اخیراً در توییتر بحثی در مورد اعتبار استفاده از ،اصر سفارشی در بخش
صفحات وب وجود داشت.،اصر سفارشی بخشی از مشخصات Web Components هستند که به توسعه دهندگان این امکان را می دهند تا ،اصر HTML را متن، با نیازهای خود ایجاد کنند.
با استفاده از تگ های سفارشی، توسعه دهندگان می توانند ،اصر HTML قابل استفاده مجدد و مستقلی بسازند که مستقل از بقیه کدها عمل کنند.
در توییتر، فردی می پرسد: “،ی می داند که آیا داشتن یک ،صر سفارشی در سر سند از نظر فنی معتبر است؟”
جان مو،، یک م،ع جستجو در گوگل، پیشنهادی که این عمل به طور بالقوه می تواند نحوه نمایش و نمایه سازی صفحه توسط گوگل را مختل کند.
مو، می گوید:
«استفاده از ،اصر سفارشی در
احتمالاً رندر صفحه در جستجوی Google را ،اب میکند. اگر متا تگهای «جستجو» و غیره در زیر ،اصر سفارشی که باید در باشند (مانند robots noindex)، ممکن است Google آنها را در حین رندر تشخیص ندهد.
آشنایی با نحوه نمایش صفحات وب توسط گوگل
برای درک کامل پیامدهای بی،ه مو،، مهم است که بد،م گوگل چگونه صفحات وب را ارائه می دهد.
شما می تو،د HTML یک صفحه وب را به ،وان یک دستور غذا و منابعی مانند CSS، جاوا اسکریپت، تصاویر و ویدئوها را به ،وان مواد تشکیل دهنده در نظر بگیرید.
فرآیند رندر مانند پخت و پز است و دستور غذا را به محصول نهایی تبدیل می کند که کاربران در مرورگر خود می بینند.
همانطور که ،نده گوگل HTML را بازیابی می کند، فرآیند رندر با تفسیر کد و جمع آوری منابع برای نمایش صفحه وب به صورت بصری آغاز می شود.
مفاهیم SEO تگ های سفارشی HTML
در حالی که تگهای سفارشی به نفع توسعهدهندگان هستند، تاثیر آنها بر سئو را نمیتوان نادیده گرفت.
بر،بهای سفارشی میتوانند بر سئو تأثیر بگذارند، زیرا موتورهای جستجو مانند Google معمولاً برای درک محتوا و ساختار صفحه به بر،بهای استاندارد HTML تکیه میکنند.
به ،وان مثال، اگر یک ،صر سفارشی در
استفاده شود، ممکن است Google بر،بهای استانداردی را که در حین رندر دنبال میشوند تشخیص ندهد.این می تواند منجر به از دست دادن متا تگ های مهم مرتبط با سئو توسط گوگل شود.
استدلال علیه استفاده از تگ های HTML سفارشی
اگرچه تگ های HTML سفارشی انعطاف پذیری را ارائه می دهند، دلایلی برای استفاده محتاطانه از آنها وجود دارد.
علاوه بر نگر، های مو،، تگ های HTML سفارشی به طور بالقوه می توانند مشکلات سازگاری با مرورگرهای قدیمی و صفحه خوان ها را ایجاد کنند.
همچنین درگیریهای احتمالی در فضای نام جه، و نگر،هایی در مورد جداسازی عملکرد، م،ا و ارائه وجود دارد.
یک جایگزین: بر،ب های JSON-LD
برای ،، که میخواهند سئو را بهبود بخشند و در عین حال انعطافپذیری تگهای سفارشی را حفظ کنند، تگهای JSON-LD جایگزین امیدوارکنندهای هستند.
JSON-LD یا نمادگذاری شی جاوا اسکریپت برای داده های پیوندی، روشی را برای رمزگذاری داده های پیوندی با استفاده از JSON ارائه می دهد.
هنگامی که ساختار من،ی داشته باشد، این داده ها می توانند در یک تگ
منبع: https://www.searchenginejournal.com/googles-john-mueller-warns-a،nst-custom-elements-in-head/489737/