فهرستها بهترین دوست یک خواننده سرسری هستند.
استفاده انتخابی از متن پررنگ به برجسته ، کلمات، ایدهها یا عبارات مهمی که خواننده شما باید به آنها توجه کند کمک میکند.
تستهای خوانایی زیادی وجود دارد که محتوای شما را بر اساس فاکتورهای بالا اندازهگیری میکند و به شما امتیازی میدهد که به شما میگوید چقدر محتوای شما خوانا است.
همه اینها در داخل این راهنما است.
خوانایی محتوا چیست؟
فلش-کینکید شاید شناخته شده ترین فرمول خوانایی باشد. نسبت کلمات به جملات و هجاها به کلمات را بررسی می کند تا خوانایی متن شما را اندازه گیری کند.

جملات کوتاه تر ساده تر هستند. به همین دلیل خواندن آنها آسان است.
بنابراین، اکنون می د،م که محتوای خواندنی، محتوایی با کیفیت است.
یک قانون کلی خوب برای ش،تن پاراگراف ها: یک پاراگراف = یک فکر یا ایده. به محض اینکه به فکر بعدی خود می روید، به یک پاراگراف جدید بروید.
محتوایی که خوانده نمی شود بی فایده است.
به همین دلیل، هر زمان که وسوسه شدید که یک لیست طول، از موارد جدا شده با کاما بنویسید، آن را به یک لیست شماره دار یا گلوله ای تبدیل کنید.
ببین اونجا چیکار کردم؟
6. به خوانندگان خود علائم راهنمایی بدهید
صدای فعال به نحوه بیان یک جمله اشاره دارد. وقتی آن را به طور فعال کلمه می کنید، فاعل و فعل را به وضوح بیان می کنید.
و یک مخاطب بی حوصله و ناامید به اطراف نمی ماند. این نقطه مقابل بازاریابی محتوا است.
زمان آن فرا رسیده است که محتوای خود را بهبود ببخشید تا آن را خواناتر کنید. در اینجا 9 نکته وجود دارد که به شما کمک خواهد کرد.
1. جمله های خود را کوتاه کنید
ببینید موضوع، سگ، چگونه در آ، جمله دفن می شود؟
یکی از ساده ترین راه ها برای بررسی خوانایی محتوا، خواندن آن با صدای بلند است.
این «اتاق برای نفس کشیدن» خواندن صفحات شما را آسانتر میکند زیرا ،اصر صفحه در کنار هم جمع نمیشوند.
9. با بلند خواندن مطالب خود را بررسی کنید
اگر این کار را بکنید، ممکن است یک بازاریاب باشید.
این را در نظر بگیرید که افرادی که از محتوای شما خسته شده اند احتمالاً برای خواندن همه آن کنار نمی آیند. آنها جهش خواهند کرد.
این خیلی ساده به نظر می رسد که ،انه است، اما واقعیت دارد.
از سوی دیگر، محتوایی که خواندن آن سخت است، آنها را از انجام هر یک از موارد بالا باز می دارد. آنها را خسته یا ناامید خواهد کرد.
خوانایی محتوا هم عینی و هم ذهنی است. این بر اساس سطح خواندن و هوش فرد است، اما بر اساس موارد عینی نیز قابل اندازه گیری است:
- انتخاب کلمات و واژگ، که در محتوای خود استفاده می کنید.
- چقدر از کلمات رایج و غیر معمول استفاده می کنید.
- ساختار و طول جملات و پاراگراف های شما.
خوانایی یک عامل غولپیکر است که همه چیز را تعیین میکند از اینکه چه ،ی با محتوای شما درگیر است، چقدر از آن ارزش دریافت میکند و اینکه آیا برای خواندن مطالب بیشتر برمیگردد یا خیر.
خوانایی محتوا کار بزرگی است.
با این حال، با احتیاط قدم بردارید. در بیشتر موارد، صدای فعال بسیار واضح تر و راحت تر از صدای غیر فعال است. هنگامی که محتوای خود را ویرایش می کنید، بر آن تأکید کنید.
4. انتخاب کلمات خود را با هم مخلوط کنید
ممکن است ،انه به نظر برسد، اما به سرعت متوجه خواهید شد که محتوای شما با صدای بلند چقدر متفاوت به نظر می رسد.
یکی دیگر از سیستم های اندازه گیری خوانایی شناخته شده ای که عمدتاً در مدارس استفاده می شود، چارچوب Lexile است. دارای دو بخش است:
- اندازه گیری متن بر اساس فراو، کلمه و میانگین طول جمله.
- اندازه گیری سطح خواندن یک فرد.
بنابراین، چگونه محتوایی را ایجاد می کنید که مخاطبان شما می خوانند (و نه صرفاً)؟
در همین حال، جملات طول، تر تمایل دارند بیش از یک فکر یا ایده را شامل شوند. جملات خود را پر از اطلاعات پر کنید و خوانندگان شما در باز ، همه آن مشکل خواهند داشت.
موضوع جمله (،ی که ماشین من را دزدیده است) نامربوط است – نمی دانم آنها چه ،، هستند. آنچه مهم است این است که سرقت – عمل – اتفاق افتاده است.
محتوای ناخوانا همه اینها را انجام نمی دهد – خواننده شما نمی تواند چیزی از آن بیاموزد زیرا کلمات و جملات خود م،ی ندارند.
چگونه خوانایی محتوا را اندازه گیری می کنید؟
برای مثال، فرض کنید میخواستم در مورد سرقت ماشینی که تجربه کردم به شما بگویم. میگفتم: دیشب ماشینم را ش،تند.
گفته می شود، گاهی اوقات صدای منفعل کار می کند اگر نیاز به تاکید بر عمل جمله در مقابل موضوع دارید.
آن را خواناتر کنید.
به همین دلیل است که ،یب واژگان شما می تواند نوشتار شما را بهبود بخشد. این جملات شما را زنده می کند و آنها را جذاب تر می کند.
5. از لیست ها استفاده کنید
برای بقیه، این به نظر می رسد یک چرندیات است.
مسئولیت این یکی ممکن است بر عهده طراح وب سایت شما باشد، اما مهم است. مطمئن شوید که صفحات شما دارای مقدار زیادی هستند فضای سفید پیرامون محتوا و متن
به یاد داشته باشید: کلید “ورود” (یا “بازگشت”) دوست شماست.
3. از صدای فعال استفاده کنید
آیا “خواندن خسته کننده” همان “سخت خواندن” است؟ نه دقیقا. اما نزدیک است.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و ،وماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
منبع: https://searchengineland.com/content-readability-426971
حدا،ر، پاراگراف های شما برای محتوای آنلاین مکتوب باید حاوی باشد بیش از 1-3 جمله نباشد.
خوانایی محتوا نشان میدهد که خواندن محتوای شما چقدر برای مخاطبان آسان است.
- مطالب خواندنی واضح است، به راحتی قابل درک است، و به راحتی قابل بررسی است.
- از سوی دیگر، محتوای آن است سخت خواندن درک آن سخت، بررسی آن سخت و نامشخص است.
و اگر محتوای شما به راحتی قابل مشاهده است، خواندن آن نیز آسان است.
تکرار مکرر کلمات مشابه در محتوا، خواندن خسته کننده است. ناگفته نماند، به نظر می رسد پر ، کلمات کلیدی است.
وقتی با این موارد مواجه شدید، سعی کنید آنها را ساده تر بازنویسی کنید. برای سهولت در خواندن آنها را صاف کنید.
روی خوانایی خود کار کنید، نتایج بهتری خواهید دید.