دیجیتال مارکتینگ شامل فعالیتها و ابزارهایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال (وب، اینترنت، موبایل یا سایر ابزارهای دیجیتال) مورد استفاده قرار میگیرد. یک دیجیتال مارکتر باید بتواند با استفاده از مبانی سئو رتبه وب سایت کسب وکار را بهبود ببخشد، حضور برند را در شبکه های اجتماعی مدیریت کند، با اصول کانتنت مارکتینگ آشنا باشد و در زمینه مدیریت اتوماسیون بازاریابی به کسب وکار کمک کند. نوعی از تبلیغات مبتنی بر عملکرد است که در آن شما به ازای تبلیغ و ارتقای محصولات و خدمات کسب و کار دیگری در وب سایتتان، کمیسیون دریافت می کنید.
سنجش ترافیک وبسایت
در روش بازاریابی ویروسی دیجیتال با منتشر کردن یک محتوا و تشویق کاربران به بازنشر آن در قبال تخفیف یا جایزه در بستر فضای اینترنت به تبلیغ کسب و کار خود می پردازند. این روش دیجیتال مارکتینگ کوتاه مدت بوده و تاثیرگذاری و بازخورد آن تا حد زیادی به محتوایی که تولید کردید بستگی دارد. بازاریابی محتوای دیجیتال یا همان تولید محتوا از زیر مجموعه های بازاریابی درونگرا می باشد. به این صورت که از طریق تولید محتوای جذاب با توجه به پرسش های ذهنی و دغدغه های مخاطب و پاسخ دادن به آن ها او را تشویق به دنبال کردن سایت دیجیتال مارکتینگ و خرید محصول یا سایر خدمات میکنیم. دیجیتال مارکتینگ به شما اجازه میده اطلاعات مشتری رو به گونهای جمع آوری کنین که در بازاریابی سنتی وجود نداره.
در دیجیتال مارکتینگ در سال 2022
بازاریاب دیجیتال یا دیجیتال مارکتر مسئول دستیابی به آگاهی از برند و ایجاد مشتری از طریق کلیه کانال های دیجیتالی رایگان و پرداختی در دسترس شرکت است. این کانال ها شامل رسانه های اجتماعی، وبسایت خود شرکت، رتبه بندی موتور جستجو، ایمیل، تبلیغات نمایشی و وبلاگ شرکت است. وظایف یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ بستن کمپین تبلیغاتی، تبلیغات اینترنتی آنلاین در بستر وب سایت و شبکه های اجتماعی است. یکی از اساسیترین کارها در حوزه دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات گسترده در فضای مجازی است. در جدول ذیل شما میتوانید لیست تعرفه تبلیغات در شبکههای اجتماعی تلگرام و اینستاگرام که از محبوبترین شبکههای اجتماعی هستند مشاهده کنید. انجام اقدامات بازاریابی و تبلیغات دنیای دیجیتال افراد را به خرید در فضای دیجیتال تشویق میکند.
با این توضیحات مشخص بوده که توسعه دهنده فول استک فردی بوده که در هر دوی این حوزهها دارای تخصص است. تمام تنظیمات مربوط به کمپینهای تبلیغاتی خود را بر اساس اطلاعاتی که در مورد مخاطب دارید انجام میدهید. در این روش مطمئن هستید که تبلیغ شما به مخاطب هدف شما نمایش داده میشود. اینستاگرام، توئیتر، لینکدین، فیس بوک و بسیاری از پلتفرمهای اجتماعی محیطی مناسب بوده تا با به اشتراک گذاشتن پستها و مطالب تبلیغاتی مانند تصاویر گرافیکی، ویدئو و متنها بتوانید توجه مخاطبانتان را به خود جلب کنید. علاوه بر این در این فضاها میتوانید گروههایی برای به اشتراک گذاشتن ایدهها و شنیدن نظر مخاطبان نیز تشکیل دهید.
- هرچه مشتری شما نسبت به رفتار و اولویتهای شما عمیقتر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که آنها را در تعاملات پر سود وارد کنید.
- با این هدف که کاری کنید مشتری در زمان نیاز، شما را پیدا کند، پس از آن در مسیر خرید هدایت شود و در هر مرحله از مسیر خود، چیزی با ارزش از شما دریافت نماید.
- چون هر کلمه ای که سرچ کنم سایت شما در صدر گوگل هست ، پس یعنی بلدین کارتونو و خوبم بلدین.
- اولین قدم برای یادگیری پیدا کردن منابع خوب است؛ منابعی که توسط افراد با تجربه تهیه شده و در هر زمان و مکانی در دسترس باشد.
- همون طوری که بالاتر اشاره شد، یکی از بزرگترین مزایای دیجیتال مارکتینگ امکان هدف گیری مخاطبین خاص هستش.
در صورتی که برای راهاندازی یا توسعه کسب و کار خود در فضای وب نیاز به طراحی و تولید نرمافزار اختصاصی دارید، کارشناسان و مشاورین نوکارتو به صورت شبانهروزی در کنار شما هستند. پاسخ به این پرسش که دقیقا پس از انتخاب کلمات کلیدی برای تقویت سئوی وبسایت خود چه باید بکنید، به طور حتم به استراتژی سئوی شما بازمیگردد. به طور کلی برای داشتن یک سئوی موفق، محتوا و تولید آن از مهمترین عوامل محسوب میشود.
– بازاریابی در شبکههای اجتماعی
با بازاریابی محتوا، تمرکز خود را به ارتقای ارزش خود از طریق محتوای مرتبط و مفید معطوف میکنید. بازاریابی محتوا منجر به نتایج، افزایش اعتماد و ایجاد آگاهی از برند میشود. با انتشار محتوای باکیفیت، خود را بهعنوان یک مرجع در حوزه کاری خود معرفی میکنید. محتوای عالی همچنین بهاحتمالزیاد به اشتراک گذاشته میشود و به آن ارجاع داده میشود و شهرت شما را هم در بین مشتریان و هم در میان متخصصان صنعت افزایش میدهد. بهعبارتدیگر بازاریابی محتوا همهچیز در مورد ایجاد محتوایی است که مخاطبان شما میخواهند ببینند، با هدف تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید آنها؛ بنابراین محتوای خوب باید پایه و اساس استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما باشد.
با توجه به آمار و ارقام و تجربه سالهای اخیر میتوان یقین داشت که نیاز به دیجیتال مارکتینگ ادامه خواهد یافت. در این مرحله، دیجیتال مارکتینگ برای بیزینس شما و آگاهی از برند بسیار حیاتی است. به نظر می آید که امروزه تمامی برندهای دنیا حداقل یک وب سایت را دارند و اگر این طور نباشد، حداقل در شبکه های اجتماعی حضور دارند یا دارای یک استراتژی تبلیغاتی دیجیتال هستند. امروزه محتوای دیجیتال و بازاریابی انقدر رایج شده اند که مشتریان به این شیوه به عنوان راهی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برندها تکیه کرده و از برندها انتظارش را می کشند. در حالی که بازاریابی سنتی ممکن است از طریق تبلیغات چاپی، ارتباطات تلفنی یا بازاریابی فیزیکی همچنان وجود داشته باشد، دیجیتال مارکتینگ همان طور که اشاره شد می تواند به صورت الکترونیکی و آنلاین کار کند. بدین معنی که فرصت های بسیار بیشتری برای برندها جهت دسترسی به مشتریان وجود دارد که شامل ایمیل، ویدیو، شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجو می شود.
با اینکه بازاریابی سنتی از روشها و رسانههای سنتی همچون مجله و روزنامه برای جذب مخاطب استفاده میکند، دیجیتال مارکتینگ رسانههای متنوعی در اختیار دارد و از طریق مواردی همچون شبکههای اجتماعی یا وبسایتها به جذب مخاطب می پردازد. فقط باید به این نکته توجه داشته باشید که بازاریابی سنتی هنوز هم میتواند کارساز باشد. این نوع بازاریابی در دنیای در حال رشد دیجیتال میتواند نقش بسیار مهمی در کسب وکارها ایفا کند و به آنها کمک کند در کنار بازاریابی دیجیتال خودشان را به مشتریان بیشتری برسانند. با اینحال این دو شیوه بازاریابی به دلیل ماهیت متفاوتی که دارند تفاوتهای کلیدی هم با یکدیگر خواهند داشت. به عنوان مثال بازاریابی سنتی زیاد مقرون به صرفه نیست و هزینههای زیادی روی دوش کسب وکارها میگذارد. این در حالیست که بازاریابی دیجیتال میتواند کم هزینه باشد و نرخ تعامل و تبدیل بالایی برایتان به ارمغان بیاورد.
همانطور که دیدید دیجیتال مارکتینگ دنیای بزرگی دارد و فقط به ابزارهایی مثل سایت و اینستاگرام محدود نمیشود. اما چطور میشود کاری کرد که خودِ مشتری به شرکت طراحی سایت سی یو وب سراغ شما بیاید؟ اینجاست که ایدۀ بازاریابی ربایشی مطرح میشود. وقتی شما با جستجو در گوگل یک سایت را باز میکنید، در واقع جذب آن سایت شده و در مسیر بازاریابی ربایشی قرار گرفتهاید.
ارائه دقیق خدمات سئو از سوی شرکت های دیجیتال مارکتینگ ضامن گسترش و دیده شدن سایت و کانال های اجتماعی شما خواهد شد. به کمک محتوای منتشر شده در رسانه میتوان تاثیری مستقیم بر سبک زندگی، عقاید، باورها، رفتارها و … مخاطب گذاشت که این همان قدرت نفوذ رسانه است. بازاریابی محتوا، در حقیقت یکی از مهمترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است.
راهنمای جامع دیجیتال مارکتینگ بهروش ها و نحوه پیاده سازی بازاریابی دیجیتال داناپرداز