این همچنین به این م،ی است که شما نمی تو،د “/eu” را به ،وان x-default داشته باشید (فقط یک #highlander #xdefault وجود دارد)، اما همچنان می تو،د با تعیین آن به ،وان hreflang برای دسته ای از کشورهای مش، خود از آن استفاده کنید (شما می تو،د در هر URL چندین کشور را مشخص کنید). بنابراین در پایان شما باید “/” = x-default، “/us” برای ایالات متحده، “/fr” برای فرانسه، “/eu” برای دسته ای از کشورها، و از “/” به بهترین نسخه تغییر مسیر دهید. .
چه چیزی در مورد این پاسخ برای شما جالب است؟
(ویرایش کنید تا فقط ،مت آ، را توضیح دهید… — این مخصوصاً اگر شما / us را برای ایالات متحده دارید و تغییر مسیرهای جغرافیایی IP انجام می دهید، که من معمولاً توصیه نمی کنم)
در اینجا پاسخ جان است، نکاتی که به نظر من جالب است این است که او گفت (1) این کار را فقط برای صفحه اصلی انجام دهید زیرا می تواند بسیار پیچیده باشد، (2) صفحه اصلی / را برای کاربران ایالات متحده به / us برای کاربران ایالات متحده هدایت کنید. در اینجا پاسخ کامل است:
توصیه من این است که /de & /fr را به /eu/de یا /eu/fr تغییر ندهید. هیچ مزیتی برای سئو وجود ندارد، و حرکتهای سایت مانند این کار بسیار زیادی است. در هر صورت، ممکن است در نظر داشته باشم که “/*” (en-us) را به یک پوشه “/us” منتقل کنم. به این ترتیب شما جداسازی واضح تری از قطعات خواهید داشت (“/us/*” همه ایالات متحده است، “/fr/*” همه فرانسوی است و غیره). این امر ردیابی را کمی آسانتر میکند و درک بخشها را برای موتورهای جستجو آسانتر میکند (در مقایسه با انتقال /fr به /eu/fr، که درک بخشها را حتی سختتر میکند).
همه اینها فقط برای صفحه اصلی است، من این کار را برای هیچ یک از صفحات دیگر سایت انجام نمی دهم زیرا مدیریت آن بسیار پیچیده و سخت است، و به دلیل اینکه صفحه اصلی احتمالاً صفحه ای است که بیشترین تأثیر جستجو را دارد.
و … اگر هر یک از این کارها را انجام دهید و به طور خودکار “/” (فقط صفحه اصلی اصلی) را به نسخه من، هدایت کنید، باید مطمئن شوید که به ،وان x-default برای مجموعه صفحات اصلی مشخص شده است. بدون انجام این کار، برای گوگل به نظر می رسد که “/” یک صفحه جدا از سایرین است.
سوال این بود که “Hreflang برای زیرشاخه های زبان که قبلاً در یک زیر شاخه منطقه تودرتو شده اند: ایده وحشتناک؟” برای مشاهده کامل سوال روی موضوع Reddit کلیک کنید.
و صادقانه بگویم، hreflang چیز من نیست، این چیزی است که من تجربه زیادی در زمینه سئو فنی ندارم. اما پاسخ بسیار جالب به نظر می رسد که می خواستم آن را برای ،، که کارهای SEO چند زبانه و hreflang زیادی انجام می دهند برجسته کنم.
بحث انجمن در Reddit.
منبع: https://www.seroundtable.com/john-mueller-offers-hreflang-google-seo-advice-35052.html
جان مو، از گوگل پاسخی فوق العاده دقیق به یک سوال پیاده سازی hreflang در این مورد ارسال کرد Reddit. پاسخ به قدری مفصل است که می ترسم اگر سعی کنم آن را ناامید کنم، اشتباه متوجه شوم.
اگر برای کاربران ایالات متحده، “/” (فقط آن صفحه) به “/us” تغییر مسیر دهد، و شما hreflang در سرتاسر /us، /fr با x-default به /us اختصاص داده شده است، آنچه ممکن است اتفاق بیفتد این است که Google “/” را به ،وان از آنجایی که یک صفحه ،یسی است، /us، /fr را نیز به ،وان صفحات جداگانه می شناسد و سپس هر دو “/” و “/(یکی از سایرین” را در نتایج جستجو نشان می دهد. می تو،د با تنظیم “/” به ،وان x- از این امر جلوگیری کنید. پیشفرض (حتی اگر تغییر مسیر دهد). سپس Google «/» را به،وان «/us» پیشفرض برای ایالات متحده، «/fr» برای فرانسه میبیند.
همچنین، hreflang بر اساس هر صفحه است، بنابراین شما این کار را در همه صفحات انجام خواهید داد. شما از آن به ،وان بخش نام بردید، و شاید قبلاً آن را به درستی انجام می دهید، بنابراین این فقط برای کامل شدن است. اگر این کار را در همه صفحات انجام نمیدهید، میخواهم آمار شما را برای صفحاتی که بیشتر گیج میشوند (بازدیدکنندگان کشور اشتباه) بررسی کنم و حداقل آن را به آنجا اضافه کنم. به احتمال زیاد این صفحه اصلی شماست، بنابراین اگر فقط آن را در آنجا انجام می دهید، احتمالاً قبلاً مقدار زیادی از ارزش hreflang را دریافت کرده اید.