دسته: آموزش سئو محتوا

الگوریتمهای گوگل هم که روز به روز هوشمندتر میشن و میشه گفت تجربه کاربری که مخاطب بعد از وارد شدن به سایت ما پیدا میکنه، نقش مهمی برای تعیین جایگاه ما توی صفحه نتایج گوگل داره. پس میشه نتیجه گرفت که اگه کسبوکار ما جایگاه خوبی توی نتایج سرچ گوگل داشته باشه، مخاطبهای زیادی رو میتونه جذب کنه. دیگه دوران لینکسازی و محتواهای اسپم خیلی وقته که تموم شده (منظورم این نیست که دیگه نباید لینکسازی کرد) و آموزش سئو تولید محتوا برای هر کسبوکاری میتونه کمک کننده باشه تا یه شروع قوی توی دنیای دیجیتال داشته باشه و مخاطبهای جدیدی رو جذب کنه. اگر میپرسید تاثیر لینکسازی داخلی در افزایش رتبه سئو چیست؟ میتونم بگم از قدم صفر محتوا تا انتشار و رتبه گرفتنش، حداقل باید 8 تا مرحله رو به ترتیب بگذرونی! از زمانی که ایده نوشتن یه محتوا به ذهنت میرسه، تا زمانی که دکمه انتشار رو میزنی و حتی بعد از اون تا زمانی که توی صفحه اول گوگل نمایش پیدا کنی، باید مراحل مختلفی رو طی کنی و وضعیت همه چی تو مشتت باشه. بین این همه محتوا که شاید با چپوندنِ عبارات کلیدی توی خودشون دارن تو معرض نمایش قرار میگیرن، اگه نتونی محتوات رو بریزی تو ظرفِ سئو، از بازی محرومی!

در این جستجوها، گوگل الگوریتم جستجوی محلی را فعال می کند و نتایج را در منطقه ای که کاربر در آن قرار دارد اولویت بندی می کند. شما میتوانید به توصیه های گوگل گوش کنید و سئو کلاه سفید را دنبال کنید یا مانند یک فرزند ناخلف از قوانین سرپیجی کنید و سئوی کلاه سیاه را دنبال کنید. گوگل مانند یک پدر خوب همیشه نگران سئو ی خوب یا بد است! خبر خوب این است که به لطف سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) برای اینکه وب سایت خود را در اولین نتایج جستجو نشان دهید به پول زیادی نیاز ندارید. اما، چگونه میتوانید مشتریان بالقوه خود را به آن وبسایت برسانید؟ امروزه گوگل آن دسته از وبسایتهایی را در اولویت قرار میدهد که در آنها محتوای مرتبط با کاربران، جدید و بهروز شده، آپلود میشود. یک بسته محلی، با سه نتیجه اصلی برای کاربر، که اطلاعات آن مستقیماً از Google My Business استخراج میشود. اگه هم صاحب کسبوکار باشی، میتونی خودت مو رو از ماست بیرون بکشی و کارشناس تولید محتوا رو بگیری تو مشتت که یه وقت راه رو اشتباه نره! همه که مثل خودت فکر نمیکنن!

فرایند سئو سایت بر سه بخش سئو داخلی ، سئو خارجی و سئو تکنیکال متمرکز است. این بدان معناست که صفحات باید بر هدف جستجوی کاربر متمرکز شوند. فرق اصلی این دوره کوتاه و حرفهای، با بقیه دورهها اینه که کاملا عملی و کاربردیه و توی کمترین زمان ممکن هر چیزی که لازمه از آموزش سئو محتوا بدونی، ارائه میشه. اگه هم تازهکار باشی، آموزش سئو مبتدی که اماده کردم، کاملا آمادهت میکنه تا دست به کار شی. پس وقتشه که از آموزش سئو و تولید محتوا استفاده کنیم! سئوی محلی یک ابزار ضروری برای کسبوکارهایی است که فروشگاههای فیزیکی دارند، زیرا از جستجوی کاربران به ما اجازه میدهند تا آنها را به آنها هدایت کنیم. در سال 2014، Google Pigeon به جایی رسید که یک متغیر جدید برای سازماندهی نتایج جستجو مورد استفاده قرار گرفت: موقعیت جغرافیایی کاربران. سئویی که از قوانین گوگل پیروی می کند و به دنبال یک موقعیت طبیعی است که به سئو کلاه سفید معروف است و از سوی دیگر، کسانی که به دنبال یک مسیر آسان و کمتر سنتی هستند، معروف به کلاه سیاه.در حالی که کلاه سفید از دستورالعمل های گوگل برای موقعیت یک صفحه پیروی می کند، کلاه سیاه از میانبرهای خاصی استفاده می کند.

این حرف رو قبول دارم، ولی خیلیا هستن که هنوز اون قدر شناخته شده نیستن که حتی گوگل بخواد پیشفرضی از فعالیت و خدمات اونها داشته باشه.. بعد از تهیه این لیست باید محتوا خود را با کلمات کلیدی مرتبط غنی کنید تا محتوا توسط خزنده های گوگل به راحتی ایندکس شود.دو مورد از بهترین ابزارها در این زمینه ابزار kwfinder و Ahref هستند. در تحقیق کلمات کلیدی برای استراتژی سئو محلی باید اهداف جستجو را با تغییرات زیر در نظر بگیرد: مکان کاربر در زمان جستجو یا منطقه ای که در جستجو تایپ شده است، عباراتی که کسب و کار شما را شناسایی می کنند، اصلاح کننده اصطلاحات صنعتی، اصلاح کننده های جغرافیایی. به همین دلیل است که چالش SEO On Page و استراتژی بازاریابی محتوا، درک این اهداف برای ارائه آنچه به کاربران میخواهند است. وب سایت خود را بهبود بخشید: نه تنها وب سایت شما برای موتورهای جستجو، بلکه برای خود کاربران و تجربه آنها در آن بهبود می یابد.

چون معتقدم اگه محتوا کار خودش رو درست انجام بده و نیم نگاهی به سئو داشته باشه، دیر یا زود سایت entityseo نتیجهش رو میگیره. میتونی برای پروژههای مختلف به صورت دورکاری و فریلنسری کار کنی، میتونی توسایتهای مختلف به عنوان نویسنده استخدام شی و یا جذب یه مجموعه شی. طبق تجربهای که تا الان با انجام پروژههای مختلف به دست اومده، بیش از نصفی از پروژهها با درجه سختی متوسط، بعد از 3 الی 6 ماه تونستن فقط با رعایت موارد فنی و تکنیکال وبسایت و اصول سئو در تولید محتوا به نتایج خیلی خوبی برسن (بدون هیچ لینکسازی خارجی). بهت قول میدم با استفاده از نکات تولید محتوای سئو شده که توی این دوره یاد میگیری، میتونی پیشرفت و نتیجه کارت رو خیلی خوب ببینی، فقط نیاز داره یکم صبور باشی و نکات رو رعایت کنی. در مثال فوق آموزش سرچ کنسول کلمه کلیدی است و برای بهینه تایتل ازکلمات بهترین، سال و عدد استفاده شده است شما میتوانید با رعایت این فاکتورها برای محتواهای وبلاگ خود عنوان جذاب انتخاب کنید.

تنها گناهِ اون محتواها این بود که سئو (بهینه سازی برای موتورهای جستوجو) نشده بودن و برای همین دست مخاطب از خوندشون کوتاه بود… میگن گوگل اونقدر قوی شده که ممکنه تو اصلا درباره یه موضوع، تولید محتوا نکنی و هیچ زوری برای سئو شدن تو اون کلمه نزنی، ولی گوگل تشخیص بده که کاربرا دنبال توئن و بیاد و نمایشت بده! چیزی که خیلی وقتا تو محتوای وبسایتها میبینم، محتواهای به شدت تخصصی، کاربردی و به درد بخوره که متاسفانه دیده نشده و هیچ کاربری نتونسته لذت خوندنِ اون محتوای واقعی و تخصصی رو بچشه… دیگه اینکه باید ساختار یه محتوای سئو شده رو بشناسی، با تیتربندیها، نحوه لینکدهیها، چجوری نوشتن عنوان و دسکریپشن محتوا، چجوری گذاشتن آدرس صفحه اون محتوا و… رقیب خود را بشناسید و قبل از اینکه شروع به نوشتن کنید محتوای رقیب را بررسی کنید. از نوار اصلی برنامه فتوشاب گزینه File و سپس گزینه open را انتخاب کنید. عامل اصلی رتبه بندی در سئوی محلی، Google My Business است. سرعت لود شدن صفحات وب عامل مهم دیگری در رتبه بندی شما در نتایج گوگل است که نباید اهمیت ان را دست کم گرفت. از سه عامل اصلی رتبهبندی برای جستجوهای محلی استفاده میکند: ارتباط (تطابق بین کلمه کلیدی جستجو و محصول یا خدمات ارائهشده توسط کسبوکار)، نزدیکی (فاصله کسبوکار در رابطه با موقعیت مکانی کاربر یا شرایط جغرافیایی قرار گرفته در جستجو) و محبوبیت (محبوبیت کسب و کار در منطقه خود، بر اساس عوامل آنلاین و آفلاین).

مثل همه چیز، همیشه یک حد وسط وجود دارد. من کنارتم تا همه تجربیاتم رو در اختیارت بذارم و توی کل این مسیر پر پیچ و خم ولی جذاب، کنارتم. این همه تا اینجا توضیح دادم، تا برسیم به اینکه برای متخصص شدن توی سئو محتوا، نیاز داری تا از قدم صفرِ تولید محتوا و نویسندگی، تا سئو کردن محتوا، شناسایی مخاطب و پرسونا، استفاده از اسکیماها، تبلیغ نویسی و… خلاصه بگم؛ دیگه پولت رو برای تولید محتوا دور نمیریزی و درست و به جا هزینه میکنی. آموزش سئو محتوا همون چیزیه که به تو کمک میکنه وبسایتت دیده بشه و بازدید بگیری. یه بار صرف زمان برای آموزش سئو محتوا اونقدر ارزش داره که بشه براش وقت گذاشت و اصولش رو یاد گرفت. برای مثال کلمه کلیدی آموزش اکسل را سرچ کرده ایم و سپس به صورت موردی روی سایت ها کلیک کنید. آیا شما صفحه وبی را که بیش از 5 ثانیه طول میکشد تا لود شود نمی بندید؟

دقیقا چه چیزایی توی دوره تولید محتوا و سئو آموزش داده میشه؟ اگه تا الان نتونستم قانعت کنم که با چه دیدی به محتوا و سئو نگاه کنی، توصیه میکنم باقی محتوا رو نخونی! آره درست حدس زدی، حتی خود منم الان که دارم این محتوا رو مینویسم، دارم سعی میکنم لابه لای نوشتههام از یه سری عبارات استفاده کنم… برای تولید محتوای سئو شده چیکار کنم؟ عباراتی که حاصل تحقیق، بررسی ابزارها و سایتهای مختلف بوده و میخوام بار معنایی این صفحه رو برای گوگل شفافتر کنم. زهرا نظر هستم، بیش از 5 سال سابقه فعالیت در زمینههای مختلف دیجیتال مارکتینگ مخصوصا سئو و بازاریابی محتوایی دارم. دیگه سر درمیاری رقیبت داره چیکار میکنه، چه محتوایی به دردت میخوره و فروشت رو بیشتر میکنه… تولید محتوای سئو شده یه کار تخصصیه و باید یه کم از دانش سئو و تبلیغ نویسی، بازاریابی و مخصوصا بازاریابی محتوایی هم بلد باشی تا کاری کنی کارستون! رو بلد باشی. به جرئت میتونم بگم تو هرکدوم از این قسمتها که مسلط نباشی روی خروجی کارت و در نتیجه دیده شدن محتوات تاثیر داره.

همین محتوایی که داری میخونی، هیچ شباهتی به رقباش نداره، پر از کلمات کلیدی نیست و تا اینجا خسته ت نکرده و در عین حال اونقدری جایگاهش خوب بوده که ببینیش و روش کلیک کنی! شناخت و استفاده از ابزارهای تحقیقات کلمات کلیدی مانند کوورد پلنر و… پس در این مرحله وسواس به دهید و با تهیه یک عنوان جذاب و ترغیب کننده خود را از رقبایتان متمایز کنید. پس طبق آنچه که از تعریف سئوچیست فهمیدید سئو به این معنا نیست که مردم چه چیزی را جستجو می کنند، بلکه چیزی است که می خواهند پیدا کنند. حالا اینم در نظر بگیر که چه خودت بخوای تولید محتوای سئو شده رو انجام بدی و چه بخوای سفارش تولید محتوا بدی، داری سرمایه و زمانت رو صرف میکنی. پس همین که با چند تا نکته بخوای شروع کنی یا این که ویدیوهایی ببینی که کل این فرایند رو برات کامل توضیح نده، نمیتونی کارت رو درست انجام بدی و نتیجه بگیری. فرقی نداره صاحب کسبوکار باشی یا بخوای تو زمینه تولید محتوا با سئو یه شروع قوی داشته باشی و وارد بازار کار شی. در مورد سئو، این سئو کلاه خاکستری است که از تکنیکهایی از هر دو روش استفاده میکند، به عنوان مثال، خرید لینکهای طبیعی، پرداخت یک صفحه برای نوشتن مقاله و افزودن لینکهایی که برای موقعیت یا گرفتن محتوا جالب هستند.

باید بدونی کاربرای هدفت دارن چه عباراتی رو سرچ میکنن تا در مورد اون موضوع، محتوا بخونن. اگه سوالی در مورد دوره داری یا میخوای بدونی نحوه برگزاری به چه شکله، از طریق فرم زیر یا ارسال پیام به واتساپ یا تلگرام من (که گوشه سمت راست و پایین صفحه قرار گرفته) حتما باهام در میون بذار تا توی سریعترین زمان ممکن پاسخگو باشم. مثلا باید بدونی کاربر با سرچ اون کلمه چه هدفی داره؟ دوره آموزش سئو محتوا برای چه افرادی مناسبه؟ من توی دورهای که طراحی کردم، همهی اون چیزی که برای متخصص و حرفهای شدن تو این زمینه نیاز داری رو بهت آموزش میدم. در این مقاله به دنبال ارائه بهترین استراژی های سئو و بهینه سازی هستیم که در ادامه با همه ی آن ها به همراه نکات مهم آشنا می شوید. در ادامه با اینکه اصلا سئو چیست و چگونه میتوانید با تکنیک های افزایش seo سایت سایت خود را بهینه سازی کنید آشنا می شوید. سرمایه گذاری بلندمدت: اگرچه بهینه سازی وب سایت شما در ابتدا مستلزم هزینه های خاصی است، اما اگر بتوانید آن را در بین موقعیت های برتر قرار دهید، منبع ترافیک با کیفیت بدون هیچ هزینه ای فوق العاده خواهد بود.

قصد خرید داره؟ میخواد فقط محتوا بخونه؟ دسترسی به این ابزارها به صورت پولی هستند که میتوانید با خرید آنها کلمات کلیدی صنعت خود را به همراه حجم جستجو، سختی کلمه مشاهده کنید. در پنجره جدید اطلاعاتی مانند تعداد کل کلمات ، متادیسکریبشن و … تاثیر متادیسکریبشن در بهینه سازی سئو چیست؟ سئو و بهینه سازی این نام پر آوازه ی عصر دیجیتال چه مزیتی برای کسب و کارها دارد و چگونه میتواند به افزایش کلیک گوگل و بهینه سازی سایت ها کمک کند؟ لینکسازی خاجی ساخت شبکه ای از پیوندها است که کاربر را به صفحات شما هدایت می کند (به نام بک لینک) و قدرت شما را در وب تقویت می کند. آژانس سئو دارت در مراحل سفارش سئو سایت از این ابزارهای قدرتمند استفاده میکند تا کسب بهترین رتبه را با کلمات کلیدی ویژه را برای کسب و کارها تضمین کند. ایجاد یک URL که شامل کلمات کلیدی مهم است، اطلاعات بیشتری را در مورد موضوع یک صفحه ارائه می دهد. برای اینکه در موتورهای جستجو دیده شوید باید از کلمات کلیدی مناسب با حوزه کسب و کار خود را تهیه کنید. را مشاهده میکنید. با این ابزار میتوانید محتوای رقبایتان را بررسی کنید که چگونه محتوای ارزشمندتری تولید کنید.

توسط علی جهانی

علی جهانی ملقب به سنیور سئو است