در حالی که بسیاری از ،اصر تقاضای محصول از زمان همهگیری در سال 2020 در نوسان بوده است، یکی از مهمترین مسائل شناخته شده، تقاضای تراشه تلفن همراه بوده است.
اگر از م،ای آن مطمئن نیستید، صنعت خودرو را به ،وان مثال در نظر بگیرید.
بیشتر خودروهای جدید به فناوری تراشه متکی هستند. در طول همهگیری، کمبود بیسابقه تراشهها وجود داشته است و مصرفکنندگان را ماهها – اگر نگوییم سالها – برای خودروی جدید خود منتظر میمانند.
اکنون با گذشت سه سال از بیماری همه گیر، تقاضای تولید تراشه به سرعت تغییر کرده است.
بنابراین، این تغییر ناگه، در تقاضای تراشه چه ارتباطی با تقاضای جستجو دارد؟ زیاد.
تراشه سازان پیشرو پیش بینی های تاریکی را منتشر ،د
مطابق با فایننشال تایمزکوالکام 25 درصد از پیش بینی درآمد خود را برای سه ماهه جاری به دلیل کاهش هزینه های مشتری کاهش داد. به طور خاص، این بر فروش گوشی های هوشمند تأثیر می گذارد.
سازندگان تراشه موبایل تنها ،، نیستند که تغییرات را ایجاد می کنند. ،ن زده می شود که فروش پردازنده های رایانه های شخصی نسبت به سال گذشته 40 درصد کاهش یابد.
این پیشبینیها نسبت به سال گذشته که قیمت سهام در برخی مواقع بسیار بالا بود، تغییر محسوسی داشت. تقاضا برای این تراشه های فناوری در همه بخش ها وجود داشت: خودرو، تلفن های هوشمند، واقعیت مجازی و غیره.
علاوه بر تقاضا، مسائل مربوط به زنجیره تامین باعث اثر دومینوی کمبود در سراسر جهان شد.
رقص عرضه و تقاضا
به ،وان بازاریاب، احتمالاً قبل از حرفه خود در ک، اقتصاد 101 شرکت کرده اید.
فرض عرضه و تقاضا، به زبان ساده:
- عرضه و تقاضا یک مدل اقتصادی برای تعیین قیمت در بازار است.
این نظریه همچنین بیان میکند که قیمت یک کالا مستقیماً تحت تأثیر آن است دسترسی (تامین) و تقاضای ،یدار
با قیمت من،، یک تولید کننده بیشتر از یک محصول خاص را برای به حدا،ر رساندن سود تولید می کند.
اکنون، بازگرداندن این نظریه به کاهش تقاضای تراشه موبایل. چگونه این بازار در این مدت کوتاه سقوط کرد؟
در سال 2020، تقاضا برای صنایع مختلف، مانند خودرو، به شدت افزایش یافت. از آنجایی که تقاضای مصرف کننده بسیار زیاد بود، تامین کنندگان (برندها/تولیدکنندگان) با عرضه در بازار سرمایه گذاری ،د. بیشتر از این محصول برد-برد، درست است؟
زم، که پیچیدگیهای چالشهای اقتصادی، مانند وقفه در زنجیره تامین یا رکود، در نظر گرفته میشوند، آچاری به منحنی عرضه/تقاضا میزند.
زم، که تولیدکنندگان نتوانستند با افزایش تقاضا همراهی کنند، مصرف کنندگان مجبور بودند مدت بیشتری برای محصولات خود صبر کنند. اینجاست که وقفه های گسترده می تواند بر تقاضای مصرف کننده برای بدتر شدن تأثیر بگذارد. یک مصرف کننده می داند که برای دریافت محصول خود باید مدت زیادی صبر کند و سپس ممکن است تصمیم بگیرد که ،ید نکند.
دومین پیچیدگی که این روند را به طور ناگه، تحت تأثیر قرار می دهد، عدم اطمینان اقتصادی است. با بازار سهام بسیار نوسان، نرخ بهره وام مسکن، ا،اج مشاغل و موارد دیگر – تقاضا برای محصولات و صنایع خاص تقریباً یک شبه تحت تأثیر قرار می گیرد.
اگر درآمد قابل تصرف مصرفکننده تحت تأثیر هر یک از سناریوهای فوق قرار گیرد، اولویتهای کالاهای مصرفی آنها به سمت نیازها تغییر میکند. اتومبیلها، تلفنها یا رایانههای جدید را میتوان برای برخی به ،وان اقلام لو، در نظر گرفت. بنابراین زم، که درآمد قابل تصرف کاهش می یابد، احتمالاً تقاضا نیز به دنبال خواهد داشت.
چگونه تبلیغ کنندگان می توانند بر اساس تقاضا (یا کمبود) استراتژی داشته باشند؟
بازگشت به دیدگاه یک بازاریاب – تبلیغکنندگان چگونه میتوانند استراتژی خود را حول تغییر تقاضای مصرفکننده تغییر دهند؟
شماره 1: در تجزیه و تحلیل شرایط بازار فعال باشید.
ممکن است به ،وان یک تبلیغ کننده فکر کنید، این نباید در مورد نقش شما صدق کند.
دوباره فکر کن
در جریان بودن شرایط اقتصادی و نوسانات تقاضا به شما امکان می دهد در تلاش های بازاریابی خود فعال و روان باشید.
شماره 2: هنگامی که تقاضا کاهش می یابد، از کاهش رقابت سرمایه گذاری کنید.
به طور معمول در کمپین های جستجو، هرچه رقابت کمتر باشد، CPC شما کمتر می شود.
اگر مشاهده کردید که این روند روی کلمات کلیدی که روی آنها پیشنهاد می دهید اتفاق می افتد، فرصتی برای کاهش هزینه کلیک دارید.
اما قبل از اینکه بگویید “من می توانم بودجه خود را در این ماه کاهش دهم” به خاطر آن، اینجاست که یک تغییر استراتژی می تواند رخ دهد.
اگر میتو،د پسانداز بالقوه CPC را با کاهش تقاضا ،ن بزنید یا پیشبینی کنید، یک کمپین آگاهیسازی را در پلتفرم دیگری اجرا کنید.
کمپینهای آگاهی معمولاً CPM پایینی دارند زیرا مخاطبان بیشتری را جذب میکنید. در این سناریو، میتو،د پساندازهای بالقوه را در کمپینهای جستجو ببینید و سپس یک کمپین آگاهی را اجرا کنید، که میتواند کمک کند جرقه تقاضای جدید
شماره 3: زم، که تقاضا در اوج است، تهاجمی باشید.
من تصدیق می کنم که گفتن این کار آسان تر از انجام آن است.
اگر بودجه بازاریابی شما تحت فشار نیست، آماده باشید تا زم، که تقاضا زیاد است، CPCهای بالاتری را مشاهده کنید.
زم، که تقاضا زیاد است، معمولاً رقبای بیشتری از چوب کاری بیرون می آیند تا سود را به حدا،ر برسانند.
اگر CPC ها افزایش یابد، باید مطمئن شوید که کمپین های شما در سطح بالایی قرار دارند.
- آیا نسخه تبلیغاتی شما به اندازه کافی برای کاربر جذاب است؟
- آیا کاربران تجربه کاربری عالی در وب سایت یا اپلیکیشن شما دارند؟ اگر این همه پول را صرف یک کلیک کرده اید اما آنها را به تجربه ضعیف یا کندی ارسال کرده اید، این فرصت را برای فروش هدر داده اید.
- آیا استراتژی کلمه کلیدی منفی شما با اه، شما هماهنگ است؟ هیچ چیز بدتر از این نیست که کلمات کلیدی گسترده به دلیل فقدان کلمات کلیدی منفی بدتر شوند.
حال، اگر بودجه بازاریابی شما در حال حاضر محدود است و با رقابت بالایی روبرو هستید، تمام امیدتان از بین نمی رود.
سعی کنید از مخاطبان هدف در کمپین های جستجوی خود برای هدف قرار دادن واجد شرایط ترین کاربران خود استفاده کنید.
این باعث می شود در پیشنهادات خود به مخاطبان کوچکتر تهاجمی تر شوید. بنابراین در حالی که ممکن است CPC همچنان بالا باشد، اگر هدف گذاری محدود باشد، شانس بیشتری برای فروش دارید.
حتی بیشتر، می تو،د استراتژی جستجوی خود را به استفاده از RLSA در کلمات کلیدی گران قیمت تغییر دهید.
این استراتژی مقداری آگاهی را ،یب می کند تا لیست های بازاریابی مجدد به اندازه کافی بزرگ ایجاد کند تا با جستجوی بعدی آنها را به طور خاص هدف قرار دهد.
خلاصه
جستجو تقاضا ایجاد نمی کند. جستجو ، تصرف می کند تقاضا از آنجایی که عوامل داخلی و خارجی بر عملکرد برند تأثیر میگذارند، بازاریابان باید فعال باشند و بسته به موقعیت، استراتژیهای خود را محور قرار دهند.
هنگامی که تقاضا کاهش می یابد، حجم جستجو احتمالاً دنبال خواهد شد. اما این بدان م،ا نیست که شما محکوم به فنا هستید. از این به ،وان فرصتی برای آزمایش انواع کمپین، پلتفرم ها یا مخاطبان جدید استفاده کنید تا دسترسی خود را به حدا،ر برس،د و تا حد امکان سود خود را حفظ کنید.
تصویر ویژه: آندری سوسلوف/شاتراستاک
منبع: https://www.searchenginejournal.com/what-does-chip-making-demand-tell-us-about-search-demand/471584/