هنگامی که دادههای مخاطب را در پلتفرمهای تبلیغاتی منتشر کردید، باید بخشهای مخاطب ایجاد کنید تا تبلیغات خود را برای افراد من، هدف قرار دهید.
مطابقت مشتری در گوگل و مایکروسافت
دادههای جستجو در حال حاضر کمیاب هستند، انواع تطابق کلمات کلیدی در ملغمهای از تطابق گسترده ،یب میشوند، و از دست دادن سیگنال همچنان بر دادههای عملکرد و مدیریت مخاطبان تأثیر میگذارد.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و ،وماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
جدید در زمین موتورهای جستجو
همانطور که اشاره کردم، این استراتژی تقریباً برای 18 تا 24 ماه آینده کار خواهد کرد. اما تبلیغکنندگان باید شروع به ایجاد چارچوبی برای مخاطبان کنند که زم، که کوکیها در دسترس نیستند، بادوام باشد.
تبلیغکنندگان برنامههای افزودنی در مورد استراتژیهای مخاطب مبتنی بر پی،ل خود دریافت کردهاند. این بدان م،ا نیست که هنگام ایجاد چارچوب مخاطب اول خود راضی باشید.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
هدف گذاری مخاطبان شخص اول
موضوعات API یک روش کاملاً جدید برای سرپرستی و ایجاد بخشهای مخاطب است. این ویژگی هنوز در حال آزمایش بتا در جعبه ایمنی حریم خصوصی است. چند تاکتیک بدون کوکی توسط گوگل پیشنهاد شده است، اما من فکر میکنم که این یک شات خوب برای ارائه آن به عموم مردم است.
طبق گفته گوگل، Topics API از نظر حریم خصوصی ایمن است:
اکنون، بیایید گزینه های شما را برای ایجاد و مدیریت مخاطبان متمرکز بر حریم خصوصی برای کمپین های PPC مرور کنیم.
ج، زم، تنظیم شده برای آ،ا،مان کوکی
در اینجا لیست فعلی مخاطبان پیشگویانه موجود در GA4 آمده است.
- احتمالاً ،یداران 7 روزه سرگردان هستند.
- احتمالاً کاربران 7 روزه دچار مشکل می شوند.
- ،یداران احتمالی 7 روزه
- ،یداران احتمالی برای اولین بار 7 روزه.
- پیشبینیشده 28 روز بیشترین هزینهها.
موضوعات API و حریم خصوصی-اول آینده
بسیاری از تبلیغ کنندگان هنوز از این روش برای ایجاد مخاطب در PPC استفاده نمی کنند. آنها همچنان در حال ایجاد بخش های مخاطبین و لیست های بازاریابی مجدد بر اساس پی،ل های وب سایت خود هستند.
تا سه ماهه سوم سال 2023، انتظار داریم که APIهای Privacy Sandbox راهاندازی شوند و به طور کلی در کروم در دسترس باشند. از آنجایی که توسعه دهندگان این API ها را اتخاذ می کنند، اکنون قصد داریم در نیمه دوم سال 2024 حذف تدریجی کوکی های شخص ثالث در کروم را آغاز کنیم.
هم تبلیغات مایکروسافت و هم گوگل ادز از آپلود مستقیم داده های مخاطب در پلتفرم های خود پشتیب، می کنند. در هر دو پلتفرم تبلیغاتی، تبلیغکنندگان میتوانند یک فایل CSV را آپلود کنند که حاوی اطلاعات مشتری شخص اول است.
حتی اگر UA برای مدتی بیشتر منبع حقیقت شما باقی بماند، باید از همین الان شروع به ساخت سابقه عملکرد در GA4 کنید.
بخشهای مخاطب نیز میتوانند در GA4 ایجاد شوند. تبلیغکنندگان میتوانند بر اساس رفتار کاربر وبسایت که در GA4 ردیابی شده است، مخاطب ایجاد کنند. این بخشهای مخاطب را میتوان به Google Ads منتقل کرد که دو سکو به هم وصل شده اند.
تاکتیک های گسترش مخاطب
مدیران کمپین PPC تقریباً دو دهه است که کنترل شدیدی بر مدیریت حساب، بینش دادهها و تاکتیکهای بهینهسازی خود داشتهاند. اما همه چیز در حال تغییر است.
GA4 دارای قابلیت های منحصر به فردی در اطراف مخاطبان است. یکی از ویژگی های جالب این است مخاطبان پیشگو. این بخشها دادههای مخاطب در محل شما را با الگوریتمهای پیشبینی در GA4 ،یب میکنند تا اقدامات بالقوهای را که کاربران میتوانند انجام دهند، تعیین کنند.
شایان ذکر است که ج، زم، شما برای آ،ا،مان کوکی ها تمدید شده است. تیم Google Chrome/Privacy Sandbox قبلاً اعلام کرده بود که کوکیهای شخص ثالث در سه ماهه سوم سال 2023 بازنشسته میشوند. اکنون، آنها این ج، زم، را تا سال 2024 تمدید کردهاند. اعلامیه از کروم:
تبلیغات مایکروسافت نیز خود را ارائه می دهد ردیابی رویداد جه، (UET). این بر،ب جه، داده های تحلیلی را برای وب سایت ها، مانند تبدیل، فروش و درآمد ارائه می دهد. همچنین، می تو،د از تگ UET برای ایجاد مخاطب در پلتفرم Microsoft Ads استفاده کنید.
آپلود مستقیم داده های مخاطب
این دو نوع مخاطب نیز به داده های پلتفرم های PPC متکی هستند. این بخش ها:
- لازم نیست بر روی مخاطبان شخص اول ساخته شود.
- از استفاده روی پلتفرم Google و Bing ایجاد شدهاند و باید نسبتاً بادوام باشند.
این دو نوع بخش مخاطب مشابه هستند اما عملکرد متفاوتی دارند. اگر این نوع مخاطبان بخشی از استراتژی شما نیستند، باید هر کدام را آزمایش کنید تا ببینید کدام یک برای کمپین شما مفید است.
مخاطبان پیشگوی GA4
گوگل به تازگی نسخه جدیدی از تگ گوگل را منتشر کرده است. نسخه جدید تگ جه، به ،وان پی،ل پیاده سازی اصلی برای تمام ویژگی های بازاریابی Google از جمله Google Ads، Google Analytics و SA360 عمل می کند. در حال حاضر، میتو،د از Google Ads و Google Analytics برای پیکربندی بر،ب Google خود استفاده کنید.
آپلود یک CSV با داده های مشتری تنها اولین قدم در ایجاد استراتژی مخاطب است.
دلیل هر چه که باشد، نتیجه همچنان ی،ان است: شما زمان بیشتری برای برنامه ریزی برای دنیای پس از تهیه کوکی دارید. با این حال، این بدان م،ا نیست که شما باید از ساخت چارچوب های اندازه گیری و مخاطبان خود دست بکشید، زیرا در نهایت این اتفاق خواهد افتاد.
گزینه های مخاطب سازی PPC
«و با ارائه وبسایتهایی با موضوعات مورد علاقهتان، ،بوکارهای آنلاین گزینهای دارند که شامل تکنیکهای ردیابی پنه، مانند انگشت نگاری مرورگر نیست تا به ارائه تبلیغات مرتبط ادامه دهند.»
جوزف کرشبام، معاون ارشد آزمایشگاه جستجو و رشد برای 3Q Di،al است. جوزف در طول 20 سال تجربه خود در بازاریابی دیجیتال، با مشاغلی در هر اندازه از SMB ها گرفته تا مقیاس سازم، کار کرده است. جوزف بیش از یک دهه است که به طور منظم در کنفرانس های بازاریابی دیجیتال سخنران بوده است. جوزف یکی از نویسندگان کتاب Wiley/Sybex، “پرداخت به ازای کلیک SEM: یک ساعت در روز” است، که در سال 2010 منتشر شد. در چهار سال گذشته، جوزف میزبان پاد،ت، دانلود دیجیتال 3Q بود که در آن بحث کرد. استراتژی های بازاریابی دیجیتال با رهبران صنعت.