. در چهار سال گذشته، جوزف میزبان پاد،ت، دانلود دیجیتال 3Q بود که در آن بحث کرد. استراتژی های بازاریابی دیجیتال با رهبران صنعت.


منبع: https://searchengineland.com/ppc-guide-privacy-focused-audience-targeting-387616

«Google Ads به فعالیت جستجوی اخیر بازدیدکنندگان در لیست بازاریابی مجدد شما نگاه می کند تا به جمع آوری رفتار جستجوی بازدیدکنندگان در لیست شما کمک کند. بر اساس این اطلاعات، سیستم به‌طور خودکار مشتریان بالقوه جدیدی را پیدا می‌کند که رفتار جستجوی آنها شبیه به افرادی است که در لیست بازاریابی مجدد شما هستند.»

گوگل برای آماده شدن من، برای بازنشستگی کوکی ها به زمان بیشتری نیاز داشت. آنها هنوز روی چارچوبی برای دنیای پس از کوکی کار می کنند. همچنین، با آنها نوسانات قیمت سهام، من فکر می کنم آلفابت (شرکت مادر گوگل) نمی خواست تأثیر منفی بر محصول (Google Ads) بگذارد که نزدیک به 80٪ از درآمد عملیاتی آنها را به همراه دارد.

مخاطبان مشابه یک مخاطب شخص ثالث هستند زیرا به داده های نمایه از پلتفرم های PPC متکی هستند. با این حال، این مخاطبان باید حتی پس از بازنشستگی کوکی ها نسبتاً بادوام باشند.

امیدواریم الگوریتم هایی که موضوعات مورد علاقه یک فرد را تعیین می کنند، بهبود یافته باشند. Google Ads نسخه قبلی هدف‌گیری موضوعات/علاقه را در شبکه نمایش ارائه می‌کرد و عملکرد در آن کمپین‌ها معمولاً بسیار ضعیف‌تر از سایر گزینه‌های هدف‌گیری مبتنی بر مخاطب بود.

شروع به ساخت چارچوب مخاطبان PPC شخص اول خود کنید

نمایه ها بر اساس نقاط داده متعددی بر اساس تاریخچه جستجو، داده های نمایه حساب و سابقه مرور ساخته شده اند که باید پس از سال 2024 حفظ شوند.

وابستگی و مخاطبان درون بازار

هر دو پلتفرم اصلی PPC بخش های «مخاطبان مشابه» را ارائه می دهند. گوگل و مایکروسافت با استفاده از بخش‌های مشتریان فعلی‌تان، کاربر، با عادت‌ها و سابقه مرور مشابه برای مخاطبان هدف شما پیدا می‌کنند. مطابق با گوگل:

از سوی دیگر، مخاطبان وابسته معمولاً بر اساس اشتیاق، علاقه و درگیری دیرینه شخصی با موضوعات خاص هستند.

مستقیم ترین راه برای ایجاد داده های مخاطب از طریق پی،ل ردیابی هر پلتفرم است. کوکی های شخص ثالث در حال حاضر حدود دو سال ماندگاری دارند. من شما را تشویق می کنم که شروع به ایجاد یک چارچوب جدید متمرکز بر حریم خصوصی کنید. اما در حال حاضر، اگر می‌خواهید به پی،ل‌های ردیابی تکیه کنید، می‌تو،د – اما ساعت در حال تیک‌ک ، است.

درباره نویسنده

هنگامی که داده‌های مشتری شما در پلتفرم‌های PPC پر شد و بخش‌های مخاطب را بر اساس این داده‌ها ایجاد کردید، آن‌وقت آماده هستید که این پایه را گسترش دهید.

مخاطبان مشابه

با انواع کمپین مانند Performance Max و عدم مشاهده عملکرد، مدیران PPC باید از هر ابزار هدف گذاری و بهینه سازی موجود در زرادخانه خود استفاده کنند.

من روی Google Analytics 4 (GA4) تمرکز می کنم زیرا Universal Analytics (UA) در 1 ژوئیه 2023 غروب می کند. داده های تجزیه و تحلیل تاریخی از UA به حساب GA4 جدید شما منتقل نمی شود.

به سمت چارچوبی حرکت کنید که صرفاً به پی،ل های شخص ثالث وابسته نیست. مدیران PPC همیشه خواهان کنترل بیشتر بر کمپین‌های خود هستند و یک چارچوب ساختار یافته و متفکر مخاطب، ستون فقرات حساب‌های موفق PPC است.


چند راه برای ایجاد داده های مخاطبان خود در گوگل و مایکروسافت وجود دارد.

پی،ل های شخص ثالث پلت فرم PPC

استراتژی‌های اختصاصی مخاطبان می‌توانند کنترل اضافی و هدف‌گیری مشخصی را ارائه دهند که نتایج را ارائه می‌دهد. در مقاله قبلی خود، مزایای استراتژی مخاطب را به خوبی تعریف کرده بودیم.

پلتفرم های PPC از داده های نمایه مشتری شما برای کشف حساب های کاربری ایجاد شده در آن ا،یستم ها استفاده می کنند.

Google Analytics 4 مخاطبین

مخاطبان درون بازار به افرادی اطلاق می شود که در حال حاضر در بازار یک محصول یا خدمات هستند. اینها معمولاً علایق مبتنی بر نیاز یا کوتاه مدت هستند که می توانند با برند شما هماهنگ باشند. اغلب این افراد فعالانه به دنبال محصول یا خدمات شما هستند اما ممکن است هنوز برند شما را کشف نکرده باشند.

دو بخش برای نحوه عملکرد Topics API وجود دارد:

  • بر اساس سابقه مرور شما، Chrome موضوعات/علاقه هایی را تعیین می کند که نشان دهنده شما و علایق شما هستند. موضوعات فقط برای سه هفته نگه داشته می شوند و موضوعات قدیمی حذف می شوند.
  • برندها می توانند موضوعات خاصی را برای ارائه تبلیغات به مخاطبان مرتبط هدف قرار دهند.

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است